Студопедия — Етика Аристотеля (384-322 рр.. До н. Е..)
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Етика Аристотеля (384-322 рр.. До н. Е..)






Етика Аристотеля - вершина античної етики. Саме він ввів термін «етика», справив систематизацію етичних уявлень і знань. Аристотель дав найбільш глибоке для свого часу розуміння етики як вчення про чесноти, про доброчесного особистості. На відміну від філософії етика є практичною наукою.»Мета етики - не пізнання, а вчинки». Вона вчить тому, як стати доброчесним. Тобто, етичні заняття не ставлять за мету лише споглядання. Звичайно, етика, подібно будь-якій науці, виробляє знання. Однак етичні знання мають цінність не самі по собі, вони є формою актуалізації поведінкових завдань і покликані направляти людську діяльність. Вони переходять в нормі, у вимоги до поведінки.
В Аристотеля є два основних визначення людини: людина - це а) розумне (мисляче) і б) політичне (полисное) істота. Вони пов'язані між собою таким чином, що людина стає полісні істотою в тій мірі, в якій він реалізує свої можливості в якості розумної істоти. Поліс і є втілений, об'єктивований розум. Якщо взагалі діяльність (практику) Аристотель розуміє як актуальне буття живої істоти, перехід його можливостей у дійсність, то поліс являє собою специфічну форму людської практики. А мораль - це просто оптимальна форма здійснення розуму і тоді, коли мовайде про окрему особистість і тоді, коли мова йде про поліс. Свою плоть вона знаходить в чеснотах.
Етичні чесноти, відповідно до Аристотеля, - це особливий клас людських якостей; вони складаються в результаті такого співвідношення розуму і афектів, коли перші керують другими. Вони збігаються з розумною мірою в афектах, а розумна міра (знаменита аристотелівська середина) у свою чергу встановлюється шляхом співвіднесення зі звичними формами полісного поведінки. Індивідуальна добродійність і полісна доцільність взаємно спираються один на одного. Доброчесність виступає як форма доцільності, хоча і особлива, що стосується, з одного боку, людського характеру в цілому, а з іншого, життя всього поліса. У той же час сама доцільність полісного життя підтримується добродійництво індивідів.
Існують три душевних стану, два з яких хибні. Одне в силу надлишку, інше в силу недоліку. Пороки переступають належне або у бік надлишку, або в бік недоліку. Доброчесність же вміє знаходити середину і її обирає.
Наприклад, мужність - середина страху і божевільної відваги; щедрість - середина скнарості і марнотратства і т.д.
Прагнення до середини становить зміст моральної свободи, морального вибору. Етичні чесноти починаються тоді, коли не просте прагнення до задоволення, а врівноважує розум стає направляють початком поведінки. Чесноти діють так, як написано вірним судженням.
Аристотель додає етики і етичним чеснотам вторинний, службовий, прикладний характер. Такий підхід виключав саму постановку питання про обов'язкові моральних законах, загальнозначущих критеріях розрізнення добра і зла. Міра добродіяння поведінки завжди конкретна, вона особливо уточнюється стосовно кожної чесноти і, більше того, вона завжди індивідуалізована. Наприклад, немає такого набору об'єктивних ознак, які дозволяли б встановити, чи є вчинки справедливими, бо для цього треба їх співвіднести ще з індивідом, який їх робить. І Арістотель приходить до висновку, що вчинки тоді справедливі, коли вони такі, що їх міг би зробити справедлива людина.
Аристотель створив етику, яка абсолютно ігнорує домагання моралі на абсолютність, автономність і святість. У цьому сенсі він гранично рационализировал мораль. Він бачив у ній якесь вимір людини, яке той сам задає собі у відповідності зі своєю природою і умовами життя і яке цілком може бути йому підконтрольна.
Важливо підкреслити: в дослідженні етичної чесноти Аристотель дійшов до такого ступеня, коли доказове судження виявляється неможливим і доводиться приймати істину без вказівки на її заснування.

 








Дата добавления: 2015-08-10; просмотров: 442. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Логические цифровые микросхемы Более сложные элементы цифровой схемотехники (триггеры, мультиплексоры, декодеры и т.д.) не имеют...

Расчет концентрации титрованных растворов с помощью поправочного коэффициента При выполнении серийных анализов ГОСТ или ведомственная инструкция обычно предусматривают применение раствора заданной концентрации или заданного титра...

Психолого-педагогическая характеристика студенческой группы   Характеристика группы составляется по 407 группе очного отделения зооинженерного факультета, бакалавриата по направлению «Биология» РГАУ-МСХА имени К...

Общая и профессиональная культура педагога: сущность, специфика, взаимосвязь Педагогическая культура- часть общечеловеческих культуры, в которой запечатлил духовные и материальные ценности образования и воспитания, осуществляя образовательно-воспитательный процесс...

Гидравлический расчёт трубопроводов Пример 3.4. Вентиляционная труба d=0,1м (100 мм) имеет длину l=100 м. Определить давление, которое должен развивать вентилятор, если расход воздуха, подаваемый по трубе, . Давление на выходе . Местных сопротивлений по пути не имеется. Температура...

Огоньки» в основной период В основной период смены могут проводиться три вида «огоньков»: «огонек-анализ», тематический «огонек» и «конфликтный» огонек...

Упражнение Джеффа. Это список вопросов или утверждений, отвечая на которые участник может раскрыть свой внутренний мир перед другими участниками и узнать о других участниках больше...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.009 сек.) русская версия | украинская версия