Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






Звітність підприємства про суми єдиного соціального внеску


Дата добавления: 2015-08-30; просмотров: 615



 

Креативна діяльність є науково-практичною проблемою, що розробляється в рамках такого досить широкого наукового напрямку, як управління знаннями, які розглядаються в якості основного чинника розвитку в постіндустріальній економіці. Однак управління знаннями є частиною загальної проблеми розвитку підприємства в умовах прискорюються змін і викликів часто непередбачуваного майбутнього, яке вимагає іншого мислення і типів організації. [4]

Креативна діяльність - це теорія і практика розвитку підприємства в ХХI столітті. Вона являє собою заперечення поділу теорії та практики дії і затверджує їх нерозривність як єдність знань, умінь і навичок, формулювання і формування стратегії, нерозривність знання і дій, що поділяється більшістю дослідників. [19]

Креативна мережа - об'єднання в групу підприємств, що прагнуть до створення унікальних товарів і послуг, що усувають з ринку поступаються їм потенційні замінники в результаті природного рішення кінцевого споживача. Ця група прагне до поліпшення результатів діяльності кожного учасника. Змістовно вона спирається на теорію ігор в тому сенсі, що дії кожного учасника бізнесу неодмінно впливають на прибутковість інших учасників. [28]

Тому основу бізнес-рішень повинна становити оцінка можливих результатів, а кожен результат, в свою чергу, визначається тим, як реагують інші учасники. Отже, принципи співпраці та спільної роботи отримують перевагу перед конкуренцією як домінуючої основою аналізу і прийняття рішень, наприклад, у системі «п'яти сил», або кластерів, М. Портера. [8]

Такий підхід означає також визнання того, що заснована на принципі конкуренції діяльність одного підприємства, хай і гранично інтегрованого, або навіть віртуальної корпорації не може бути успішною без створення мереж. В електронній економіці це називається співтовариством доданої вартості, яке являє собою онлайнову мережу клієнтури, постачальників і процесів додавання вартості. [28]

В якості сучасного креативного типу мислення виступає калейдоскопное, тобто вміння неформально мислити і створювати нові категорії або цілісне мислення, яке є ознакою ділової креативності. Інтегральне, схильне до інтеграції чи цілісне мислення є умовою креативності як особистості, так і організації. Вихід за межі традиційних категорій мислення створює нові можливості, тобто є креативним, творчим. Калейдоскоп є символ постійно мінливих моделей мислення і нескінченних нових можливостей, що приводяться в рух силою уяви і творчості. Найбільш загальною характеристикою креативності діяльності Г. Хемел і К. Прахалад вважають націленість на випередження. Якщо маркетинг полягає в розкритті чотирьох основних економічних понять (продукт, ціна, просування продукту і місце реалізації), то автори пропонують чотири складових терміна «глобальне випередження». Це власне випередження, а також близькість до ринку, доброзичливе ставлення споживачів та канали збуту. При цьому творча діяльність вимагає особливої ​​структури організації високоорганічной і максимально неформальною. [5,28]

Основними характеристиками сучасної бізнес-середовища є глобалізм, технологія, швидкість, кастомизация, інтелектуальний капітал, дохідний зростання, а найважливішими організаційними: гнучкість зайнятості (неповний робочий день, контрактна система, гармонійність систем оплати - гнучкі ставки оплати праці та системи преміювання, вибір способу виконання роботи - вдома чи в офісі); людський (інтелектуальний) капітал; наявність лідера; система навчання; зв'язку з клієнтами; Колективна усіма культура організації; стратегічна ясність; відповідальність; неформальний характер відносин; постійна діагностика та оцінка стану організації. [5]

В якості сучасного креативного типу мислення виступає калейдоскопное, тобто вміння неформально мислити і створювати нові категорії або цілісне мислення, яке є ознакою ділової креативності. Інтегральне, схильне до інтеграції чи цілісне мислення є умовою креативності як особистості, так і організації. Вихід за межі традиційних категорій мислення створює нові можливості, тобто є креативним, творчим. Калейдоскоп є символ постійно мінливих моделей мислення і нескінченних нових можливостей, що приводяться в рух силою уяви і творчості. [9]

Найбільш загальною характеристикою креативності діяльності Г. Хемел і К. Прахалад вважають націленість на випередження. Якщо маркетинг полягає в розкритті чотирьох основних економічних понять (продукт, ціна, просування продукту і місце реалізації), то автори пропонують чотири складових терміна «глобальне випередження». Це власне випередження, а також близькість до ринку, доброзичливе ставлення споживачів та канали збуту.

При цьому творча діяльність вимагає особливої ​​структури організації високоорганічной і максимально неформальною. [5,28]

Розглядаючи творчість як процес конструктивних перетворень інформації і творення інноваційних результатів, суб'єктивно і об'єктивно значущих, ми визначаємо креативність як суб'єктивну детерминанту творчості, системне (багатовимірне, багаторівневе) психічне утворення. Креативність проявляється в інноваційних перетвореннях у всіх (або окремих) сферах життя людини (пізнанні, мисленні, спілкуванні, професійній діяльності, у самовдосконаленні і т. д.) на рівнях: особистість (потенціал) - процес - результат. Враховуючи те, що процес творчості включає дві різноспрямовані тенденції - творення і руйнування (реконструкцію) стереотипів, творче, креативне поведінку індивіда можна розглядати як «творче руйнування». [18]

Поле значень поняття креативність ширше поняття творчий потенціал, так як феномен креативності має потенційну і актуальні форми. Актуальна форма - реалізована (проявлена) креативність. Творча особистість - особистість, що реалізує свою креативність в інноваційних досягнення. Творчі здібності (інтелектуальні, естетичні, комунікативні та ін) - структурні компоненти креативності.

Креативність функціонує як єдина цілісна система. Розвиток креативності обумовлено як соціальними (макро, мезо, мікро), специфічними об'єктивними факторами (тип, вид, сфера творчості), так і особливостями індивідуальної структури / креативності, зокрема взаємодією свідомих (рефлексивних) і несвідомих (інтуїтивних) процесів. [18]

На основі аналізу інформації можна припустити, що психологічна структура креативності включає систему креативних параметрів. В індивідуальних варіантах структура креативності являє собою своєрідне і унікальне поєднання мотиваційних, афективних, інтелектуальних, естетичних, екзистенціальних, комунікативних, компетентнісних креативних якостей та здібностей, які в комплексі «індексують» творчу стилістику поведінки, забезпечують продуктивність, новизну, унікальність способів і результатів діяльності, схильність і готовність до творчих конструктивним перетворенням в різних сферах життєдіяльності.


2.2. Критерії та рівні бізнес-креативності.

 

На думку Еліса Пола Торренса, креативність включає в себе підвищену чутливість до проблем, до дефіциту або суперечливості знань, дії за визначенням цих проблем, по пошуку їх рішень на основі висування гіпотез, з перевірки і зміни гіпотез, по формулюванню результату рішення.[50]

Для оцінки креативності використовуються різні тести дивергентного мислення, особистісні опитувальники, аналіз результативності діяльності.

З метою сприяння розвитку творчого мислення можуть використовуватися навчальні ситуації, які характеризуються незавершеністю або відкритістю для інтеграції нових елементів, при цьому учнів заохочують до формулювання безлічі питань.

Експертні та експериментальні оцінки здатності людини до виробництва знань показують, що креативні здібності людини не дуже великі. Шляхом залучення всіх працівників у безперервне вдосконалення організації (метод Кайдзу) креативність організації різко зростає.[33]

Існують психологічні інструменти вимірювання творчого (креативного) мислення; найвідоміший у світовій психологічній практиці - Тест Пола Торренса. Цей тест дозволяє оцінити: вербальну креативність, образну креативність, окремі креативні здібності: а) швидкість - цей кількісний показник, в тестах найчастіше це кількість виконаних завдань, б) гнучкість - цей показник оцінює розмаїття ідей і стратегій, здатність переходити від одного аспекту до іншому, в) оригінальність - цей показник характеризує здатність висувати ідеї, які від очевидних, загальновідомих, загальноприйнятих, банальних або твердо встановлених, г) здатність бачити суть проблем, д) здатність чинити опір стереотипам.

В.І. Ранко виділяє наступні критерії креативності особистості: а) швидкість - кількість ідей, що виникають в одиницю часу; б) оригінальність - здатність виробляти незвичайні ідеї, що відрізняються від загальноприйнятих; в) гнучкість. Як зазначає Ранко, важливість цього параметра обумовлюється двома обставинами: по-перше, даний параметр дозволяє відрізняти індивідів, які виявляють гнучкість у процесі вирішення проблеми, від тих, хто виявляє ригідність у їх вирішенні, і по-друге, дозволяє відрізняти індивідів, які оригінально вирішують проблеми, від тих, хто демонструє неправдиву оригінальність, г) сприйнятливість - чутливість до незвичайних деталей, суперечностей і невизначеності, готовність швидко переключатися з однієї ідеї на іншу; д) метафоричність - готовність працювати в абсолютно незвичайному контексті, схильність до символічного, асоціативного мислення, вміння побачити в простому складне, а в складному - просте.[36]

Задоволеність - результат прояви креативності. При негативному результаті втрачається сенс і подальший розвиток почуття.

Як можна помітити критерії прояву креативності висунуті вченими досить схожі, тому в нашій роботі будуть представлені тільки кілька класифікацій критеріїв креативності максимально застосовних до діяльності бізнесменів.

На даний момент теорія креативного бізнесу стрімко розвивається, все більшої популярності набувають різного роду тренінги креативності та вправи для топ менеджерів компаній і менеджерів середньої ланки. Зважаючи такого попиту сучасні бізнес-тренера активно розробляють і тему креативності. У нашій роботі ми вирішили привести один з уривків подібного бачення.

Ці особливості присутні як у навмисному, так і в спонтанному підході до вирішення поставлених перед нами завдань. Виділяє такі особливості креативного сприйняття особистості:

Перша особливість - це вміння вбирати будь-яку інформацію, навіть якщо вона з першого погляду суперечить очевидному. Вбирання направлено на створення повноти мислення, відкритості до досвіду і пошук варіантів відповідей на незвичайні і нові події.

Друга особливість - це вміння візуалізувати, коли ми мислимо швидше візуальними, ніж слуховими образами. Внутрішній зір дозволяє бачити і маніпулювати різними картинками в просторі. Ми спостерігаємо появу образів і починаємо мислити метафорично, з'єднуючи в голові зовні несумісні концепції.

Третя особливість - це вміння оцінювати, коли ми включаємо процес створення суджень про цінність тієї чи іншої ідеї, концепції, вироби, поведінки або особистості. Це так званий «критичний погляд», що дозволяє оцінювати наші креативні ідеї або вироби на відповідність нашим критеріям корисності та доречності.

Четверта особливість - це вміння бути раціональним, коли ми усвідомлено використовуємо інформацію для вирішення питання в рамках нашої робочої пам'яті. Це стан усвідомленого планування. Коли ми говоримо, що «думаємо» про що-небудь, ми знаходимося в стані раціональності. Наша раціональність управляє целеполаганием, абстрактним мисленням і прийняттям рішень.

П'ята особливість - це вміння пов'язувати речі між собою, коли ми перебуваємо в розфокусувати стані уваги, що дозволяє побачити зв'язку між об'єктами або концепціями, які в природі здаються непорівнянними.[41]

Зв'язування - це часткове продовження візуалізації. Крім цього тут у нас виникає можливість генерувати кілька рішень, а не фокусуватися на одному єдиному. Зазвичай зв'язування супроводжується сильними позитивними емоціями, які створюють додаткову мотивацію у проекті.

Шоста особливість - це вміння трансформувати негативну енергію деяких емоцій в позитивну енергію творчості. Іноді у нас починають проявлятися злість, роздратування, муки совісті, почуття незадоволеності, якщо не стрес. Ці стани можна використовувати для перетворення негативної енергії в енергію творчості та великих звершень. При цьому ми відчуваємо себе болісно вразливим і одночасно мотивованим для вираження (у творчості) почуття болю, неспокою і надій, з якими ми всі знайомі. Історики, біографи і вчені вже давно помітили асоціативний зв'язок між креативністю і деякими видами емоційних проявів, наприклад, таких як депресія.[16]

І, нарешті, сьома особливість - це вміння входити в так званий стан потоку. Коли ми входимо в цей стан, наші думки і дії починають текти в стійкому гармонійному порядку.

 


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Синтетичний та аналітичний облік розрахунків за ЄСВ | Аналіз обчислення і сплати страхувальником ЄСВ
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | <== 8 ==> | 9 | 10 | 11 | 12 |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.214 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.214 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7