Театральне мистецтво 8.02020101«МУЗИЧНА РЕЖИСУРА» ФАХОВИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС (режисура, колоквіум) Творчий конкурсоцінюється за 100-бальною шкалою оцінювання (від 100 до 200 балів). а/ Режисура: В розгорнутій експлікації вступник демонструє рівень володіння професійною термінологією, вміння здійснювати режисерський аналіз музично-драматичного твору та здатність на режисерське вирішення вистави. б/ Колоквіум: 1. План-проспект магістерської роботи до 0,5 др. арк., погоджений з науковим керівником, в якому висвітлюються проблеми, поставлені в роботі, її актуальність, можливості практичного застосування результатів. Співбесіда з питань, пов’язаних з тематикою магістерської роботи, сучасних проблем музикознавства, джерельної бази дослідження. 2. Теоретичне фахове випробування в обсязі курсу «Теорії музичної режисури». Абітурієнт має продемонструвати вільне володіння теоретичними положеннями з музичної режисури, виявити обізнаність з основами теорії та історії режисури, театру та театральної критики, теорії та історії музики, знання творів вітчизняної та зарубіжної класичної музичної драматургії. Питання до теоретичного фахового випробування 1. Художній образ у мистецтві, виставі. 2. Вчення К.С. Станіславського. Суть відкриття. 3. Сценографічне рішення вистави. Чим воно відрізняється від декораційного рішення? 4. Основні елементи вчення К.С. Станіславського та їх взаємодія. 5. Емоційна заданість музичної драматургії і природа акторських почуттів. 6. Співвідношення наскрізної дії та надзавдання (вистави, ролі) 7. Задум вистави. Основні елементи. 8. Розкриття та співвідношення питань: мета, дія, пристосування. Перехід одного епізоду в інший. Граничний процес. 9. Роль лейтмотивів в оперній драматургії 10. К.С. Станіславський та творчість актору музичного театру. 11. Використання тембрової виразності музичних інструментів для характеризування персонажів, драматургічної ситуації, атмосфери вистави (епізоду, сцени). 12. Режисерські шукання К.С. Станіславського в галузі музичного театру. 13. Інтенсивність дії в ролі, епізоді, виставі. Взаємозв’язок з музичним темпом і ритмом. 14. Режисерські шукання В. Немировича-Данченка в галузі музичного театру. 15. Композиція вистави. 16. Ф. Шаляпін про творчість актора. 17. Аналіз партитури. Головні елементи аналізу. 18. Мейєрхольд і музичний театр. Біомеханіка. 19. Діючий актор і співаючий актор. 20. Л. Курбас – ідеолог ансамблевого театру. Методика роботи над масовими сценами. 21. Основні етапи роботи над роллю в оперній виставі. 22. Природа опери. 23. Режисерські шукання В. Фельзенштейна. 24. Природа оперети. 25. Режисерські шукання Б. Покровського 26. Природа мюзиклу. 27. Основні етапи роботи над роллю в оперній виставі. 28. Природа опери. 29. Увертюра – ключ до концепції вистави. 30. Музична класика на сцені сьогодні. Ваші міркування. 31. К.В.Глюк. Реформаторська діяльність. 32. Підхід до обсади (розподілення ролей в опері, опереті, мюзиклі) 33. Вагнер. Реформаторська діяльність. 34. Робота над виставою. Випускний період. 35. Основні засоби виразності музичної драматургії. 36. Хорові епізоди (сцени) музичної вистави. 37. Адміністративна структура музичного театру. 38. Світло у виставі. Як Ви розумієте динаміку світла у музичній виставі. 39. Які елементи професії Вам вдалося реалізувати у дипломній виставі, а які ні, чому? Чи навчила Вас чогось дипломна вистава? Список літератури 1. Архімович Л., Гордійчук М. Лисенко М.В. – К.,1963. 2. Бобошко Ю. Режисер Лесь Курбас. – К.,1987. 3. Василько В. Фрагменти режисури. – К.,1967. 4. Курбас Лесь. Статті, спогади про Л.Курбаса. Літературна спадщина. – М.,1987 5. Кауфман Л. Гулак - Артемовський С. – К.,1962. 6. Кашпус Е. Про мюзикл. – Л.,1983. 7. Кудінова Т. Від водевілю до мюзиклу. – М., 1982. 8. Мейєрхольд В.Е. Статті. Промови. Бесіди. Листи: в2-х томах. – М.,1968. 9. Неллі В. Про режисуру. – К.,1977. 10. Покровський Б. Про оперну режисуру. – М.,1977. 11. Покровський Б. Роздуми про оперу. – М.,1979. 12. Станіславський К. Моє життя в мистецтві. / будь-яке видання/ 13. Станіславський К. Етика. – М.,1981. 14. Станішевський Ю. Барви української опери. – К.,1970. 15. Товстоногов Г. Дзеркало сцени: в 2-х кн. ‑ Л.,1980. 16. Фельзенштейн В., Мельхінгер З. Бесіди про музичний театр. – Л.,1972 17. Фельзенштейн В. Про музичний театр. – М.,1984. 18. Ханіш М. Про пісні під дощем. ‑ М.,1984. 19. Юра Г. Режисер у театрі. – К.,1967. 20. Янковський М. Мистецтво оперети. – М., 1982.
|