Студопедия — Аналіз та інтерпретація отриманих даних
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Аналіз та інтерпретація отриманих даних






 

Вже перші дослідження творчих здібностей шахістів і винахідників показали, що відмінність креативних від некреативну полягало не стільки в вираженості характеристик мислення, скільки в особистісних якостях, які П. А. Нечаєв називав «строєм особистості». Відмінності проявлялися в активності, наполегливості, агресивності в захисті своєї особистості, організаторських здібностях.

У переліку конкретних здібностей і психічних властивостей, необхідних для роботи в галузі науки і техніки, наведених Г. Я. Розеном в інформаційному бюлетені «Дослідження з психології наукової творчості в США», зазначаються: неабияка енергія; винахідливість; чесність; прямота; безпосередність; завзятість; наполегливість; незалежність; здатність до співробітництва; здатність дивуватися; здатність до важкого, наполегливій праці; здатність до самовираження; скептицизм; сміливість; мужність; прагнення підлягає залишатися одному; впевненість в умовах невизначеності; терпимість до неясності, невизначеності.

Сучасні теорії креативності виходять з того, що цей феномен є багатоаспектним і що для виникнення креативності необхідне поєднання багатьох елементів. Це знайшло відображення в інвестиційній теорії креативності Роберта Стернберга і Тодда Любарта. Відповідно до цієї теорії, ініціювання оригінальної програми і втілення її в життя залежать від когнітивних, особистісних і мотиваційних ресурсів людини, а також від умов середовища.

Таким чином, мова йде про синдром креативності. Для каталізації креативності необхідна наявність кожного з цих ресурсів, хоча силою одного (наприклад, наполегливості) можна компенсувати недостатність іншого (середовища, індиферентної до нових ідей).

Перше - навички, які використовуються в процесі когнітивної діяльності. Це вміння побачити проблему, тобто прогалину в наявних знаннях, потреба в новому продукті або неспроможність існуючих теорій і процедур. Коли проблема знайдена, виникає необхідність дати їй визначення - перевести з розпливчастого стану в конкретну задачу. Чим більше зусиль докладено до визначення проблеми, тим оригінальніше виявляється кінцевий продукт.

У ході розумової діяльності необхідно відкинути безперспективні варіанти і вибрати оптимальні. Тому креативність увазі чергування дивергентного і конвергентного мислення. Крім того, креативні люди спираються на інсайтние процеси - несподіване, але практичне об'єднання і переструктурування елементів.

Креативні рішення вимагають широких знань в певній галузі. Процес же їх придбання (пізнання) займає, як правило, близько 10 років.

При аналізі методу увагу привертає необхідність наявності у креативів вольових проявів (наполегливості, соціальної сміливості (сміливість поглядів, готовність до інтелектуального ризику)).

Стернберг і Любарт пояснюють це тим, що при спробі реалізувати креативні мети бувають періоди, коли рішення задачі не дається. Креативність вимагає завзятості і наполегливості для подолання виниклих труднощів.

Для креативної діяльності потрібні незалежність суджень, відсутність боязні «виділитися з натовпу».

Це положення знайшло підтвердження в дослідженні А. Г. Азарян, який виявив, що ті учні, які вибирали при роботі над завданням звичайне рішення, випробовували боязнь допустити якийсь поромах; ті ж учні, які вибирали оригінальне рішення, ризикували заради задоволення своєї цікавості. Відзначається, що чим старше були учні, тим рідше вони вибирали нетривіальне рішення. Автор пов'язує це з тим, що купується досвід гальмує прийняття оригінальних рішень в ситуації невизначеності.

У нашому дослідженні (п 3.1,3.2) ми змогли переконається у правильності вищевикладеного підходу. Як ми бачимо відмінності креативного потенціалу вибірок мінімальні, але при цьому, ми бачимо відмінність в робочому середовищі, підходу до вирішення проблем бізнесменами та найманими працівниками. Ми можемо так само констатувати, що бізнесмени зацікавлені у всьому новому, мають високий рівень допитливості, готові до вирішення складних проблем, мають схильність до ризику. Саме ці особливості відрізняють їх діяльність від діяльності найманих співробітників.

Креативність, нестандартність мислення, уява - є важливими для створення і ведення власної справи, але як ми змогли переконається, тільки цих рис особистості і таких особливостей недостатньо. Необхідні й інші риси особистості. Бізнесмену у відмінності від найманого співробітника доводиться опрацьовувати більше число інформації, його діяльність не регламентована організацією і йому самому необхідно розробляти план дій і приймати рішення, а не орієнтуватися на рішення начальства як найманому працівнику.

Зважаючи на все це ми змогли визначити що відрізняє креативні здібності бізнесмена і найманого працівника.

 

 







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 554. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЦЕНТРА ТЯЖЕСТИ ПЛОСКОЙ ФИГУРЫ Сила, с которой тело притягивается к Земле, называется силой тяжести...

ФАКТОРЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА ИЗНОС ДЕТАЛЕЙ, И МЕТОДЫ СНИЖЕНИИ СКОРОСТИ ИЗНАШИВАНИЯ Кроме названных причин разрушений и износов, знание которых можно использовать в системе технического обслуживания и ремонта машин для повышения их долговечности, немаловажное значение имеют знания о причинах разрушения деталей в результате старения...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.007 сек.) русская версия | украинская версия