Студопедия — ЗАТВЕРДЖУЮ
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ЗАТВЕРДЖУЮ






Заступник директора ДВНЗ «КНУ» КПІ

з науково-педагогічної та навчальної роботи

О.А. Остроушко

_____________ ___________________

(підпис) (прізвище, ініціали)

 

«____» _________________20___ р.

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

_____Шифр за ОПП _Історія графічного дизайну_______________

назва навчальної дисциплін

напрям підготовки__________________________________________________

(шифр і назва напряму підготовки)

спеціальність ______ Дизайн _______________________________________

(шифр і назва спеціальності)

спеціалізація___графічний дизайн; ландшафтний дизайн _______

(назва спеціалізації)

факультет ______факультет мистецтв _______________________________

(назва факультету)

 

 

Кривий Ріг – 2014


 

Робоча програма дисципліни «_Історія графічного дизайну_» для студентів

(назва навчальної дисципліни)

напряму підготовки (спеціальності) _________Дизайн________. – __18_ с.

 

 

РОЗРОБНИКИ ПРОГРАМИ: Удріс І.М. кандидат мистецтвознавства, доцент, професор кафедри декоративно-прикладного мистецтва та дизайну__________

_______________________________________________________________

(прізвища та ініціали авторів, їхні посади, наукові ступені, вчені звання)

 

РЕЦЕНЗЕНТИ: ________________________________________________________

________________________________________________________________

(прізвища та ініціали рецензентів, їхні посади, наукові ступені, вчені звання)

 

 

Обговорено та схвалено кафедрою

декоративно-прикладного мистецтва та дизайну

назва кафедри)

«____» __________________ 20___ р., протокол №___

 

Завідувач кафедри ДПМ та дизайну ________

(підпис) Щербина В.Г.

 

 

Схвалено Вченою радою інституту

«____» __________________ 20___ р., протокол №___

 

 

Ó__________, 2014___ рік

Ó__________, 2015___ рік


 

 

1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Найменування показників Галузь знань, Напрям підготовки, освітньо- кваліфікаційний рівень Характеристика навчальної дисципліни
денна форма навчання заочна форма навчанняя
Кількість кредитів ‑ __2___ Галузь знань ____0202 мистецтво___ (шифр и наименование) Обов’язкова
Напрям підготовки 020205 образотворче мистецтво (шифр и наименование)
Модулів ‑ __1___ Спеціальність (професійне спрямування) 6.020205 Образотворче мистецтво (шифр и найменуання) Рік підготовки:
Змістових модулів‑ __2___ _2__ ‑ й _
Індивідуальне науково-дослідницьке завдання тези статті з питань графічного дизайну (назва) Семестр
__1 __
Лекції
Загальна кількість годин __72___ __30__ год. __
Семінарські заняття
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних ‑ _1сем_2___ самостійної роботи студента ‑ 2__ Освітньо-кваліфікаційний рівень   бакалавр (найменування)   ___18_ год. __
Практичні занятия
__-__ год. __
Лабораторні заняття
__18_ год __
Самостійна работа
__36__ год. --
Індивідуальні завдання: __-__ год.
Вид контролю: І семестр- екзамен  
         

 

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної та індивідуальної роботи складає:

для денної форми навчання ‑ _ 1 / 1_____

для заочної форми навчання ‑ _ -____

2.МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Метою даного курсу як вагомої складової професійної підготовки є ознайомлення студентів зі світовими пам’ятками у всіх ділянках дизайнерської діяльності на різних етапах розвитку, набуття ними як теоретичних знань історії дизайну так і умінь та навичок їх застосування з метою спроможності створювати дизайн-проекти та реалізувати їх, опираючись на досягнення світової та вітчизняної проектної культури.Дисципліна входить до блоку фахових дисциплін, що забезпечують підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі графічного дизайну (прикладної графіки) для відповідної сфери сучасного виробництва згідно освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра означеного напрямку і галузі знань відповідних галузевих стандартів.

Завдання. Одним з найважливіших завдань курсу є висвітлення основних етапів еволюції графічного дизайну, аналіз провідних напрямків та стилів, характеристика видів і окремих творів художньо-проектної культури, формування цілісного уявлення про розвиток галузі. Важливим також є ознайомлення студентів з принципами та методами комплексного дизайнерського аналізу, з фаховою літературою. Програма передбачає також набуття навичок самостійної роботи як зі спеціальними виданнями так і репродукційним матеріалом з метою якісного оволодіння частиною тем теоретичного курсу. У цьому контексті вважаємо доцільним акцентувати увагу на комплексному підході до освоєння змісту дисципліни, оскільки студент повинен опрацьовувати весь теоретичний курс як єдине ціле. Студенти повинні не лише засвоїти інформацію відносно тих чи інших етапів світової дизайнерської еволюції. а і уміти пояснити ці явища, дати їм об’єктивну оцінку, усвідомити і уміти виявляти самостійність та національну своєрідність давнього і сучасного дизайнерського мистецтва різних зарубіжних шкіл та України і можливі оптимальні шляхи його подальшого розвитку.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

Змістовий модуль I.

- визначення графічного дизайну;

- систему видів і напрямків художньо-конструкторської та графічно-прикладної діяльності, функції дизайну у суспільстві на різних етапах еволюції;

- загальну схему еволюції художніх стилів у мистецтві;

- суспільно-культурні зміни середини ХІХ століття (науково-технічна революція, розвиток машинного виробництва) як підґрунтя пошуків нового стилю у мистецтві та дизайні;

- характерні особливості естетичного напрямку в графічному дизайні;

- причини зародження і особливості розвитку художнього руху «Мистецтва та ремесла»;

- національні відмінності та загальні рисі стилю «Ар-нуво» (стиль модерн) у різних видах і галузях графічного дизайну;

- провідних митців – засновників графічного дизайну, авторів комплексного проектування в стилі модерну;

- розвиток дизайну часів раннього модернізму та доби «Ар-деко» в графічному дизайні.

 

Змістовий модуль 2

- видові напрямки та стилістичні особливості графічного дизайну доби модернізму (перша половина ХХ століття);

- національно-своєрідні версії світового дизайну та глобалізацій ні тенденції його розвитку;

- основні та відмінності ознаки дизайну напрямку «сучасне мистецтво»: раціоналізм, стиль обтічних форм, органічний дизайн;

- особливості «дизайну космічної ери»: інтернаціонального стилю, біоморфізму тощо;

- провідні напрямки дизайну останньої чверті ХХ століття та його основних представників;

- загальну характеристику творчості провідних графічних дизайнерів ХХ століття;

- етапи становлення і розвитку професійного дизайну в Україні у його зв’язках зі світовим дизайнерським процесом наприкінці ХІХ – кінця ХХІ століття;

- основні напрямки та провідні осередки дизайнерської освіти в Європі та в нашій країні в минулому столітті (від Баухаузу до ЛАМ, ХДАДМ тощо);

уміти:

- пояснити ті чи інші явища історії графічного дизайну, дати їм об’єктивну оцінку.

- проводити графічний аналіз дизайнерських виробів та пропонувати власні варіанти рішень виробів з обраної спеціалізації в одному із зазначених стилів.

- характеризувати стилістичні напрямки вітчизняного дизайну на різних етапах розвитку у зіставленні з сусідніми школами;

- володіти порівняльним мистецтвознавчим та графічним аналізом творів графічного дизайну;

- класифікувати твори дизайну за видовими та стильовими ознаками;

- використовувати знання з історії графічного дизайну при розробці власних проектів та навчальних завдань;

- самостійно обробляти інформацію стосовно різних аспектів діяльності графічного дизайну;

- дотримуватись принципу системності і послідовності у викладі інформації з історії графічного дизайну

 

3. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСУЦИПЛІНИ

Модуль №1 «Історія графічного дизайну (Новітній час)

Змістовий модуль 1. Графічний дизайн другої пол. ХІХ – першої третин. ХХ століть.

Тема 1. .Параметри, сфера діяльності, різновиди графічного дизайну. Протодизайн в графіці Сутність дизайну. Тлумачення терміну у фаховій літературі. Складові елементи дизайнерської діяльності. Становлення професійного дизайну на межі 19 і 20 століть. Міжнародні інституції – ICSID. Місце дизайну в сучасній культурі та його напрямки в спеціальній освіті та практичній діяльності: промисловий, графічний дизайн та дизайн середовища. Призначення та продукція графічного дизайну. Хронологічні межі і завдання історії графічного дизайну. Ремісничий дизайн і реклама. Друкована реклама від винаходу Гутенберга до середини ХІХ ст..

Тема 2. Становлення графічного дизайну в останній чверті ХІХ –поч.. ХХ століття. Ар=нуво. Культ краси і зростання статусу творів прикладного мистецтва. Формування нових теоретичних поглядів і творчих підходів щодо розвитку дизайну в європейському суспільстві. Ідеї К.Дрессера, О.Джонса, Е.Годвіна. Впливи неєвропейських культур – японізм. Впливи японізму і ботанічних досліджень на орнаментику текстилю. Улюблені барви та провідні мотиви декору. Ж.Шере – засновник сучасного плаката. Економічно-естетичне і соціальне підґрунтя появи руху «Мистецтв і ремесел» Творчість У.Морріса, У.Крейна, Е.Берн-Джонса як графіків руху «Мистецтв і ремесел. Російський варіант руху «Мистецтв і ремесел».

Функціональність і декор дизайнерських виробів Ар-нуво. Книжкова і прикладна графіка стилю. Орнаментика як формоутворююча складова прикладної графіки. Французький плакат к. ХІХ ст.: А.Тулуз-Лотрек, П.Боннар, Е.Грассе. Німецький графічний дизайн югендстилю. Австрійський сецессіон в графічному дизайні. Італійський плакат фірми Рікорді. Плакат Бельгії, Англії, США. Т.Стейнлен, Г.Фішер, К.Філіпс, Д.-К.Леєндекер. Російський плакат – театральний, комерційний, соціальний. М.Врубель, Л.Бакст, митці «Мира искусства» як графіки. Польська сецесія. Геометризм школи Глазго.

Тема 3. Графічний дизайн Ар-деко та раннього модернізму. Ранній модернізм. Віденські майстерні, «Веркбунд» та «Омега» в першій чверті 20 століття. Провідні митці і досягнення у різних галузях дизайну. Комплексний підхід в дизайнерській творчості П.Беренса, Й.М.Ольбриха. Графічна продукція раннього модернізму. Формування і розквіт Ар-деко у міжвоєнний період. Плакат, модна ілюстрація та інші види графічного дизайну стилю Ар-деко. Творчість Касандра. Англійський плакат та інші види графічного дизайну (прикладної графіки) 1920-х 1940-х років: стиль «Лондонського метро», зміна стилю «Таймс». Американський комерційний графічний дизайн – поява визначення як сфери дизайнерської продукції в основі якої – єдність зображення і вербального змісту.

Тема 4.. Дизайн міжвоєнного модернізму та часів Другої світової війни Пошуки нових виражальних засобів і художніх форм як ознака переходу до стадії мистецтва Новітнього часу. Зростання ролі фахової періодики.

Формування нових засад книжкової графіки, плакату і газетно-журнальної ілюстрації мистецького спрямування. Творчість провідних митців різних національних шкіл. Функціоналізм як якість модернізму. Діяльність митців Баухаузу в графічній галузі. Г.Байєр – шрифт Універсал. Журнали групи Де Стиль. Російський конструктивізм як перехідний етап від мистецтва раннього модернізму до міжвоєнного модернізму. Європейський плакат модернізму.Радянський плакат 1930-х. Американський, європейський та радянський політичний плакат часів Другої світової війни.

Змістовий модуль 2. « Світовий графічний дизайн середини та другої половини 20-початку 21 століть».

Тема 1. Графічний дизайн повоєнного модернізму (1945-1960). Теоретичні засади модернізму і дизайнерська практика. Відмінності міжвоєнного модернізму від попередніх етапів розвитку дизайну – автономність утилітарної та естетичної функцій. Вплив загальної суспільної ситуації на активний розвиток дизайну. Біоморфізм та стиль обтічних форм. Нові матеріали і технології на службі функціоналізму. Національні лінії повоєнного дизайну і провідні митці. Споживацький бум в Америці, пожвавлення промисловості в Італії, успіхи скандинавського дизайну. Функціональний дизайн як виявлення смаків «середнього споживача» і дизайн як каталізатор способу життя споживацького суспільства. Виставки в Британії, Міланські Трієннале, конкурси в МСМ в Нью-Йорку. Промисловий дизайн. Мода, реклама та ілюстрація моди як провідна складова «Сучасного мистецтва» - колекція К.Діора «Новий погляд». Стилістика повоєнних плакатів Еріка, Р.Грюо, Ерте та інших графічних дизайнерів.

Тема 2.. Графічний дизайн 1960-х – 1970-х років. Апогей віри в технічний прогрес і можливості молоді. Про створення «товарів для душі, а не товарів для потреби». Розмаїття стилістики як характеристика дизайну 1960-х.. та його зв’язки з образотворчістю (поп-арт). Сміливе застосування штучних матеріалів, домінування гранично утилітарних форм і яскравих барв. Розвиток ідей «Космічної ери» в поліграфічній продукції – лаконізм образів. Нові тенденції в газетно-журнальній ілюстрації, типографіці, фірмовому стилі. Домінування фотографії в рекламній друкованій продукції. Поява шрифтів групи «Гельветика». Нова стилістика в плакаті та інших видах графічного дизайну. Творчість Д.Рамса та Г.Гугелота. Фірмовий стиль Braun. Графічна продукція Т.Конрана. Радянський графічний дизайн повоєнного періоду: кіноплакат, соціальний, політичний, рекламний.. Розвиток інфографіки доби. Фірмовий стиль Мюнхенської олімпіади 1972 р. металів і текстиль останньої чверті століття. Промисловий дизайн. Радянський графічний дизайн доби.

Тема 3. Зарубіжний графічний дизайн 1990-х. Соціально-економічна ситуація в світі та науково-технічні досягнення як чинник нових тенденцій в дизайні. Офісний інтернаціональний стиль та різні види дизайну часів панування «япі». Промисловий дизайн доби – золота доба напряму, зміна дизайнерських стратегій: не низька ціна, а привабливість. Розповсюдження ідей постмодерну. Вплив художніх течій - графітизму, гіперреалізму, трансавангарду та неоавангарду тощо на стилістику графічного дизайну. Інфографіка, типографіка, фірмовий стиль. Логотипи й товарні знаки доби. Зарубіжний кіноплакат початку ХХІ століття. Екологічний плакат. Поліграфічна продукція Росії пострадянського періоду.

Тема 4. Постмодернізм кінця ХХ - початку ХХІ століття в графічному дизайні. Нові тенденції в дизайні постмодернізму: зміна орієнтирів. Стилістичний еклектизм як ключ даного руху: образи ЗМІ, Мистецтв і ремесел, Ар-нуво, Ар-деко, впливи Інтернету тощо. Космополітизм і полікультурність, образність і художність дизайну початку ХХІ століття. Ахітектура та інтер’єри хай-теку. Діяльність «Мемфіс-груп» та «Алхімії». Британські, американські, японські дизайнери – космополітизм як основа дизайну постмодерну. Меблі, кераміка і скло постмодернізму. Сувенірна поліграфічна продукція. Рекламний плакат та фешн-ілюстрація постмодерну.

Тема 5. Розвиток графічного дизайну України другої половини ХХ ст..у світовому контексті. Розвиток промисловості країни у другій половині століття як чинник формування власної лінії дизайну. Авангардні рішення творів різних ланок вітчизняного дизайну першої третини 20 століття. Графічний дизайн (плакат) як провідна галузь доби. Український варіант радянського дизайну (художнього конструювання і технічної естетики) 1930-х – 1980-х років. Відмова від національних традицій як ознака вітчизняного дизайну функціоналізму. Пошуки національної художньої мови в дизайні останніх десятиліть. Провідні осередки вітчизняного дизайну: Київ, Харків, Львів. Плакат і прикладна графіка України часів незалежності.

 

1. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Найменування змістових модулів і тем Кількість годин
Денна форма заочна форма
всього в тому числі всього в тому числі
л п с лаб К СР л п с лаб ІЗ СР
                             
Модуль 1
Змістовий модуль 1.Графічний дизайн другої пол. ХІХ – першої пол. ХХ століть.
Тема 1 Параметри, сфера діяльності, різновиди графічного дизайну. Протодизайн в графіці     - - - -   - - - - - - -
Тема 2. Становлення графічного дизайну в останній чверті ХІХ –поч.. ХХ століття. Ар-нуво.     - -   -   - - - - - - -
Тема 3. Графічний дизайн Ар-деко та раннього модернізму     - -   -   - - - - - - -
Тема 4. Графічний дизайн міжвоєнного модернізму та часів Другої світової війни       -   -   - - - - - - -
Всього по змістовому Модулю 1     - -   -   - - - - - - -
Змістовий модуль 2.Світовий дизайн другої половини 20-початку 21 століть
Тема 2. Графічний дизайн повоєнного модернізму (1945-1960)     - -   -   - - - - - - -
Тема 2. Графічний дизайн 1970-х – 1980-х років.     - -   -   - - - - - - -
Тема 3. Зарубіжний графічний дизайн 1990-х     - -   -   - - - - - - -
Тема 4. Постмодернім к.ХХ -початку ХХІ століття в графічному дизайні     -     -   - - - - - - -
Тема 5. Розвиток графічного дизайну України другої половини ХХ ст..у світовому контексті.     -   - -   - - - - - - -
Всього по змістовому модулю 2     - -   -   - - - - - - -
Всього годин     - -   -   - - - - - - -
Індивідуальні завдання   - - - - - -   - - - - - -
Всього годин     - -   -   - - - - - - -

*** скорочення:

Л - лекції

П - практичні заняття

С - семінарські заняття

Лаб. - лабораторні заняття

СР - самостійна робота

ІЗ - індивідуальні завдання

 

 

Примітка:Кількість підсумкових та змістових модулів визначена згідно специфіки дисципліни.

5 1. Тематичний план лекцій

5.1.1 Денна форма навчання

№ лекции Тема занятия и вопросы лекции Количество часов
  Змістовий модуль 1  
  Тема лекції.. Параметри, сфера діяльності, різновиди графічного дизайну. Протодизайн в графіці Основні питання: 1. Що таке графічний дизайн? Тлумачення терміну у фаховій літературі, параметри. 2. Види продукції графічного дизайну 3. Місце дизайну в сучасній культурі та його напрямки в спеціальній освіті та практичній діяльності 4. Рекламна продукція на різних етапах розвитку мистецтва. Друкована реклама Нового часу  
    Тема лекції: Становлення професійного графічного дизайну в останній чверті ХІХ –поч.. ХХ століття. Ар-нуво. Основні питання: 1. Формування нових теоретичних поглядів і творчих підходів щодо розвитку графічного дизайну в європейському суспільстві 2. Впливи японізму і ботанічних досліджень на орнаментику в прикладній графіці. 3. Англія як осередок становлення книжкового оформлення Новітнього часу 4. Франція як центр формування засад плакатного мистецтва. 5. Національні школи графічного дизайну Англії. Німеччини, США, Росії  
  Тема лекції: Графічний дизайн Ар-деко Основні питання: 1. Ар-деко як художній стиль в образотворчих мистецтвах 2. Графічний дизайн Франції. Касандр та інші митці 3. Графічний дизайн США доби Ар-деко 4. Раймонд Лоуі як лідер нових рішень в дизайн-проектуванні. 5. Типографіка й інфографіка Англії 1930-х  
  Тема лекції: Графічний дизайн міжвоєнного модернізму та часів Другої світової війни Основні питання 1. Пошуки нових виражальних засобів і художніх форм в графічному дизайні міжвоєнного модернізму. 2. Принципи Баухаузу в графічному дизайні 3. Радянський дизайн 1920 - 1930-х. ВХУТЕМАС 4. Радянський плакат часів Другої світової війни 5. Плакат США воєнних років 6. Інші види графічного дизайну  
  Змістовий модуль 2  
  Тема лекції: Графічний дизайн повоєнного модернізму (1945-1960) Основні питання 1. Нові художні підходи в зарубіжному мистецтві повоєнних десятиліть та їх впливи на мову графічного дизайну. 2.Розвиток кіноплакату та інших різновидів плакатної продукції. 3. Нові рішення в типографі ці. Винайдення гельветики та її модифікації. 4. Радянський графічний дизайн 1950-х – 1960-х  
  Тема лекції: Графічний дизайн 1970-х – 1980-х років. Основні питання 1. Нові матеріали і технології на службі графічного дизайну 2. Мода, реклама та ілюстрація моди як вагома складова графічного дизайну. 3. Розвиток інфографіки доби. Фірмовий стиль Мюнхенської олімпіади 1972 р.  
  Тема лекції: Рекламний плакат та газетно-журнальна ілюстрація кінця ХХ століття. Основні питання: 1. Розвиток ідей, образів і засобів попереднього десятиліття у графічному дизайні 1980-х 2.Культові молодіжні видання та інтелектуальна періодика 1990-х. Нові підходи у фешн-ілюстрації 3. Конкретність, продуманість, дотепність, простота графічних засобів плакатної мови 4. Основні різновиди плакатної продукції постмодерну 5. Типографіка кінця 20 століття  
  Тема лекції: Графічний дизайн ХХІ століття. Основні питання: 1.Візуальність як провідний засіб здійснення комунікацій в сучасному світі. 2.Сучасні технології як виразник графічного дизайну 21 століття. 3.Повідні стилістичні ознаки продукції графічного дизайну 4. Веб-дизайн. Плакатна форма графічної мови в інтернет-рекламі. 5.Світ як текст. Шрифт як складова репрезентації. 6.Знакові види (знаки, ікони, символи) в різних видах продукції графічного дизайну.  
  Тема лекції: Розвиток графічного дизайну України другої половини ХХ ст..у світовому контексті . Основні питання 1. Український варіант радянського дизайну (художнього конструювання і технічної естетики 1930-х – 1980-х років 2. Пошуки національної художньої мови в дизайні останніх десятиліть 3. Провідні осередки вітчизняного дизайну: Київ, Харків, Львів 4. Плакат і прикладна графіка України часів незалежності  
  Всього: Згідно змісту і структури навчальної дисципліни та розподілу навчального навантаження – 9 тем двох змістових модулів  






Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 720. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Шрифт зодчего Шрифт зодчего состоит из прописных (заглавных), строчных букв и цифр...

Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Функциональные обязанности медсестры отделения реанимации · Медсестра отделения реанимации обязана осуществлять лечебно-профилактический и гигиенический уход за пациентами...

Определение трудоемкости работ и затрат машинного времени На основании ведомости объемов работ по объекту и норм времени ГЭСН составляется ведомость подсчёта трудоёмкости, затрат машинного времени, потребности в конструкциях, изделиях и материалах (табл...

Гидравлический расчёт трубопроводов Пример 3.4. Вентиляционная труба d=0,1м (100 мм) имеет длину l=100 м. Определить давление, которое должен развивать вентилятор, если расход воздуха, подаваемый по трубе, . Давление на выходе . Местных сопротивлений по пути не имеется. Температура...

Растягивание костей и хрящей. Данные способы применимы в случае закрытых зон роста. Врачи-хирурги выяснили...

ФАКТОРЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА ИЗНОС ДЕТАЛЕЙ, И МЕТОДЫ СНИЖЕНИИ СКОРОСТИ ИЗНАШИВАНИЯ Кроме названных причин разрушений и износов, знание которых можно использовать в системе технического обслуживания и ремонта машин для повышения их долговечности, немаловажное значение имеют знания о причинах разрушения деталей в результате старения...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия