Студопедия — Задание 1.Вычислить неопределённые интегралы
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Задание 1.Вычислить неопределённые интегралы






(1–3) Чи хтось бачив, щоб над Києвом летів великий білий птах? Ні? Правда,

небагато киян упізнали б лебедя. Більшості на небо ніколи й глянути. А я з дитинства пам’ятаю, як схвильовано видивлялися навесні білого лебедя старші сусідки.

(4–6) Зараз мало хто в Києві знає, як це стосується можливого потопу. Звісно,

прикмети тепер не завжди працюють, зважаючи на екологію та «вдосконалення» природи. Лише Господь достеменно знає, як воно буде кожного разу насправді.

(7–16) А бувало по-всякому. Пам’ять поколінь донесла цікаві оповідки про те, як і чому заливало Київ; що віщувало шкоду від стихії та які містичні сили «відповідали» за провіщення чи відвернення лиха. У дитинстві я чула від мешканців київського Подолу все нові версії витівок Видибая – так називали Перуна, якого вкинули в Дніпро, коли хрестили киян. Що характерно, кияни зробили з нього не мстивого грізного діда, а віщуна, який міг допомогти. Скільки хлопчаків щоліта пірнало в районі Видубицького монастиря, скільки дітлахів нишпорило «печерами» в горі поруч, сподіваючись знайти золоті та срібні Перунові стріли! Навіть розповідали,що десь на горі жила ворожка, яка мала одну стрілу й використовувала її у своємуремеслі. Однак усе ж не Видибай став провісником потопів.

(17–24) Героїнею відповідних віщувань була Либідь, сестра засновників

Києва. Саме вона, перевтілена в білого птаха, попереджала про небезпеку від води. За старокиївськими переказами, Либідь, явившись як птах, що голосить, могла попередити праведну душу навіть тоді, коли хтось замірявся закладати будинок на підземних плавунах. А таких територій над річкою Либідь і в інших київських закутках було чимало. Бідних киян – мешканців Либідських мочар – описав Іван Нечуй-Левицький у «Київських прохачах»: раніше на тамтешніх непевних ґрунтах тільки бідняки та прохачі й селилися.

(25–28) Однак найбільше з тривогою та надією виглядали Либідь навесні,

очікуючи водопілля. Деякі киянки навіть намагалися задобрити її, залишаючи гостинці в дуплах столітніх верб над водою. Душа княжни могла попередити і про біду, і про життєдайну воду.

(29–34) А починалося все так: за переказом, сестра засновників Києва Либідь

була жрицею богині водної стихії Дани. Письменниця Наталена Королева у своїх «Легендах старокиївських» згадує про це, однак наділяє долю князівни

напруженим, фатальним драматизмом. Старі ж кияни були переконані, що жила князівна Либідь довго та щасливо, сповна виконала свою місію жриці, а по смерті залишилася берегинею-заступницею киян.

(35–47) Цікаво, що певний час заступатися доводилося через дрібниці: хтось

джерельце необачно замутив чи на річці насмітив. Але на початку смутних часів князівських незгод один із нащадків Ярославичів піддався на вмовляння купців трохи поглибити й розширити річку Почайну, щоб зручніше було підпливати важким суднам, переповненим крамом. Подейкується в переказі, що зробив він то за «мзду купецьку велику», бо хотів поставити собі новий терем. Пролетіла начебто тоді Либідь із жалібно-гнівним криком, і хазяйновиті кияни занепокоїлися, стали грудьми проти купців-зачинщиків і князя. І що ж: робіт з «удосконалення» Почайни

не докінчили – відмовилися від «грішного діла». Судна тих купців потрощила буря на Дніпрі, яка невідомо звідки взялася серед погожого дня, а наступної весни сталося лихо на воді з кимось із князевих родичів. Сам же він залишився на весь вік зганьбленим і безталанним, бо обурені кияни прийшли з вилами під новий терем, що не пішов йому на користь…

(48–53) «Екологічний урок» був засвоєний і замолений, тривалий час кияни не потерпали від води. Були навали й пожежі, але нікому й на думку не спадало змагатися з природою, самовпевнено її гнуздати. Аж поки, крім варварського «зняття скальпу» із Замкової гори за наказом Петра І, щоб знищити саму згадку про княжу столицю, крім абсурдної, з огляду на особливості рельєфу, перебудови київських укріплень, – було задумано і масштабний, як на XVIII століття, проект «підкорення річки».

(54–62) Коли 1712 року задля зручнішого проходження барок почали перекопувати Почайнинську косу, що захищала Поділ від великої води, старі кияни – від князівських нащадків до майстрових подолян – обурилися, протестували й чекали клекоту Либеді. Але яке було діло до старосвітських «малоруських пліток» і «забобоннихпротестів» тодішній київській колоніальній адміністрації! Можливо, також «купці» переконали…

Що сталося потім – відомо: перерізану косу Дніпро згодом розмив, від Почайни залишилося кілька озер, і відтоді Поділ стало періодично заливати з чималими збитками, смертельними хворобами від розмитих старих комунікацій, куди потрапляли води з-під цвинтарів, і розмоканням від цієї «мертвої» води осель.

(63–67) Як казали старі кияни, то кара й за наші гріхи, що не вберегли угіддя

Либеді та свій предківський спадок від сваволі. Такі розмови я чула перед потопом 1970 року, коли залило значну частину Подолу, а вода в підвалах стояла подекуди років два. Бачити Либідь над Києвом не доводилося, однак сусідські родини про це розповідали.

(68–75) Останній (1979 року) потоп у Києві я зустріла вже школяркою. Із группою художньої школи виїздила в Гідропарк на етюди і якось побачила великого птаха на малюнку іншої дівчинки – киянки в першому поколінні, котра не знала про віщунку Либідь. На запитання, що це за птах, колежанка відповіла, що бачила лебедя в небі, тож і відтворила сумлінно на папері. Наступним запитанням стало, чи птах кричав, на що була заперечна відповідь. Розповідь викладачки про птаха й можливе витлумачення його появи було сприйнято як гарну казку, однак незабаром пів-Гідропарку залило.

(76–82) За старокиївським переказом, Либідь, яка мовчки пролітає над якоюсь київською місциною,— це вістка про півбіди, на відміну від гіршої ситуації, коли птах голосить. Якщо ж з’являється білим птахом у веселці – це провісник лагідної весни, коли вода до людей добра. Тоді кияни поспішали, поки веселка не погасне, набрати водиці з живого джерела: вона, осінена крилом Либеді, вважалася помічною багато в чому: проти хвороб; для дівчат, які нею вмивалися «на красу»; для «відливання» лиха від хати.

(83–84) Дай, Боже, бачити тільки добрі знаки над нашими домівками, але для

цього треба і не робити лиха самим, і не допускати його від інших.

За Ольгою Недавньою, газета «Дзеркало тижня», 897 слів

29. Фразеологізмом у тексті є вислів

А на небо ніколи глянути (рядок 2)

Б Перунові стріли (рядок 14)

В стати грудьми (рядок 41)

Г великий птах (рядок 69)

 

30. Назвою річки є в тексті слово

А Либідь

Б Видибай

В Дана

Г Перун

 

31. Синонімами до слова гнуздати (рядок 50) є всі слова, окрім

А приборкувати

Б затамовувати

В упокорювати

Г угамовувати

 

32. Трагічною була доля князівни Либеді за версією

А Ольги Недавньої

Б Івана-Нечуя-Левицького

В Наталени Королевої

Г старокиївських переказів

 

33. Засобом міжфразового зв’язку четвертого та п’ятого речень тексту

(рядок 2) є

А сполучник

Б займенник

В синоніми

Г лексичний повтор

 

34. У тексті немає мікротеми

А заснування Києва

Б болотисті місцини в Києві

В зникнення річки Почайни

Г добрі віщування Либеді

35. Стиль тексту –

А науковий

Б розмовний

В конфесійний

Г публіцистичний

 

36. Жанр тексту –

А легенда

Б оповідання

В новела

Г стаття

37. Рядки «Ой щоб слава не пропала / Поміж козаками» є в

А соціально-побутовій пісні

Б історичній пісні

В календарно-обрядовій пісні

Г народній баладі

Д думі

38. Затемнення сонця спостерігають персонажі твору

А «Слово про похід Ігорів»

Б “Чорна рада”

В “Мойсей”

Г “Україна в огні”

Д “Жовтий князь”

39. «Його мандрівне життя є предметом оповідань і легенд», - сказав Микола

Костомаров про

А Пантелеймона Куліша

Б Івана Вишенського

В ТарасаШевченка

Г Григорія Сковороду

Д Івана Франка

40. «Сама заробляє собі на прожиття; вірно чекає хлопця, якого кохає; має

природний розум, кмітливість; готова до самопожертви заради матері» – це

характеристика

А Лесі («Чорна рада»)

Б Мелашки («Кайдашева сім’я»)

В Килини («Лісова пісня»)

Г Галі («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)

Д Наталки («Наталка Полтавка»)

41. «Нехай же знають і наших! Бо є такі люди, що говорять та й пишуть, буцімто з наших ніхто не втне, щоб було і звичайне, і ніжне, і розумне», - пише автор у передмові до свого твору

А “Маруся”

Б “Інститутка”

В “Кайдашева сім’я»

Г “Людина”

Д “Тіні забутих предків”

42. Слова “Воли в ярмі, та й ті ревуть, а то щоб душа християнська всяку догану, всяку кривду терпіла і не озвалась!” належать

А Василеві (“Маруся”)

Б Прокопові (“Інститутка”)

В Лаврінові Кайдашу (“Кайдашева сім’я”)

Г Соні Пузир (“Хазяїн”)

Д Іванові Дідуху («Камінний хрест»)

43. “Польовою царівною” названо

А Лесю Череванівну (“Чорна рада”)

Б Мотрю Довбиш (“Кайдашева сім’я”)

В Галю Ґудзь (“Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

Г Олену Ляуфлер (“Людина”)

Д Марічку Гутенюк (“Тіні забутих предків”)

44. Актором української професійної театральної трупи Михайла Старицького був

А Іван Котляревський

Б Іван Нечуй-Левицький

В ТарасШевченко

Г Іван Карпенко-Карий

Д Григорій Квітка-Основ'яненко

45. «Основною темою я зробив смерть пророка, непризнаного своїм народом», –

так автор визначив тему свого твору

А «Ісаія. Глава 35»

Б «Мойсей»

В «Чорна рада»

Г «Хазяїн»

Д «Камінний хрест»

46. Ідея служіння митця народові є провідною у творі

А “Бджола таШершень”

Б “Сон” (“У всякого своя доля…”)

В “Людина”

Г “Intermezzo”

Д “Чорна рада”

47. Красу весняної ночі відтворено у вірші

А “Так ніхто не кохав…”

Б “Ви знаєте, як липа шелестить...”

В “Балада про соняшник”

Г “Лебеді материнства”

Д “Пісня про рушник”

48. “Всім серцем любіть Україну своюサ, - закликав читачів

А Павло Тичина

Б Володимир Сосюра

В Андрій Малишко

Г Дмитро Павличко

Д Євген Маланюк__

49. У творі “Я (Романтика)” центральною є тема

А захисту Батьківщини

Б національного відродження

В любові до матері

Г трагічного кохання

Д роздвоєності особистості

50. Пісня “Ой, піду я до роду гуляти” є композиційним обрамленням твору

А “Кайдашева сім’я”

Б “Україна в огні”

В “Марія”

Г “Камінний хрест»

Д «Три зозулі з поклоном»

51. «За тобою завше будуть мандрувати / Очі материнські і білява хата», - каже синові героїня твору

А Павла Тичини

Б Володимира Сосюри

В Олександра Довженка

Г Євгена Маланюка

Д Василя Симоненка

52. «Переплелись, як мамине шиття, / Мої сумні і радісні дороги», – каже ліричний герой твору

А Ліни Костенко

Б Василя Симоненка

В Андрія Малишка

Г Дмитра Павличка

Д Володимира Сосюри

53. «Палахкотливий стовп… прибрав обрис, подібний до чаші, що сховали її

селяни в чорнозем і нікому не відкрили її таємниці… Здається над ними, з

нетлінною непоборимою силою, сходить вона: навіки принести порятунок», -

такий символ з’являється у фіналі твору

А “Чорна рада”

Б “Жовтий князь”

В “Тигролови”

Г “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”

Д “Марія”

 

54. До письменників-«шістдесятників» належать

А Олександр Довженко, Андрій Малишко

Б Василь Барка, Іван Багряний

В Дмитро Павличко, Василь Симоненко

ГЮрій Яновський, Микола Куліш

Д Максим Рильський, Павло Тичина

 

55. В уривку

«Під Берестечком бився ти сміливо.

Під Зборовом також і над Пилявою

своє ім’я ти не покрив неславою.

І тільки у домашньому бою

сміливість раптом втратив ти свою”

схарактеризовано

А Івана Іскру

Б Леська Черкеса

В Богдана Хмельницького

Г Гордія Чурая

Д Грицька Бобренка

56. «Алхіміком мудрих слів» Максима Рильського названо у творі

А «На колимськім морозі калина»

Б «Балада про соняшник»

В «Сучасники»

Г «Шевченко»

Д «Ти знаєш, що ти – людина»

57. Установіть відповідність між назвами творів і цитатами з них.


1 “Сон” (“У всякого

своя доля”)

2 “Кавказ”

3 “До Основ’яненка”

4 “І мертвим, і

живим…”

 

А “Од молдованина до фінна

На всіх язиках все мовчить,

Бо благоденствує!”

Б “А братія мовчить собі,

Витріщивши очі!”

В «Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь…”

Г “Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине!”

Д “Оживуть степи, озера,

І не верстовії,

А вольнії, широкії

Скрізь шляхи святії

Простеляться…»


58. Установіть відповідність між персонажем і його характеристикою.


1 Той, щогреблі рве

2 Водяник

3 Лісовик

4 Перелесник

 

 

А “Він древній, сивий дід, довге волосся і довга біла борода всуміш із баговинням звисають аж по пояс. Шати на ньому – барви мулу, на голові корона із скойок”

Б “Молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на ньому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими злотистими іскрами”

В “Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно

розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима”

Г “Малий бородатий дідок, меткий рухами, поважний обличчям; у брунатному вбранні барви кори, у волохатій шапці з куниці”

Д “Старий чоловік, поважний і дуже добрий з виду; по-поліському довге волосся білими хвилями спускається на плечі з-під сивої повстяної шапки-рогатки”

 


59. Установіть відповідність між військовим загоном і його очільником.


1 “Загоном Добровольчої армії генерала Антона Денікіна командував”

2 “Купу кінного козацтва головного отамана Симона Петлюри вів”

3 “З-за ліска вискочили вершники з чорним прапором, розгорнулися, пропустивши наперед тачанки, “до зброї! по конях! кулемети! махновці!” Їх вів…

4 “І тоді за дощем з’явилося марево: розгорнувся здалеку червоний прапор кінного загону

інтернаціонального полку”, яким він командував.

 

А Половець Андрій

Б Половець Оверко

В Половець Панас

Г Половець Іван

Д Половець Сашко

 


60. Установіть відповідність між письменником і цитатою з його твору.


1 Микола Хвильовий

2 Олександр Довженко

3 Остап Вишня

4. Микола Куліш

 

А «Життя моє не дуже добре, трудне і невеселе. Проте до всього привикають люде, привик і я терпіти помаленьку… пишу одну повість про діда, батька, матір

і про все, одне слово, сосницьке життя, ще коли я був маленьким…”

Б “Арешт Ялового – це розстріл цілої Генерації… За що?За те, що ми були найщирішими комуністами? Нічого не

розумію. За Генерацію Ялового відповідаю перш за все я…”

В “Вибравши для комедії “Мина Мазайло” тему – міщанство й українізація, я, в першу чергу, звернув увагу на криштально витриману ідеологічну установку

п’єси, зважував кожну дію, вивіряв кожне слово”

Г “Були на полюванні. Не вбили і не застрелили нічого. Для мене це – типове явище. Коли я приходжу, як

завжди, додому “попом”, без нічого, – всі спокійні”

Д “Я боровся за демократію – це оцінили як спробу звести наклеп на радянський лад; моя любов до рідного народу, занепокоєння кризовим станом української

культури кваліфікувалися як націоналізм; моє неприйняття практики, на ґрунті якої виросли сталінізм, беріївщина визнали як особливо злісний наклеп”

Задание 1.Вычислить неопределённые интегралы







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 462. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Гальванического элемента При контакте двух любых фаз на границе их раздела возникает двойной электрический слой (ДЭС), состоящий из равных по величине, но противоположных по знаку электрических зарядов...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

Принципы резекции желудка по типу Бильрот 1, Бильрот 2; операция Гофмейстера-Финстерера. Гастрэктомия Резекция желудка – удаление части желудка: а) дистальная – удаляют 2/3 желудка б) проксимальная – удаляют 95% желудка. Показания...

Ваготомия. Дренирующие операции Ваготомия – денервация зон желудка, секретирующих соляную кислоту, путем пересечения блуждающих нервов или их ветвей...

Билиодигестивные анастомозы Показания для наложения билиодигестивных анастомозов: 1. нарушения проходимости терминального отдела холедоха при доброкачественной патологии (стенозы и стриктуры холедоха) 2. опухоли большого дуоденального сосочка...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия