Студопедия — Для студентів музикознавців та композиторів
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Для студентів музикознавців та композиторів






1. Музична культура стародавнього світу (Месопотамія, Єгипет, Палестина, Індія, Китай, Японія, стародавня Європа).

2. Музична культура античності.

3. Музичне мистецтво у античній міфології (міфи про магічне, естетичне та етичне значення музики).

4. Музична естетика піфагореїзма, Платона, Арістотеля. Знання про музичний етос та ситему стародавніх ладів.

5. Елінистичний період античної історії. Боротьба «гармоників» та «каноників».

6. Релігійні та світські традиції у музичній культурі Середньовіччя.

7. Багатоголосся доби Середньовіччя. Співочі школи західної Європи (мистецтво школи собору Паризької Богоматері).

8. Мистецтво трубадурів, труверів та міннезінгерів.

9. Музична культура Відродження. Відомі художні напрямки та традиції.

10. Світські традиції у духовній музиці Відродження.

11. Мадрігал як відома форма вокального співу музичного Відродження.

12. Інструментальна музика Ренесансу (національні школи та традиції).

13. Нідерландська школа поліфонії (етапи розвитку та традиції).

14. Етапи розвитку музичної культури бароко (течії, напрямки, риси стилю).

15. Італійська скрипкова школа доби бароко (творчість А. Корелі, Д. Тартіні,А. Вівальді).

16. Французька клавісинна школа бароко (творчість Ф. Куперена, Ж.Ф. Рамо та ін.).

17. Національні школи органного мистецтва (італійська та німецька).

18. Виникнення, формування та шляхи розвитку музичного театру доби бароко (національні традиції, течії та школи).

19. Музичний театр К. Монтеверді. Етапи розвитку (drama per musika).

20. «Орфей» К. Монтеверді та його значення в історії розвитку західноєвропейського театру XVII-XIX ст.

21. «Дідона та Еней» Г. Пьорселла та її значення у становленні англійського музичного театру.

22. Музичний театр Франції доби Відродження та бароко (огляд творчості Ж.Б. Люллі та Ж. Ф. Рамо).

23. Музична спадщина італійських майстрів Д. Каччіні, К. Монтеверді, Дж.Перголезі.

24. Становлення та шляхи розвитку музичних традицій італійської opera-seria епохи бароко.

25. Музична спадщина А. Скарлатті.

26. Творча постать Г. Ф. Генделя. Релігійно-громадянські ідеї у його творчості. Жанр ораторії та його головні риси.

27. Ораторії «Месія» та «Самсон» як зразки ораторіального жанру у творчості Г. Ф. Генделя (ідея, тема, релігійні джерела, музичний стиль).

28. Інструментальна творчість Г. Ф. Генделя («Музика на воді», «Музика для феєрверку», Concerto grosso).

29. Творча постать Й.-С. Баха та його значення у історії світової музичної культури.

30. Інструментальна музика Й.-С. Баха (сольна, концертна, ансамблева).

31. Жанри клавірної музики у творчості Й.-С. Баха («Хроматична фантазія та фуга», ДТК, «Музичне приношення», «Мистецтво фугі» та ін).

32. Органна музика Й.-С. Баха (прелюдії та фугі, фантазії, токати, хоральні обробки).

33. Концертний жанр у творчості Й.-С. Баха (Бранденбурзькі концерти, клавірні концерти та ін. твори).

34. Вокально-симфонічна та хорова творчість Й.-С. Баха та її значення в історії світової музики (огляд жанрів).

35. Культові традиції у вокально-хоровій творчості Й.-С. Баха (Висока меса h-moll, пассіони, кантати, мотети та духовні пісні).

36. Висока меса h-moll Й.-С. Баха.Особливості музичної мови.

37. «Страсті за Матфеєм» («Matheus Рassion») Й.-С. Баха як примірник барокових музичних традицій Німеччини (зв’язок з Г. Щютцем та І. Маттесоном).

38. Трактування біблійних мотивів та образів у «Страстях за Матфеєм» («Matheus Рassion») Й.-С. Баха. Особливості музичного вирішення та стилю.

 

До іспиту студенту необхідно скласти список вивченої за перший семестр наукової літератури

МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДО ІСПИТОВОЇ ВІКТОРИНИ І СЕМЕСТРА

папка вікторин № 1 –

1. Стилізація первісної музики (колектив японських тайко; композиція «Lion»).

2. Палестина. Пісня пісень Соломона

3. Палестина. 23 Псалом

4. Палестина. Кол Нідре

5. Єгипет.Плач Ізіди (арабський варіант)

6. Єгипетська арфа

7. Музика Індії. Рага

8. Індія. Сучасна пісня (збереження традицій) Dekha Hai

9. Китай. Сучасна обробка народної пісні

10. Японія. Імпровізація на сякухаті

11. Японія. Народна пісня «Сакура»

12. Музика Японії. Світська п’єса етенраку

13. М. Теодоракіс «Сіртакі»

14. Грецький танець «Маленький чоловік»

15. Музика американських індейців «Асумаріто»

16. Європа. Сучасна оранжировка пісні вікінгів

17. Європа. «Кельтська» арфа. «Краса півночі»

папка вікторин № 2 –

1. Раннє одноголосся. Григоріанський хорал. Юбіляция

2. Раннє одноголосся. Григоріанський хорал. Гімн

3. Раннє одноголосся. Григоріанський хорал. Секвенція «Victimae paschali laudes»/

4. Раннє одноголосся. Григоріанський хорал. Секвенція «Lauda Sione»

5. Раннє одноголосся. Григоріанський хорал. Секвенція «Stabat mater»

6. Два ранні органуми (ІХ століття)

7.Органум в кварту

8. Органум у квінту

9. Перотін. Органум квадрупль

10.Перотін. Органум

11. Леонін. Органум триплум

12. Органум школи святого Марциаля

13. Зразок ранньої багатоголосої меси (монахи-бенедіктанци) - Gloria

14. Зразок ранньої багатоголосої меси - Sanctus

15. Літній канон

16. Мотет «Суниця свіжа» (ХІІІ століття)

17. Мотет-гокет «Пісня про соколину охоту» (ХІІ століття)

18.Пісня трубадурів «Озброєна людина»

19. Німецький міннезанг.Походна пісня

20. Пісня трубадурів «Мила дама»

21.Сучасна пісня на середньовічний текст вагантів «Я скромною дівчиною була»

22. Сучасна аранжировка середньовічного танцю «Maria Virgine»

23. Нігріно / В. Вавілов. Ричеркар

24. Палестрина. Чарівні квіти

25. Джезуальдо ді Віноза. Мадригал «Salve Regina»

26. Франческо да Мілано / В. Вавілов. Канцона

27. У. Бьорд. Битва

28. А. Банк’єри. Мадригальна комедія «Передкарнавальне свято перед вечерею у четвер» («Festina nella sera del giovedi grasso avanti cena»). Пліткарка тітка Бернадіна

29.А. Банк’єри. Мадригальна комедія «Передкарнавальне свято перед вечерею у четвер» («Festina nella sera del giovedi grasso avanti cena»). Контрапункт тварин та розуму

30. Палестрина. Мотет «Ave Maria»

31. Й. Окегем. Фрагмент з меси «Мімі»

32. Палестрина. Меса. «Kyrie eleison»

33. Ж. Депре. Світська композиція «Тисяча жалощів»

34. К. Жанекен «Спів птахів»

35. Й. Окегем. Гімн студентів

36. Застоллна пісня «В таверні»

37. Італійський танець сальтарела

 

папка вікторин № 3 –

  1. Ж. Ф. Рамо. Сарабанда.
  2. Ж. Ф. Рамо.Увертюра до опери «Зарастро».
  3. Ж. Б. Люллі «Dies irae».
  4. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Прелюдія.
  5. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Алеманда.
  6. Ф. Куперен. Сюїта d - moll.Сарабанда.
  7. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Канарі.
  8. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Куранта.
  9. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Пастурель.
  10. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Гавот.
  11. Ф. Куперен. Сюїта d - moll. Чакона.
  12. Д. Тартіні.Фрагмент з сонати для скрипки g - moll «Диявольські трелі».
  13. А. Кореллі. Соната для скрипки d – moll. 1 частина.
  14. А. Кореллі. Соната для скрипки d – moll. 2 частина.
  15. А. Кореллі. Соната для скрипки d – moll. 3 частина.
  16. А. Кореллі. Соната для скрипки d – moll. 4 частина.
  17. А. Кореллі Concerto grosso op.6 № 3. 1 частина.
  18. А. Кореллі Concerto grosso op.6 № 3. 2 частина.
  19. А. Кореллі Concerto grosso op.6 № 3. 3 частина.
  20. К. Монтеверді. Мадригал «Et e pur dunque vero».
  21. К. Монтеверді. Мадригал «La mia turca».
  22. К. Монтеверді. Мадригал «Si dolce e'l tormento»
  23. К. Монтеверді. Опера «Dal mio Parnasso», 1-а дія, арія Музи
  24. К. Монтеверді. Опера «Аріадна». Плач Аріадни.
  25. К. Монтеверді. Пролог з опери «Орфей».
  26. Дж. Перголезі. Фрагмент з кантати «Stabat Mater».
  27. Дж. Перголезі. Опера «Служниця-паночка», 1 лія, арія Умберто.
  28. А. Вівальді. Концерт для мандоліни C – dur
  29. А. Вівальді. Концерт для скрипки з органом №.4 a - moll op.4, 1 частина.
  30. А. Вівальді. Концерт для скрипки з органом №.4 a - moll op.4, 2 частина.
  31. А. Вівальді. Концерт для скрипки з органом №.4 a - moll op.4, 3 частина.
  32. А. Вівальді. «Пори року», «Зима», 1 частина.
  33. А. Вівальді. «Пори року», «Зима», 2 частина.
  34. А. Вівальді. «Пори року», «Зима», 3 частина.
  35. А. Вівальді. «Пори року», «Весна», 1 частина.
  36. А. Вівальді. «Пори року», «Весна», 2 частина.
  37. А. Вівальді. «Пори року», «Весна», 3 частина.
  38. А. Вівальді. «Пори року», «Літо», 1 частина.
  39. А. Вівальді. «Пори року», «Літо», 2 частина.
  40. А. Вівальді. «Пори року», «Літо», 3 частина.
  41. А. Вівальді. «Пори року», «Осінь», 1 частина.
  42. А. Вівальді. «Пори року», «Осінь», 2 частина.
  43. А. Вівальді. «Пори року», «Осінь», 3 частина.
  44. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», увертюра.
  45. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», 3 дія, танець відьм.
  46. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», 3 дія, речитатив Дідони, Белінди та Енея.
  47. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», 3 дія, хор народу.
  48. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», 3 дія, прощальна пасакалія Дідони.
  49. Г. Пьорселл. Опера «Дідона та Еней», 3 дія, завершальний хор народу.
  50. Г. Пьорселл. Опера «Королева фей», 1 дія, сцена 7, п’яний поет та феї.

папка вікторин № 4 –

 

Й.-С. Бах Арія з оркестрової сюїти № 3 BWV 1068

«Жарт» з оркестрової сюїти b-moll № 2 BWV 1067.

Сольна скрипкова Партіта № 2 d-moll BWV 1004, Чакона.

Хроматична фантазія та фуга d-moll BWV 903,

ДТК том 1 BWV 846–869 – прелюдії та фуги C-dur, c-moll, cis-moll,d-moll,b-moll,

ДТК том 2 BWV 870–893 – прелюдії та фуги c-moll, fis-moll,

Органна токата та фуга d-moll BWV 538

«Страсті за Матфеєм» BWV 244 цілком (знати зміст за номерами).

Висока меса h-moll BWV 232 цілком (знати зміст за номерами).

Кантата BWV 21 «В моєму серці був великий жаль» цілком (знати зміст за

номерами).

Г. Ф. Гендель Ораторії «Самсон» та «Месія» (знати зміст за номерами).

 

Список рекомендованої літератури

Основна література:

Грубер Р. Всеобщая история музыки / Р. Грубер. – М.: Музыка, 1965. – 484 с.;

Розеншильд К. История зарубежной музыки / К. Розеншильд. – В. 1. – М.: Музгиз, 1963. – 488 с.;

Шестаков В. От этоса к аффекту / В. Шестаков. – М.: Музыка, 1975. – 351 с.;

Браудо Е. М. Всеобщая история музыки / Е. Браудо. – Т. 1. – Петроград: Госиздат (в архиве ауд. 419), 1922. – 207 с.;

Ливанова Т. Н. История западноевропейской музыки до 1789 года / Т. Ливанова. – Т. 1.– М.: Музыка, 1983. – 696 с., нот.;

Холопова В. Н. Формы музыкальных произведений / В. Холопова. – С.-Пб: Лань, 1999. – 320 с.;

Конен В. Театр и симфония / В. Конен. – М.: Музыка, 1975. – 376 с.;

Захарова О. Риторика и западноевропейская музыка XVII- перовй половины XVIII века: принципы и приемы / О. Захарова. – М.: Музыка, 1983. – 76 с.

Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.;

Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.;

Додаткова література:

Тайлор Э. Первобытная культура / Э. Тайлор. – М.: Политиздат, 1989. – 573 с.;

Черкасова Н. Рага и ее место в индийской музыкальной культуре / Н. Черкасова. – М.:

Конс., 1993. – 133 с.;

Тахо-Годи А. Греческая мифология / А. Тахо-Годи. – М.: Искусство, 1989. – 304 с.;

Кун Н. Мифы и легенды Древней Греции / Н. Кун. – М.: Эксмо, 2003. – 480 с.;

Бахтин М. М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура Средневековья и Ренессанса / М. Бахтин. – М.: Худ. лит., 1990. – 543 с.;

Мартынов В. И. Зона opus-posth или Рождение новой реальности / В. Мартынов. – М.: Классика-ХХІ, 2005. – 288 с.;

Пэрриш К., Оул. Дж. Образцы музыкальных форм от григорианского хорала до Баха / К. Пэрриш, Дж. Оул. – Л.: Музыка, 1975. – 398 с.;

Сапонов М. А. Менестрели / М. Сапонов. – М.: Классика–ХХI, 2004. – 400 с.;

Скребков С. С. Художественные принципы музыкальных стилей / С. Скребков. – М.: Музыка, 1973. – 448 с.;

Хёйзинга Й. Осень Средневековья: соч. в 3-х тт. / Й. Хёйзинга / [пер. с нидерланд., вступ. ст. и общ. ред. Уколовой В.И.]. – Т.1. – М.:Прогресс–Культура, 1995. – 416 с.;

Лосев А. Эстетика Возрождения / А. Лосев. – М.: Мысль, 1978. – 323 с.;

Евдокимова Ю. Симакова Н. Музыка эпохи Возрождения / Ю. Евдокимова, Н. Симакова. – М.: Музыка, 1982. – 252 с.;

Малиньон Ж. Ж. Ф. Рамо / Ж. Малиньон. – Ленинград: Музыка, 1983. – 124 с.;

Конен В. Перселл и опера / В. Конен. – М.: Музыка, 1978. – 260 с.;

Носина В. Символика музыки Баха / В. Носина. – М.: Классика-ХХІ, 2011. – 56 с.;

Берденникова Е. М. Гомилетические традиции духовных кантат И. С. Баха / Е. Берденникова. – К.: Музична Україна, 2008. – 204 с.;

Берденникова Е. М. Живописно-композиционные аналогии к хоральным обработкам в кантатах И. С. Баха / Е. Берденникова // Старовинна музика: сучасний погляд: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, 2003. – С. 162–173. – (Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського; кн. 1, вип. 24).

ІІ семестр







Дата добавления: 2015-08-27; просмотров: 712. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Йодометрия. Характеристика метода Метод йодометрии основан на ОВ-реакциях, связанных с превращением I2 в ионы I- и обратно...

Броматометрия и бромометрия Броматометрический метод основан на окислении вос­становителей броматом калия в кислой среде...

Метод Фольгарда (роданометрия или тиоцианатометрия) Метод Фольгарда основан на применении в качестве осадителя титрованного раствора, содержащего роданид-ионы SCN...

Почему важны муниципальные выборы? Туристическая фирма оставляет за собой право, в случае причин непреодолимого характера, вносить некоторые изменения в программу тура без уменьшения общего объема и качества услуг, в том числе предоставлять замену отеля на равнозначный...

Тема 2: Анатомо-топографическое строение полостей зубов верхней и нижней челюстей. Полость зуба — это сложная система разветвлений, имеющая разнообразную конфигурацию...

Виды и жанры театрализованных представлений   Проживание бронируется и оплачивается слушателями самостоятельно...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия