Студопедия — VІ. Формування надетнічної загальноімперської культури.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

VІ. Формування надетнічної загальноімперської культури.






Просвітництво. Від бароко до класицизму. (1 година)

Геополітичне становище українських земель кінця ХVІІ –ХVІІІ століття. Колоніалізм і колонізація нових земель – створення нового культурного простору. Культура і освіта Лівобережжя та Слобожанщини.

Епоха Просвітництва та українська традиція. Розвій науково-раціонального та філософського мислення в стінах Києво-Могилянської Академії. Григорій Сковорода.

Пізнє українське бароко: розклад національного життя – розклад національної культури. Еволюція художнього стилю. Професійне мистецтво другої половини ХVІІІ століття (архітектура, образотворчість), театр, музична культура. Внесок українців в загальноімперську культуру.

 

Завдання для самостійної роботи

  1. Український культурний простір кінця ХVІІ –ХVІІІ століть.
  2. Просвітництво в Україні: Києво-Могилянська академія та інші освітні центри. Григорій Сковорода.
  3. Еволюція художнього стилю: пізнє бароко, рококо, класицизм. Професійне мистецтво ХVІІІ століття.
  4. Руйнація Запорізької Січі – психологічна втрата Міфу. Співіснування національної та імперської культур.
  5. Джерела, ідея та мотивація Просвітництва в Україні. Гр. Сковорода.
  6. Архітектурні стилі міст. Визначні пам'ятки (2 пол. ХVІІ –ХVІІІ ст.). Класична паркова архітектура.
  7. Розвиток професійної образотворчості (малярства, гравіювання, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва) в країні, формування традиції. Визначні пам'ятки доби (кінець ХVІІ –ХVІІІ ст.).
  8. Розквіт музичного мистецтва, формування композиторської школи (А.Ведель, М.Березовський, Д.Бортнянський).

 

Рекомендована література

1. Андрущенко М. Парнас віршований: Києво-Могилянська академія і український літературний процес ХVІІІ ст. – К.: Українська книга, 1999. – 208 с.

2. Голубець Микола. Мистецтво. Середня доба. // Історія української культури/ За загальн. ред. І.Крип’якевича. – К.: Либідь, 1994. – с. 520-542.

3. Гуршевський М. Ілюстрована історія України. Репрентивне відтворення визнання 1913 р. – К. “ІСЕ-Україна”, 1990. – с.387-470.

4. Єфремов С.О. Історія українського письменства. – К.: Феміна, 1995. – с.206-232.

5. Кримський С.Б. Архетипи української культури. / Феномен української культури: методологічні засади осмислення. – К.: Фенікс, 1996. – С. 91 – 112.

6. Огородник І.В., Огородник В.В. Історія філософської думки в Україні. - К.: Вища шк., 1999. - с. – 200 – 264.

7. Горський В.С., Кислюк К.В.. Історія української філософії. – К.: Либідь, 2004. –с. 93-184.

8. Попович М.В. Нарис історії культури України. – К.:АртЕк, 1998. – с. 209-289.

9. Українське мистецтво останньої чверті ХVІІ – середини ХVІІІ століття // Уманцев Ф.С. Мистецтво давньої України. Історичний нарис. – К.: Либідь, 2002. – с.147 –317.

10. Шевчук В. Муза Роксоланська. Українська література XVІ-XVІІІ століть: У 2 кн. Книга друга. Розвинене бароко. Пізнє бароко. -К.: Либідь,2005.- 728 с.

11. Яковенко Н. Нарис історії середньовічної та ранньомодерної України.- К.: Критика,2005. – С.465-530.

 

Контрольні запитання та завдання до тестового контролю (теми 4-6)

1. Ренесанс як культурна епоха. Особливості Відродження в українських землях (ХVІ ст. – початок ХVІІ ст.)

2. Церковна криза в українських землях ХVІ століття. Берестейська унія 1596 року. Братський рух.

3. Освіта в ХVІ – на початку ХVІІ ст. Братські школи та культурно-освітній осередок в Острозі.

4. Книгарство та книгодрук в Україні (ХVІ-ХVIІ ст.). Полемічна література. Гуманістично-реформаційні ідеї у духовній культурі ХVІ - ХVІІ ст..

5. Розвиток власної художньої традиції: архітектура, монументальне малярство та іконопис ХVІ - ХVІІ ст.

6. Київ часів Сагайдачного: Київська братська школа та вчений гурток Лаврської друкарні.

7. Характерні риси Відродження в Україні (кінець ХV - початок ХVІІ ст.).

8. Феномен українського козацтва як культуротворчої сили. Культура козаччини.

9. Державно-культурне самоствердження нації у ХVІІ ст. та його вплив на розвиток національної культури.

10. Європейське бароко. Формування українського (козацького) бароко як власне національного художнього стилю.

11. Києво-Могилянській колегіум як нова освітня модель. Становлення науки, філософії та розвиток мистецтв у стінах Академії.

12. Розвиток барокової літератури та поезії. Шкільний, народно-містеріальний та вертепний театр.

13. Мурована архітектура, монументальний живопис, вітчизняна школа іконопису у ХVІІ столітті.

14. Розвій друкарства, гравіювання, різьбарства у ХVІІ столітті.

15. Фольклорна культура. Козацтво у літературі й фольклорі.

16. Блискуче Мазепинське Бароко. Стилістичні особливості бароко як світогляд епохи.

17. Колоніалізм та колонізація нових земель. Культура Лівобережжя та Слобожанщини кінця ХVІІ – першої половини ХVІІІ ст.

18. Епоха Просвітництва та науково-раціональна традиція Києво-Могилянської Академії.

19. Григорій Сковорода як феномен української культури.

20. Еволюція художнього стилю ХVІІІ ст.: пізнє українське бароко, рококо, класицизм.

21. Професійне мистецтво другої половини ХVІІІ ст. Музична, живописна, літературна та наукова спадщина українських митців, їх внесок до загальноімперської культури.

22. Специфіка розвитку та сутність українського романтизму (початок ХІХ ст.)

23. Романтизм як світоглядна основа нового українського письменництва. Письменники Харківської громади. (кінець ХVІІІ - початок ХІХ ст.).

24. Класицизм та еклектика в мистецтві першої половини ХІХ ст.

25. Культура українських земель Австро-Угорщини (перша половина ХІХ ст.). Просвітництво у західноукраїнських землях.

26. Культурно-національний рух ХІХ ст.: від етнографізму до політичних вимог: Кирило-Мефодіївське товариство.

27. Тарас Шевченко як творець національної культури.

28. Культурно-просвітницькі товариства “Громада” та “Просвіта”.

29. Розвиток природничих та гуманітарних наук в університетсько-наукових центрах другої половини ХІХ т..

30. Класична українська література другої половини ХІХ ст.

31. Архітектура, живопис, пластичні мистецтва другої половини ХІХ ст

32. Музична культура. Розквіт театральної діяльності другої половини ХІХ ст.

33. Революційно-демократичне та націоналістичне спрямування в українській культурі кінця ХІХ ст. Розвиток філософії як квінтесенції епохи.







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 1401. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Экспертная оценка как метод психологического исследования Экспертная оценка – диагностический метод измерения, с помощью которого качественные особенности психических явлений получают свое числовое выражение в форме количественных оценок...

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Травматическая окклюзия и ее клинические признаки При пародонтите и парадонтозе резистентность тканей пародонта падает...

Подкожное введение сывороток по методу Безредки. С целью предупреждения развития анафилактического шока и других аллергических реак­ций при введении иммунных сывороток используют метод Безредки для определения реакции больного на введение сыворотки...

Принципы и методы управления в таможенных органах Под принципами управления понимаются идеи, правила, основные положения и нормы поведения, которыми руководствуются общие, частные и организационно-технологические принципы...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.013 сек.) русская версия | украинская версия