ТЕСТИ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ1.Комедія – жанр: а) ліричний; б) драматичний; в) епічний. 2.Трагедія: а) рід; б) жанр; в) троп. 3. Роман – жанр: а) ліричний; б) драматичний; в) епічний. 4.Теорію походження літературних родів висунув: а) Веселовський; б) Бєлінський; в) Гете. 5.Оповідач може бути присутнім в: а) епічних творах; б) ліричних творах; в) драматичних творах. 6.Поняття хронотопу ввів: а) Веселовський; б) Барт; в) Бахтін. 7.Психологізм – це: а) метод художнього аналізу; б) зображення внутрішнього світу персонажа; в) літературознавча школа. 8.Експозиція: а) іде перед зав’язкою; б) іде після кульмінації; в) іде перед розв’язкою. 9. Поема – жанр: а) ліричний; б) драматичний; в) ліро-епічний. 10. Балада – жанр: а) ліричний; б) драматичний; в) ліро-епічний. 11.В основі байки: а) метонімія; б) алегорія; в) гротеск. 12. Тема: а) питання, яке поставлене у творі; б) предмет зображення; в) думка автора, яку він висловив у творі. 13. Ідея: а) питання, яке поставлене у творі; б) предмет зображення; в) думка автора, яку він висловив у творі 14.Антитеза: а) протиставлення; б) зміна порядку слів у реченні; в) елемент сюжету. 15.Гіпербола: а) протиставлення; б) художнє перебільшення; в) образне порівняння. 16.Епітет: а) протиставлення; б) перебільшення; в) образне порівняння. 17.Сонет: а) строфічна форма; б) жанр лірики; в) жанр епосу. 18. Кенінг: а) антитеза; б) перифраз; в) літота. 19. „Черстве серце” – це: а)епітет; б) метафора; в) метонімія. 20.”Блідий, як смерть” – це: а)порівняння; б) епітет; в) метафора. 21. „Дерева у зимовому сріблі” – це: а) метафора; б) метонімія; в) оксюморон. 22. „Місто спить” – це: а) метафора; б) метонімія; в) гіпербола. 23. „Золота людина” – це: а) оксюморон; б) епітет; в) порівняння. 24. „Сонце сміялось” – це: а) метафора; б) метонімія; в) епітет. 25. „Бивні скель” – це: а) метонімія; б) метафора; в) гіпербола. 26. „Гребні хвиль” – це: а) метонімія; б) метафора; в) гіпербола. 27. „Гарна, як троянда” – це: а) порівняння; б) епітет; в) метафора. 28. „На поріг не пущу” - це: а)метонімія; б) метафора; в) оксюморон. 29. „Золоті проміні” – це: а) метафора; б) порівняння; в) епітет. 30. „Зїсти дві тарілки” – це: а) метафора; б) гіпербола; в) метонімія. 31. Романтизм як літературний напрям розвивається: а) у ХХ ст.; б) у І п. ХІХ ст.; в) у ІІ п. ХІХ ст. 32. Сентименталізм як літературний напрм розвивається: а) у І п. ХХ ст.; б) у ІІ п. ХVІІІ ст.; в) у ХVІ ст. 33. Критичний реалізм як літературний напрям виникає у: а) у ХХ ст.; б) у І п. ХІХ ст.; в) у ІІ п. ХІХ ст. 34. „Похмурий гротеск” у літературу вводять: а) сентименталісти; б) романтики; в) модерністи. 35. Дж. Байрон, П. Б. Шеллі, Е.Т.А. Гофман, В. Гюго – це представники: а) класицизму; б) модернізму; в) романтизму. 36. Правило”трьох єдностей” притаманно: а) класицизму; б) модернізму; в) романтизму. 37. Новелла з італ. перекладається як: а) жарт; б) новина; в) вигадка. 38. Фейлетон з франц. перекладається як а) оповідь; б) аркуш; в) журнал. 39. Памфлетз грецької перекладається як: а) „ все палю”; б) „все бачу”; в) „все розриваю”. 40. Ліричні відступи наявні: а) у байці; б) у поемі; в) у балладі. 41. Жанр драми виникає: а) за часів античності; б) у ХХ ст.; в) у ХVІІІ ст. 42. Жанр комедії виникає: а) за часів античності; б) у ХХ ст.; в) у ХVІІІ ст. 43. Жанр роману-епопеї виникає: а) у літературі античності; б) у літературі ІІ п. ХІХ ст.; в) у літературі ХVІІІ ст. 44. Іронія з грец. перекладається як: а) жарт; б) переспів; в) удавання. 45. Сарказм з грец. перекладається як: а) рву м’ясо; б) б’ю звіра; в) їм м’ясо. 46. Пародія з грец. перекладається як: а) пісня навиворіт; б) пісня про богів; в) пісня героя. 47. І. Тен – це представник: а) порівняльно-історичної літературознавчої школи; б) культурно-історичної літературознавчої школи; в) міфологічної літературознавчої школи. 48. Т. Бенфей – це представник: а) порівняльно-історичної літературознавчої школи; б) культурно-історичної літературознавчої школи; в) міфологічної літературознавчої школи. 49. Станси: а) жанр; б) строфічна форма; в) форма комічного. 50. Літературознавство як наука виникає: а) в епоху античності; б) у І п. ХІХ ст.; в) у ХХ ст. 51. Пафос з грец. перекладається як: а) удавання; б) пристрасть; в) кохання. 52. Епос – об’єктивний, лірика – суб’єктивна, драма – синтез об’єктивного та суб’єктивного – це визначення: а) Арістотеля; б) Дідро; в) Гегеля. 53. Особливо гострий конфлікт притаманний: а) епосу; б) ліриці; в) драмі. 54. Як напростішу оповідну одиницю мотив визначив: а) Гегель; б) Веселовський; в) Бахтін. 55.Повторюваний мотив звуть: а) постійним мотивом; б) лейтмотивом; в) постмотивом. 56.Архітектоніка – це: а) зовнішня організація тексту; б) внутрішня організація тексту; в) композиція сюжету. 57. Кульмінація йде у сюжеті: а) перед зав’язкою; б) після епілогу; в) перед розв’язкою. 58. Хронотоп – це: а) художній тип; б) єдність художнього часу та простору; в) елемент сюжету. 59. Архаїзми – це: а) назви існуючих і у сучасному світі явищ, предметів, які застаріли; б) назви, які означають предмети та явища, які залишилися в минулому; в) назви найсучасніших явищ та предметів. 60. Історизми – це: а) назви існуючих і у сучасному світі явищ, предметів, які застаріли; б) назви, які означають предмети та явища, які залишилися в минулому; в) назви найсучасніших явищ та предметів. 61. Тропи – це слова та словосполучення, які: а) вживаються у прямому значенні; б) вживаються у переносному значені; в) не вживаються у прозаїчних творах. 62. „Трагедія” перекладається як: а) „цапина пісня”; б) „лебедина пісня”; в) „сумна пісня”. 63. Алегорія – це: а) трансформація; б) інакомовлення; в) символізація. 64. Оксюморон – це: а) поєднання слів із протилежним змістом; б) протиставлення слів із протилежним змістом; в) відсутність означального слова. 65. Жанр роману виникає: а) за часів античності; б) у ХІХ ст.; в) у ХХ ст. 66. Ода – жанр: а) епічний; б) ліричний; в) драматичний. 67. Складовою ритму є: а) стопа; б) такт; в) вірш. 68 Ямб – це стопа: а) з наголосом на першому складі; б) з наголосом на останньому складі; в) з наголосом на третьому складі. 69. Хорей – це стопа: а) з наголосом на першому складі; б) з наголосом на останньому складі; в) з наголосом на третьму складі. 70. Дактиль – стопа: а) з наголосом на першому складі; б) з наголосом на останньому складі; в) з наголосом на третьму складі. 71. Рондо складаєтьс з: а) 12 рядків; б) 3 рядків; в) 16 рядків. 72. Сонет складаеться з: а) 14 рядків; б) 3 рядків; в) 16 рядків. 73. Архетип – це: а) новообраз; б) першообраз; в) індивідуально-авторський образ. 74. Алюзія – це: а) відсилка до іншого тексту; б) натяк на інший текст; в) комічне наслідування певного твору. 75. Дискурс – це: а) питання, поставлене у творі; б) сукупність поглядів на певну проблему; в) суперечки серед літературознавців. 76. Рецепція – це: а) сприйняття твору; б) літературний напрям; в) тип жіночого характеру у літературі. 77. Фігури – це сфера: а) лексики; б) фонетики; в) синтаксису. 78. Епітафія – це: а) хорова пісня; б) віршований надпис на могилі; в) віршований надпис на зброї. 79. Мадригал – це: а) віршований комплемент; б) сатира на соціальні недоліки; в) віршований каламбур. 80. Поемі притаманні: а) сатиричне спрямуваня та віршована форма; б) сюжетність та ліричні відступи; в) сюжетність та віршована форма. 81. Стиль з грец. перекладається як: а) квітка; б) надпис на могилі; в) паличка для письма. 82. Ода: а) висміює недоліки суспільства; б) оспівує видатних особистостей та подвиги; в) оплакує загибель героїв. 83. За думкою М. Бахтіна проблематика у художніх творах з’являється, з появою: а) байки; б) роману; в) новели. 84. Лицарський, просвітницький, психологічний, детективний – це: а) памфлет; б) напрями розвитку літератури; в) роман. 85. Романтизм – це: а) літературний напрям; б) літературна течія; в) літературна школа. 86. Ренесансний, просвітницький, критичний, міфологічний - це: а) сентименталізм; б) реалізм; в) класицизм. 87. Індивідуалізований портрет, що відображає внутрішній світ персонажа, з’являється у: а) кінці VІІІ – п. ХІХ ст.; б) кінці ХІХ – п. ХХ ст.; в) початку ХХ ст. 88. Пейзаж, який відображає внутрішній світ персонажа, з’являється у: а) кінці VІІІ – п. ХІХ ст.; б) кінці ХІХ – п. ХХ ст.; в) початку ХХ ст. 89. Каламбур – це: а) „весела гра”; б) „смішна гра”; в) „гра словами”. 90. Нелогічний вислів, який викликає сміх – це: а) каламбур; б) алогізм; в) карікатура. 91. Специфічними рисами притчі є: а) алегоризм, дидактизм; б) сюжетність, віршована форма; в) пародійність. 92. Метою гімна є: а) уславлення; б) осміяння; в) вираження індивідуально-авторських емоцій. 93. Діалог – це: а) розмова двох персонажів; б) розмова багатьох персонажів; в) оповідь одного персонажа. 94. Термін „гротеск” виник у добу: а) Середньовіччя; б) Відродження; в) Романтизму. 95. Засновником історичної поетики є: а) О. Веселовський; б) М. Бахтін; в) Е. Ленг. 96. Літота – це троп, якиє є протележністю: а) гіперболи; б) метафори; в) метонімії. 97. Вірш-комплімент зветься: а) епітафія; б) мадригал; в) ода. 98. Нарис – це жанр: а) епічний; б) драматичний; в) ліричний. 99. Заміна назви явища його розгорнутим описом зветься: а) перифраз; б) переспів; в) переказ. 100. Поема з грец. перекладається як: а) співаю; б) творю; в) малюю.
|