Студопедия — Зразок оформлення титульного аркуша
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Зразок оформлення титульного аркуша

Гр.

 

Укладач

к. філол. н., доцент

В.М. Руссова

 

 

 

 

 

Миколаїв 2015

І триместр

Групові заняття

№ 1-2: Давньогрецька міфологія

1. Періодизація античної літератури.

2. Джерела вивчення міфу. Значення терміна «міф».

3. Характерні особливості міфів: фетишизм, анімізм, метаморфізм.

4. Цикли давньогрецьких міфів.

5. Старше покоління богів. Міфи про походження світу.

6. Олімпійські боги.

7. Культ героїв. Три етапи героїзму (етап Геракла, етап Одіссея, етап Персея).

8. Міф як світоглядно-естетичний феномен.

Завдання:

1) скласти таблицю греко-римських богів;

2) підготувати для переказу прочитані міфи (за виданням – Кун М.А. Легенди і міфи Стародавньої Греції. – К.: Мистецтво, 1996. – 480 с.)

№ 3-4: Поеми «Іліада» та «Одіссея» Гомера

1. Троя міфологічна і реальна.

2. Ідейний зміст поеми «Іліада».

3. Система образів поеми «Іліада».

4. Сюжет «Одіссеї». Система образів.

5. Стиль гомерівських поем.

Завдання: підготувати цитати для характеристики героїв.

№ 5: Розвиток трагедії і театру

1. Античний театр: зародження, обладнання, актори.

2. Віхи життя і творчості Есхіла.

3. Ідейно-художній аналіз трагедії «Прометей закутий».

4. Новаторство Есхіла.

5. Образ Прометея у творчості Й.Гете, Дж.Байрона, П.Шеллі та в українській поезії (А.Малишко, М.Рильський, П.Тичина).

Завдання: підготувати цитати для характеристики героїв.

№ 6: Класична трагедія: Софокл, Евріпід

1. Віхи життя і творчості Софокла.

2. Трагічна концепція людини в трагедіях «Антігона» та «Цар Едіп».

3. Проблематика трагедії «Цар Едіп». Гуманістичне переосмислення міфу про Едіпа в трагедії Софокла. Роль композиційних засобів у розкритті образів та основної ідеї твору.

4. Віхи життя і творчості Евріпіда.

5. Новаторство Евріпіда.

6. Місце трагедій Софокла та Евріпіда у світовім мистецтві.

Завдання: підготувати цитати для характеристики героїв.

№ 7: Актуальність проблематики комедій Арістофана

1. Творчий шлях Арістофана.

2. Антивоєнна проблематика п’єс Арістофана.

3. Викриття пороків тогочасного істеблішменту в комедіях «Оси», «Вершники», «Птахи».

4. Історичне значення творчості Арістофана.

Завдання: підготувати цитати для характеристики героїв.

Опрацювання та написання конспектів статей:

І триместр

1. Ліндсей Дж. Грецька література і музика // Ліндсей Дж. Коротка історія культури: У 2-х т. – К.: Мистецтво, 1995. – Т. 2. – С. 28-45. – до пр. з. № 3;

2. Мегела І. Між традицією й новаторством // Мегела І. Елліністична поезія. Антологія. – К.: Видавець Карпенко В.П., 2007. – С. 5-42. – до пр. з. № 6;

3. Мегела І. Плутарх. Славне минуле Еллади: Жанр порівняльного життєпису. Характерологія і моралістика // Мегела Іван. У світі вічних образів. Статті, лекції, відгуки. – К.: Видавець Вадим Карпенко, 2008. – С. 245-255. – до пр. з. № 7.

Поради щодо ведення конспектів наукового тексту:

1) Обов’язково потрібно вказувати вихідні данні джерела (назву книги, статті, журналу, ім’я автора, рік видання, сторінку).

2) Текст краще читати уривками, ставлячи запитання до кожного абзацу, глави чи параграфу «Про що цей текст?».

3) У кожному уривку слід виокремлювати основний смисл і стисло його передавати в конспекті.

4) Ключові фрази занотовуються без змін.

5) Основні поняття варто акцентувати – підкреслювати, писати іншим кольором.

6) Бажано залишати вільне поле, де робляться власні позначки, якими виражаються ставлення до законспектованого: NB! – дуже важливо; # – завчити;!? – незрозуміло; ~ – сумнівно та ін. Ці позначки загальноприйняті, але можна мати й свою систему.

7) Не слід переписувати чужий конспект, звертатися необхідно до першоджерела!

Реферат оформлюється згідно з загальноприйнятими вимогами до оформлення такого типу робіт (титульна сторінка, план, три елементи структури тексту – вступ, основна частина, висновок, список використаних джерел). Творча робота є альтернативою до написання реферату й містить елементи самостійного аналізу окремих творів і жанрів античної літератури. Презентація виконується в комп’ютерній програмі Power Point Presentation і передбачає ілюстрований виклад певного фрагменту матеріалу. Всі види робіт виконуються в межах тематики курсу та українською мовою. Тема роботи обирається на вибір із запропонованих, або формулюється студентом самостійно у межах матеріалу, передбаченого програмою навчальної дисципліни.

Оформлення. Автор має оформити текст роботи відповідно до норм сучасної української літературної мови. Допущені помилки враховуються при оцінюванні роботи. Роботу друкують за допомогою принтера на одному боці аркуша білого паперу формату А4 через 1,5 інтервали, шрифт – Times New Roman текстового редактора Word розміру 14 пунктів. Усі аркуші роботи переплітають згідно з послідовністю їх розташування і нумерацією сторінок. Текст роботи друкують, залишаючи поля таких розмірів: ліве – 30 мм, верхнє і нижнє – 20 мм, праве – 15 мм. Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів, рисунків (малюнків), таблиць подають арабськими цифрами без знака «№». Першою сторінкою роботи є титульний аркуш, який підлягає загальній нумерації, але номер сторінки не ставлять, на наступних – номер проставляють у правому верхньому куті без крапки в кінці. Посилання в тексті роботи на джерела слід зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «… у працях [1-7] …»; якщо наводиться цитата із джерела, то оформлення посилання здійснюють у такий спосіб із зазначенням номера з бібліографічного опису та сторінки цитованого джерела: [6, с. 123].

Тематика РЕФЕРАТІВ (І триместр)

1. Творчість Гомера в оцінці класиків світової та вітчизняної літератури.

2. «Батрохоміомахія» як пародія на героїчний епос.

3. Античні джерела драматичної поеми «Касандра» Лесі Українки.

4. Різноманітність індивідуальних характерів у поемі Гомера «Іліада».

5. Різноманітність індивідуальних характерів у поемі Гомера «Одіссея».

6. Українські переклади Гомера.

7. Сатиричне викриття політики радикальної верхівки Афінської демократії в комедіях Арістофана.

8. Демосфен – найвидатніший оратор Еллади.

9. Центральна проблема «Історії» Геродота (історичний конфлікт між Заходом і Сходом, волею і деспотизмом, варварством і цивілізацією).

10. Борис Тен – перекладач.

11. Платон – засновник об’єктивно-ідеалістичної філософії.

12. Арістотелева «Поетика» і проблеми літератури та мистецтва.

13. Гуманістичні тенденції комедій «Відлюдник», «Полюбовний суд» Менандра.

14. Буколічна поезія античності та її традиції в українській літературі.

15. Діалоги Лукіана: художні особливості, персонажі, творчий стиль, види сатир, історико-літературне значення.

16. Лонг та його буколічний роман «Дафніс і Хлоя».

17. Тематична строкатість роману «Повість про кохання» Харитона.

18. Олімпійські ігри в поезії давніх греків.

19. Урочисті промови Ісократа.

20. Арістотель – учень Платона.

21. Батько байки – Езоп.

22. Міфотворчість Давньої Греції.

23. Давньогрецький героїчній епос.

24. Гомерівські поеми та «гомерівське питання».

25. Давньогрецький театр і драматургія.

26. Есхіл – батько трагедії.

27. Жанр комедії в Давній Греції.

28. Ідея миру в комедіях Арістофана.

29. Творчість поетів-александрійців.

30. Давньогрецька література доби римського панування.

31. Творчість Лонга.

32. Творчість Плутарха.

33. Творчість Лукіана.

34. Шлях творчості Арістотеля і Платона в Україні.

35. Проблематика творів Публія Теренція Афра.

Список рекомендованої літератури

Підручники, посібники, хрестоматії:

1. Антична література: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2003. – 488 с.

2. Антична література: Хрестоматія / Упоряд. О.І.Білецький. – К., 1968.

3. Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – 956 с.

4. Підлісна Г.Н. Антична література. Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 1992. - 255 с.

5. Підлісна Г.Н. Антична література для всіх і для кожного: учбовий посібник. – К.: Техніка, 2003. – 384 с.

6. Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література: Підручник. – Вид. 3-тє, стереотип. – К.: Либідь, 2008. – 718 с.

7. Прокаєв Ф.І., Кучинський Б.В., Булаховська Ю.Л., Долганов І.В. Зарубіжна література ранніх епох. – К.: Вища школа, 1994. – 405 с.

8. Шкаруба Л. М., Шошура С. М. Історія зарубіжної літератури (від античності до Відродження): Навчально-методичний посібник. – Миколаїв: ТОВ «Фірма «Іліон», 2009. – 268 с.

Додаткова література:

1. Антична література: Довідник / За ред. С.В.Семчинського. – К.: Либідь, 1993.

2. Давня римська література: У 2-х кн. – К.: Грамота, 2000. – 472 с.

3. Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – 328 с.

4. Золоте руно. Зібрання перекладів античних поетів. – К.: Веселка, 1985.

5. Княжинський Ю. Нарис історії римської літератури. – Мюнхен, 1961. – 271 с.

6. Корж Н.Г., Луцька Ф.Й. Із скарбниці античної мудрості. – К., 1988

7. Кун М.А. Легенди і міфи Стародавньої Греції. – К.: Мистецтво, 1996. – 480 с.

8. Лісовий І. Античний світ у термінах, іменах і назвах. – К., 1988.

9. Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – 320 с.

10. Мегела І. У світі вічних образів. – К.: Видавець Карпенко В.М., 2008. – 392 с.

11. Підлісна Г.Н. Світ античної літератури. – 2- е вид., перероб. і доп. – К.: Наукова думка, 1989. – 168 с.

12. Содомора А. Жива античність – К.: Освіта, 1983. – 420 с.

13. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – 360 с.

Російськомовні видання:

1. Анпеткова-Шарова Г. Г. Античная литература: учеб. пособие. – Л.: ЛГУ, 1989. – 269 с.

2. Античная литература: учеб. для пед. ин-в / под общ. ред. А. А. Тахо-Годи. – М.: Учпедгиз, 1963. – 376 с.

3. Античная литература: Учебник для высшей школы / А. Ф. Лосев, Г. А. Сонкина, А. А. Тахо-Годи и др.; Под ред. А. А. Тахо-Годи. – М.: ЧеРо, 1997. – 543 с.

4. Дуров В. С. История римской литературы. – Спб.: Филологический факультет Санкт-Петербургского государственного университета, 2000. – 624 с.

5. Лосев А. Ф. История античной эстетики: Ранний эллинизм. – М., 1979.

6. Мифы и легенды народов мира. Энциклопедия: В 2-х т. – М.: БСЭ, 1998.

7. Мифы и легенды народов мира. Энциклопедия: В 3-х т. – М.: ОЛМА-Пресс, 1998. – 816 с.

8. Морева-Вулих Н. В. Римский классицизм: творчество Вергилия, лирика Горация. – Спб., 2000.

9. Тронский И.М. История античной литературы. – М., 1988.

10. Утченко С.Л. Цицерон и его время. – М.: Мысль, 1973. – 390 с.

11. Утченко С.Л. Юлий Цезар. – М.: Мысль, 1976. – 365 с.

12. Чистякова Н. А., Вулих Н. В. История античной литературы: учебное пособие для студентов филологических спец. ун-тов и пед. ин-тов. – М.: Высшая школа, 1972. – 454 с.

13. Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967.

 

Словник-мінімум укладається в довільній формі, з вказівкою на джерело. Приклад:

 

Термін Визначення Джерело
1. Агіографія житія святих. Давиденко Г.Й., Акуменко В.Л. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження. Навч. посіб. – К.: ЦУЛ, 2007. – С. 242.
І триместр


1. Агон

2. Агіографія

3. Александрійська культура

4. Алкеєва строфа

5. Архілохова строфа

6. Анакреонтика

7. Ареалогія

8. Аттикізм

9. Дифірамб

10. Едипів комплекс

11. Ексод

12. Елегійний дистих

13. Елегія

14. Еллінізм

15. Епінікій

16. Епітафія

17. Есхатологія

18. Катарсис

19. Міф

20. Одіссея

21. Ойкумена

22. Парабаса

23. Парод

24. Пеан

25. Пролог

26. Рапсод

27. Ретроспекція

28. Сапфічна строфа

29. Хор

30. Хоревт


Список художніх текстів ДЛЯ ОБОВЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ (
І триместр)

1. Кун М.А. «Міфи та легенди Стародавньої Греції».

2. Гомер «Іліада», «Одіссея».

3. Сапфо, Архілох, Солон, Симонід Кеоський, Піндар, Алкей, Анакреонт – вибрані поезії.

4. Есхіл «Прометей закутий», «Орестея».

5. Софокл «Антігона», «Цар Едіп».

6. Евріпід «Медея», «Іпполіт».

7. Геродот «Історія» (Про походження скіфів; Чудесний порятунок Аріона; Полікратів перстень).

8. Арістофан «Лісістрата», «Жаби», «Хмари»

9. Менандр «Відлюдник», «Третейський суд».

10. Феокріт «Буколіки», «Ідилія» - на вибір.

11. Арістотель «Поетика», «Про мистецтво».

12. Платон «Бенкет», «Держава».

13. Плутарх «Паралельні життєписи».

14. Лонг «Дафніс і Хлоя».

15. Езоп Байки.

 

Ведення читацького щоденника

За весь період навчання в університеті студент-філолог прочитує велику кількість художніх творів, до змісту яких у майбутньому необхідно буде повертатися. Єдиний вихід у цьому випадку – вести читацький щоденник. Для цього варто завести загальний зошит, записи у якому розпочати вже на першому курсі та використовувати його й надалі. Записи можуть бути довільної форми. Бажано завести реєстр прочитаних творів з посиланням на порядковий номер сторінки. Користуйтеся у записах різним чорнилом, виділяючи імена письменників, назви творів, назви розділів тощо. Також бажано висловлювати власні судження про твір.

Система оцінювання роботи студентів 146-147 груп

Види роботи Терміни виконання Форми контролю Макс-на к-ть балів
І триместр
Робота на практичних заняттях Протягом триместру Усне опитуванняпід час групових занять  
Контрольна робота 14 / І Перевірка  
Опрацювання та написання конспектів статей     Протягом триместру   Перевірка конспектів 5б.х3 ст.= 15 балів
Прочитання текстів за списком Перевірка чит. щод-ка  
Укладання словника-мінімуму термінології до дисципліни Перевірка словника  
Написання реферату на вибір із запропонованого списку Визначається протягом першого тижня роботи Перевірка реферату Будь-яка робота за 15 балів
Підготовка презентації. Перевірка електронного варіанту презентації
Разом за І триместр 70 балів
Залік 30 балів
             
 

Зразок оформлення титульного аркуша

(реферат)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЧОРНОМОРСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ПЕТРА МОГИЛИ
ІНСТИТУТ ФІЛОЛОГІЇ

 

Кафедра української філології, теорії та історії літератури

 

 

Драматична діяльність Гнея Невія

 

Реферат

з «Історії зарубіжної літератури»

студентки 146 групи

 

Розумненької Софії Іванівни

 

Перевірила -

к.філол.н., доц. В.М.Руссова

 

 

Миколаїв 2015

 

ІІ триместр

Система оцінювання роботи студентів

Види роботи Терміни виконання Форми контролю Макс-на к-ть балів
Робота на практичних заняттях Протягом триместру Усне опитуванняпід час групових занять  
Вивчення напам’ять поезій 5 / ІІ  
Опрацювання та написання конспекту статті Протягом триместру Перевірка конспекту  
Прочитання текстів за списком Перевірка читацького щоденника  
Написання реферату на вибір із запропонованого списку Визначається протягом першого тижня роботи Перевірка реферату Будь-яка робота – 25 балів
Підготовка презентації. Перевірка електронного варіанту презентації
Написання контрольної роботи  
Разом за ІІ триместр 100 балів
           
Групові заняття

№ 1: Мистецька майстерність Плавта

1. Віхи життя і творчості Плавта.

2. Проблематика творів письменника.

3. Пародіювання – улюблений прийом комедіографа.

4. Засоби комічного і сатиричного зображення дійових осіб у комедіях «Скарб», «Хвалькуватий воїн» та «Псевдол».

Література:

1. Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 402-433.

2. Дуров В. С. История римской литературы. – Спб.: Филологический факультет Санкт-Петербургского государственного университета, 2000. – С. 40-50.

3. Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 35-44.

4. Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. – К. Либідь, 2001. – С. 504-520.

5. Римська драма / редкол.: М. Борецький (голова) та ін.; пер.: Ю. Мушак. – Дрогобич: Коло, 2004. - 272 с.

6. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 82-83.

№ 2-3: Творчість Публія Вергілія Марона

1. Біографія письменника.

2. Чарівний світ «Буколік».

3. Поема про землеробство «Георгіки».

4. Історія створення, жанр, сюжет та композиція «Енеїди».

5. Риси подібності з гомерівським епосом та з іншими давньогрецькими творами у поемі «Енеїда».

6. Герої «Енеїди» та їх красномовство. Досконаліть Вергілієвого гекзаметра.

7. «Енеїда» Вергілія та подальший розвиток європейських літератур.

8. Переклади творів Вергілія.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 536-682.

2) Гаспаров М. Вергилий, или поэт будущего // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 110-147.

3) Грига О. Формуючи цілісне уявлення про античність. Урок за темою «Вергілій. «Енеїда» – літературна обробка римської легенди про троянця Енея - засновника Риму // Всесвітня література в сучасній школі. – 2009. – № 10. – С. 24-27.

4) Гузь О. Література Давнього Риму. Два уроки з вивчення поеми Вергілія «Енеїда» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2012. – № 10. – С. 25-40.

5) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 42-89.

6) Зеров М. «Енеїда» Вергілія // Зеров М. Українське письменство. – К.: Основи, 2003. – С. 307-338.

7) Єфремов С. Історія українського письменства. – К., 1988. – С. 281-284.

8) Матюшкіна Т. «Енеїда» Вергілія та «Енеїда» І. Котляревського. До проблеми встановлення генетичних зв’язків між творами за допомогою завдань дослідницького характеру // Зарубіжна література в школах України. – 2010. – № 7/8. – С. 60-62.

9) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 152-163.

10) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 556-612.

11) Підлісна Г.Н. Антична література. Навчальний посібник. - К.: Вища школа, 1992. – С. 211-218.

12) Нахлік Є. Пекло в «Енеїді» Івана Котляревського: генеза й міфологічні сенси // Дивослово. – 2011. – № 12. – С. 46-50.

13) Повх Л. Навздогін Вергілію (поезії) // Київ. – 2012. – № 2. – С. 21-33.

14) Самофал О. Вивчення творчості Вергілія // Відкритий урок. – 2009. – № 11. – С. 31-37.

15) Тронский И.М. История античной литературы. – М., 1988. – С. 352-367.

16) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 85-91.

17) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 138-149.

№ 4: Творчість Горація

1. Історичні та естетичні передумови формування класицистичного світогляду за часів Принципату.

2. Характеристика філософських та естетичних поглядів Горація.

3. Тематика епод Горація.

4. Зміст, тематика та особливості сатир Горація.

5. Особливість од Горація.

6. Духовні пошуки в посланнях Горація.

7. Погляди Горація на природу мистецтва.

8. Світове значення творчості Горація.

Завдання: вивчити напам’ять (українською мовою)

Горацій Ф. «До Мельпомени» («Звів я пам’ятник свій…»).

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 683-733.

2) Баліна К. Квінт Горацій Флакк – найвидатніший поет «золотої доби» римської літератури. Оди «До Мельпомени», «До Манлія Торквата» // Зарубіжна література в школах України. – 2009. – № 10. – С. 29-31.

3) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 90-130.

4) Гаспаров М. Гораций, или золото середины // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 148-190.

5) Качур Л. Вивчаємо оду Горація «До Мельпомени» // Зарубіжна література в школах України. – 2012. – № 9. - С. 39-40.

6) Лосев А. Ф. История античной эстетики: Ранний эллинизм. – М., 1979. – С. 407-433.

7) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 164-174.

8) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 613-642.

9) С’єдіна Д. Учення Горація про поетичний твір-поезис-поета в київських поетиках // Слово і час. – 2006. – № 12. - С. 55-61.

10) Содомора А. Студії одного вірша. – Л.: Літопис, 2006. – 364 с.

11) Шалагінов Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 91-95.

12) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 164-181.

№ 5-6: Співець кохання Овідій

1. Життєвий шлях поета.

2. Тема кохання в творах Овідія.

3. Поема «Метаморфози». Життєва основа та проблематика.

4. Сюжет та композиція «Метаморфоз». Система образів і прийоми їх творення.

5. Останній період творчості Овідія.

6. Порівняльна характеристика філософських та естетичних поглядів Горація та Овідія.

7. Світове значення творчості Овідія.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 734-777.

2) Гаспаров М. Овидий в изгнании // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 191-245.

3) Давиденко Іван. «Літературні телепортації»: Публій Овідій Назон як традиційний образ // СІЧ. – 2015. - № 1. – С. 17-30.

4) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 157-218.

5) Левицький В. Сувої з-під обпалених капітелей: два «відлуння Овідія» // Кур’єр Кривбасу. – 2010. – № 252/253. – С. 412-419.

6) Майстренко М. Спільні мотиви скорботної музи Овідія і невольничої лірики Шевченка // Майстренко М. Шевченко і античність. – О.: Маяк, 1992. – С. 222-286.

7) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 175-191.

8) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 652-672.

9) Ройченко А. А. Одіссея Овідія: історичний роман. – О.: Маяк, 2008. – 418 с.

10) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 95-101.

11) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 181-197.

№ 7: Антична байка

(творчість Федра і Езопа в порівняльному аспекті)

1. Байки Езопа: джерела, композиційні особливості, «езопівська мова».

2. Ідейно-художній аналіз байок Езопа: «Вовк та ягня», «Крук і Лисиця», «Хліборобові діти», «Хлібороб і Змія», «Мурашка і Цикада».

3. «Езопівські» та оригінальні байки Федра.

4. Джерела байок Федра «Сократ і Раб», «Помпей і Воїн», «Про Тіберія Цезаря і його Прислужника», «Сімонід, врятований богами».

5. Образ Езопа в байках Федра.

6. Традиції «езопівської байки» у світовій та українській літературі.

Опрацювати та написати конспект статті: Мегела І. Луцій Апулей і його роман «Метаморфози, або Золотий осел» // Мегела І. У світі вічних образів. – К.: Видавець Карпенко В.М., 2008. – С. 256-268.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 144-145, 810-820.

2) Байки зарубіжних байкарів у переспівах та перекладах Микити Годованця / передм. Євгенія Гінзбурга, Степана Крижанівського. – К.: Дніпро, 1973. – 349 с.

3) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 219-230.

4) Дуров В. С. История римской литературы. – Спб.: Филологический факультет Санкт-Петербургского государственного университета, 2000. – С. 328-332.

5) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 177-184, 691-694.

6) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 68.

Список художніх текстів ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ

1. Міфи та легенди Стародавнього Риму.

2. Плавт «Скарб», «Псевдол», «Хвалькуватий воїн».

3. Лукрецій «Про природу речей».

4. Катулл Поезії.

5. Ціцерон «Про оратора».

6. Вергілій «Енеїда»; «Буколіки» або «Георгіки».

7. Горацій «Оди» (Кн. 1, № 1, 5, 6, 9, 11, 13, 14, 23, 25, 34; кн. 2, № 3, 7, 10, 15; кн. 3, № 10, 13, 30; кн. 4, № 7, 13), Епод № 2, Сатири (кн. 1, № 6 «До Пізонів»).

8. Овідій «Наука кохання», «Метаморфози».

9. Сенека «Медея», «Федра», «Едіп» - на вибір.

10. Ювенал Сатиричні вірші.

11. Марціал Епіграми.

12. Апулей «Метаморфози, або Золотий осел», «Амур і Психея» – на вибір.

13. Федр Байки.

Тематика РЕФЕРАТІВ:

1. Вплив грецької культури на римську літературу.

2. Особливості римської міфології.

3. Традиції Плавта у творах Шекспіра і Бомарше.

4. Звернення до комедій Плавта Гальдоні і Лопе де Вега.

5. Мольєр і Г.Квітка-Основ’яненко – продовжувачі сатири Плавта.

6. Драматична діяльність Гнея Невія.

7. Місце Теренція в історії європейського театру.

8. Вчення Ціцерона про театр і літературу.

9. Поема «Про природу речей» Лукреція в античності і Нові часи.

10. Українські переклади і переспіви «Енеїди» Вергілія (І.Котляревський, І.Стешенко, С.Руданський, М.Зеров).

11. «Мистецтво поезії» Горація – маніфест римського класицизму.

12. Українські переклади поезій Овідія (Г.Сковорода, Ф.Прокопович, О.Пчілка, І.Франко, О.Маковей, І.Стешенко, М.Зеров, А.Содомора).

13. Філософський характер і публіцістичність трагедій «Федра» і «Медея» Сенеки.

14. Викривальний характер творчості Ювенала.

15. Перекази історичних творів Таціта І.Франком.

16. Злободенність тематики епіграм Марціала.

17. Міфологічні джерела «Метаморфоз» Овідія.

18. Вплив творчості Апулея на літературу пізніших періодів.

19. Рання римська література (загальний огляд).

20. «Неотерики».

21. Творчість Лукреція.

22. Творчість Ціцерона.

23. Творчість Катулла.

24. Сатура як давньоримський жанр.

25. Латиномовна література пізньої античності.

26. Віршовані байки Авіана.

27. Творчість Сенеки.

28. Гай Юлій Цезар як письменник.

29. Історичні легенди Стародавнього Риму.

30. Опозиційність Лукана.

31. Петроній та його «Сатирикон».

32. Традиції Езопа і Федра в українській літературі.

33. Поезія Публія Овідія Назона в Україні.

34. Теми, мотиви і образи сатир Ювенала у творчості Шекспіра та Дж.Свіфта.

35. Антична гуманістична наукова спадщина в системі освіти Києво-Могилянської Академії.

Історія зарубіжної літератури (середні віки)

Плани практичних занять

№1. Героїчний епос Середньовіччя

1. «Пісня про Беовульфа» як зразок англосаксонського архаїчного епосу.

2. Французький героїчний епос: загальна характеристика.

3. «Пісня про Роланда» – вершина французького героїчного епосу: історична основа, образи, ідеї, вплив християнства.

4. «Пісня про мого Сіда» як зразок іспанського героїчного епосу Реконкісти.

5. Казковий характер фантастичного «Пісні про Нібелунгів».

№ 2. Лірика трубадурів та її історико-культурне значення

1. Трубадури як явище культури Середньовіччя.

2. Провансальська поезія та її зв’язок з фольклором.

3. Видатні представники лірики трубадурів: Джуафре Рюдель де Блай, Бертран де Борн та їхні кращі твори.

4. Мінезанг як явище.

5. Творчість Тангейзера.

№ 3. Поема «Божественна комедія» -

філософсько-художній синтез середньовічної культури

1. Історія написання, композиція та назва твору.

2. «Пекло». Мандри колами пекла.

3. «Чистилище». Зустріч із Беатріче. Розповідь її про історію кохання з Данте.

4. «Рай». Опис.

5. Релігійно-філософські погляди автора «Божественної комедії».

6. Т.Шевченко та І.Франко про Данте.

 

Література:

1. Давиденко Г.Й. Історія західноєвропейської літератури раннього і зрілого Середньовіччя: Навч. посібник. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2006. – 261 с.

2. Давиденко Г.Й., Акуленко В.Л. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 248 с.

3. Кирилюк З.В. Література Середньовіччя: Посібник для вчителя. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2003. – 176 с.

4. Литература и искусство западноевропейского Средневековья: Учеб. пособие. – М.: Гуманит. Узд. центр ВЛАДОС, 2002. – 208 с.

5. Наливайко Д. Очима Заходу: Рецепція України в Західній Європі XI-XVIII ст. – К.: Основи, 1998. – 578 с.

6. Рубанова Г.Л. Історія світової літератури. Західноєвропейське Середньовіччя (ІІІ-ХІV ст.). – Львів: ПАІС, 2004. – 144 с.

7. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – 360 с.

Тексти, які необхідно вивчити напам’ять у перекладі українською мовою

1. Данте Алігьєрі «Божественна комедія» - уривок із пісні «Пекло» (за вибором студента) у перекладі І.Франка.

2.Поезії трубадурів ( на вибір).

Опрацювання та написання конспектів статей:

Франко І.Я. Данте Аліг’єрі: Характеристика середніх віків // Зібр. творів у 50-ти т. – Т. 12. – С. 7-253. – до пр. з. № 3.

Список художніх текстів ДЛЯ ОБОВЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ

1. «Пісня про Роланда»

2. «Беовульф»

3. «Пісня про Нібелунгів»

4. «Пісня про мого Сіда»

5. «Трістан та Ізольда»

6. Поезія трубадурів, труверів, міннезінгерів

7. Балади про Робіна Гуда

8. Шота Руставелі «Витязь у тигровій шкурі»

9. Омар Хаям. Рубаї

10. Данте «Божественна комедія»

Система оцінювання роботи студентів з дисципліни

Види роботи Терміни виконання Форми контролю Макс-на к-ть балів  
Робота на практичних заняттях Протягом триместру Усне опитування під час групових занять    
Вивчення напам’ять поезій 5 / ІІІ    
Опрацювання та написання конспектів статей     Протягом триместру   Перевірка конспектів    
Прочитання текстів за списком Перевірка чит. щод-ка    
Разом за триместр  
Іспит  
 

Питання до іспиту (орієнтовні)

1. Поняття «Історія зарубіжної літератури». Періодизація античної літератури.

2. Світогляд та новаторство Евріпіда.

3. Образи «Медеї» Евріпіда.

4. Місце творчості Арістофана у світовому мистецтві.

5. Ідея миру в комедіях Арістофана.

6. Образотворчі засоби в комедії «Лісістрата» Арістофана.

7. Міфотворчість Давньої Греції.

8. Цикли давньогрецьких міфів.

9. Давньогрецький героїчній епос.

10. Гомерівські поеми та «гомерівське питання».

11. Особливості епічного стилю Гомера в «Іліаді» та «Одіссеї».

12. Післягомерівський період класичної літератури Греції.

13. Есхіл – батько трагедії. Світогляд та новаторство митця.

14. Проблематика трагедії «Прометей закутий» Есхіла.

15. Образ Прометея у трагедії Есхіла.

16. Давньогрецький театр і драматургія (обладнання, організація вистав та актори).

17. Трагічна концепція людини в трагедіях Софокла «Антігона» та «Едіп-цар».

18. Жанр комедії в Давній Греції.

19. Розвиток давньогрецької прози V-ІV ст. до н.е.

20. Арістотель – учень-енциклопедист Платона.

21. Основні положення «Поетики» Арістотеля.

22. Творчість Плутарха.

23. Творчість Лукіана.

24. Творчість Софокла.

25. Давньогрецький байкар Езоп.

26. Давньогрецька література доби римського панування.

27. Нова аттична комедія Менандра.

28. Література доби еллінізму.

29. Творчість Сенеки.

30. Пародіювання – улюблений прийом Плавта.

31. Проблематика творів Плавта.

32. Римська література періоду громадянських воєн.

33. Поема «Георгіки» Вергілія.

34. Вплив творчості Вергілія на європейське мистецтво наступних епох.

35. Творча спадщина Горація.

36. Своєрідність од Горація.

37. Творчість Лукреція.

38. Творчість Ціцерона.

39. Рання римська література.

40. Римська елегія.

41. Творчість Катулла.

42. Творчість Лонга.

43. Художня своєрідність «Енеїди» Вергілія.

44. Творча спадщина Овідія.

45. Твори про кохання Овідія.

46. Твори Овідія, що створені на засланні.

47. Сюжет, композиція та система образів «Метаморфоз» Овідія.

48. Творчість Федра.

49. Героїчний епос Середньовіччя

50. Лірика трубадурів та її історико-культурне значення

51. Поема «Божественна комедія»

Орієнтовні практичні завдання

Розкрийте зміст назви комедії Арістофана «Лісістрата».

Назвіть українських перекладачів «Енеїди» Вергілія.

Дайте визначення поняття «міф» («елегії»...)

Поясніть, у чому полягає вплив трагедії «Прометей закутий» на світове мистецтво.

 




<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Изолированная пешка — пешка, на соседних вертикалях с которой отсутствуют пешки того же цвета. | Форма № Н - 3.04

Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 1596. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Эндоскопическая диагностика язвенной болезни желудка, гастрита, опухоли Хронический гастрит - понятие клинико-анатомическое, характеризующееся определенными патоморфологическими изменениями слизистой оболочки желудка - неспецифическим воспалительным процессом...

Признаки классификации безопасности Можно выделить следующие признаки классификации безопасности. 1. По признаку масштабности принято различать следующие относительно самостоятельные геополитические уровни и виды безопасности. 1.1. Международная безопасность (глобальная и...

Прием и регистрация больных Пути госпитализации больных в стационар могут быть различны. В цен­тральное приемное отделение больные могут быть доставлены: 1) машиной скорой медицинской помощи в случае возникновения остро­го или обострения хронического заболевания...

Гальванического элемента При контакте двух любых фаз на границе их раздела возникает двойной электрический слой (ДЭС), состоящий из равных по величине, но противоположных по знаку электрических зарядов...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.014 сек.) русская версия | украинская версия