Студопедия — Ситуативне завдання: створити модель огляду.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Ситуативне завдання: створити модель огляду.






25. Жанр чи текст? Жанр - категорія історично конкретна, типологічна, гносеологічна, аксіологічна, творча і детермінована, особлива форма організації життевого матеріалу.

 

У сучасній російській журналістиці поняття «жанр» помітно потіснили поняттям «текст». І тому є пояснення.

По-перше, разом зі старою системою організації ЗМІ (жорстка вертикаль згори донизу - від союзних до стінних газет) рухнула і колишня класифікація жанрів.

По-друге, глобальне розширення комунікаційного простору у зв'язку з розвитком нових інформаційних технологій (мережі Інтернет зокрема) створило природні передумови для уніфікації жанрів.

По-третє, зміни, що почалися в Росії в 1990-і рр., Докорінно змінили характер ЗМІ. Конституційно закріплені свобода слова, гласність і скасування цензури призвели до того, що в пострадянському суспільстві принципово змінилися відносини всередині комунікаційної системи «дійсність - автор - твір -аудіторія». Система ця замкнута, динамічна і постійно поновлювані.

Зазнало змін і друга ланка комунікаційної ланцюжка - автор. У відповідь на надану емубольшую свободу дій публіцист охоче пропонує свою точку зору на подію. Звідси - підвищення статусу коментаря, який з різновиду статті перетворився в самостійний жанр. Звідси ж поява в якості повноправного жанpa - колонки, тобто рубрики, персонально закріпленої за конкретним журналістом.

Жанр - категорія історично конкретна, тобто розвивається в часі, що зазнає зміни в процесі свого існування.

Жанр - особлива форма організації життєвого матеріалу, що представляє собою специфічну сукупність структурно-композиційних ознак. При цьому в жанрі ми маємо справу не з випадковою сукупністю рис, а з системою елементів форми.

Жанр - категорія типологічна, тобто володіє рядом стійких, повторюваних прізнаков.Способ відображення дійсності в кожному жанрі свій і зумовлюється насамперед пізнавальними завданнями, вирішити публіцистом.

Жанр - категорія гносеологічна. Поява на газетній шпальті (в ефірі радіо і ТБ) того чи іншого жанру завжди визначається тими завданнями, які вирішує публіцист, - що пізнається, на якому рівні, з якою метою і якими засобами.

Жанр - категорія морфологічна. Публіцистичний текст - це особлива форма буття твору. Обсяг пізнаваного матеріалу в замітці, інтерв'ю, репортажі, звіті, кореспонденції, статті різний, що зумовлює структуру оповідання - максимально стиснуту в замітці, розгорнуту в статті. У репортажі - опора на деталь, на виразну мову, на з'єднання різних описово-оповідних елементів тексту. У статті ядром є система міркувань - висунуті положення аргументуються, ілюструються. У кореспонденції головне- опис епізодів, з яких складається загальне уявлення про проблему. Центр замітки - одномоментне відтворення ситуації.

Жанр - оптимальна форма рішення творчої завдання, що стоїть перед публіцистом. Тому - на відміну від тексту - він завжди жорстко детермінований: мета, що лежить в основі рішення будь-якої творчої задачі, визначає вибір жанру. Детермінізм (зумовленість) жанру пов'язаний: а) з об'єктивними властивостями аналізованого або описуваного факту; б) з конкретними завданнями, які розв'язуються даним виданням і даними автором; в) з світоглядними і індивідуально-психологічними особливостями особистості журналіста. Творчість публіциста носить виборчий характер. Розробляючи тему, аналізуючи потрапили в поле його зору факти, кореспондент ще на попередній стадії своєї роботи здійснює певний вибір жанру, зупиняючись, в кінцевому рахунку, на те, який представляється йому найбільш підходящим. Існуюча серед журналістів-практиків переконання, ніби про жанр майбутнього тексту він не думає і той складається сам собою, інтуїтивно, суперечить суті творчого процесу. Інтуїція як складова частина творчості сприяє народженню цілісного тексту: текст вбирає в себе необхідні жанрові елементи, підкоряючись логіці розвитку думки автора.

 

26. Коментар. Розширення спектру коментуючої журнaлістики.







Дата добавления: 2015-08-30; просмотров: 658. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

ЛЕЧЕБНО-ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ НАСЕЛЕНИЮ В УСЛОВИЯХ ОМС 001. Основными путями развития поликлинической помощи взрослому населению в новых экономических условиях являются все...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ МОРФЕМНОГО СОСТАВА СЛОВА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ В практике речевого общения широко известен следующий факт: как взрослые...

СИНТАКСИЧЕСКАЯ РАБОТА В СИСТЕМЕ РАЗВИТИЯ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ В языке различаются уровни — уровень слова (лексический), уровень словосочетания и предложения (синтаксический) и уровень Словосочетание в этом смысле может рассматриваться как переходное звено от лексического уровня к синтаксическому...

Влияние первой русской революции 1905-1907 гг. на Казахстан. Революция в России (1905-1907 гг.), дала первый толчок политическому пробуждению трудящихся Казахстана, развитию национально-освободительного рабочего движения против гнета. В Казахстане, находившемся далеко от политических центров Российской империи...

Виды сухожильных швов После выделения культи сухожилия и эвакуации гематомы приступают к восстановлению целостности сухожилия...

КОНСТРУКЦИЯ КОЛЕСНОЙ ПАРЫ ВАГОНА Тип колёсной пары определяется типом оси и диаметром колес. Согласно ГОСТ 4835-2006* устанавливаются типы колесных пар для грузовых вагонов с осями РУ1Ш и РВ2Ш и колесами диаметром по кругу катания 957 мм. Номинальный диаметр колеса – 950 мм...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия