Студопедия — Феерверкі сусвету другой паловы ХХ ст.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Феерверкі сусвету другой паловы ХХ ст.






Тэндэнцыя развіцця дэкаратыўных феерверкаў на Захадзе Еўропы і амерыканскім

кантыненце. Нараджэнне музычна-піратэхнічных шоў у Францыі, Іспаніі, Італіі. Змест

фестывалю «Сімфонія агню» ў г. Таронта. Пірадзеі святочных карнавалаў Лацінскай

Амерыкі. Фестывалі феерверкаў Расіі.

Вогненнае мастацтва Беларусі на сучасным этапе.

Працэс стварэння, змест, вобразнасць і выразныя сродкі феерверачных прадстаўлен-

няў на аснове піратэхнічнай спадчыны продкаў. Стварэнне міжнароднага cаюзу

развіцця феерверачнага мастацтва «Спецэфект плюс» і яго дзейнасць у Беларусі і

за мяжой. Навукова-педагагічная і практычная дзейнасць па выхаванні рэжысёраў

феерверкаў.

1396797550

У С Т У П

Феерверачныя дзеі з’яўляюцца аднымі з самых яскравых у сістэме выразных

сродкаў свята. Светладынамічныя піратэхнічныя кампазіцыі ўвасабляюць як да-

датковыя элементы дэкору асобных святочных фрагментаў (тэатралізаванае свя-

точнае шэсце, прадстаўленне, канцэрт, абрадава-рытуальная дзея, спартыўная і

масава-гульневая праграма), так і самастойнае святочнае дзеянне. Распрацаваныя

і здзейсненыя ў форме піратэхнічных спектакляў або звычайных дэкаратыўных

феерверкаў, яны часта з’яўляюцца кульмінацыяй або фіналам святочнай дзеі.

Феерверкі на Беларусі маюць багатыя мастацкія традыцыі. Больш за 350 год

прайшло з дня публікацыяі ў г. Амстэрдаме (1650 год) ў друкарні Яна Янсена кнігі

«Вялікае мастацтва артылерыі», якую напісаў першы беларускі феерверкер, ге-

нерал-лейтэнант кароннай артылерыі Рэчы Паспалітай Казімір Семяновіч.

І вось зараз, праз гэты працяглы час, у свет выходзіць другая кніга аб феервер-

ках, напісаная беларускім даследчыкам. Мэта работы аўтара гэтай кнігі – раскрыц-

цё феерверачных традыцый беларусаў, агульнасусветных і агульнанацыянальных

заканамернасцей, а таксама рэгіянальных асаблівасцей развіцця феерверачнага

мастацтва, вызначэнне перспектыўных шляхоў удасканалення сучасных піра-

тэхнічных дзей у свяце на аснове культурна-гістарычнай пераемнасці.

У манаграфіі «Мастацтва феерверкаў» аўтар ставіць сваёй задачай прас

ачыць на аснове параўнальнага аналізу зараджэнне, станаўленне і развіццё

мастацтва феерверкаў на тэрыторыі Беларусі, раскрыць ідэйна-тэматычную

накіраванасць, кампазіцыйную пабудову, вобразную сістэму і методыку арганізацыі

феерверка, а таксама прынцыпы ўключэння разнастайных феерверачных дзей у

сістэму выразных сродкаў свят рознажанравай накіраванасці.

«Мастацтва феерверкаў» – першая ў СНД кніга, якая разглядае феерверкі

з пункту гледжання рэжысуры. Выкарыстаныя ў манаграфіі ўнікальныя і малавя-

домыя архіўныя, этнаграфічныя, літаратурныя, гістарычныя і мастацказнаўчыя

матэрыялы пераканаўча даказваюць, што феерверк – гэта мастацкі твор, які ў

вобразна-сімвалічнай форме раскрывае сутнасць адзначаемай падзеі, адзін з ма-

гутных сродкаў эмацыянальнага і педагагічнага ўздзеяння.

Аўтар манаграфіі – вучоны-даследчык, загадчык кафедры рэжысуры абрадаў

і свят Беларускага дзяржаўнага універсітэта культуры і мастацтваў, прафесар,

кандыдат гістарычных навук Гуд Пётр Адамавіч – з’яўляецца не толькі тэарэты-

кам, але і практыкам, аўтарам сцэнарыяў і рэжысёрам-пастаноўшчыкам шматлікіх

дэкаратыўных і тэатралізаваных феерверкаў, піратэхнічных спектакляў, якія сталі

этапнымі пастаноўкамі ў працэсе развіцця феерверачнага мастацтва Беларусі.

Яго творчая сувязь з піратэхнічнымі фірмамі рэспублікі, стварэнне піратэхнічных

спектаклей на нацыянальнай аснове, навуковая і педагагічная дзейнасць па выха-

ванні рэжысёраў піратэхнічных дзей, мастацкае кіраўніцтва міжнародным Саюзам

развіцця феерверачнага мастацтва «Спецэфект плюс» сведчаць аб плённай

дзейнасці нацыянальнага тэатра феерверкаў, далейшым развіцці і ўдасканаленні

сучаснага вогненага мастацтва Беларусі.

Мішчанчук У.А.

Дэкан факультэта тэатральнага мастацтва

Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў,

прафесар, заслужаны артыст Рэспублікі Беларусь.

6







Дата добавления: 2015-10-01; просмотров: 409. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Педагогическая структура процесса социализации Характеризуя социализацию как педагогический процессе, следует рассмотреть ее основные компоненты: цель, содержание, средства, функции субъекта и объекта...

Типовые ситуационные задачи. Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической   Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической нагрузке. Из медицинской книжки установлено, что он страдает врожденным пороком сердца....

Типовые ситуационные задачи. Задача 1.У больного А., 20 лет, с детства отмечается повышенное АД, уровень которого в настоящее время составляет 180-200/110-120 мм рт Задача 1.У больного А., 20 лет, с детства отмечается повышенное АД, уровень которого в настоящее время составляет 180-200/110-120 мм рт. ст. Влияние психоэмоциональных факторов отсутствует. Колебаний АД практически нет. Головной боли нет. Нормализовать...

Классификация и основные элементы конструкций теплового оборудования Многообразие способов тепловой обработки продуктов предопределяет широкую номенклатуру тепловых аппаратов...

Именные части речи, их общие и отличительные признаки Именные части речи в русском языке — это имя существительное, имя прилагательное, имя числительное, местоимение...

Интуитивное мышление Мышление — это пси­хический процесс, обеспечивающий познание сущности предме­тов и явлений и самого субъекта...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия