Студопедия — Бисмилляһи-р-рәхмани әр-рәхим 9 страница
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Бисмилляһи-р-рәхмани әр-рәхим 9 страница






бу саңынч сәңа лаиң дәгүл имди!

708. Зөләйхә сәни фисың[ң]ә тартдугында,

аның кәйде сәнең үзә артдырында,

сән ңачыб, арт итәкең йыртдурында —

бу әхуали, йа Йусеф, сән аңрыл имди.

709. Ул заманда бер айлың углан иди,

сәнең хален бишикдән баңди-күрди.

һәм тануң-лың сәнең үчүн нитә вирди,—

нә МӘРНӘДӘН 'сәңа лаиң дәгүл имди?!”

710. Йусеф сәүчи бу әхуали бәйан белди,

алыб кэлеб, аныр ХӘЛРӘТ тун кийүрди,

бикенде, кәнд-үзинә вәзир ңылди,—

һәмандәм мөэмин-мөхлис улур имди.

 

ФАСЛ: ЗӨЛӘЙХӘНЕ НИКЯХ ҢЫЛМАҢ

711. Иусеф сәүчи урлан икән бер дүш күрди

(нитә кем, йуңарыдә әйтдек иди),

бәрдазан госсә-рәмне тәлим күрди —

тәлим дөрлү шиддәт-ләр дартди имди.

712. Андан соңра җәлилдән рахәт ирди,

Җәбраил йэтүшүбән хәбәр вирди:

“Иа Иусеф, бу шиддәт-ләр нәчүн улди? —

Җәлил сәңа ИРЛЯМ ңылур, белгел имди!

713. һич кемсәгә шәфагәтең дүндермәгил,

мәҗрухләри дар ңойуйә индермәгил,

бөһтан берлә бәля утын йандырмагил,—

мәхбүс-ләрә миһербан-лың ҢЫЛРЫЛ имди.

713'. Шиддәт кэтди, мәүля сәна рахәт вирди,

йаулаң улу хөрмәт һәм ул вирди,

падишаһлың ңыйласын күргил, диди,

әманәт: нәһи эшдән саңлан имди!” (Ссу.)

714. Ушалдәм шиддәт кэтди, рахәт йэтди,

Мисър эчрә Иусеф улу мәлик улди,

изеси улу мәләкәт рузи ңылди,—

тәмам ишне ихсан илә ишләр имди.

715. һәрдәм ай-ның йаңы-си улдугындә,

ләшкәр дирлеб жөмлә хазир кэлдегендә,

Йусеф тази бенүб сәйран ҢЫЛДЫРЫНДӘ —

сикез йүз бең ләшкәр берлә чыңар имди.

715'. Фазле берлә халик, аны цыйлды барлу,

хөкме рәуан, раңле тәмам, үзи гарлү,

дине бөтүн, гилме тәмам, йүзи нурлу,—

йүзүн күрән җанен тәслим ңыйлур имди. (Д„ Ссу.)

 

716. Зөләйхә зәриф улди, күзи күрмәз,

тәгам-либас алмагә әли ирмәз,

ңарый улди, Иусеф ани һәргиз белмәз,—

Йусефи һич унутмаз, ңу[й]маз имди.

717. Иусефең йулы үзрә моңим улди,

рөмрен анда кэчүрмәгә нийәт ңылди,

кичә"-күндез шул мәңамдә сабит улди,—

рашиңлыңдин йаулаң рәнҗү тартар имди.

718. Мөдам ай-ньщ йаңаси улдыгынчә,

тази кешнәб, ләшкәр дир[е]леб кэлдегенчә,

РӘЗИЗ Иусеф бенеб сәйран ҢЫЛДЫР.ЫНЧӘ —

ул Зөләйхә йулда фөрйад-ңылур имди.

719. Бу хальдә Зөләйхани Иусеф белмәз,

аның үчүн Иусеф аңа йаңын кэлмәз,

аның үни ңулагыйнә ишетүлмәз,—

зарбе-нәңңар, боргу үкүш чал[ы]нур имди.

720. Зөләйхә мәхзүн улуб кирү дүнәр,

хәсрәт уды күйдерер, бәррен үртәр,

-гәрчә мәхрүм улурсә, висаль умар,—

рәля-д-дәуам өмидени кэсмәз имди.

721. Зөләйхә тәлим күн-лэр буйлә ңалди,

бу халь эчрә сәргәрдан, гаҗиз улди,

тапу ндән санәмендән йүз дүндүрди:

“Бәнүм халүм күрмәзсән!” — дәйүр имди.

722. “Рәзиз ирдем — тул, рәриб, гаҗиз ңалдым,

Иусеф гишңы күйдерде, зәлил улдым,

әхуалүм бу күнгәчә заһир ңылдым,— (стр. 80)

сәндән мәдәд йук имеш, белдем имди.

723. Мисър эчрә улу хатун улур идүм,

адәм-ләргә сәрвәрлекни ңылур ирдүм,

андан бирү сәни мәгбуд билүр ирдүм,—

һич сәбәбдән рахәтең дигмәз имди!..

724. Иусеф сиддиң бәнүм ңолум улур иди,

робудийәт самәдинә ңылур ирди,

мөдам самәд әмрилә йүрер ирди,—

самәд аңа ул_у м ө лек вирди имди”.

725. Зөләйхә санәмгә гөман ңылди,

санәмдән йүз дүндерди, мөэмин улди,

санәмени сындырди, һәляк ңылди,—

чыңарубән әҗзаләрин сатар имди.

726. Бәрдәзан йаңы ай йәнә дурди,

Иусеф атга атлануб хазир чыңди,

Зөләйхә чагырубән фөрйад ңыйлди:

“йа йусеф, бәңа баңгыл!” — дәйүр имди.

 

727. Бәс, самәд Зөләйхәйә мәдәд ңылди,

аның үнин Йусефә ишетдерди,

үнен иш[е]дүб, Зөләйхани Йусеф күрди,—

күзи күрмәз, үрә доруб баңар имди.

728. Ушалдәм тази башын Иусеф дартди,

ңатынә кэлди, йәнә әхуаль сурди:

“Нә кеши сән, нә хаҗәтең вардыр? — диди.-

Әйт бәңа, рәуа ңылсам”,— дәйүр имди.

729. Зөләйхә әйдүр: “Ишет, йа шаһе-җиһан,

халүм зәгиф, күзем күрмәз, белгел бәйан,

Мисър и[йә]се РӘЗИЗ җефте Зөләйхәмән,—

бән ул хальдән бу халә дүшдем имди!

730. Бән — улмән, сәни сатун алдым иди,

җөмлә малум сәңа фида ңылдым иди,

сәнең дәрдең билә хәйран ңалдым иди,—

бу күн имде бу халә дүшдем имди.

731. Барчә кэтди әлемдән үкүш НИРМӘТ,

берси ңалмай суалди мал вә мөлкәт,

вәлякин һич суалмаз вишң-у хәсрәт,

•рәля-д-дәуам ришың уды үртәр имди.

732. Иңрар ңылдым, инандым бер җәббарә,

һәм инандым сән Иусеф пәйрәмбәрә,

һич гөманум ңалмади мөэминләрә,—

мөэмин улдым, хәңыйңәт”,— дәйүр имди.

733. Йусеф анда Зөләйхәне исеркәди,

шул халь үзрә арзу-Еишңын рәжәбләди,

шул сүзенә хәңыйңәт инанмади,—

имтихандин йәнә ңайтыб сурар имди:

734. “йа Зөләйхә, ңани сәнең җаһең, малың,

зиба буның, узун сачен, хуб җәмалең,

тулун ай тик балңыр ирде сәнең йүзең,—

сән ул хальдән бу әхуалә дөшдең имди?!”

735. Зөләйхә әйдүр: “Җәмалүм, малум вирдүм,

сәнең үчүн җөмлә-син фида ңылдым,

бәхетемдән, тәхетемдән кирү дүндүм,—

сәнең РИШҢЫҢ бәңа әсәр ңылди имди!”

736. Иусеф әйдүр: “Бәллү сән рашиң ирсәң,

РИШЫҢЛЫҢДӘ гәрчәк улуб, садиң ирсәң,

РИШЫҢ зарын, дәрвәсен ңылур ирсәң,

бу ДӘРВӘЙӘ бер борһан кэрәк имди”.

737. Зөләйхә әйдүр: “Имде сән йаңын кэлгел,

кәрәм әйләб, ңамчыңни бәңа виргел,

рашиң ирсәм, сән бәни бәллү белгел,

дәгүл ирсәм — бу дәрвам батил имди”.

 

738. Йусеф аңа ңамчьыни сону вирди,

бер “аһ!” үрде, Иусефә кирү вирди,

ңамчы-рә ут дуташыб йанар күрди,—

йанубән Йусеф элен күйдерер имди.

739. Ңамчы-ни б[ы]раңды Иусеф сиддиң,

Зөләйхә-нең РИШҢЫНИ белди тәхңыйң.,

һич гөмане ңалмади, дутди тәсдиң,—

гәҗәбләйү ат ринанын дүндерер имди.

740. Зөләйхә әйдүр: “Күрдеңмү, аңладыңму —

ңамчы-рә ут дуташдырин таңладыңму?

Ушал удың йандуринә дүзмәдеңмү? —

Ңырың йылдыр, ул уд бәни йаңар имди!”

740'. Иусеф нәби бу гибрәти гәҗәбләди.

Зөләйхәйә нәсихәт-ләр, үгүт вирди:

“Иа Зөләйхә, үмиддер-кем, ВӘРДӘ ирди —

Шиддәт кэчти, рахәт кэлди”,— дәйур имди. (Ссу.)

741. һәмандәм Җәбраил хазир кэлди,

хаң сәлямен Иусефә һәм тикүрди:

“Зөләйхәйә гәңд-ү “икях ңылсун, диди,

сән — падишаһ, ул — хатун улсун имди”.

742. Җәбраилдән йусеф сиддиң бони белди,

Зөләйхә-нең мәңаменә кирү варди,

бу әхуали мөждәләди, бәйан ңылди:

“Иа Зөләйхә, рахәт ирди”, дәйүр имди.

743. Боны ишдеб, Зөләйхә улди мәрмум:

“Ходавәндә, бәнүм халүм сәңа мәрлүм,

малумдән, җәмалүмдән ңалдым мәхрүм,-

үзем ңарый, ики күзем күрмәз имди.

744. Бәс, мәүлүмдән әмер-хөкем уйлә улса,

күзләрүм-нең нуры ңайра йәнә кэлсә,

җәмалүм һәм Йусефә лаиң улса,—

мәүлүмдән ринайәт умармен имди”.

745. Улуң СЗРӘТ Җәбраил хазир кэлди,

ңанадилә сыйфады, дора ңылди,

Зөләйхә-нең күзи күрди, йекет улди,—

биңзе нуры тулун ай тик балңыр имди.

746. Зөләйхәйә улдәм рәңд-ү никях ңылди,

йусеф улдәм йаулаң улу ДӘРВӘТ ңылди,

улу бәкләр үндәлүб, хазир кэлди,—

йаулаң улу бәшарәт-ләр улур имди.

747. Андан соңра ул икесе хәлвәт улди,

йусеф сәүчи Зөләйхә-не бикер булди,

Зөләйхә-нең элен тутыб әхуаль сурди:

“Бу дәмгәчә нитә бикер ңалдың имди?”

 

748. Зөләйхә Иусефә хуб җәуаб вирди:

“Халиң бәни сәнең үчүн саңлар иди,

бәңа биңзәр бер див ңызи кэлүр иди,—

Ңыйтфир аны мәңа сануб ңучар имди”.

749. Иусеф әйдүр: “Аңармусән ушал күнни,

батил ишкә үндәр идең анда бәни,

мәраз-аллаһ, ңылсаң идек безләр ани,

бу морадә йитмәз идек, байың имди”.

750. Ул Зөләйхә әйдер: “Әйа, сиддиң нәби,

урма бәнүм йүземә ул рәйбемни,

фазле берлә саңлади җәббар РӘНИ

сәни, бәни ул фетнәдән!” — дәйүр имди.

751. “Тулун ЗЙРӘ биңзәр ирде биңзең нәңше,

сөйләр ирсәң, дыңламагә сүзең йахшы,

халиң сәңа рәта ңылмыш ушбу нәңше,—

сәни күреб, кем-нең сабъры ңалур имди?!”

751'. Зөләйхә әйдүр: “Миннәт — ана, сәни рузи ңыйлди,

хаҗәтем-морадем бу күн, хасил улди,

җәмалем[и], дәүләтем[и] кирү вирди,—

шөкер-миннәт ул мәүляйә ңыйлам имди!” (Ссу.)

752. Андан соңра хаңдан тәңдир уйлә кэлди,

ул ики-нең баңый гөмре буйлә улди:

ун ики урул хода рузи ңылди,—

улусынә Мөсалим дирләр имди.

 

ФАСЛ: ЙАРҢУБ УРЛАНЛАРИ МИСЪРӘ

ВАРМАҢИ

753. Кәнран иле йаулаң ңати ңызлың * улди,

Иарңуб сәүчи урлан-ларә һәм бойурди,

әйдүр: “Безгә дарлың йаулаң әсәр ңылди,—

ашлың алу Мисърә варың”,— дәйүр имди.

754. “Илемездә безем хәйер һич ңалмади,

йиремездә игенләри һич уңмади,

ушбу дарлың муңлатды, хуш кэлмәди,—

йа ур.лан-лар, Мисърә варың!” — дәйүр имди;

755. “Ашлың улур ирмеш анда байың сатун,

падишаһе мөэмин ирмеш, дине бөтүн,

й ү ң илә сату ңылың, йуңдыр алтун,—;

ул РӘЗИЗӘ бездән сәлям ңылың имди”.

756. Бу ун' ңәрдәш дәүә бенеб йула керди,

уныласи вармарә рәзем ңылди,

Ибне-Йәмин вармади, эүдә ңалди,—

Кәнр.андән Мисър сари варырлар имди.

756'. Иулда бер ан йярванә саташдилар,

асыл-нәсел бер-берииә сурашДилар,

Исмагид нәслендән ирмеш — бблешдиләр:

“Безләр Исхац нәсели-вез”,— дирләр имди. (Ссу.)

7562. Иарңуб сәүчи әхуалени анлар сурди:

“Ул мәхзүн Иусеф<ез нәйләр?”— диди,

Иәһүдә анларә җәуаб вирди:

“Иарңубең хале дишвар”,— дәйүр имди. (Ссу.)

7563. Бунлар дәхи анларә әхуаль сурдн,

Мисърдан кэләнләр җәуаб вирди,

ашлык бәһасе нитәлек, анлар [ә] сурди,—

алкышлашу Мисър таба варурлар имди. (Ссу.)

 

757. Мәүля җәлил Җәбраилә һәм бойурди,

Иусефә ңәрдәшләриң мөждәләди *,

улдәм анлар һәмишә йулда иди,—

ун үч күндә Мисърә йитеб варырлар имди.

758. Рәзиз Иусеф Җәбраилдән хәбәр белди,

ңәрдәшләри кэлдегинә шад[е}ман улди,

изесинә хәмде-сәна тәлим ңылди,—

кэлдекләрин йаулаң рәуа күрәр имди.

758'. Ңачан кем ңәрдәшләри кэлди ирсә,

Җәбраил кэлүб хәбәр[и] вирди ирсә,

ңәрдәшләри йүзин Иусеф күрди ирсә,

угынубән тәхетендән дүшәр имди. (Бкн.)

7582. Бәрдазан Иусефен гаңле кэлди,

вәзирләри бу ишә хәйран ңалди,

әйдүрләр: “Шаһ, бу иш сәңа нәчүк улди,

гаңлең кидүб, би-худ улуб дүшдең имди?” (Бкн.)

758*. Иусеф улдәм вәзирә әхуаль сурды:

“Белүрмү сән, ңандан кэлүр шулар?”— диде.

Вәзир әйдүр: “Биш күндүр шунлар кэлди,

гәрибләрдүр анлар мунда”,— дәйүр имди. (Д.)

758 *. Иусеф.әйдүр: “Ул ирәнләр ңандан кэлүр,

сурдуңызму, анлар мунда ни эстэйүр?”

Вәзир әйдүр: “Ул ирәнләр гәба кийүр,—

ашлың эстәйү Кәнгандән кэлүр имди”. (Д.)

759. Бойурди, бер с"әйрай-ны ңылди хәлвәт,

аның үзрә хазир ңылди дөрлү НИЕМӘТ,

хазир ңылди ул ңәуемни шулуң сарәт,—

вәзир үзи анда тапу ңылур имди.

759'. Ул вәзир ул ирэнләри алыб кэлди,

дүрлү нигмэт, әлуан тәгам хазир ңыйлди,

уңларындә айагын үзрә дурди,—

тәуазиг-лың берлә хезмәт ңыйлур имди. (Ссу.)

7592. Ңачан анлар күрдиләр ул НИРМӘТИ,

вәзирдән булдилар ул хезмәти,

ул тәшриф, ул гиззәт, ул хөрмәти,—

җөмлә-ләри гәҗаибә ңалурлар имди. (Ссу.)

760. Бу әхуали тәлим дөрлү сүзләшдиләр: (стр. 84)

“Мәлик бездән мәгәр үкүш алтун деләр,

аның үчүн ул безләрә ихсан ңылур,—

алтуньыез йуңдугин белмәз имди”.

761. Шәмрун әйдүр: “Атамызи мәлик белүр,

аньщ үчүн безләрә бу хөрмәт ңылур,

Иагңуб рәсуль идегинә мөңир кэлүр,—

ул мәрнәдән безә риззәт ңылур имди”.

 

761'. Андан Йәһүдә әйдүр: “Белен бәйан,

җөмлә-мез йуңсызлармыз ңамулардан,

гәзиз безим халемези белүр бәйан,—

ул сәбәбдән безә тәклиф ңыйлур имди”. (Ссу.)

762. Рауил әйдүр: “Ушбу шаһ радил дорыр,

безим зәриф халемезни күзи күрер,

исеркәбән безләрә ул ихсан ңылур,—

гадил кеши гәриб-нәуаз улур имди”.

762'. Иусеф ани ншетеб зари ңылди,

җөмләсени ңәрдәшләриң кәртү белди,

Иәһүдәни Шәмрундән айырмади,—

Җәбраил кэлүб ИРЛЯМ ңыйлур имди. (Сал.)

763. Андан йусеф бойурди Мөсалимә:

“Су ңуйгыл ул бәнүм хас мәшрәбемә,

илтгел аны ушал гәриб, РӘЗИЗ ңәумә,—

җөмлә-синә саңый-лың сән ҢЫЛРЫЛ имди.

763'. Су эчмакдә җөмлә-сенә хезмәт ңыйлгыл,

әманәт: гәмуләрицә хөрмәт ҢЫЙЛРЫЛ,

андан.мундан кэлдүкләрик мәрлүм белгел,—

сурарларсә, кем идүкен аймә имди!” (Ссу.)

764. Анлар үзрә Мөсалим хазир кэлди,

рәмуләри хезмәтендә хазир дорди,

уңларындә айарин үрә дорди,—

ңаршусендә мәшрәбә дутар имди.

764'. Һәр ңанңьки деләр исә, сону вирди,

мөтабәрәт кыйлмарә тәшркф күрди,

хезмәт цыйлыб мәшрәби кирү алур иди,—

бу сифатлу лөтф-ү ихсан ңыйлур имди. (Ссу.)

7642. “Гакле тәмам, дели фәсих, хуш, мөрәүүәтлү,

күңле мөшфиң, биңзе күрклү, йүзи үртлү,

кәмале раст, сүзи йаулаң датлу,—

җәмале Иусефә бинзәр!”—дирләр имди. (Ссу.)

765. Анлар сурар-әйдүр: “Йа, биңзең күреклү,

гәҗәб шәриф әдәблү сән, үзең рәрлү,

безә икрам әйләйүрсән һәзар дөрлү,—

кем сән, кемнең урыли сән?” — дирләр имди.

766. М&салим анларә җәуаб сөйләр:

“Мисър шаһе шуйлә әмер бәңа әйләр,

сезнең үчүн хатирендә РОССӘ-СИ вар,—

бәни сезгә хезмәтче ңылди имди.

766'. Мисър ша,һе сезләрни йаулаң сәүәр,

йүзенезни күрмөгә йаулаң ауар,

сезни күрмәгә хатирендә россәсе вар,—

бәни сезгә хезмәткярчи вирде имди. (Ссц.)

 

7662. Бән сезгә мөдам хезмәт к.ыйлдачи-вәй,

сез кидәнчә тәпуцыздә улдачи-вән,

сезни күрсәм, үкүш тәшриф улдачи-вән,—

висаленез бәңа рахәт улур имди”. (Ссу.)

7663. Мунлар күрди ул шаһнең ихсанени,

агырлаб, хөрмәт цыйлыб сәүгәнени,

һәр беринә бер үтмак вирдүгени,—

бу әш эчрә рәҗаибә ңалурлар имди. (Ссу.)

766*. “Бу мәлик йаулаң җумард”,— дидүшдиләр,

“Нирмәти чуң”,— дәйүбән сүзләшдиләр,

“Ашлың бәһаси нә?”—диб сүзләшдиләр,—

“Бер бочык ашлың ики йүз бең алтун имди!” (Ссу.)

767. Андан йусеф бизәде тәхт-ү бәхтин,

тәмами раст әйләде саз-у сахтин,

ңол-ңарауаш дузотде һәм ул ваңүин:

“Ңәнраниләр кэлсүн1” — дәйеб әйтүр имди.

768. Ул арада үч күн тәмам кэчл еш иди,

анлари йусеф тәмам белмеш иди,

җөмлә-синә ар атлас тун кииүрмеш иди, —

дүртенчи кун тапурыйнә варырлар имди.

769. Ңачан анлар сәрайр.ә керди ирсг>,

Иусефнең һәйбәтени күрди-ләр-сә,

, солтанәт, шәүкәтен[и] белдиләрсә,

унуласи аңа сәҗдә ңылур имди.

770. Йусеф әйдүр: “Ңалдырыңыз башыңези,

жәмер әйләң имде сезләр раңлеңея,

мәрлүм идең сезләр бәңа халеңези, —

нә хаҗәтә кэлдеңез, әйден имди?”

771. Бу ун ңәрдәш сәҗдәдән бэш ңалдырди,

җөмлә-ләри күзин ачыб, раңлин дирдн/

уналаси айаги үзә дорди, —

тәхет уңында ңурң[у]лу дорырлар имди.

772. Бонурды — анда көрси кэтүрдиләр,

дәстүр вирде — ун ңәр[ен]дәш утурдилар,

ңурңу, саңынч, андишә чуң йидиләр:

“Әльхаифә, әльхаифэ!” — дирләр имди.

773. йусеф баңды —.ордошләрин җөмлә белди,

җөмлә-сени айру-айру фәһем ңылди,

пәрдә ичрә пәнһанлыңдә зари цылди, —

анлар күрүб йусефи һич белмәз имди.

774, Йусеф әйдүр Г--

ңанкый илдэн '-

ӘүүӘЛ-йХИр, ССЭ

атаңыз кимаер?” — лайү с”/ряр

 

775. Анлар әйдүр: “Без КӘНРӘНДӘН кэләйүрмез,

дәдәмез Исхаң сәүчи, 'шәриф[ләр]мез,

хәңыйңәтдә безләр ун ики ңәрдәшмез,—

атамызә Иарңуб сәүчи дирләр имди.

776. Беримез кэлмәди, эүдә ңалди,

кечемезни ңорд йиди, күрклү иди,

атамыз ани йаулаң сәүәр ирди,—

ул хәсрәтдән ики күзи күрмәз имди”.

777. йусеф әйдүр: “йа шәрифләр, нә дәйүрсез,

сез әйтүрсез, атамызи нәби, дирсез,

беримезни артуңыраң сәүәр, дирсез,—

пәйрәмбәрә ул иш рәуа улмаз имди”.

778. Анлар әйдүр: “Әйа РӘЗИЗ, ишет бездән,

күрсә идең кечемезни сән бер күздән,

сәүәр ирдең һәм сән ани һәзар чәндан,—

сән күрмәдең, васъфен нитә ңылам имди?!

779. Безләр даги ани йаулаң сәүәр идүк,

күрмәсәүез күрмәкгә ауар идүк,

ул бер йалан дүш күрди, анда ирдек,— (стр. 6

атамыз игү йурды”,— дирләр имди.

780. Йусеф әйдүр: “Ул кечеңез нә дүш күрмеш,

һәм атаңыз ул дөши нитә йурмыш?”

Анлар әйдүр: “Ул дөши уйлә йурмыш —

Мисър э[йә]си уласән димеш имди!”

781. Йусеф әйдүр: “Ул дөш уйлә улмамыши,

йәнә ул дүш тәэвиле кэлмәмеши,

ул Мисърның падишаһе улмамыши,—

ул әхуальдән белүрмүсиз сезләр имди?”

782. Анлар әйдүр: “Имде ул уялан ңани,

хәңыйңәтдә ңорд йиде ул урланни,

уҗмах ичендә-дер, бәс, аның җани,—

бу дөнйадин интиңаль ңыйлды имди.

783. Әйа РӘЗИЗ, халемез[и] белгел тәхңыйң,

атамыз сәңа сәлям ңылди тәсдиң,

энҗүтди безләри ушбу дарлың,—

сездән ТӘРЗМ эстәйү кәлдек имди.

784. Мохтаҗ улуб кәлдек сезең тапуңезә,







Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 483. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Тема: Изучение фенотипов местных сортов растений Цель: расширить знания о задачах современной селекции. Оборудование:пакетики семян различных сортов томатов...

Тема: Составление цепи питания Цель: расширить знания о биотических факторах среды. Оборудование:гербарные растения...

В эволюции растений и животных. Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений. Оборудование: гербарные растения, чучела хордовых (рыб, земноводных, птиц, пресмыкающихся, млекопитающих), коллекции насекомых, влажные препараты паразитических червей, мох, хвощ, папоротник...

Деятельность сестер милосердия общин Красного Креста ярко проявилась в период Тритоны – интервалы, в которых содержится три тона. К тритонам относятся увеличенная кварта (ув.4) и уменьшенная квинта (ум.5). Их можно построить на ступенях натурального и гармонического мажора и минора.  ...

Понятие о синдроме нарушения бронхиальной проходимости и его клинические проявления Синдром нарушения бронхиальной проходимости (бронхообструктивный синдром) – это патологическое состояние...

Опухоли яичников в детском и подростковом возрасте Опухоли яичников занимают первое место в структуре опухолей половой системы у девочек и встречаются в возрасте 10 – 16 лет и в период полового созревания...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия