Студопедия — ЗМ 2. Мистецтво Стародавнього Єгипту
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ЗМ 2. Мистецтво Стародавнього Єгипту






СРС - Мистецтво Додинастичного періоду та Раннього царства

(2 години).

1. Географічне розташування і кліматичні умови Єгипту.

2. Дайте визначення термінам «Ном», «Номарх».

3. Періодизація мистецтва Стародавнього Єгипту.

4. Дайте визначення терміну «Некрополь».

5. Могили І Додинастичного періоду.

6. Поховання ІІ Додинастичної культури.

7. Кераміка.

8. Настінний розпис.

9. Палетки.

10. Архітектура Раннього царства.

11. Скульптура.

12. Рельєфи і настінні розписи.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 26 - 29.

2. Інтернет.

 

План лекційного заняття № 5. Мистецтво Древнього царства

(2 години).

Соціально - економічне становище країни. Наука і культура. Міфологія і релігія, їх вплив на мистецтво. Монументальна архітектура. Житлова архітектура.

Контрольні запитання:

1. Соціально - економічне становище Єгипту в епоху Древнього царства.

2. Столиця Єгипту в епоху Древнього царства.

3. Дайте визначення терміну «Іригація».

4. Розвиток наукової думки і культури.

5. Міфологія і релігія.

6. Дайте визначення термінам «Політеїзм», «Пантеон», «Тріада», «Містерія».

7. Визначте зміст термінів «Космогонія» і «Теогонія».

8. Культ тварин в Стародавньому Єгипті (Апіс, Хєпрі та ін.).

9. Дайте визначення термінів «Зооморфний», «Антропоморфний» та

«Синкретичний».

10. Найбільш шановані боги Стародавнього Єгипту, їх функції та спосіб

зображення: Анубіс, Тот, Осіріс, Ісіда, Гор (Хор), Ра, Хатхор, Гєб, Шу,

Нєпрі, Тауерт, Бес, Хапі, Баст (Бастет).

11. Загальнодержавні боги Древнього царства - тріада Мемфіса: Пта(х), Сохмет,

Нєфєртум. Іх функції та спосіб зображення.

12. Культ фараонів.

13. Культ мертвих, магія (хекау), психостасія.

14. Дайте визначення терміну «Саркофаг».

15. Субстанції людини: імена «рен», тіло «хет», душа «ба», дух «ка», тінь

«шуіт».

16. Бальзамування та муміфікація.

17. Типи культових споруд.

18. Мастаба та оздоблення її інтер’єра.

19. Імхотеп. Ансамбль фараона ІІІ династії Джосера в Саккара. 28 ст. до н.е.

20. Дайте визначення термінів «Піраміда», «Стовп», «Колона», «Півколона»,

«Лопатка», «Капітель».

21. Протодоричні колони і півколони Імхотепа в ансамблі Джосера в Саккара.

22. Пошук геометричної форми піраміди за часів правління фараона ІV династії

Снофру (Піраміда Снофру в Медумі, Ромбоподібна та Червона піраміди в

Дашурі. 28 ст. до н. е.).

23. Ансамбль пірамід фараонів ІV династії Хеопса, Хефрена і Мікеріна в Гіза -

перше диво Стародавнього світу. 27 ст. до н. е.

24. Дайте визначення термінів «Квадр», «Пандус».

25. Техніка будівництва комплексу пірамід в Гіза.

26. Великий сфінкс в ансамблі піраміди Хефрена в Гіза. Вапняк. Висота 20 м,

довжина 57 м. ІV династія. 27 ст. до н. е.

27. Житлова архітектура та її будівельні матеріали.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 29 - 30.

2. Янсон Х. В., Энтони Ф. Янсон. Основы истории искусств. - СПб., 1996, с. 41 -

47.

3. Інтернет.

 

План лекційного заняття № 6. Мистецтво Древнього царства

(2 години).

Створення і канонізація образних та образотворчих норм художньої культури. Іконографічні та стилістичні особливості скульптурного портрета, його призначення. Ушебті. Канонічні принципи виконання рельєфів та розписів.

 

Контрольні запитання:

1. Причини виникнення скульптурного портрета в Єгипті і його культове

призначення.

2. Дайте визначення термінів «Канон», «Іконографія».

3. Канонічні типи зображення людини в скульптурі та розписах.

4. Стилістичні особливості скульптурного портрета.

5. Дайте визначення терміну «Фронтальність».

6. Статуя фараона Хефрена. З нижнього заупокійного храму при піраміді

Хефрена в Гіза. Діорит. Висота 162 см. ІV династія. 27 ст. до н. е. Каїр,

Єгипетський музей.

7. Дайте визначення терміну «Фланкування».

8. «Фараон Мікерін, Хатхор і богиня родового нома Мікра». Скульптурна

група із заупокійного храму при піраміді Мікеріна в Гіза. Шифер. Висота

близько1 м. ІV династія. 27 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

9. Іконографія скульптурних портретів фараонів ІV династії.

10. Статуї царевича Рахотепа і його жінки Нофрет. З гробниці Рахотепа в

Медумі. Вапняк. Висота 120 см. ІV династія. 28 ст. до н. е. Каїр,

Єгипетський музей.

11. Інкрустація очей в скульптурному портреті Стародавнього Єгипту, її

призначення.

12. «Царський писар Каї» (Статуя сидящего писца Каи - «Луврский писец»). З

гробниці Каї в Саккара. Вапняк. Висота 53,7 см. V династія. Сер. 3 тис. до н.

е. Париж, Лувр.

13. Статуя жерця Каапера («Шейх - ель - Балад»). З гробниці Каапера в Саккара.

Фігове дерево. Висота 110 см. V династія. Сер. 3 тис. до н. е. Каїр,

Єгипетський музей.

14. Ушебті, їх призначення та стилістика («Слуга, що розтирає зерно».

Статуетка з гробниці в Гіза. Вапняк. VI династія. 25 ст. до н. е. Мюнхен,

Баварські державні музеї; «Жінка, що готує пиво». Статуетка з гробниці в

Саккара. Дерево. ІІ пол. 3 тис. до н. е. Флоренція, Археологічний музей).

15. Сюжети та призначення рельєфів та розписів.

16. Канонічні принципи виконання рельєфів та розписів (композиція,

різномасштабність фігур (ієрархічна перспектива), канон зображення

людини, колорит).

17. Дайте визначення терміну «Картуш».

18. Рельєф «Пирующий Птаххотеп перед жертвенным столом». З гробниці

Птаххотепа в Саккара. V династія. Сер. 3 тис. до н. е.

19. «Доставка зерна з поля». Рельєф з гробниці Аххотепа в Саккара. Вапняк. V

династія. Сер. 3 тис. до н. е. Париж, Лувр.

20. «Музиканти на бенкеті». Рельєф з гробниці Ненхефтікаї в Саккара. Вапняк.

Висота фігур 18 см. V династія. Сер. 3 тис. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

21. Вплив мистецтва Древнього царства на подальший розвиток мистецтва

Стародавнього Єгипту.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 30 - 32.

2. Янсон Х. В., Энтони Ф. Янсон. Основы истории искусств. - СПб., 1996, с. 41 -

47.

3. Інтернет.

 

План лекційного заняття № 7. Мистецтво Середнього царства

(2 години).

Історична довідка. Типи культової архітектури та її будівельна техніка. Планування міст. Іконографія та стилістика скульптурного портрета. Дрібна пластика. Розписи Бені - Хасана.

 

Контрольні запитання:

1. Створення Середнього царства.

2. Соціально - економічне та політичне становище країни.

3. Наука і культура.

4. Нова столиця та її тріада богів (Амон, Мут, Хонсу), їх функції та

зображення.

5. Типи культової архітектури та її будівельна техніка.

6. Скельна гробниця Саренпута ІІ в Бені - Хасані. ХІІ династія. 20 ст. до н. е.

7. Дайте визначення термінів «Портик», «Неф».

8. Півскельний заупокійний храм фараона Ментухотепа І в Дейр - ель - Бахрі.

ХІ династія. 21 ст. до н. е.

9. Дайте визначення термінів «Тераса», «Перистиль», «Колонада»,

«Гіпостиль» (гіпостильний зал).

10. Обеліск, його походження, техніка будівництва та призначення (Обеліск

Сенусерта І в Ону. Рожевий граніт. Висота 30 м. ХІІ династія. 20 ст. до н. е.).

11. Піраміди фараонів ХІІ династії, їх конструкції та будівельні матеріали

(Піраміда Амєнємхета ІІІ в Хаварі. ХІІ династія. 19 ст. до н.е.; Піраміда

Сенусерта ІІ в Кахуні. ХІІ династія. 19 ст. до н. е.).

12. Принцип регулярного планування міст в епоху Середнього царства (м.

Кахун, Ель - Лахун, Хавара).

13. Нова іконографія та нові стилістичні прийоми в скульптурних портретах

фараонів ХІІ династії, їх причини.

14. Голова статуї фараона Сенусерта ІІІ. Обсидіан. Висота 0,13 м. ХІІ династія.

19 ст. до н. е. Нью - Йорк, Метрополітен - музей.

15. Портрет фараона Амєнємхета ІІІ. Із заупокійного храму в Хаварі. Жовтий

вапняк. ХІІ династія. 19 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

16. Портрет фараона Амєнємхета ІІІ у вигляді сфінкса. З Таніса. Сірий граніт.

Висота 1,24 м. Довжина 2 м. ХІІ династія. 19 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський

музей.

17. Портрет фараона Амєнємхета ІІІ в зрілому віці. Граніт. ХІІ династія. 19 ст.

до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

18. Стилістичні особливості та матеріали Ушебті.

19. «Слуги, що несуть жертовні продукти». Ушебті з гробниці в Ель - Берше.

Дерево. Висота близько 0,67 м. ХІІ династія. 19 ст. до н. е. Бостон, Музей

витончених мистецтв.

20. «Рыболовные лодки, вытягивающие сеть с нильской рыбой». Ушебті з

гробниці Мекетер в Дейр - ель - Бахрі. Дерево. ХІ династія. 21 ст. до н. е.

Каїр, Єгипетський музей.

21. «Підрахунок стада». Ушебті з гробниці Мекетер в Дейр - ель - Бахрі.

Дерево. ХІ династія. 21 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

22. «Загін нубійських воїнів». Ушебті з гробниці в Ассуані. Дерево. Близько

2040 р. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

23. Сюжети, стилістика та колористична гама розписів скельної гробниці

Хнумхотепа ІІ в Бені - Хасані («Птахи на акації», «Дика кішка»,

«Кочівники- семіти»). ХІІ династія. 20 ст. до н. е.

24. Вплив досягнень майстрів Середнього царства на мистецтво епохи Нового

царства.

25. Завоювання Єгипту гіксосами, їх столиця та внесок в розвиток єгипетської

цивілізації.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 32 - 33.

2. Янсон Х. В., Энтони Ф. Янсон. Основы истории искусств. - СПб., 1996, с. 47 -

48.

3. Інтернет.

 

План лекційного заняття № 8. Мистецтво Нового царства

(2 години).

Історична довідка. Культові споруди. Стиль портретної скульптури та рельєфів. Розписи фіванського некрополя. Храми Рамсеса ІІ в Абу - Симбелі.

 

Контрольні запитання:

1. Створення Нового царства, завойовницькі війни в Сирії, Фінікії, Палестині

та Нубії, політичне та воєнне панування Єгипту в країнах Східного

Середземномор’я.

2. Розквіт економіки, культури та мистецтва.

3. Зміна естетичних ідеалів єгипетської аристократії.

4. Типи культових споруд.

5. Сенмут. Півскельний заупокійний храм цариці Хатшепсут в Дейр - ель -

Бахрі. ХVIII династія. Поч. 15 ст. до н. е.

6. «Експедиція в Пунт». Рельєф храма Хатшепсут в Дейр - ель - Бахрі. ХVІІІ

династія. Поч. 15 ст. до н. е.

7. Сфінкс цариці Хатшепсут. З храму Хатшепсут в Дейр - ель - Бахрі. Вапняк.

Висота 1 м. ХVІІІ династія. Поч. 15 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

8. Композиція наземного типу храму (Карнак, Луксор).

9. Дайте визначення терміну «Пілон».

10. Храм Амона в Карнаку. Архітектори Аменхотеп Молодший, Майя, Іупа і

Хатіаї, син Іупа. ХVІІІ - ХІХ династії. 15 - 13 ст. до н. е.

11. Храм Амона в Луксорі. Архітектори Аменхотеп Молодший, Горі, Суті і

Бекенхонсу. ХVІІІ - ХІХ династії. 15 - 13 ст. до н. е.

12. Новий стиль портретної скульптури і рельєфу та причини його

виникнення.

13. Статуя Тутмоса І. Граніт. Висота 104 см. ХVІІІ династія. Поч. 15 ст. до н. е.

Турін, Єгипетський музей.

14. Статуя дружини Нахтміна, намісника Нубії. Кристалічний вапняк. Висота

0,84 м. ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

15. «Сімейна група часів Аменхотепа ІІІ». ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е.

16. «Чоловіча голова». Бірмінгем, Музей.

17. Голова статуї цариці Тії. З Фаюма. Чорне дерево, інкрустація. Висота 0,107

м. ХVІІІ династія. Поч. 14 ст. до н. е. Берлін, Єгипетський музей

(Шарлоттенбург).

18. «Візир Рамес і його дружина Сатамон». Рельєф з гробниці Рамеса у

фіванському некрополі. Вапняк. ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е.

19. «Аменхотеп, брат візира Рамеса, і його дружина». Рельєф з гробниці Рамеса

у фіванському некрополі. Вапняк. ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е.

20. Сюжети і стилістика розписів гробниць фіванської аристократії.

21. Дайте визначення терміну «Темпера».

22. «Музикантки і танцівниці на бенкеті». Розпис гробниці фіванського

некрополя. ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е.

23. «Музикантки». Розпис гробниці Нахта у фіванському некрополі. ХVІІІ

династія. Кін. 15 ст. до н. е.

24. «Полювання вельможі в нільских заростях». Розпис з гробниці Небамона у

фіванському некрополі. ХVІІІ династія. Кін. 15 ст. до н. е. Лондон,

Британський музей.

 

 

25. «Фараон Аменхотеп ІІ перед Осірісом». Розпис на стовпі в гробниці

Аменхотепа ІІ в фіванському некрополі. ХVІІІ династія. 15 ст. до н. е.

26. Шедеври єгипетської архітектури та інженерного мистецтва ІІ половини

Нового царства - скельні храми Рамсеса ІІ в Абу - Симбелі (Великий храм

фараона Рамсеса ІІ та Храм цариці Нефертарі. ХІХ династія. І пол. 13 ст. до

н. е.).

27. Будівництво Ассуанської гідроелектростанції - загроза для храмів Рамсеса ІІ

в Абу - Симбелі та їх порятунок світовою громадкісьтю під егідою

ЮНЕСКО.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 33 - 35, 37.

2. Янсон Х. В., Энтони Ф. Янсон. Основы истории искусств. - СПб., 1996, с. 48 -

49.

3. Інтернет.

 

 

План лекційного заняття № 9. Мистецтво Амарни (2 години).

Релігійно - політична реформа Аменхотепа ІV. Зміна іконографічного канону в мистецтві часів правління Аменхотепа ІV в Фівах. Загальна характеристика мистецтва Ахетатона.

 

Контрольні запитання:

1. Релігійно - політична реформа Аменхотепа ІV та її мета.

2. Дайте визначення термінів «Монотеїзм», «Анх».

3. Культ Атона, його функції та спосіб зображення.

4. Зміна іконографічного канону в мистецтві часів правління Аменхотепа ІV в

Фівах.

5. Статуя фараона Аменхотепа ІV (Ехнатона). З храму Ра - Горахте в Карнаку.

Пісковик. Висота близько 4 м. ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н. е. Каїр,

Єгипетський музей.

6. «Ехнатон з Нефертіті і дочками». Рельєф з Карнаку. ХVІІІ династія. І чверть

14 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

7. Будівництво Ахетатона, його характерні риси.

8. Тематика і стилістичні особливості мистецтва Амарни.

9. «Поклоніння Ехнатона Атону». Рельєф з храму Атона в Ахетатоні. ХVІІІ

династія. І чверть 14 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

10. «Поклоніння Атону». Рельєф царської гробниці в Ахетатоні. Х VІІІ династія.

І чверть 14 ст. до н. е.

11. «Сім’я фараона Ехнатона». Рельєф з царського палацу в Ахетатоні. Вапняк.

32 х 38 см. ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н. е. Берлін, Державні музеї.

 

 

12. «Виїзд Ехнатона і Нефертіті». Рельєф гробниці Панехсі в Ахетатоні. ХVІІІ

династія. І чверть 14 ст. до н. е.

13. «Нагородження Ейє». Рельєф гробниці Ейє в Ахетатоні. ХVІІІ династія. І

чверть14 ст. до н. е.

14. Тутмес. Голова цариці Нефертіті. З Амарни. Пісковик. Висота 0,21 м.

ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н. е. Берлін, Державні музеї.

15. Тутмес. Бюст цариці Нефертіті. З Амарни. Вапняк. Висота 0,50 м. ХVІІІ

династія. І чверть 14 ст. до н. е. Берлін - Далем, Музей.

16. Голова царівни Мерітатон. З Амарни. Пісковик. Висота 0,21 м. ХVІІІ

династія. І чверть 14 ст. до н. е. Берлін, Державні музеї.

17. Статуетка Нефертіті в літньому віці. З Амарни. ХVІІІ династія. І чверть 14

ст. до н.е. Берлін, Державні музеї.

18. «Царевна, поедающая утку». З Амарни. Скульптурний нарис. Вапняк.

Висота 0,235 м. ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський

музей.

19. «Дочки Ехнатона і Нефертіті». Розпис з царського палацу в Ахетатоні.

Висота 40 см. ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н.е. Оксфорд, Музей

Ашмолєан.

20. «Заросли с летящими утками». Розпис з палацу в Ахетатоні. ХVІІІ династія.

І чверть 14 ст. до н. е. Каїр, Єгипетський музей.

21. Гробниця Тутанхамона в Долині царів у Фівах (ХVІІІ династія. І чверть 14

ст. до н. е.) та історія її відкриття.

22. Поховальна маска Тутанхамона. З гробниці Тутанхамона в Долині царів у

Фівах. Золото, емаль. 54 х 39,3 см. ХVІІІ династія. І чверть 14 ст. до н. е.

Каїр, Єгипетський музей.

23. Світський трон Тутанхамона. З гробниці Тутанхамона в Долині царів у

Фівах. Дерево. Позолота, емаль. Висота 104 см. ХVІІІ династія. 14 ст. до н.е.

Каїр, Єгипетський музей.

 

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 36 - 37.

2. Янсон Х. В., Энтони Ф. Янсон. Основы истории искусств. - СПб., 1996, с. 49 -

51.

3. Інтернет.

 

СРС - Мистецтво ІІ половини Нового царства і Пізнього періоду (2 години).

1. Храмове будівництво ІІ половини Нового царства.

2. Кругла скульптура та рельєф.

3. Розписи.

4. Історичні події на зламі Нового царства та Пізнього періоду.

5. Бронзова пластика.

6. Храм богині Ісіди на о. Філе (ІІ ст. до н. е.).

7. Храм Гора в Едфу (ІІІ - І ст. до н. е.).

8. Храм Хатхор в Дендера (І ст. до н. е. - І ст. н. е.).

9. Храм Сєбєка в Ком - Омбо (ІІ - І ст. до н. е.).

10. Значення спадщини Стародавнього Єгипту для розвитку світової цивілізації.

Література:

1. История зарубежного искусства: Учебник / Под ред. М. Т. Кузьминой, Н. Л.

Мальцевой. - М., 1984, с. 37.

2. Інтернет.







Дата добавления: 2015-03-11; просмотров: 734. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит...

Кран машиниста усл. № 394 – назначение и устройство Кран машиниста условный номер 394 предназначен для управления тормозами поезда...

Анализ микросреды предприятия Анализ микросреды направлен на анализ состояния тех со­ставляющих внешней среды, с которыми предприятие нахо­дится в непосредственном взаимодействии...

Типы конфликтных личностей (Дж. Скотт) Дж. Г. Скотт опирается на типологию Р. М. Брансом, но дополняет её. Они убеждены в своей абсолютной правоте и хотят, чтобы...

Гносеологический оптимизм, скептицизм, агностицизм.разновидности агностицизма Позицию Агностицизм защищает и критический реализм. Один из главных представителей этого направления...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия