Студопедия — Тема 16. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Страсті за Матфеєм» BWV 244. Роль хорала у творчості німецького майстра (2 год.).
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Тема 16. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Страсті за Матфеєм» BWV 244. Роль хорала у творчості німецького майстра (2 год.).






Лекція 16. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Страсті за Матфеєм» BWV 244. Роль хорала у творчості німецького майстра (2 год.).

Роль вокально-інструментальних жанрів у творчості Й.-С. Баха. Духовні та світські кантати, ораторії, пассіони, меси, Магніфикат - нове в принципах композиції; роль хору, арій, речитативів, хоралів, оркестру.

«Страсті» (за Матфеєм та Іоанном) як масштабні величезні музичні полотнини: особливості змістовності, композиції, драматургії, музичної мови. Й.-С. Бах як музикант-богослов. Бахівське музичне «прочитання» Біблії.

Семінар 16. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Страсті за Матфеєм» BWV 244. Роль хорала у творчості німецького майстра (2 год.).

1.Вокально-симфонічна творчість Й.-С. Баха: загальна характеристика.

2. «Страсті за Іоанном»

3. «Страсті за Матфеєм»

4. Роль хорала у творчості Й.-С. Баха.

Рекомендована література:

Розеншильд К. История зарубежной музыки / К. Розеншильд. – М.: Музыка. 1973. – С. 406–443, 444-452, 455-463, 463-474, 474-508, 508–519;

Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.;

Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.;

Галацкая В. Музыкальная литература зарубежных стран / В. Галацкая. – В.1. – М.: Музыка, 1963. – С. 85-134, 135–149;

Берденникова Е. М. Живописно-композиционные аналогии к хоральным обработкам в кантатах И. С. Баха / Екатерина Михайловна Берденникова // Старовинна музика: сучасний погляд: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 2003. – С. 162–173. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; кн. 1, вип. 24);

Слухання музики:

папка вікторин № 4 –

«Страсті за Матфеєм» BWV 244 цілком (знати зміст за номерами).

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

Скласти композиційну схему «Страстей за Матфеєм».

Підготувати невелику письмову доповідь «Принцип одночасного контрасту в творчості Й.-С. Баха».

 

Тема 17. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Висока меса» h-moll BWV 232, «Різдвяна ораторія» BWV 248, вибрані духовні та світські кантати (BWV 21, 106 /«Actus tragicus»/, 211 /«Кавова»/) (2 год.).

Лекція 17. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Висока меса» h-moll BWV 232, «Різдвяна ораторія» BWV 248, вибрані духовні та світські кантати (BWV 21, 106 /«Actus tragicus»/, 211 /«Кавова»/) (2 год.).

Mecca h-moll: композиційні та драматургічні особливості. Музична мова твору. Композиційні особливості «Різдвяної ораторії». Риторичні фігури в духовних кантатах BWV 21 «В моєму серці був великий жаль», BWV 106 «Actus tragicus». Народно-побутові риси світських кантат («Кавова кантата», «Селянська кантата»).

 

Семінар 17. Вокально-симфонічна спадщина Й.-С. Баха: «Висока меса» h-moll BWV 232, «Різдвяна ораторія» BWV 248, вибрані духовні та світські кантати (BWV 21, 106 /«Actus tragicus»/, 211 /«Кавова»/) (2 год.).

1. Меси Й.-С. Баха.

2. Висока меса h-moll.

3. Духовні кантати.

4. Світські кантати.

5. Ораторії.

Рекомендована література:

Розеншильд К. История зарубежной музыки / К. Розеншильд. – М.: Музыка. 1973. – С. 406–443, 444-452, 455-463, 463-474, 474-508, 508–519;

Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.;

Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.;

Ливанова Т. Музыкальная драматургия И. С. Баха и ее исторические связи / Т. Ливанова. – Ч. 2. – М.: Музыка, 1980. – (глава про Месу h-moll та інші вокальні твори, глава про кантати);

Галацкая В. Музыкальная литература зарубежных стран / В. Галацкая. – В.1. – М.: Музыка, 1963. – С. 85-134, 135–149;

Берденникова Е. М. Quodlibet И. С. Баха: загадки и парадоксы / Екатерина Михайловна Берденникова // Старовинна музика: сучасний погляд: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 2003. – С. 150–162. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; кн. 1, вип. 24);

Берденникова Е. М. Гомилетические традиции в кантатном творчестве И. С. Баха / Екатерина Михайловна Берденникова // Музика і Біблія: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 1999. – С. 133–141. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; вип. 4);

Берденникова Е. М. Гомилетические традиции духовных кантат И. С. Баха / Екатерина Михайловна Берденникова. – К.: Музична Україна, 2008. – 204 с.;

Берденникова Е. М. Духовные кантаты Баха, как философские размышления / Екатерина Михайловна Берденникова // Музичний твір як творчий процесс: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 2002. – С. 149–155. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; вип. 21);

Берденникова Е. М. Живописно-композиционные аналогии к хоральным обработкам в кантатах И. С. Баха / Екатерина Михайловна Берденникова // Старовинна музика: сучасний погляд: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 2003. – С. 162–173. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; кн. 1, вип. 24);

Бєрдєннікова К. М. Гомілетика як основа інтерпретації духовних творів Й.-С. Баха / Катерина Михайлівна Бєрдєнникова // Проблеми музичної інтерпретації: Київське музикознавство: Зб. статей. – К.: НМАУ імені П. І. Чайковського, КДВМУ ім. Р. М. Глієра, 1999. – С. 58–66. –(Київське музикознавство; вип. 2);

Медушевский В. Таинственные энергии музыки Баха / В. Медушевский // Музыкальная академия. – 1992. – № 3. – С. 54-57;

Холопова В. Формы музыкальных произведений / В. Холопова. – С-Пб.: Лань, 1999. – С. 294–302 (про структуру кантати);

Слухання музики:

папка вікторин № 4 –

Висока меса h-moll BWV 232 цілком (знати зміст за номерами).

Кантата BWV 21 «В моєму серці був великий жаль» цілком (знати зміст за

номерами).

Завдання для самостійної роботи (1 год.)

Проаналізувати особливості використання мелодії хоралу в двох–трьох обраних кантатах Й.-С. Баха.

Тема 18. Узагальнення отриманого досвіду (2 год.)

Лекція 18. Узагальнення отриманого досвіду (2 год.)

Наукові роботи про Й.-С. Баха від минулого до наших часів. Проблематика студентських наукових досліджень про музичну культуру доби бароко та творчу спадщину Й.-С. Баха з архіву Донецької державної музичної академії імені С. С. Прокоф’єва.

 

Семінар 18. Узагальнення отриманого досвіду (2 год.)

1. Життя та творчість Й.-С. Баха.

2. Й.-С. Бах – музикант-богослов.

3. Бахівський музичний стиль.

4.Символіка та риторика музики Й.-С. Баха

5. Наукова література про Й.-С. Баха

Рекомендована література:

Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.;

Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.;

Носина В. Символика музыки Баха / В. Носина. – М.: Классика-ХХІ, 2011. – 56 с.;

Берденникова Е. М. Гомилетические традиции духовных кантат И. С. Баха / Екатерина Михайловна Берденникова. – К.: Музична Україна, 2008. – 204 с.;







Дата добавления: 2015-08-27; просмотров: 607. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Реформы П.А.Столыпина Сегодня уже никто не сомневается в том, что экономическая политика П...

Виды нарушений опорно-двигательного аппарата у детей В общеупотребительном значении нарушение опорно-двигательного аппарата (ОДА) идентифицируется с нарушениями двигательных функций и определенными органическими поражениями (дефектами)...

Особенности массовой коммуникации Развитие средств связи и информации привело к возникновению явления массовой коммуникации...

Потенциометрия. Потенциометрическое определение рН растворов Потенциометрия - это электрохимический метод иссле­дования и анализа веществ, основанный на зависимости равновесного электродного потенциала Е от активности (концентрации) определяемого вещества в исследуемом рас­творе...

Гальванического элемента При контакте двух любых фаз на границе их раздела возникает двойной электрический слой (ДЭС), состоящий из равных по величине, но противоположных по знаку электрических зарядов...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия