Студопедия — Прадметна-тэрміналагічны
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Прадметна-тэрміналагічны






Паказальнік


А

 

Аб’ём твора як дамінанта стылю 152

Абазначэнне месца і часу дзеяння як функ­цыя пейзажу 130

Абразок драматычны 179

Абразок празаічны 171

Абстракцыянізм 225, 239–240, 243

Абсурдысцкая драма (гл. Драма і тэатр аб­сурду)

Авангардызм 224–231

«Аглабельная» крытыка 26

Агульнанародныя (агуль­наўжываль­ныя) срод­кі ў складзе мовы тво­раў мас­тац­кай літаратуры 142

Агульная кампазіцыя 154–155

Адамізм 233

Адасобленыя маналогі 125

Адзнакі і прыкметы літаратуры як вя­ду­ча­га віду мастацтва 67

Адкрыты фінал 139

Аднапланавая кампазіцыя 155

Адрасата канцэпцыя 84

Адступленне аўтарскае 139

Азёрная школа 208

Айчынная канцэпцыя мастацтва 46–47

Акадэмічныя метады даследавання лі­та­ра­туры 10–27

Акмеізм 225, 233

Аксіялагічны аспект мастацтва 61–62

Актава 182

Актыўная лексіка ў складзе мовы тво­раў мас­тацкай літаратуры 142

Алеаторыка 225

Алегорыя 143

Алітэрацыя 143

Амафоны 142

Амебейная кампазіцыя 157

Амографы 142

Амонімы 142

Анакрэонтыка 199

Анамастыка літаратурная 143

Ананімнасць 57

Анафара гукавая 143

Анафарыстычная кампазіцыя 157

 

Англа-амерыканская школа «но­вай кры­­­тыкі» 32

Англійская сацыяльна-філа­соф­ская шко­­­­ла крытыкі і лі­та­ра­ту­ра­­знаў­ства 26

Англійскі рамантызм 208

Анекдот 171

Анталагічная і антрапалагічная тэ­ма­ты­ка ў мастацтве 54

Антонімы 142

Антрапалагічная (гуманістычная) плынь у лі­та­ра­ту­ра­знаў­стве сярэдзіны — дру­гой паловы ХХ ст. 28

Антрапалагічная школа 12

Антрапаніміка 143

Антыгерой 114–115

Антыдрама (гл. Драма і тэатр абсурду)

Антыутопія 56, 216

Антычны рэалізм 212

Антычныя сюжэты 137–138

Антыэлітарная канцэпцыя лі­та­ра­­ту­ры і мас­­тацтва 98–99

Апавядальнік, апавядач 170

Апавяданне як від і жанр 171, 173

Апавяданне як разнавіднасць кампа­зі­цый­на-моўнай фор­мы (аповед, рас­каз­ванне) 157, 170

Апазіцыя «фальклор – лі­тара­ту­ра» 81

Апісальнасць як дамінанта стылю 151

Апісанне як від кампазіцыйна-моў­най фор­­­мы 157

Аповесць 171–173

Артэфакт 100

Архаізмы 142

Архаічная міфалогія 77–78

Архетып 31

Архітэкстуальнасць 149

Архітэктоніка 154–155

Асаблівыя лексічныя рэсурсы паэ­тыч­най мовы 142

Асананс 143

Асветніцкі рэалізм 213

Асноўны тэкст 146

Асноўныя (кананічныя) элементы (эта­пы, стадыі) сюжэта 138–139

Атэлана 179

Аўта 179

Аўтабіяграфізм у мастацкай твор­­ча­сці 66, 117

Аўтабіяграфічная тэматыка 55

Аўтабіяграфічныя сюжэты 138

Аўтапсіхалагічная лірыка 182

Аўтарскі пачатак у мастацтве 57–61

 

Б

Байка 185

Балада 184

Барока 198–200

Белетрыстыка 95–96

Белы верш 207

Бестселер 93

Біблейская міфалогія 78

Біяграфічны метад 13–14

Буколікі 131

Быліна 174

В

Ваганні і змены ў складзе каш­тоў­нас­­на-функ­цыянальных слаёў лі­­­та­ра­туры 96–97

Вадэвіль 177–179

Варварызмы 142

Веймарскі класіцызм 202

Верлібр 233

Верш як від і форма моўна-кампазі­цый­най арганізацыі твора 144

Верш як стылёвая дамінанта 151

Вершаванае апавяданне 185

Вершаваная аповесць 185

Верызм 223

«Вечныя» тэмы ў мас­тац­тве 54–55

Від літаратурны (гл. Літаратурны від і жанр)

Віды мастацтва 51–54

Вобраз мастацкі 48–51

Вульгарны сацыялагізм 26

Вульгарызмы 142

«Высокая літаратура» (гл. Класіка лі­та­­ра­турная)

«Высокія», «сярэднія» і «нізкія» жан­ры ў класіцызме 201

«Вялікія стылі» 187

Вяршынная кампазіцыя 156

Г

«Гаворачы» персанаж 124

Галоўныя персанажы (гл. Цэнт­раль­ныя пер­санажы)

Гангарызм 199

Гарызонт чаканняў (гарызонт чы­тац­кіх ча­кан­­няў) 85

Гатычны раман 206

Гейдэльбергская школа 208

Генезіс і эвалюцыя мастацкай лі­та­­ра­ту­ры 66–67

Генетычныя сувязі 191

Гераічны пафас, героіка 60–61, 109

Герменеўтыка літаратуразнаўчая 36–37, 83

Герой літаратурны 50

Гімн 182

Гіпербала як троп 143

Гіперрэалізм 225

Гіпертэкст 148

Гіпертэкстуальнасць 149

Гістарызм як прынцып навуковага раз­гля­ду літаратурнага тво­­ра 159–160

Гістарызмы 142

Гістарычная паэтыка 168, 188

Гістарычныя сюжэты 137

Гісторыка-функцыянальнае вывучэнне лі­­таратуры 86–87

Грамадзянская лірыка 182

Гратэскавыя партрэты 121–122

Графаман, графаманства 97

Групоўка літаратурная 187

Гукаперайманне 143

Гукапіс (інструментоўка) 143

Гульнявы пачатак у мастацтве 59–60

Гумарыстычны пафас 109

Гумарэска 171, 173

 

Д

Дадаізм 225, 227, 240–242

Дамінанта стылёвая (гл. Стылёвыя да­мі­нан­ты)

Дамскі раман 93

Дапаможныя (факультатыўныя) эле­мен­ты (этапы, стадыі) сюжэта 139

Дапаможныя дысцыпліны літа­ра­ту­ра­знаў­ства 3

Двухпланавасць слоўных вобразаў 73

Двухродавыя (міжродавыя, інтэрро­да­выя, змешаныя) утварэнні 164

Дзеючая асоба 50, 114–115

Драма для чытання (кніжная драма) 177

Драма і тэатр абсурду 228, 243, 246, 250–251

Драма як від і жанр 178

Драма як літаратурны род 176–181

Драматычны пафас, драматызм 60–61, 109, 164

Другарадныя персанажы 115

«Другасная» міфалогія 78

Духоўна-гістарычная школа 15

Дыскрэтнасць мастацкага часу і прас­­то­ры 132

Дыхатамічны падыход да складу лі­та­­ра­тур­нага твора 101

Дыялагічнасць (дыялагізм) 126–127

Дыялектызмы (правінцыялізмы) 142

Дыялог 124–125

Дэкаданс (дэкадэнцтва) 224–231

Дэканструктывізм 37–39

Дэміфалагізацыя літаратуры 78

Дэталь у мастацкім творы 134–136

 

Ж

Жанр літаратурны (гл. Літаратурны від і жанр)

Жанравая палітра рамана 172

Жанравая форма 167

Жанравы змест 167

Жанравыя разнавіднасці апавядання 173

Жарганізмы 142

Жарт 179

Жыццепадобнасць як дамінанта стылю 151

Жэнеўская група крытыкаў 34

 

З

Завязка дзеяння 138

Загаловак 146–147

Загалоўкавыя персанажы 115

«Замкнёных» цывілізацый кан­цэп­­цыя 26

Затрыманая экспазіцыя 138

Заўвагі аўтарскія 146

Зборныя персанажы 115

Звычайныя дыялогі 125

Змест і форма ў літаратурным тво­­ры 101

Змест мастацкі 102

Змест як рамачны кампанент 146

Змястоўнасць кампазіцыі 158

Змястоўная форма 102–103, 113–159

Змястоўны (уласна змястоўны) пласт тво­ра 102, 106–113

 

І

Ідылія 131

Ідэалізуючыя партрэты 121–122

Ідэйна-тэматычная аснова (ідэйна-тэ­ма­тыч­нае адзінства) тво­ра 108

Ідэя 58, 107–108

Іенская школа 208

Імажызм 225

Імажынізм 225

Іманентнае вывучэнне мастацкага тво­ра 161

Імпліцытнае выяўленне мас­тац­кай тэ­ма­ты­кі 56

Імпліцытны чытач 85

Імпрэсіяністычная крытыка 22, 32, 56

Імрэсіянізм 225–226, 234–236

Інверсія як фігура паэтычнага сін­так­сі­су 143

Індывідуалізацыя моўная 50, 142

Індывідуальна-творчая свядомасць 195

Інтанацыйна-сінтаксічная ар­га­ні­за­­цыя тво­­­ра (гл. Паэтычны сін­так­сіс)

Інтымная лірыка 182–183

Інтэлектуалізм літаратуры 73–75

Інтэлектуальны рэалізм 220

Інтэрлюдыя 179

Інтэрмедыя 179, 199–200

Інтэрпрэтацыя літаратуразнаўчая 160–161

Інтэрпрэтуючая крытыка 88

Інтэртэкстуальнасць 148–149

Іронія як троп 143

 

К

Казка 171

Калізія 111

Кальцавая кампазіцыя 157

Кальцо як разнавіднасць гукавога паў­то­ра 143

Камедыя 177

Камедыя становішчаў 177

Камедыя характараў 177

Камічны пафас, камізм 60–61, 109

Кампазіцыйна-моўныя формы 157

Кампазіцыйныя каноны 158

Кампазіцыйныя прыёмы 135

Кампазіцыя 154–159

Кампаратывістыка (гл. Параўнальна-гіс­та­рычны метад)

Кананізаваная белетрыстыка 95

Кананізаваная літаратура 91

Кананічныя жанры 168

Канструктывізм 225

Кантактныя сувязі 191

Кантэкст 148

Кантэкстуальнае вывучэнне мас­тац­­кай твор­часці 159–161

Канфлікт 111–113, 176

Канфлікт і сюжэт (гл. Сюжэт і канфлікт)

Канцэнтрычныя сюжэты 138

Канцэптуалізм 225

Касцюмна-гістарычны раман 93

Катарсіс 62

Кёгэн 179

Кінацэнтрызм 76

Кінетычнае мастацтва 240

Кларызм 233

Класіка літаратурная 89–92

Класіка нацыянальная 91

Класіка сусветная 91

Класіфікацыя і сістэматызацыя відаў мас­тацтва 51–54

Класіцызм 200–204

Класічны (традыцыйны) пейзаж 129–130

Класічныя лірычныя жанры 182

Комікс 93

Крымінальны раман 93

Крытыка літаратурная (гл. Літара­тур­ная кры­­­­тыка)

«Крытыка свядомасці» 34

Крытыка чытацкіх рэакцый 35

Крытычны рэалізм 214–215

Кубафутурызм 239

Кубізм 225

Кульмінацыя 139

Культуралагічная функцыя рэчы ў мас­тац­кім творы 128

Культурна-гістарычная тэматыка ў мас­­тац­тве 55

Культурна-гістарычная школа 14–16

Культурны класіцызм 91

 

Л

Ланцужковая кампазіцыя 157

Легенда 171

Лейтматыў 106

Лейтматыўны прыём партрэтнай ха­рак­та­рыстыкі 122

Лексіка-фразеалагічныя выяўленчыя срод­­кі мо­вы 142

Ліра-драматургія 164

Ліра-эпас як міжродавае ўтварэнне 164, 184–185

Лірызм 164

Лірыка як літаратурны род 181–183

Лірычнае «Я» 181–182

Лірычная паэма 182

Лірычны герой 50, 115, 181

Лірычны суб’ект 181

Літаратура «плыні свядомасці» (гл. Шко­ла «плыні свядомасці»)

Літаратура і міфалогія 77–80

Літаратура і фальклор 80–82

Літаратурацэнтрызм 76

Літаратурна-мастацкі (творчы) ме­тад 187

Літаратурная крытыка 87–89

Літаратурны від і жанр 166–170

Літаратурны герой 114

Літаратурны працэс 186–188

Літаратурны род 162–166

Літаратурны сінтаксіс (гл. Паэ­тыч­ны сін­таксіс)

Літаратурныя сувязі і ўплывы 191–193

Літота 143

Лонданскія рамантыкі 208

Лучызм 225

Любоўная лірыка (лірыка кахання) 183

Любоўны раман 93

 

М

Магічны рэалізм 220

Мадрыгал 182

Мадэрнізаваны рэалізм 220

Мадэрнізм 224–231

Малая драматычная форма 179–180, 202

Маналагізм як дамінанта стылю 151–152

Маналагічнасць (маналагізм) 126–127, 151–152

Маналог 125–126

Мантажная кампазіцыя 156

Марксісцкая метадалогія ў дачыненні да літаратуры і мастацтва 25–26

Марфалагічныя выяўленчыя асаблівасці мо­вы 143

Марынізм 199

Масавая літаратура 92–94

Мастацкасць кампазіцыі 158

Мастацкая сістэма 187–188

Мастацкі (творчы) метад (гл. Літа­ратур­на-мастацкі (творчы) метад)

Мастацкія магчымасці слова 68–69

Мастацтва і міфалогія 63

Мастацтва і навука 63

Мастацтва і рэлігія 63

Мастацтва і філасофія 63

Мастацтвацэнтрызм 64

Матыў 106

Медытатыўная лірыка (лірыка роздуму) 182

Меладрама 178

Метад мастацкі (гл. Літаратурна-мас­тац­кі (творчы) метад)

Метадалагічная функцыя тэарэ­ты­ка-лі­та­ра­турнага пазнання 3

Метанімія 143

Метатэкстуальнасць 148–149

Метафара 143

Міжнародныя (інтэрнацыянальныя) жан­ры ў складзе малой драма­тыч­най фор­мы 179

Міжнародныя літаратурныя су­поль­­на­сці 188

Міжтэкставыя сувязі 148

Мім 179

Мімезісу тэорыя 46

Міракль 179

Містыфікацыя 57

Міф 77

Міфалагема 78–79

Міфалагізм у літаратуры (гл. Літа­ра­тура і мі­фалогія)

Міфалагічная школа 11–12

Міфалагічныя сюжэты 137

Мова персанажаў 145

Модус мастацкасці 61

Музычны пуантылізм 225

Мясцовы каларыт 207

Мяшчанская драма 178

 

Н

Наватворы (моўныя) аўтарскія 142

«Навейшыя» метады даследавання літа­ра­туры 28–40

Навела 171, 173

Навелістычная кампазіцыя 156

Навукова-ілюстрацыйныя вобразы 48

Накіраваныя маналогі 125

Намінатыўнасць як дамінанта сты­лю 151

Напрамак літаратурны 187

Нараталогія 157

Нарматыўная крытыка 88

Народна-гераічны эпас 173

Нарыс 165, 171, 173

Натуралізм як літаратурна-мастацкі на­пра­мак 221–224, 225

Натуралізм, натуралістычнасць як прык­ме­ты мастацкага почырку 221–222

«Натуральная школа» ў рускай лі­та­ра­ту­ры 224

Натхненне мастацкае 59

Нацыянальна-эпахальныя жанры ў скла­дзе малой драматычнай фор­мы 179

Нацыянальная і рэгіянальная спе­цыфіка літаратуры 193–194

Неаабстркцыянізм 225

Неакласіцызм 203

Неалагізмы 142

Неамадэрнізм 225

Неарамантызм 110, 209–210

Неарэалізм 220

Недасказ як фігура паэтычнага сін­так­сі­су 143

Некананічныя жанры 168

«Нерэалістычная» літаратура 224

«Новая крытыка» 32–33

«Новы новы раман» («раман-тэкст») 249

«Новы раман» («неараман», «анты­ра­ман») 228, 236, 243, 246, 248–250

Нямецкі рамантызм 208

«Нярэчыўнасць» літаратурных воб­ра­заў 69–70

 

О

Ода 182

Онімы 143

Оп-арт 240

 

П

Пабочны тэкст 146

Паводзіны персанажа (гл. Формы па­во­дзін персанажа)

Паданне 171

Падзагаловак (жанравы падзагаловак) 146–147

Падспуднае, ненаўмыснае, сімп­та­­ма­тыч­­­нае ў мастацтве 59

Падтэкст 148

Пазародавыя формы 164–165

Пазасцэнічныя персанажы 115–116

Пазнавальны аспект мастацтва 54–56

Пазнавальныя магчымасці мас­тац­­кай лі­та­­ратуры 73–75

Палілог 125

Памфлет 171, 173

Папулярная літаратура 93

Паралелізм як фігура паэтычнага сін­так­сісу 143

Паралітаратура 93

Паратэкстуальнасць 148

Параўнальна-гістарычны метад 16–20, 188

Параўнанне (мастацкае) 143

Парнаграфічны раман 93

Пародыя 148

Паронімы 142

Партрэт персанажа 121–122

Пасас 179

Пасіўная лексіка (лексіка абмежа­ва­най сфе­ры ўжывання) у складзе мо­вы тво­раў мастацкай літара­туры 142

Пасланне 182

Паслягісторыя 139

Пасляслоўе аўтарскае 146

Пастараль 131

Патрыятычная лірыка 182

Паўночна-амерыканскі рамантызм 209

Паўтор як фігура паэтычнага сін­так­сі­су 143

Пафас, яго тыпалогія (віды) 60–61, 108–111

Паэма 184

Паэтыка (гл. Тэарэтычная паэтыка)

Паэтычны сінтаксіс 143–144

Пейзаж у мастацкім творы 129–132

Пейзажная лірыка 183

Перадгісторыя 139

Перадмадэрнізм 225

Перадрамантызм 206

Пераемнасць і абнаўленне (гл. Тра­ды­цыі і нава­тар­ства)

Перайманне 148

Персанаж 50, 114–127

Персанаж і аў­тар 117–118

Персанаж як носьбіт мовы 124–127

Персанажы і абставіны 116

«Першасная» міфалогія 78

Перыпетыі 140

Перыфраз(а) 143

Песня як від і жанр лірыкі 182

Пленэрнасць 235

Плынь літаратурная 187

«Плынь свядомасці» як літаратур­ная шко­­­ла (гл. Школа «плыні свя­до­ма­с­ці»)

«Плынь свядомасці» як мастацкі пры­ём 120, 247

Поліфанія (гл. Рознагалоссе)

Поліфункцыянальнасць пейзажу 130

Поп-арт 225, 240, 243

Постмадэрнізм 224–231

Постструктуралізм 37–39

Праблема 106–107

Праблемнасць літаратуры 73–75

Прадмова (уступ, уводзіны, пралог) як ра­­мачны кампанент 146

Пралог 139

Прамая (хранікальная) кампазіцыя 156

Прамая экспазіцыя 138

Прастора ў літаратуры (гл. Час і прас­­то­ра ў літаратурным творы, а такс. Прас­­торава-часавыя маг­чы­масці мас­­­тацкай літаратуры)

Прасторава-часавыя магчымасці мас­­тац­­кай літаратуры 71–72

Прафесіяналізмы 142

Працэс літаратурны (гл. Літа­ра­тур­ны пра­цэс)

Проза як від і форма моўна-кампазі­цый­най арганізацыі твора 144

Проза як стылёвая дамінанта 151

Прозвішча і ініцыялы аўтара як ра­мач­ны кампанент 146

Простая кампазіцыя 152

Прыёмы і спосабы кампазіцыйна-моў­на­га выяўлення ў эпасе 171

Прымітывізм 225

Прынцып пераемнасці ў літара­ту­ра­знаў­стве 10

Прынцыпы навуковага разгляду літа­ра­тур­нага тво­­ра 159–171

Прырода ў мастацкім творы 129–132

Прысвячэнне (аўтарскае) 146–147

Прэрафаэлітызм 225–226

Прэцыёзная літаратура 199

Псеўданім 57

Псіхааналітычная школа 29–31

Псіхалагізм (гл. Унутраны свет пер­са­на­жа)

Псіхалагізм як дамінанта стылю 151

Псіхалагічна-сцвярджаючы рэалізм 219

Псіхалагічная функцыя пейзажу 130

Псіхалагічная школа 20–22

Псіхалагічны рэалізм 220

«Пусты», напышлівы пафас 110

 

Р

Развіццё дзеяння 138–139

Развязка дзеяння 139

Разнавіднасці, формы выяўлення, пры­ё­мы і сродкі псіхалагічнага пісьма 119–120

Ракако 199

«Рама» («рамка»), рамачныя кам­па­нен­ты тэксту 146–147

Раман 171–172

Раман у вершах 185

Раманс 182

Рамантызм 206–211

Рамантычная паэма 184, 207

Рамантычны пафас, рамантыка 60–61, 110, 211

Раман-эпапея 172

Рандо 182

Рандэль 182

Раўнапраўе форм мастацкай дзей­­на­сці 76

Род літаратурны (гл. Літаратурны род)

Рознагалоссе 147, 152

Рознагалоссе як дамінанта стылю 152

Ролевая лірыка 182

Рускі рамантызм 209

Рух літаратурна-мастацкі 208

Рытарычнасць як дамінанта стылю 151

Рытарычныя фігуры 143

Рытмічная (рытмізаваная) проза 144

Рытуальна строгія (этыкетна ўпарадка­ва­ныя ці цырыманіяльныя) дыя­логі 125

Рытуальна-міфалагічная крытыка 12

Рытуальныя паводзіны персанажаў 123

Рэалізм і сучаснае літаратуразнаўства 218–221

Рэалізм у беларускай літаратуры 217–218

Рэалізм як літаратурна-мастацкі на­пра­­мак і рух 212–221

Рэалізм як творчы метад 212

Рэгіянальная спе­цы­фі­ка літаратуры (гл. Нацыянальная і рэгія­наль­ная спе­цы­фі­ка літаратуры)

Рэмаркі аўтарскія 146, 176

Рэмінісцэнцыя 148, 191

Рэнесансны рэалізм 212–213

Рэпліка 125

Рэпутацыі літаратурныя 90–91, 96–97

Рэтраспектыўная (інверсійная) кам­па­­зі­цыя 156

Рэцэнзія як літаратурны жанр 229

Рэцэптыўная крытыка 35

Рэцэптыўная эстэтыка 84–85

Рэч у мастацкім творы 128–129

 

С

Сайентысцкая плынь у літара­тур­най на­вуцы сярэдзіны — другой па­ло­вы ХХ ст. 28

Санарыстыка 225

Санет 182

Сарказм як троп 143

Сатыра як від і жанр 166, 201–202

Сатырычны пафас 109

Сац-арт 225

Саці 179

Сацыялагічнае вучэнне франк­фур­т­скай шко­лы 26

Сацыялагічны метад 25–27

Сацыялістычны рэалізм 217–221

Сацыялогія літаратурнага густу 26

Сацыялогія літаратуры (і мас­тац­тва) 86

Сацыяльна-крытычны рэалізм 218–219

Сацыяльна-сцвярджаючы рэалізм 219–220

Свет мастацкага твора 102, 113–141

Секудны стыль 223

Семіётыка 39

Сентыменталізм 204–206

Сентыментальны (ружовы) раман 93

Сентыментальны пафас, сентымен­таль­насць 60–61, 110, 204

Сімвал як троп 143

Сімвалізм 225–226, 231–234

Сінонімы 142

Сінтэтычнае разуменне літаратуры 67

Сістэма персанажаў 116

Сістэмнасць як прынцып навуковага раз­гляду літаратурнага тво­­ра 160

Скетч 179

Складаная кампазіцыя 152

Слоўная пластыка 70

Слоўнік як літаратурны жанр 229

«Смерці аўтара» канцэпцыя 60

Спалучэнне аналізу з сінтэзам як прын­цып на­вуковага разгляду літа­ра­тур­на­га тво­­ра 160

Спецыфічная лексіка ў складзе мовы тво­раў мастацкай літаратуры 142

Спецыяльныя сродкі ў складзе мовы тво­раў мастацкай літаратуры 142–143

Спіс дзеючых асоб як элемент «рамкі» 146

Стадыі-этапы літаратурнага пра­­цэсу на Беларусі 196–198

Стадыі-этапы ў гісторыі функцы­я­на­ван­ня сусветнага прыгожага пісь­мен­ства 194–196

Стадыяльнасць літаратурнага развіцця 194

Структуралізм 37–39

Стык як разнавіднасць гукавога паў­тора 143

Стылёвыя дамінанты 150–152

Стылеўтваральныя фактары 152–153

Стылізацыя 147–148

Стылістыка лінгвістычная 153

Стылістыка літаратуразнаўчая 153

Стыль мастацкай сістэмы 153

Стыль напрамку 153

Стыль плыні 153

Стыль твора 149–154

Субстанцыянальныя сюжэтныя канф­лік­ты 140

Сувязі і ўплывы (гл. Лі­та­ра­турныя су­вя­зі і ўплывы)

Сугестыя, сугестыўнасць 181, 232

Супрэматызм 239

Сутнасці мастацтва канцэпцыі 46

Сюжэт 136–141

Сюжэт і канфлікт 140

Сюжэтабудаванне 140

Сюжэтабудаўнічая функцыя пейзажу 131

Сюжэтна-кампазіцыйная функцыя рэчы ў мастацкім творы 128

Сюжэтнасць як дамінанта стылю 151

Сюжэтнасць як родавая прыкмета эпасу 163, 170

Сюжэтная лінія 137

Сюжэтная матывіроўка дзеяння як функ­цыя пейзажу 130

Сюррэалізм 225, 227, 233, 242–244

Сялянскі рэалізм 220

Т

Тапаніміка 143

Тартуска-маскоўская літа­ратура­знаў­чая школа 39, 105

Творчы характар мастацтва 47–48

Топас 133

Топіка 190

Трагедыйны пафас 109

Трагедыя 178

Трагікамедыя 178–179

Трагічны пафас, трагізм 60–61, 109

Традыцыі і наватарства 189–191

Традыцыйны рэалізм 220

Традыцыяналізм мастацкай свядо­ма­сці 58, 195

Трактат як літаратурны жанр 229

Тропы 142–143

Трох адзінстваў прынцып у класіцызме 202

Трывіяльная літаратура 93

Трылер 93

Трыялет 182

Тып літаратурны, тыповае, тыпі­за­цыя 49–50

Тып мастацкай умоўнасці 151

Тып творчасці 187

Тыпалагічныя сувязі (тыпалагічныя сы­ходжанні) 191

Тыпы аўтарскай эмацыяналь­на­сці 61

Тыпы літаратуры паводле мас­тац­ка-эс­тэ­тычных вартасцей тво­раў і іх функ­цыянальнай ро­лі ў чытацкай аў­дыторыі 89–96

Тыпы мастацкага зместу 61

Тыпы мастацкай тэматыкі (гл. Па­з­на­­валь­ны аспект мастацтва)

Тэарэтыка-літаратурная думка на Бела­русі 40–45

Тэарэтыка-літаратурная думка на еў­ра­пей­скім кантыненце і ў све­це 6–40

Тэарэтычная паэтыка 103–105

Тэарэтычныя аспекты-накірункі вы­ву­чэн­ня персанажа як асноўнага звяна лі­та­ра­тур­на-мастацкага тво­ра 116

Тэатр абсурду (гл. Драма і тэатр аб­сурду)

Тэкст, асаблівасці тэкставай аргані­за­цыі тво­ра 145–146

Тэлецэнтрызм 76

Тэма 106–108

Тэматычны падзел лірыкі 182–183

Тэорыя «сімвалізацыі» З. Фрэйда 30

Тэорыя «чатырох сінтэзаў» І. За­мо­ці­на 42

Тэорыя запазычання і міграцыі ма­ты­ваў і сю­жэтаў 17

Тэорыя літаратуры як вучэбная дысцып­ліна 4–5

Тэорыя літаратуры як галіна навукі 3–4

Тэрцыны 182

 

У

Уласна аўтарская мова 145, 176

Уласна мастацкая тэматыка ў мастацтве 55

Універсальнасць літаратуры як віду мас­тац­тва 74

Унутраны маналог 126

Унутраны свет персанажа 118–121

Усебаковасць як прынцып навуковага раз­гляду літаратурнага тво­­ра 160

Устаўная навела 139

Устойлівыя (цвёрдыя) формы ў ліры­цы 182

Устойлівыя камедыйныя формы 177–178

Утопія (раман-утопія) 56, 172

 

Ф

Фабула 136–137

Фавізм 225

Фактаграфічныя вобразы (гл. Навуко­ва-ілю­с­­трацыйныя вобразы)

Фактары літаратурнага поспеху 97–98

Фалькларызацыя літаратурных тво­­раў 81

Фальклор і літаратура (гл. Літаратура і фаль­к­лор)

Фанетычныя мастацка-выяўленчыя срод­­кі мо­вы 143

Фантастычнасць як дамінанта стылю 151

Фармалізм 26

«Фармальная школа» ў рускім літарату­ра­знаў­стве 23–24

Фармальны метад 22–24

Фарс 178–179

Фастнахтшпіль 179

Фельетон 171

Фенаменалагічная школа 33–34

Філасофская лірыка 182

Фінал 139

Фонд пераемнасці літаратуры 190

Формульнасць масавай літаратуры 93

Формы паводзін персанажа 123–124

Формы функцыянавання мастацкай мо­вы 144

Фотараман 93

Фотарэалізм 225

Фрагмент літаратурны 100–101

Фразеалагізмы 142

Франкфуртская сацыялагічная шко­ла 26

Французская кампаратывісцкая шко­­ла 18

Французская школа «новай кры­ты­кі» 32

Французскі рамантызм 208

Функцыі пейзажу ў мастацкім творы 130–132

Функцыі сюжэта 140

Функцыянаванне літаратуры 83–99

Футурызм 225, 227, 238–240

Фэнтэзі 93

 

Х

Характар мастацкай кампазіцыі як да­мі­нан­та стылю 152

Характар мастацкі 50

Характаралагічная функцыя рэчы ў мас­тацкім творы 128

Хранатоп 133–134

Хранікальны сюжэт 130, 138

Хэпенінг 225

 

Ц

Цыкл літаратурны 100

Цытаванне (цытацыя) 229–230

Цэнтрабежныя (кумулятыўныя) сю­жэ­ты 138

Цэнтральныя персанажы 115

Ч

Час і прастора ў літаратурным творы 132–134

Часовыя сюжэтныя канфлікты 140

Чужое» (няаўтарскае) слова ў тэксце 147

«Чыстае мастацтва» 65

Чытача вобраз у мастацкім творы 84

«Чытач — аўтар» праблема 83–86

 

Ш

Швейцарская літаратуразнаўчая шко­ла 33

Школа «плыні свядомасці» 165, 225, 228, 236, 247–248, 250

Школа літаратурная 187

Шматлінейныя сюжэты 138

Шматпланавая кампазіцыя 155

Шматузроўневы па­­ды­ход да складу лі­та­­ра­тур­на­га твора 101

«Шцюрмеры» 205

Э

Эканка 179

Экзістэнцыялізм 225, 228, 244–247

Экзістэнцыяльная тэматыка ў мас­тац­тве 55

Эклектызм 225

Эклога 131

Экспазіцыйны прыём партрэтнай ха­рак­­та­рыстыкі 122

Экспазіцыя 138

Экспліцытнае выяўленне мас­тац­кай тэ­ма­тыкі 56

Экспрэсіўнасць і эмацыянальнасць як ро­давыя прыкметы лірыкі 163, 181

Экспрэсіянізм 225, 227, 236–238

Элегія 182

Элементы (этапы, стадыі) сюжэта 138–139

Элітарная канцэпцыя літаратуры і мас­тацтва 98–99

Эпапея 173–174

Эпас як літаратурны род 170–175

Эпігонства 95, 190

Эпіграма 182

Эпіграф 146–147

Эпізадычныя персанажы 115

Эпіка 173

Эпілог 139

Эпіталама 182

Эпітафія 182

Эпітэт 143

Эпіфара гукавая 143

Эпічнае светасузіранне 164

Эпічнасць 164

Эпічная драма 164

Эстэтызм 64

Эстэтыка літаратуры 4–5

Эстэтычнае ў мастацтве 47–48

Эстэтычны прынцып навуковага раз­­гля­ду літаратурнага тво­­ра 159

Эстэтычныя прынцыпы і ты­па­ла­гіч­ныя ўлас­цівасці рэалізму 213–214

Эсэ, эсэістыка 165, 229

Эсэісцкая крытыка 88

Этыялагічныя міфы 77

Эўфемізм 143



ЗМЕСТ

 

 

Уводзіны............................................................................................................  
1. Тэорыя літаратуры як галіна навукі...........................................................  
2. Змест, мэты і задачы курса «Тэорыя літаратуры», яго структура..........  
Раздзел І. З гісторыі развіцця тэарэтыка-літаратурнай думкі...........  
1. Ранні этап у развіцці тэарэтыка-літаратурнай думкі................................  
2. Тэарэтыка-літаратурная думка ў ХІХ — пачатку ХХ стст.....................  
2.1. Агульная характарыстыка развіцця тэарэтыка-літаратурнай дум­­кі ў ХІХ — пачатку ХХ стст............................................................................  
2.2. Міфалагічная школа..................................................................................  
2.3. Біяграфічны метад......................................................................................  
2.4. Культурна-гістарычная школа.................................................................  
2.5. Параўнальна-гістарычны метад...............................................................  
2.6. Псіхалагічная школа..................................................................................  
2.7. Фармальны метад.......................................................................................  
2.8. Сацыялагічны метад..................................................................................  
3. Тэарэтыка-літаратурная думка ў сярэдзіне — другой палове ХХ ст....  
3.1. Агульная характарыстыка развіцця тэарэтыка-літаратурнай думкі ў сярэдзіне — другой палове ХХ ст...........................................................  
3.2. Псіхааналітычная школа...........................................................................  
3.3. «Новая крытыка»........................................................................................  
3.4. Фенаменалагічная школа..........................................................................  
3.5. Рэцэптыўная крытыка...............................................................................  
3.6. Літаратуразнаўчая герменеўтыка............................................................  
3.7. Структуралізм. Постструктуралізм. Дэканструктывізм.......................  
3.8. Семіётыка....................................................................................................  
4. Тэарэтыка-літаратурная думка на Беларусі...............................................  
Раздзел ІІ. Сутнасць і спецыфіка мастацтва...............…………….......  
1. Азначэнне мастацтва....................................................................................  
2. Творчы характар мастацтва. Мастацтва як з’ява эстэтычная.................  
3. Мастацкі вобраз.............................................................................................  
4. Віды мастацтва. Некаторыя асаблівасці класіфікацыі і сістэ­ма­ты­за­цыі відаў мастацтва.......................................................................................  
5. Пазнавальны аспект мастацтва...................................................................  
6. Аўтарскі пачатак у мастацтве......................................................................  
7. Аксіялагічны аспект мастацтва...................................................................  
8. Мастацтва ў суаднесенасці з іншымі формамі грамадскай свя­до­ма­сці, галінамі культуры і творчай дзейнасці людзей.................................  

 

 

Раздзел ІІІ. Літаратура як від мастацтва.................................................  
1. Паняцце літаратуры. Генезіс і эвалюцыя мастацкай славеснасці і по­глядаў на яе....................................................................................................  
2. Мастацкія магчымасці слова.......................................................................  
3. «Нярэчыўнасць» вобразаў у літаратуры. Слоўная пластыка..................  
4. Прасторава-часавыя магчымасці мастацкай літаратуры........................  
5. Пазнавальныя магчымасці літаратуры, яе ярка выражаныя праб­лем­насць і інтэлектуалізм...................................................................................  
6. Месца і роля літаратуры ў агульнай мастацкай «сям’і». Літаратура ў су­часным тэхнізаваным свеце.....................................................................  
7. Літаратура і міфалогія..................................................................................  
8. Літаратура і фальклор...................................................................................  
Раздзел ІV. Функцыянаванне літаратуры...............................................  
1. Успрыманне літаратуры і праблема «чытач — аўтар». Рэ­цэп­тыў­ная эстэтыка..........................................................................................................  
2. Гісторыка-функцыянальнае вывучэнне літаратуры.................................  
3. Літаратурная крытыка як адзін з істотных кампанентаў і фак­та­раў функцыянавання літаратуры.......................................................................  
4. Тыпы літаратуры паводле мастацка-эстэтычных вартасцей тво­раў і іх функцыянальнай ролі ў чытацкай аўдыторыі..........................................  
4.1. «Высокая літаратура». Літаратурная класіка.........................................  
4.2. Масавая літаратура....................................................................................  
4.3. Белетрыстыка..............................................................................................  
4.4. Ваганні і змены ў складзе каштоўнасна-функцыянальных слаёў літаратуры. Фактары літаратурнага поспеху..........................................  
4.5. Элітарная і антыэлітарная канцэпцыі літаратуры і мастацтва............  
Раздзел V. Літаратурны твор.......................................................................  
1. Агульнае паняцце аб мастацкім творы і асаблівасцях яго складу. Паэ­тыка. Тэарэтычная паэтыка.........................................................................  
1.1. Агульнае паняцце аб мастацкім творы і асаблівасцях яго скла­ду......  
1.2. Паэтыка. Тэарэтычная паэтыка................................................................  
2. Кампаненты-складнікі ўласна змястоўнага пласту твора.......................  
2.1. Тэма, праблема, ідэя..................................................................................  
2.2. Пафас, яго разнавіднасці...........................................................................  
2.3. Канфлікт......................................................................................................  
3. Кампаненты-складнікі змястоўнай формы твора.....................................  
3.1. «Свет мастацкага твора»: значэнне паняцця..........................................  
3.2. Персанаж.....................................................................................................  
3.2.1. Агульнае паняцце аб персанажы..........................................................  
3.2.2. Персанаж і аўтар.....................................................................................  

 

3.2.3. Унутраны свет персанажа. Псіхалагізм...............................................  
3.2.4. Партрэт персанажа..................................................................................  
3.2.5. Формы паводзін персанажа...................................................................  
3.2.6. Персанаж як носьбіт мовы. Дыялог і маналог....................................  
3.3. Рэч у мастацкім творы...............................................................................  
3.4. Прырода ў мастацкім творы. Пейзаж.....................................................  
3.5. Час і прастора ў мастацкім творы............................................................  
3.6. Дэталь у мастацкім творы.........................................................................  
3.7. Сюжэт, яго разнавіднасці, састаўныя часткі і функцыі. Сю­жэт і канфлікт.......................................................................................................  
3.8. Моўна-стылёвыя адзнакі твора і асаблівасці яго тэкставай ар­га­нізацыі..........................................................................................................  
3.8.1. Склад і спецыфіка мастацкай мовы.....................................................  
3.8.2. Паняцце мастацкага тэксту. Рамачныя кампаненты тэк­сту. Тэкст і твор. «Чужое» слова ў тэксце. Інтэр­тэксту­аль­насць...........................  
3.8.3. Паняцце стылю твора. Літаратуразнаўчая стылістыка як на­ву­ко­вая дысцыпліна........................................................................................  
3.9. Кампазіцыя..................................................................................................  
4. Прынцыпы навуковага разгляду літаратурнага твора.............................  
Раздзел VІ. Літаратурныя роды, віды, жанры........................................  
1. Агульнае паняцце аб літаратурным родзе, відзе, жанры........................  
1.1. Літаратурны род.........................................................................................  
1.2. Літаратурны від і жанр..............................................................................  
2. Эпас (эпічны род). Сістэма эпічных відаў і жанраў.................................  
3. Драма (драматычны род). Сістэма драматычных відаў і жанраў..........  
4. Лірыка (лірычны род). Сістэма лірычных відаў і жанраў.......................  
5. Ліра-эпас як адно з буйнейшых міжродавых утварэнняў. Сістэма ліра-эпічных відаў і жанраў.........................................................................  
Раздзел VІІ. Літаратурны працэс................................................................  
1. Азначэнне літаратурнага працэсу. Асноўныя паняцці і тэрміны тэо­рыі літаратурнага працэсу............................................................................  
2. Праблема пераемнасці і абнаўлення, традыцый і наватарства ў лі­та­ра­турным працэсе.........................................................................................  
3. Літаратурныя сувязі і ўплывы.....................................................................  
4. Нацыянальная і рэгіянальная спецыфіка літаратуры...............................  
5. Стадыяльнасць літаратурнага развіцця. Асноўныя стадыі-этапы ў гіс­торыі функцыянавання сусветнага прыгожага пісьменства...................  
6. Асноўныя стадыі-этапы літаратурнага працэсу на Беларусі, най­больш ха­рактэрныя асаблівасці яго працякання......................................  
7. Вядучыя напрамкі і плыні ў еўрапейскай і сусветнай літаратуры ХVІ–ХХ стст..................................................................................................  

 

7.1. Барока...........................................................................................................  
7.2. Класіцызм....................................................................................................  
7.3. Сентыменталізм..........................................................................................  
7.4. Рамантызм...................................................................................................  
7.5. Рэалізм...........................................................................................





Дата добавления: 2014-11-10; просмотров: 1138. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Стресс-лимитирующие факторы Поскольку в каждом реализующем факторе общего адаптацион­ного синдрома при бесконтрольном его развитии заложена потенци­альная опасность появления патогенных преобразований...

ТЕОРИЯ ЗАЩИТНЫХ МЕХАНИЗМОВ ЛИЧНОСТИ В современной психологической литературе встречаются различные термины, касающиеся феноменов защиты...

Этические проблемы проведения экспериментов на человеке и животных В настоящее время четко определены новые подходы и требования к биомедицинским исследованиям...

Тема: Изучение приспособленности организмов к среде обитания Цель:выяснить механизм образования приспособлений к среде обитания и их относительный характер, сделать вывод о том, что приспособленность – результат действия естественного отбора...

Тема: Изучение фенотипов местных сортов растений Цель: расширить знания о задачах современной селекции. Оборудование:пакетики семян различных сортов томатов...

Тема: Составление цепи питания Цель: расширить знания о биотических факторах среды. Оборудование:гербарные растения...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия