Студопедия — Форма № Н - 3.04
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Форма № Н - 3.04






(реферат)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЧОРНОМОРСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ПЕТРА МОГИЛИ
ІНСТИТУТ ФІЛОЛОГІЇ

 

Кафедра української філології, теорії та історії літератури

 

 

Драматична діяльність Гнея Невія

 

Реферат

з «Історії зарубіжної літератури»

студентки 146 групи

 

Розумненької Софії Іванівни

 

Перевірила -

к.філол.н., доц. В.М.Руссова

 

 

Миколаїв 2015

 

ІІ триместр

Система оцінювання роботи студентів

Види роботи Терміни виконання Форми контролю Макс-на к-ть балів
Робота на практичних заняттях Протягом триместру Усне опитуванняпід час групових занять  
Вивчення напам’ять поезій 5 / ІІ  
Опрацювання та написання конспекту статті Протягом триместру Перевірка конспекту  
Прочитання текстів за списком Перевірка читацького щоденника  
Написання реферату на вибір із запропонованого списку Визначається протягом першого тижня роботи Перевірка реферату Будь-яка робота – 25 балів
Підготовка презентації. Перевірка електронного варіанту презентації
Написання контрольної роботи  
Разом за ІІ триместр 100 балів
           

Групові заняття

№ 1: Мистецька майстерність Плавта

1. Віхи життя і творчості Плавта.

2. Проблематика творів письменника.

3. Пародіювання – улюблений прийом комедіографа.

4. Засоби комічного і сатиричного зображення дійових осіб у комедіях «Скарб», «Хвалькуватий воїн» та «Псевдол».

Література:

1. Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 402-433.

2. Дуров В. С. История римской литературы. – Спб.: Филологический факультет Санкт-Петербургского государственного университета, 2000. – С. 40-50.

3. Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 35-44.

4. Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. – К. Либідь, 2001. – С. 504-520.

5. Римська драма / редкол.: М. Борецький (голова) та ін.; пер.: Ю. Мушак. – Дрогобич: Коло, 2004. - 272 с.

6. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 82-83.

№ 2-3: Творчість Публія Вергілія Марона

1. Біографія письменника.

2. Чарівний світ «Буколік».

3. Поема про землеробство «Георгіки».

4. Історія створення, жанр, сюжет та композиція «Енеїди».

5. Риси подібності з гомерівським епосом та з іншими давньогрецькими творами у поемі «Енеїда».

6. Герої «Енеїди» та їх красномовство. Досконаліть Вергілієвого гекзаметра.

7. «Енеїда» Вергілія та подальший розвиток європейських літератур.

8. Переклади творів Вергілія.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 536-682.

2) Гаспаров М. Вергилий, или поэт будущего // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 110-147.

3) Грига О. Формуючи цілісне уявлення про античність. Урок за темою «Вергілій. «Енеїда» – літературна обробка римської легенди про троянця Енея - засновника Риму // Всесвітня література в сучасній школі. – 2009. – № 10. – С. 24-27.

4) Гузь О. Література Давнього Риму. Два уроки з вивчення поеми Вергілія «Енеїда» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2012. – № 10. – С. 25-40.

5) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 42-89.

6) Зеров М. «Енеїда» Вергілія // Зеров М. Українське письменство. – К.: Основи, 2003. – С. 307-338.

7) Єфремов С. Історія українського письменства. – К., 1988. – С. 281-284.

8) Матюшкіна Т. «Енеїда» Вергілія та «Енеїда» І. Котляревського. До проблеми встановлення генетичних зв’язків між творами за допомогою завдань дослідницького характеру // Зарубіжна література в школах України. – 2010. – № 7/8. – С. 60-62.

9) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 152-163.

10) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 556-612.

11) Підлісна Г.Н. Антична література. Навчальний посібник. - К.: Вища школа, 1992. – С. 211-218.

12) Нахлік Є. Пекло в «Енеїді» Івана Котляревського: генеза й міфологічні сенси // Дивослово. – 2011. – № 12. – С. 46-50.

13) Повх Л. Навздогін Вергілію (поезії) // Київ. – 2012. – № 2. – С. 21-33.

14) Самофал О. Вивчення творчості Вергілія // Відкритий урок. – 2009. – № 11. – С. 31-37.

15) Тронский И.М. История античной литературы. – М., 1988. – С. 352-367.

16) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 85-91.

17) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 138-149.

№ 4: Творчість Горація

1. Історичні та естетичні передумови формування класицистичного світогляду за часів Принципату.

2. Характеристика філософських та естетичних поглядів Горація.

3. Тематика епод Горація.

4. Зміст, тематика та особливості сатир Горація.

5. Особливість од Горація.

6. Духовні пошуки в посланнях Горація.

7. Погляди Горація на природу мистецтва.

8. Світове значення творчості Горація.

Завдання: вивчити напам’ять (українською мовою)

Горацій Ф. «До Мельпомени» («Звів я пам’ятник свій…»).

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 683-733.

2) Баліна К. Квінт Горацій Флакк – найвидатніший поет «золотої доби» римської літератури. Оди «До Мельпомени», «До Манлія Торквата» // Зарубіжна література в школах України. – 2009. – № 10. – С. 29-31.

3) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 90-130.

4) Гаспаров М. Гораций, или золото середины // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 148-190.

5) Качур Л. Вивчаємо оду Горація «До Мельпомени» // Зарубіжна література в школах України. – 2012. – № 9. - С. 39-40.

6) Лосев А. Ф. История античной эстетики: Ранний эллинизм. – М., 1979. – С. 407-433.

7) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 164-174.

8) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 613-642.

9) С’єдіна Д. Учення Горація про поетичний твір-поезис-поета в київських поетиках // Слово і час. – 2006. – № 12. - С. 55-61.

10) Содомора А. Студії одного вірша. – Л.: Літопис, 2006. – 364 с.

11) Шалагінов Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 91-95.

12) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 164-181.

№ 5-6: Співець кохання Овідій

1. Життєвий шлях поета.

2. Тема кохання в творах Овідія.

3. Поема «Метаморфози». Життєва основа та проблематика.

4. Сюжет та композиція «Метаморфоз». Система образів і прийоми їх творення.

5. Останній період творчості Овідія.

6. Порівняльна характеристика філософських та естетичних поглядів Горація та Овідія.

7. Світове значення творчості Овідія.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 734-777.

2) Гаспаров М. Овидий в изгнании // Гаспаров М. Об античной поэзии: Поэты. Поэтика. Риторика. – Спб.: Азбука, 2000. – С. 191-245.

3) Давиденко Іван. «Літературні телепортації»: Публій Овідій Назон як традиційний образ // СІЧ. – 2015. - № 1. – С. 17-30.

4) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 157-218.

5) Левицький В. Сувої з-під обпалених капітелей: два «відлуння Овідія» // Кур’єр Кривбасу. – 2010. – № 252/253. – С. 412-419.

6) Майстренко М. Спільні мотиви скорботної музи Овідія і невольничої лірики Шевченка // Майстренко М. Шевченко і античність. – О.: Маяк, 1992. – С. 222-286.

7) Мегела І.П. Історія римської літератури. Монографія. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – С. 175-191.

8) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 652-672.

9) Ройченко А. А. Одіссея Овідія: історичний роман. – О.: Маяк, 2008. – 418 с.

10) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 95-101.

11) Ярхо В. Н., Полонская К. П. Античная лирика. – М., 1967. – С. 181-197.

№ 7: Антична байка

(творчість Федра і Езопа в порівняльному аспекті)

1. Байки Езопа: джерела, композиційні особливості, «езопівська мова».

2. Ідейно-художній аналіз байок Езопа: «Вовк та ягня», «Крук і Лисиця», «Хліборобові діти», «Хлібороб і Змія», «Мурашка і Цикада».

3. «Езопівські» та оригінальні байки Федра.

4. Джерела байок Федра «Сократ і Раб», «Помпей і Воїн», «Про Тіберія Цезаря і його Прислужника», «Сімонід, врятований богами».

5. Образ Езопа в байках Федра.

6. Традиції «езопівської байки» у світовій та українській літературі.

Опрацювати та написати конспект статті: Мегела І. Луцій Апулей і його роман «Метаморфози, або Золотий осел» // Мегела І. У світі вічних образів. – К.: Видавець Карпенко В.М., 2008. – С. 256-268.

Література:

1) Антична література: Хрестоматія. – К.: ЦНЛ, 2006. – С. 144-145, 810-820.

2) Байки зарубіжних байкарів у переспівах та перекладах Микити Годованця / передм. Євгенія Гінзбурга, Степана Крижанівського. – К.: Дніпро, 1973. – 349 с.

3) Давня римська поезія в українських перекладах і переспівах. – Л.: Світ, 2000. – С. 219-230.

4) Дуров В. С. История римской литературы. – Спб.: Филологический факультет Санкт-Петербургского государственного университета, 2000. – С. 328-332.

5) Пащенко В.І., Пащенко Н.І. Антична література. - К. Либідь, 2001. – С. 177-184, 691-694.

6) Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. Нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – С. 68.

Список художніх текстів ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ

1. Міфи та легенди Стародавнього Риму.

2. Плавт «Скарб», «Псевдол», «Хвалькуватий воїн».

3. Лукрецій «Про природу речей».

4. Катулл Поезії.

5. Ціцерон «Про оратора».

6. Вергілій «Енеїда»; «Буколіки» або «Георгіки».

7. Горацій «Оди» (Кн. 1, № 1, 5, 6, 9, 11, 13, 14, 23, 25, 34; кн. 2, № 3, 7, 10, 15; кн. 3, № 10, 13, 30; кн. 4, № 7, 13), Епод № 2, Сатири (кн. 1, № 6 «До Пізонів»).

8. Овідій «Наука кохання», «Метаморфози».

9. Сенека «Медея», «Федра», «Едіп» - на вибір.

10. Ювенал Сатиричні вірші.

11. Марціал Епіграми.

12. Апулей «Метаморфози, або Золотий осел», «Амур і Психея» – на вибір.

13. Федр Байки.

Тематика РЕФЕРАТІВ:

1. Вплив грецької культури на римську літературу.

2. Особливості римської міфології.

3. Традиції Плавта у творах Шекспіра і Бомарше.

4. Звернення до комедій Плавта Гальдоні і Лопе де Вега.

5. Мольєр і Г.Квітка-Основ’яненко – продовжувачі сатири Плавта.

6. Драматична діяльність Гнея Невія.

7. Місце Теренція в історії європейського театру.

8. Вчення Ціцерона про театр і літературу.

9. Поема «Про природу речей» Лукреція в античності і Нові часи.

10. Українські переклади і переспіви «Енеїди» Вергілія (І.Котляревський, І.Стешенко, С.Руданський, М.Зеров).

11. «Мистецтво поезії» Горація – маніфест римського класицизму.

12. Українські переклади поезій Овідія (Г.Сковорода, Ф.Прокопович, О.Пчілка, І.Франко, О.Маковей, І.Стешенко, М.Зеров, А.Содомора).

13. Філософський характер і публіцістичність трагедій «Федра» і «Медея» Сенеки.

14. Викривальний характер творчості Ювенала.

15. Перекази історичних творів Таціта І.Франком.

16. Злободенність тематики епіграм Марціала.

17. Міфологічні джерела «Метаморфоз» Овідія.

18. Вплив творчості Апулея на літературу пізніших періодів.

19. Рання римська література (загальний огляд).

20. «Неотерики».

21. Творчість Лукреція.

22. Творчість Ціцерона.

23. Творчість Катулла.

24. Сатура як давньоримський жанр.

25. Латиномовна література пізньої античності.

26. Віршовані байки Авіана.

27. Творчість Сенеки.

28. Гай Юлій Цезар як письменник.

29. Історичні легенди Стародавнього Риму.

30. Опозиційність Лукана.

31. Петроній та його «Сатирикон».

32. Традиції Езопа і Федра в українській літературі.

33. Поезія Публія Овідія Назона в Україні.

34. Теми, мотиви і образи сатир Ювенала у творчості Шекспіра та Дж.Свіфта.

35. Антична гуманістична наукова спадщина в системі освіти Києво-Могилянської Академії.

Історія зарубіжної літератури (середні віки)

Плани практичних занять

№1. Героїчний епос Середньовіччя

1. «Пісня про Беовульфа» як зразок англосаксонського архаїчного епосу.

2. Французький героїчний епос: загальна характеристика.

3. «Пісня про Роланда» – вершина французького героїчного епосу: історична основа, образи, ідеї, вплив християнства.

4. «Пісня про мого Сіда» як зразок іспанського героїчного епосу Реконкісти.

5. Казковий характер фантастичного «Пісні про Нібелунгів».

№ 2. Лірика трубадурів та її історико-культурне значення

1. Трубадури як явище культури Середньовіччя.

2. Провансальська поезія та її зв’язок з фольклором.

3. Видатні представники лірики трубадурів: Джуафре Рюдель де Блай, Бертран де Борн та їхні кращі твори.

4. Мінезанг як явище.

5. Творчість Тангейзера.

№ 3. Поема «Божественна комедія» -

філософсько-художній синтез середньовічної культури

1. Історія написання, композиція та назва твору.

2. «Пекло». Мандри колами пекла.

3. «Чистилище». Зустріч із Беатріче. Розповідь її про історію кохання з Данте.

4. «Рай». Опис.

5. Релігійно-філософські погляди автора «Божественної комедії».

6. Т.Шевченко та І.Франко про Данте.

 

Література:

1. Давиденко Г.Й. Історія західноєвропейської літератури раннього і зрілого Середньовіччя: Навч. посібник. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2006. – 261 с.

2. Давиденко Г.Й., Акуленко В.Л. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 248 с.

3. Кирилюк З.В. Література Середньовіччя: Посібник для вчителя. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2003. – 176 с.

4. Литература и искусство западноевропейского Средневековья: Учеб. пособие. – М.: Гуманит. Узд. центр ВЛАДОС, 2002. – 208 с.

5. Наливайко Д. Очима Заходу: Рецепція України в Західній Європі XI-XVIII ст. – К.: Основи, 1998. – 578 с.

6. Рубанова Г.Л. Історія світової літератури. Західноєвропейське Середньовіччя (ІІІ-ХІV ст.). – Львів: ПАІС, 2004. – 144 с.

7. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ ст.: Іст.-естет. нарис. – К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2007. – 360 с.

Тексти, які необхідно вивчити напам’ять у перекладі українською мовою

1. Данте Алігьєрі «Божественна комедія» - уривок із пісні «Пекло» (за вибором студента) у перекладі І.Франка.

2.Поезії трубадурів ( на вибір).

Опрацювання та написання конспектів статей:

Франко І.Я. Данте Аліг’єрі: Характеристика середніх віків // Зібр. творів у 50-ти т. – Т. 12. – С. 7-253. – до пр. з. № 3.

Список художніх текстів ДЛЯ ОБОВЯЗКОВОГО ПРОЧИТАННЯ

1. «Пісня про Роланда»

2. «Беовульф»

3. «Пісня про Нібелунгів»

4. «Пісня про мого Сіда»

5. «Трістан та Ізольда»

6. Поезія трубадурів, труверів, міннезінгерів

7. Балади про Робіна Гуда

8. Шота Руставелі «Витязь у тигровій шкурі»

9. Омар Хаям. Рубаї

10. Данте «Божественна комедія»

Система оцінювання роботи студентів з дисципліни

Види роботи Терміни виконання Форми контролю Макс-на к-ть балів  
Робота на практичних заняттях Протягом триместру Усне опитування під час групових занять    
Вивчення напам’ять поезій 5 / ІІІ    
Опрацювання та написання конспектів статей     Протягом триместру   Перевірка конспектів    
Прочитання текстів за списком Перевірка чит. щод-ка    
Разом за триместр  
Іспит  

 

Питання до іспиту (орієнтовні)

1. Поняття «Історія зарубіжної літератури». Періодизація античної літератури.

2. Світогляд та новаторство Евріпіда.

3. Образи «Медеї» Евріпіда.

4. Місце творчості Арістофана у світовому мистецтві.

5. Ідея миру в комедіях Арістофана.

6. Образотворчі засоби в комедії «Лісістрата» Арістофана.

7. Міфотворчість Давньої Греції.

8. Цикли давньогрецьких міфів.

9. Давньогрецький героїчній епос.

10. Гомерівські поеми та «гомерівське питання».

11. Особливості епічного стилю Гомера в «Іліаді» та «Одіссеї».

12. Післягомерівський період класичної літератури Греції.

13. Есхіл – батько трагедії. Світогляд та новаторство митця.

14. Проблематика трагедії «Прометей закутий» Есхіла.

15. Образ Прометея у трагедії Есхіла.

16. Давньогрецький театр і драматургія (обладнання, організація вистав та актори).

17. Трагічна концепція людини в трагедіях Софокла «Антігона» та «Едіп-цар».

18. Жанр комедії в Давній Греції.

19. Розвиток давньогрецької прози V-ІV ст. до н.е.

20. Арістотель – учень-енциклопедист Платона.

21. Основні положення «Поетики» Арістотеля.

22. Творчість Плутарха.

23. Творчість Лукіана.

24. Творчість Софокла.

25. Давньогрецький байкар Езоп.

26. Давньогрецька література доби римського панування.

27. Нова аттична комедія Менандра.

28. Література доби еллінізму.

29. Творчість Сенеки.

30. Пародіювання – улюблений прийом Плавта.

31. Проблематика творів Плавта.

32. Римська література періоду громадянських воєн.

33. Поема «Георгіки» Вергілія.

34. Вплив творчості Вергілія на європейське мистецтво наступних епох.

35. Творча спадщина Горація.

36. Своєрідність од Горація.

37. Творчість Лукреція.

38. Творчість Ціцерона.

39. Рання римська література.

40. Римська елегія.

41. Творчість Катулла.

42. Творчість Лонга.

43. Художня своєрідність «Енеїди» Вергілія.

44. Творча спадщина Овідія.

45. Твори про кохання Овідія.

46. Твори Овідія, що створені на засланні.

47. Сюжет, композиція та система образів «Метаморфоз» Овідія.

48. Творчість Федра.

49. Героїчний епос Середньовіччя

50. Лірика трубадурів та її історико-культурне значення

51. Поема «Божественна комедія»

Орієнтовні практичні завдання

Розкрийте зміст назви комедії Арістофана «Лісістрата».

Назвіть українських перекладачів «Енеїди» Вергілія.

Дайте визначення поняття «міф» («елегії»...)

Поясніть, у чому полягає вплив трагедії «Прометей закутий» на світове мистецтво.

 

Форма № Н - 3.04

Затв. наказом МОНмолодьспорту України

від 29 березня 2012 р. № 384

 

Міністерство освіти і науки України







Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 1379. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Ведение учета результатов боевой подготовки в роте и во взводе Содержание журнала учета боевой подготовки во взводе. Учет результатов боевой подготовки - есть отражение количественных и качественных показателей выполнения планов подготовки соединений...

Сравнительно-исторический метод в языкознании сравнительно-исторический метод в языкознании является одним из основных и представляет собой совокупность приёмов...

Концептуальные модели труда учителя В отечественной литературе существует несколько подходов к пониманию профессиональной деятельности учителя, которые, дополняя друг друга, расширяют психологическое представление об эффективности профессионального труда учителя...

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия