Література.1. Історія світової літератури. Т.6. – С.426-435. 2. Адмони В. Генрик Ибсен: очерк жизни и творчества. –Л.: Худ. лит., 1982. –3. Николенко О. Ляльковий дім Г.Ібсена //Заруб. літ. –1997. - №1(17) 3. Николенко О. Її назвали «жахливою матір’ю»: вивчення драми Г.Ібсена “Ляльковий дім” // Заруб. літ. в навч. закладах –1998. -№ 2. 4. Хейберг Х. Генрик Ибсен. М.:Искусство, 1975.- 278 с. 5. Берковский Н.Я. Ибсен // Статьи о литературе.-М., Л., 1962. 6. Храповицкая Г.Н. Ибсен и западноевропейская драма его времени: Учебное пособие к спецкурсу.– М., 1979. 7. Шоу Б. Из «Квинтэссенции ибсенизма»: Приложение к «Квинтэссенции ибсенизма» // Б.Шоу. О драме и театре.- М., 1973. 8. Плеханов Г.В. Генрик Ибсен. Сын доктора Стокмана //Эстетика и социология искусства: в 2-х т.т. – М., 1978.–т. 2.
Семінарське заняття 4. Новаторство драматургії Дж. Бернарда Шоу. 1. Новаторство Б.Шоу у царині драматургії. Традиції Г.Ібсена. Принципи інтелектуального театру 2. Проблематика п’єс. Цикли “Приємні п’єси”, “Неприємні п’єси”, “П’єси для пуритан”. 3. П`єса “Пігмаліон”: трансформація міфа, сценічна історія. 4. Проблематика, жанр, система образів у п`єсі «Пігмаліон»
Завдання: Як змінюється внутрішній світ Елізи у третій дії порівняно з діями першою та другою? Якого перевтілення зазнав Альфред Дулітл? Над яким суспільним явищем змушує замислитися доля цього персонажа? Природа комічного у п’єсі Б.Шоу. За допомогою яких художніх прийомів створюється комічне? Випишіть у зошити приклади парадоксів у п`єсі. Як мова передає характер персонажів? Конкретизуйте прикладами. Література. Гражданська З.Т. Від Шекспіра до Шоу –М., 1982. 2. Гражданська З.Т. Нарис життя і творчості Бернарда Шоу –М., 1979. Херкет Персон. Бернард Шоу –М., 1998. Образцова А.Г. Бернард Шоу та європейська театральна культура на межі ХІХ-ХХ віків –М., 1974. Пономарева Г.В. Пробудить в себе человека // Відродження.- 1994, № 10 Павлов М. Феномен Шоу //Всесвіт.- 1999.- № 11-12. Ніколенко О. У світі парадоксів, або «леді з пучка моркви» // Заруб. літ. в навч. закладах.- 1998.-№ 7. 8. Балашов П.С. Художественный мир Б.Шоу.- М., 1982. 9. Деннингхаус Ф. Театральное призвание Б.Шоу.- М., 1988.
Семінарське заняття 5. Імпресіоністична поетика роману К.Гамсуна «Пан» 1. Загальна характеристика творчості К.Гамсуна. 2. Роман “Пан”: міфологічна основа, проблематика, система образів. 3. Імпресіоністична поетика роману “Пан”: особливості портрету, пейзажу, сповідальність, новий тип оповідача. 4. Елементи неоромантизму.
Завдання: Дайте визначення таким поняттям, як ”неоромантизм”, “психологізм”, «імпресіонізм». Яким чином провідні тенденції розвитку художньої прози “кінця віку” позначилися на творах К.Гамсуна? Зверніть увагу на вставні конструкції в романі. Яке, на вашу думку, їх значення у сюжетно-композицийній структурі твору. 4. В яких епізодах та деталях автор розкриває суперечливу вдачу Едварди? 5. Прослідкуйте особливості хронотопу у творі. Як зміни у просторі та часі пов`язані із плином почуттів головних героїв?
Література. 1. Гамсун К. Пан // Тема. –1999. -№1 (текст на укр. мові) 2. Гамсун К. Пан // Собр. Соч. В 6т., Т.1, -М., 1991. С. 455-554. 3. Гамсун К. // Заруб. літ. ХХ ст. – К., 1998. – С. 33-41. 4. Сучков Б. Кнут Гамсун. Вступит. ст. // Собр. соч., Т. 1. 5. Сучков Б. Лики времени. Статьи о писателях и литературном процессе: в 2-х т. Т.2 –М., 1976. 6. Дереза Л.В. Коли руйнуються любовні стосунки – руйнується світ // Заруб. літ. в навч. закл. –1998. -№ 8, С. 13-16. 7. Градовський А. Під знаком Ероса і Танатоса // Заруб. літ. в навч. закладах. – 1998. –№8, С. 31-34. 8. Неустроев В.П. Литература скандинавских стран. (1870 –1970). –М., 1980. 9. Бредсдорф Э.Л. Литература и искусство Скандинавии. – 1971. Семінарське заняття 6. Французький символізм. Поезія П.Верлена, А.Рембо 1. Поль Верлен. Основні мотиви, імпресіоністичний характер творчості. Новаторство доробку П.Верлена, вплив на українську поезію кінця ХІХ – ХХ ст.. 3. П.Верлен у перекладах українською. Артюр Рембо. Чинники, які вплинули на формування А.Рембо як поета. Самобутність його лірики. Мотиви «втечі» і «бунтарства». 6. Ідейно-естетичний аналіз вірша А.Рембо «П’яний корабель». Порівняйте внесок П.Верлена та А.Рембо у розробку принципів нової поезії. Завдання: Поясніть, що таке “яснобачення”. Чим “яснобачення” А.Рембо відрізняється від звичайного розуміння цього поняття? Яким постає ліричний герой у вірші “Моя циганерія”? Як цей твір пророкує майбутнє А.Рембо? Яким чином розкриваються принципи нової поетичної свідомості в сонеті А.Рембо “Голосівки”? Що таке синестезія? Наведіть приклади використання цього прийому в поезіях А.Рембо.
|