Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва
Модульні завдання з дисципліни «Теорія та історія художніх стилів в образотворчому мистецтві»
для студентів напряму знань 7.020205.01 «Образотворче мистецтво» 7,020208.01 «Декоративно прикладне мистецтво» Галузь знань 0202 Мистецтво
Сімферополь, 2012
Модульна контрольна робота №1. Варіанти: 1. Визначення і сутність стилю в образотворчому мистецтві. 2. Історичні та національні стилі: схожість і відмінності. 3. Стиль епохи та індивідуальний стиль митця. 4. Стиль в системі моди. Художній стиль та фірмовий стиль.
Модульна контрольна робота №2. Варіанти: 1. Стилі Стародавнього світу та Середньовіччя. 2. Художні стилі Нового часу. 3.Криза стилю в образотворчому мистецтві 19 століття 4.Інтерпретація стилів минулого в Історизмі 5. Провідні стильові напрямки мистецтва 20 століття
Методичне забезпечення: Ілюстративні матеріали, роздаткові матеріали, методичні рекомендації по виконанню лабораторних робіт, фонди бібліотеки КДПУ.
Під час виконання модульного завдання необхідно послідовно і логічно висвітлити питання. Виклад матеріалу бажано розпочати з загальної характеристики мистецького процесу тієї доби, яка підлягає характеристиці. Окреслити формально-змістові ознаки того стилю чи напряму, який характеризується. Коротко порівняти ідейне підґрунтя та практичні параметри даного стилю з попереднім етапом розвитку стилів. Визначити провідні осередки розвитку даного стилю, напрямку чи течії, відмітивши їх спільні риси та національні (регіональні) відмінності. Назвати найбільш виразні твори та митців, які презентують даний стиль.
Завдання для модульного контролю складені Удріс Іриною Миколаївною
Затверджені на засіданні кафедри декоративного мистецтва Протокол № ______ від ____ _________ 20____ г. Завідувач кафедри _________________ Акчуріна Н.М.
Питання до заліку з дисципліни (9.4.4) Тестові завдання до заліку Тести з теорії та історії художніх стилів. Модуль 1. П.І.Б…………………. Курс 1. На скільки стадій поділяється загальна історія мистецтва: А) 5, б) 3, в) 4, г) 6
2. Які стилі належать до стадії мистецтва Нового часу: А) давньоримський, візантійський, романський: б) візантійський, романський, готика; в) ренесанс, бароко, рококо, класицизм; г) історизм, ар-нуво, ар-деко
3..В якому столітті бере початок мистецтво італійського Ренесансу: А) др.. пол.. 13ст; б) др.. пол. 14ст; в) др..пол. 15 ст. г) др.. пол.. 16 ст.
11. Який стиль чи напрямок презентує творчість Д.Веласкеса: А) бароко, б)рококо, в) класицизм, г)позастильову лінію
12. Який стиль 19 століття базувався на античній художній спадщині: А) ампір б) романтизм, в) історизм, г) ар-нуво
6. Який новий мотив орнаменту з’являється в прикладному мистецтві в добу бароко: А) гротеск, б) аурикулярний, в) переплетений, г) арабеск
7. Яка квітка стала найпопулярнішою в європейських орнаментах 17 століття: А) троянда, б) лілея, в) тюльпан, г) нарцис
8. Які композиційні засади переважають в декорі рококо: А) симетрія, б) геральдична композиція, в) асиметрія, г) невизначена
9. Які «екзотичні» мотиви популярні в європейському декорі рококо: А) китайські, б) японські, в) мавританські, г) єгипетські
10. До яких джерел звертається мистецтво неокласицизму: А) давньосхідних, б) античних) в) середньовічних, г) місцевого фольклору
11. Як співвідносяться неокласицизм та ампір: А) антагоністично, б) інертно, в) споріднено
12. Який напрямок живопису був популярним у часи неокласицизму 18 століття: А) бідермеєр,, б) сентименталізм, в) реалізм, г) романтизм
13. В який період сформувався і досяг розквіту історизм: а) кін 18 ст., б) поч. ХІХ ст., в) сер. ХІХ ст., г) кін. ХІХ ст..,
14. Який історичний стиль вважався національним (був взірцем) в Англії в часи історизму: А) рококо б) неокласицизм, в) бароко, г) готика
15. До якого стилю належить Воронцовський палац в м. Алупка: А) ампір, б) романтизм в) класицизм г) бідермеєр 16. Яким гаслом керувались представники естетичного напрямку: А) мистецтво для селян, б) мистецтво для городян, в) мистецтво для мистецтва
17. Хто був творцем і керівником Руху мистецтв і ремесел: А) О.Пьюджин, б) У.Морріс, с) Е.Годвін, д) Г.Гімар
18. Які орнаментальні мотиви характеризують стиль Ар-нуво: А) геометричні-симетричні, б) рослинні-симетричні, с) рослинні-асиметричні
19. Який митець презентує найбільш широко дизайн Ар-нуво в Парижі: А) У.Морріс, б) А.Гауді, с)Л.К.Тіффані, д) Г.Гімар
20. Де і коли відбулась перша «Велика виставка промислових робіт всіх націй»: А) Париж 1856, б) Нью-йорк 1861, с) Лондон 1851, д) Відень 1850
21. Яку споруду вважають типовим взірцем раннього модернізму: А) віллу Стокле, б) Кришталевий палац, с) Кастель Беранже, д) каса Міла
22. Де функціонував «Баухаус»: А) в Англії, б) Франції, с) Німеччині, д)Америці
23. Який художник вважається представником Ар-деко в плакаті: А) А.Касандр б) О.Родченко, с) Д.Моор, д) А.Тулуз-Лотрек
24. До якого напрямку належали К.Моне, О.Ренуар та Е.Дега: А) символізм, б) реалізм, в) імпресіонізм, г) постімпресіонізм
25. Представником якої течії модернізму був С.Далі: А)реалізм, б) сюрреалізм, в) футуризм, г) абстракціонізм
26. Який напрямок декларував художню значимість прозаїчних споживацьких речей: А) поп-арт, б) оп-арт, в) ріджионалізм, с) концептуалізм
27. Коли завершується модернізм як формальна спеціалізація: Наприкінці а) 1950-х, б) 1960-х, в) 1970-х, с) 1980-х.
28. До якого напрямку входить стиль Мемфіс: А) конструктивізм, б) модернізм, в) ар-деко, с) постмодернізм
29. В якому столітті функціонував маньєризм: А) 15, б) 16, В) 17, г)18.
30. Які стилі презентують стадію середньовічного мистецтва: А) романський, готика, б) бароко, рококо, с) бароко, класицизм, г) ренесанс, маньєризм
9.4.5. Питання до теоретичної частини заліку 1. Поняття стилю. Проблеми визначення поняття. 2. Межі і сутність стилю як феномена культури. 3. Структура і рівні стилю. 4. Стиль, стилізація, імітація. 5. Стиль як спосіб систематизації історії мистецтва. 6. Художній канон Давньоєгипетського мистецтва. 7. Стильові риси античної архітектури, скульптури і живопису, костюму та інших видів прикладного мистецтва. 8. Реалізація релігійного світогляду в художній системі Візантії. 9. Єдність стильових ознак в романському мистецтві. 10. Ідейне обґрунтування Готики та його реалізація в різних пластичних мистецтвах. 11. Стильові ознаки мистецтва Ренесансу: спільність та відмінності з мистецтвом античності 12. Ідейна обумовленість, теми, мотиви і форми Бароко. 13. Соціокультурне підґрунтя та форми реалізації французького Класицизму 17 століття. 14. Синтез Бароко і Класицизму у «Великому стилі» Людовика XIV. 15. Рококо як специфічна реакція на раціоналізм «Великого стилю» і віддзеркалення історичної доби в складних взаємозв’язках з Бароко. 16. Неокласицизм та Ампір як нове звернення до спадщини античності: трансформація форм. 17. Романтизм як характерний приклад напрямку в мистецтві: втрата стильової єдності. 18. Історизм як вияв ревізії мистецької спадщини в період кризи стилю. 19. Пошуки нових рішень в «Мистецтвах і ремеслах». 20. Ар-нуво – відмінність від історичних стилів, теми, мотиви і форми. 21. Стильові напрямки в образотворчості другої половини ХІХ століття. 22. Фовізм, кубізм, футуризм, експресіонізм. 23. Національний романтизм Ар-нуво в Російському стилі к.ХІХ та Українському стилі початку ХХ століття. 24. Стильові процеси ХХ століття як вияв змін у соціокультурній ситуації. 25. Стилі і напрямки в пластичних мистецтвах другої половини ХХ століття. Питання підготовки до підсумкового контролю складені Удріс Іриною Миколаївною
Затверджені на засіданні кафедри декоративного мистецтва Протокол № ______ від ____ _________ 20____ г. Завідувач кафедри _________________ Акчуріна Н.М.
РВУЗ «КРЫМСКИЙ ИНЖЕНЕРНО - ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»
Специальность Образотворче мистецтво Семестр ___3С_ Дисциплина Теорія та історія художніх стилів в образотворчому мистецтві ________________________________________________________________________________
|