Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






Comparison table of Russian banks


Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 554



А. Куляшоў востра перажываў трагедыю першых дзен Вялікай Айчыннай вайны. 24 чэрвеня ен пакінуў разбураны Мінск, пяшком прайшоў да Оршы, а ў Калініне добраахвотна ўступіў у рады Чырвонай Арміі, працаваў у армейскай газеце. Ва ўмовах франтавога жыцця А. Куляшоў здолеў напісаць выдатныя мастацкія творы за незвычайна кароткі час. У 1942 г. ен напісаў паэму " Сцяг брыгады " - кнігу пра байца, які зведаў горыч разгрому брыгады, страту баявых сяброў, але выйшаў з варожага акружэння разам з параненым камісарам. Назаўжды ў народнай памяці застануцца героі напісаных А. Куляшовым у гады вайны балад - дзеці і сястра камандзіра партызанскай брыгады Міная Шмырова. Пра гэта Аркадзь Куляшоў расказаў у "Баладзе аб чатырох заложніках".

Верш «Над брацкай магілай» — адно з вышэйшых эстэтычных дасягненняў усёй ваеннай лірыкі тых дзён. У ролі экспазіцыі выступае пейзаж, як сведчанне сваяцтва братніх зямель. Тыя ж дрэвы, тыя ж кветкі на лузе. А цяпер яшчэ — і сваяцтва іншае, сумнае і гераічнае, па-сапраўднаму братняе, таму што яно злучана і аплачана ахвярамі ў бітве за зямлю, родную для адных і другіх:

Ёсць пад Стараю Русаю

руская вёска Лажыны.

Там, нібы ў Беларусі,

і вербы растуць і рабіны

Там магіла ёсць брацкая ў лузе

за вёскай Лажыны,

Там хлапцы беларускія

чэсна галовы злажылі.

Радкі набываюць характэрную для Куляшова мужную суровасць.:

Мы не плачам, хоць знаем,

не проста салдацкія косці

Засыпаем мы жвірам халодным.

а большае штосьці...

Засыпаем мы тмары

з вачамі і вуенамі тымі,

На якіх пацалункі

дзяцей і жанок не астылі.

Лямант зямлі-паланянкі быў пераўвасоблены ў трагічны голас дзяўчыны, у крык адчаю і мальбы аб ратунку, што ляцяць з ліста («Ліст з палону»). Умоўная форма ліста, які піша нявеста, ужо рабыня, «чорная, чорная»:

Дарагі!

Не хаваю тугі:

Невясёлы мой лес, невясёлы...

Пакідаю я родныя сёлы,

Па рэйках вязуць мяне колы

У Нямеччыну,

Нібы ў Турэччыну...

Не адна я, з дзяўчатамі, усіх нас вязуць у няволю.

У вершы паэт звярнуўся да фальклорных вобразаў, да сродкаў народна-песеннай стылістыкі, увёў у сферу лірычнага дзеяння шырокія пласты народнай свядомасці. Так, перад вачыма паланянкі, калі цягнік мінае Дняпро, паўстае нядаўняе гаданне:

Але што я пішу, дарагую мне трачу паперу,

Я, ты ж знаеш, гаданням не веру, не веру, не веру.

У вершы адчуваецца смутак усёй роднай зямлі, аддадзенай на здзек ворагу:

Шлях суровы, суровы...

Ці ён дойдзе,

Ці знойдзе

цябе, ліст звычайны мой, ліст папяровы.

Як не знойдзе, чытай па дарозе ад Оршы, ад Брэста

Ліст другі,

Ліст даўгі, што на шпалах пісала нявеста.

I калі не яна, не сама, то падругі пісалі няйначай,

Паліваючы кожную шпалу і рэйку слязою гарачай.

Аднак твор паэт заканчвае не драматычна-роспачнай, а аптымістычнай нотай, верай у перамогу над фашызмам:

Ты чытай і адказ на яго на штыку данясі да Берліна...

У пасляваеннай творчасці А. Куляшова назаўсёды засталася памяць аб вайне, яе пакутах, выпрабаваннях, яе строгай мерцы чалавечых вартасцей. Нават тады, калі паэт прама не гаворыць пра ваеннае мінулае, напрыклад, верш «Колас» (1946), памяць пра яго адцяняе і ўзмацняе радасць мірнага жыцця і працы.

Ты,, з працы ідучы, прыкмець

Ягоную работу, —

Вусамі ён варушыць ледзь,

Ён мокры ўвесь ад поту.

Ён з глебы гоніць кропляў шмат,

Іх грэе на праменні,

Бо трэба вырасціць зярнят

Яму не меней жмені.

Вайна як частка ўласнай біяграфіі згадваецца ў вершы «Крылы» (1945). Паэт імкнецца асэнсаваць пройдзены шлях, свой жыццёвы лес.

Бернштейн С.И. Язык радио. — М.: Наука, 1977. – 47 с.

5. Бондарева Е.Л., Шилова Л.Ф. Очерк на экране. — Минск: Изд. БГУ, 1969. 116 с.

  1. Брацыло, Сергей Борисович Особенности развития тележурналистики как процесс синтеза социальных потребностей и технических возможностей / [микроформа] С. Б. Брацыло; М. :Диалог-МГУ:МАКС Пресс,2000.- 50 с.
  2. Булацкий В.Г., Плавник А.А., Шеин В.Н., Яконюк Д.Л. Основы белорусской радиожурналистики: учебное пособие. В 2-х ч. Ч. 1. История радиовещания. Формы и жанры. Мн.: БГУ,2006. – 192 с.

8. Вакурова Н.В. Психологическая подготовка интервью ТВ. М.: , 1996.

  1. Волковский, Николай Лукьянович.Журналистика в информационных войнах : Исторические истоки и современные тенденции : Дис. ... д-ра филол. наук : 10.01.10. СПб., 2003 - 641 с.
  2. Гаворыць і паказвае Беларусь. — Мн.: “Беларусь”, 1975. 240 с.

11. Гаймакова Б.Д., Макарова С.К., Новикова В.И., Оссовская М.П. Мастерство эфирного выступления. М.: Аспект-Пресс, 2004. – 287 с.

  1. Голядкин Н.А. История отечественного и зарубежного телевидения. М.: Аспект-Пресс, 2004. – 141 с.
  2. Гуревич П.С., Ружников В.Н. Советское радиовещание: Страницы истории. — М.: «Искусство», 1976. 382 с.
  3. Дмитриев Л.А. Тайны искусства: Учебное пособие. М.: ИПКРТР, 1993. – 130 с.
  4. Егоров В.В. Основные понятия телевидения. Терминологический словарь. М.: ИПКРТиР, 1994. – 68 с.
  5. Егоров В.В. Телевидение между прошлым и будущим. М.: 1999.
  6. Егоров В.В. Телевидение. Страницы истории. М.: Аспект-Пресс, 2004. – 202 с.
  7. Ефимова, Наталья Николаевна Художественно-эстетический анализ звукового эфирного пространства телерадиовещания : Дис. ... д-ра искусствоведения : 17.00.03 .- М. , 2005 - 280 с.
  8. Ефимова, Наталья Николаевна Звук в эфире : [учеб. пособие для вузов] Н. Н. Ефимова .- М. : Аспект Пресс , 2005: ОАО Можайский полигр. комб. - 140, [1] с.
  9. Журналістыка—2000. Матэрыялы 2-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2000. – 222 с.
  10. Журналістыка—2001. Матэрыялы 3-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2001. – 297 с.
  11. Журналістыка—2002. Матэрыялы 4-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2002. – 287 с.
  12. Журналістыка—2003. Матэрыялы 5-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2003. – 323 с.
  13. Журналістыка—2004. Матэрыялы 6-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2004. – 389 с.
  14. Журналістыка—2005. Матэрыялы 7-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі. Мн.: БДУ, 2005. – 289 с.
  15. Журналістыка—2006. Матэрыялы 8-й Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі, прысвечанай 85-годдзю Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Мн.: БДУ, 2006. – 351 с.
  16. Зуев, Валерий Александрович.Невербальные средства и их аспекты в деятельности журналиста : Дис. ... канд. филол. наук : 10.01.10 .- Краснодар , 2004 - 230 с.ил. –
  17. Кемарская И.Н. Телевизионный редактор. М.: Аспект-Пресс, 2004. – 192 с.
  18. Кийт М. Радиостанция. М.: Мир, 2001. 462 с.
  19. Ким М.Н. Технология создания журналистского произведения. СПб.: СПб-й гос. ун-т, 2001.
  20. Ким, Максим Николаевич Жанры современной журналистики М. Н. Ким .- СПб. : Изд-во Михайлова В. А. , 2004: ОАО Техническая книга - 335 с.
  21. Кихтан В.В. Информационные технологии в журналистике. Ростов н/Д.: Феникс, 2004. – 160 с.
  22. Корконосенко С.Г. Коммуникационные иллюзии в теории журналистики.// «Журналистика-2000». Тезисы научно-практической конф. Ч.1. М.: МГУ, 2001. – С.1-8.
  23. Корконосенко С.Г. Основы журналистики. М.: Аспект Пресс, 2004 – 287 с.
  24. Кузнецов Г.В. Журналист на экране. М.: Искусство, 1985. – 208 с.
  25. Кузнецов Г.В. Так работают журналисты ТВ: Учебное пособие. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 2000. 224 с.
  26. Лазуткина Г.В. Основы творческой деятельности журналиста: Учебник для вузов. — М.: Аспект Пресс», 2000. 240 с.
  27. Летунов Ю.А. Время. Люди. Микрофон. М.: Искусство,1974. 279 с.
  28. Лившиц, Владимир Григорьевич. Телевидение в информационном обществе : Проектирование и особенности развития : Дис. ... канд. полит. наук : 10.01.10 .- СПб. , 2006 - 270 с.
  29. Литвина, Татьяна Владимировна Информационно-образные и структурно-композиционные средства тв-дизайна : Дис. ... канд. искусствоведения : 17.00.06 .- М. , 2005 - 207 с.ил.
  30. Лукина М. Технология интервью: Учебное пособие для студентов вузов. М.: Аспект-Пресс, 2004. – 2004 с.
  31. Луков, Михаил Владимирович Телевидение: конструирование культуры повседневности : Дис. ... канд. филос. наук : 24.00.01 .- М. , 2006 - 167 с.ил.
  32. Луначарский А.В. Культура в СССР и значение радио.// Телевидение вчера, сегодня, завтра. М.: Искусство, 1988. – 266 с.
  33. Лухина М.М. Методика описания российских СМИ в Интернете: итоги пилотного исследования.// Материалы научно-практической конференции «Журналистика в 2003 году: обретения и потери», 2004.
  34. Маккой К. Вещание без помех: Пер. с англ. М.: Мир, 2000. 286 с.
  35. Маккой К. Вещание без помех: Пер. с англ. М.: Мир, 2000. 286 с.
  36. Мертон Р. и др. Фокусированное интервью. М.: , 1991.
  37. Многосерийный документальный телефильм. Методическая разработка по курсу лекций “Теория и практика радиотележурналистики”. СПб., 1994.
  38. Музыка и телевидение. Сб.: Состав. Г.Я.Троицкая, Н.С.Афонина,

Муратов, Сергей Александрович. Телевизионное общение в кадре и за кадром : Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по направлению 520600 и специальности 021400 "Журналистика" С.А. Муратов .- М. : АСПЕКТ-Пресс , 2003 - 201, [1] с.


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Spain. Research. | Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.
<== 1 ==> |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.191 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.191 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7