Студопедия — Тема 7. Музичне мистецтво епохи Відродження: епоха титанів; зв’язок античності та Відродження; роль музики та її функції, музичні інструменти (2 год.).
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Тема 7. Музичне мистецтво епохи Відродження: епоха титанів; зв’язок античності та Відродження; роль музики та її функції, музичні інструменти (2 год.).






Лекція 7. Музичне мистецтво епохи Відродження: епоха титанів; зв’язок античності та Відродження; роль музики та її функції, музичні інструменти (2 год.).

Історичні рамки епохи Ренесансу. Виданті особистості доби Відродження («тітани» та їх «зворотній бік»). Індивідуалізм як орієнтир естетичного ідеалу. зв’язок античності та Відродження (антропоцентризм, неоплатонизм, тема любові). Північне та південне Відродження (композитори-представники).

Роль музики та її функції. Музичні інструменти (нові інструменти струнної та клавішної груп).

 

Семінар № 7. Музичне мистецтво епохи Відродження: епоха титанів; зв’язок античності та Відродження; роль музики та її функції, музичні інструменти (2 год.).

1. Естетичний ідеал епохи Відродження (епоха титанів та «зворотна сторона тітанізму»).

2. Зв'язок античності та епохи Відродження. Антропоцентризм та неоплатонізм.

3. Північне та південне Відродження.

4. Музика Возрожденія та її функції.

5. Музичні інструменти епохи Відродження.

Рекомендована література:

Грубер Р. И. Всеобщая история музыки / Р. Грубер. – Ч. 1. – [3-е изд.]. – М.: Музыка, 1965. – С. 230-239 (загальна характеристика);

Розеншильд К. История зарубежной музыки до середины XVIII века / К. Розеншильд. – В.1. – М.: Музгиз, 1963. – С. 87-92 (загальна характеристика);

Шестаков В. П. От этоса к аффекту / В. Шестаков. – М.: Музыка, 1975. – С. 132–176 (про музичну естетику епохи Відродження);

Лосев А. Эстетика Возрождения / А. Лосев. – М.: Мысль, 1978. – 323 с. (прочитати глави «Обратная сторона титанизма», «Леонардо да Винчи», «Савонарола»);

Ливанова Т. Н. История западноевропейской музыки до 1789 года / Т. Ливанова. – Т. 1.– М.: Музыка, 1983. – С. 109-116 (загальна характеристика), С. 193-225 (про світські жанри, пісні та танці);

Евдокимова Ю. Симакова Н. Музыка эпохи Возрождения / Ю. Евдокимова, Н. Симакова. – М.: Музыка, 1982. – 252 с.

Тема 8. Музичне мистецтво епохи Відродження: поліфонічні школи Нідерландів, Франції, Італії (творчість Г. Дюфаї, Ж. Депре, Й. Окегема, Я. Обрехта, О. Лассо, К. Жанекена, К. Гудімеля, Дж. ді Венози, Дж. Палестрини, А. Вілларта, А. Габріеллі). Музика Англії та Німеччини (У. Бьорд, Дж. Фармер, Г. Сакс) (2 год.).

Лекція 8. Музичне мистецтво епохи Відродження: поліфонічні школи Нідерландів, Франції, Італії (творчість Г. Дюфаї, Ж. Депре, Й. Окегема, Я. Обрехта, О. Лассо, К. Жанекена, К. Гудімеля, Дж. ді Венози, Дж. Палестрини, А. Вілларта, А. Габріеллі). Музика Англії та Німеччини (У. Бьорд, Дж. Фармер, Г. Сакс) (2 год.).

«Високий» Ренесанс у музиці ХVІ ст. Зародження національних композиторських шкіл. Нідерландська (франко-фламандська) школа. Поліфонія як система музичного мислення. Криза поліфонії. Поліфонія суворого стилю (Палестріна, О. Лассо). Розвиток нідерландської (франко-фламандської) школи хорової поліфонії (ХV ст.). Творчість Г. Дюфаї, Я. Окегема, Ж. Депре, Я. Обрехта. Становлення поліфонії строгого стилю. Типові музичні образи, виразні засоби, жанри.

Бургундська chanson і її видатний майстер Жиль Беншуа. Видний композитор XVI століття Клеман Жаннекен та його крупні хорові програмні твори.

Римська поліфонічна школа. Джованні та Палестрина. Національні риси мелоса. Стиль хорового письма Дж. Палестрини. Жанри його музики. Венеціанська вокально-інструментальна школа. Творчість Джованні Габрієлі. Масштабність (багатохорність) і барвистість венеціанської поліфонії. Принципи концертності.

Музична культура Іспанії. Видатні майстри іспанської музики XV—XVI століть: Мігель де Фуенльяна, Луіс де Мілан, Томас де Вікторія, Антоніо де Кабесон.

Музична культура Англії. Наявність в народній музиці розвиненого багатоголосся, розквіт на цій основі в XV столітті самобутнього поліфонічного стилю в творчості Джона Данстейбла. Національний жанр хорової музики — антем. Розвиток монодичного співу з інструментальним супроводом. Народнопісенна основа інструментальної музики. Томас Кампіон, Уїльям Бьорд, Джон Булл, Томас Морлі та їх музична спадщина.

Композитори Німеччини: Іоханнес Вальтер, Людвіг Зенфль, Лео Хасслер, Михайло Преторіус. Німецька світська поліфонічна пісня XVI століття, її особливості. Ганс Сакс.

Семінар № 8. Музичне мистецтво епохи Відродження: поліфонічні школи Нідерландів, Франції, Італії (творчість Г. Дюфаї, Ж. Депре, Й. Окегема, Я. Обрехта, О. Лассо, К. Жанекена, К. Гудімеля, Дж. ді Венози, Дж. Палестрини, А. Вілларта, А. Габріеллі). Музика Англії та Німеччини (У. Бьорд, Дж. Фармер, Г. Сакс) (2 год.).

1. Поліфонічні школи епохи Відродження: Нідерланди – Дюфаї, Депре.

2. Поліфонічні школи епохи Відродження: Нідерланди – Обрехт, Окегем, Лассо.

3. Поліфонічні школи епохи Відродження: Франція – К. Жанекен та К. Гудімель.

4. Італійські композитори доби Відродження.

5. Музика ренесансних авторів Англії та Німеччини.

Рекомендована література:

Грубер Р. И. Всеобщая история музыки / Р. Грубер. – Ч. 1. – [3-е изд.]. – М.: Музыка, 1965. – – 484 с.;

Розеншильд К. История зарубежной музыки до середины XVIII века / К. Розеншильд. – В.1. – М.: Музгиз, 1963. – 488 с.;

Пэрриш К., Оул. Дж. Образцы музыкальных форм от григорианского хорала до Баха / К. Пэрриш, Дж. Оул. – Л.: Музыка, 1975. – 398 с.;

Ливанова Т. Н. История западноевропейской музыки до 1789 года / Т. Ливанова. – Т. 1.– М.: Музыка, 1983. – 696 с., нот.;

Хомінський Й. Історія гармонії та контрапункту. Доба Відродження / Й. Хомінський. – Т. 2. – К.: Музична Україна, 1979. – 412 с.;

Симакова Н. Вокальные жанры эпохи Возрождения / Н. Симакова. – М.: Музыка, 1985. – 360 с.;

Евдокимова Ю. Симакова Н. Музыка эпохи Возрождения / Ю. Евдокимова, Н. Симакова. – М.: Музыка, 1982. – 252 с.

Слухання музики:

папка вікторин № 2 –

23. Нігріно / В. Вавілов. Ричеркар

24. Палестрина. Чарівні квіти

25. Джезуальдо ді Віноза. Мадригал «Salve Regina»

26. Франческо да Мілано / В. Вавілов. Канцона

27. У. Бьорд. Битва

28. А. Банк’єри. Мадригальна комедія «Передкарнавальне свято перед вечерею у четвер» («Festina nella sera del giovedi grasso avanti cena»). Пліткарка тітка Бернадіна

29.А. Банк’єри. Мадригальна комедія «Передкарнавальне свято перед вечерею у четвер» («Festina nella sera del giovedi grasso avanti cena»). Контрапункт тварин та розуму

30. Палестрина. Мотет «Ave Maria»

31. Й. Окегем. Фрагмент з меси «Мімі»

32. Палестрина. Меса. «Kyrie eleison»

33. Ж. Депре. Світська композиція «Тисяча жалощів»

34. К. Жанекен «Спів птахів»

35. Й. Окегем. Гімн студентів

36. Застоллна пісня «В таверні»

37. Італійський танець сальтарела

Завдання для самостійної роботи (2 год.).

Проаналізувати музичну мову та особливості композиції в одному з обраних поліфонічних творів будь-якого з композиторів доби Ренесансу.

 







Дата добавления: 2015-08-27; просмотров: 1809. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Шрифт зодчего Шрифт зодчего состоит из прописных (заглавных), строчных букв и цифр...

Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Расчет концентрации титрованных растворов с помощью поправочного коэффициента При выполнении серийных анализов ГОСТ или ведомственная инструкция обычно предусматривают применение раствора заданной концентрации или заданного титра...

Психолого-педагогическая характеристика студенческой группы   Характеристика группы составляется по 407 группе очного отделения зооинженерного факультета, бакалавриата по направлению «Биология» РГАУ-МСХА имени К...

Общая и профессиональная культура педагога: сущность, специфика, взаимосвязь Педагогическая культура- часть общечеловеческих культуры, в которой запечатлил духовные и материальные ценности образования и воспитания, осуществляя образовательно-воспитательный процесс...

ЛЕКАРСТВЕННЫЕ ФОРМЫ ДЛЯ ИНЪЕКЦИЙ К лекарственным формам для инъекций относятся водные, спиртовые и масляные растворы, суспензии, эмульсии, ново­галеновые препараты, жидкие органопрепараты и жидкие экс­тракты, а также порошки и таблетки для имплантации...

Тема 5. Организационная структура управления гостиницей 1. Виды организационно – управленческих структур. 2. Организационно – управленческая структура современного ТГК...

Методы прогнозирования национальной экономики, их особенности, классификация В настоящее время по оценке специалистов насчитывается свыше 150 различных методов прогнозирования, но на практике, в качестве основных используется около 20 методов...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия