Студопедия — Лекція №8
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Лекція №8






Тема. Творчість Марка Вовчка (1833 – 1907)

План

1. Загальний огляд життєвого і творчого шляху письменниці.

2. Антикріпосницький пафос «Народних оповідань» Марка Вовчка. Дві редакції збірки. Основні цикли оповідань.

3. Своєрідність збірки «Рассказы из народного быта».

4. Зосередження уваги на психологічних моментах, складній, трагедійній природі людських почуттів в повісті «Три долі». Композиція. Основні сюжетні лінії.

5. Соціальна повість «Інститутка». Природа конфлікту.

6. Звернення Марка Вовчка до жанру казки («Кармелюк», «Невільничка», «Дев’ять братів і десята сестриця Галя»).

Практичне заняття №10

Тема. Твори Марка Вовчка (1833 – 1907) українською мовою

План

1. Загальний огляд життєвого і творчого шляху Марка Вовчка.

2. «Народні оповідання» як якісно нове явище в українській прозі. Антикріпосницьке спрямування творів, їх реалістична основа, народність. Створення образів жінок – жертв панської сваволі («Горпина», «Козачка», «Одарка»). Різний соціальний контраст між мораллю трудівників і мораллю гнобителів.

3. Новий (порівняно з Г.Квіткою-Основ’яненком) підхід до розвитку родинно-побутової тематики («Сестра», «Максим Тримач», «Свекруха», «Данило Гурч» та ін.). Поглиблення психологічного аналізу в зображенні героїв («Три долі»). Композиція, стиль, жанрова своєрідність оповідань.

4. Соціальна повість «Інститутка». Життєві основи її змісту. Викривальне спрямування. Захист закріпаченого люду. Протест проти сваволі. Викриття лібералізму панства. Образи-персонажі, соціально-психологічне вмотивування їх. (Типові характери в типових обставинах: панночки-інститутки, Устини, Прокопа, Назара, Катрі).

5. Повісті-казки: «Кармелюк», «Дев’ять братів і десята сестриця Галя», «Невільничка», «Маруся». Казково-романтичні засоби зображення героїв казки, зв’язок з фольклором. Реалізм у показі суспільних обставин.

6. Актуальність соціальної тематики другої книги «Народних оповідань». Нові творчі пошуки письменниці:

ü «Два сини»;

ü «Ледащиця».

Самостійна робота

Тема. Творчість Марка Вовчка (1833 – 1907)

Новаторство Марко Вовчок в жанрі повісті і роману російською мовою («Червонный король»,»Тюлевая баба», «Глухой городок» і романи «Жили да были три сестры». «Записки причетника» та ін.).

Практичне заняття №11

Тема. Твори Марка Вовчка (1833 – 1907) російською мовою

План

1. Тематика та ідейне спрямування збірки «Рассказы из народного русского быта». Спільність мотивів недолі російського та українського (порівняти із «Народними оповіданнями») селянства, потреба боротися з нею всіма можливими засобами. Засудження самого принципу кріпацтва. Жіночі образи («Маша», «Игрушечка»).

2. Повісті «Червонный король», «Лихой человек», «Тюлевая баба». Вплив гоголівської творчої манери, зокрема в гумористично-сатиричному викритті дворянського життя і побуту.

3. Повість «Жили да были три сестры» – визначний твір критичного реалізму. Зображення народу. Народження різночинної інтелігенції. Образи сестер Варвари, Сими, Софії. Образ різночинця Григорія.

4. Проблематика роману «Записки причетника». Образи представників духовенства і простих трудівників.

5. Викриття лібералізму та утвердження нового героя-революціонера у романі «Живая душа».

6. Ідейно-тематичне спрямування роману «В глуши». Образи-персонажі.

7. Викривальний пафос роману «Лето в деревне».

Література до теми 3

1. Агєєва В. Чоловічий псевдонім і жіноча незалежність // Слово і Час. – 2002. – №4. – С. 27 – 32.

2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. – К., 1986.

3. Брандис Е. Сила молодая. Повесть о писательнице Марко Вовчок. – Л.: Детская литература, 1972. – 240 с.

4. Братусь І. Роман «Марія» О.Іваненко в контексті творів про Марка Вовчка // Слово і Час. – 2000. – №4. – С. 30 – 36.

5. Варварцев М. Марко Вовчок і країна Гарібальді // Слово і Час. – 1992. – №11. – С. 40 – 45.

6. Історія української літератури у восьми томах, т. 3. / За ред. Кирилюка Є. – К.: Наукова думка, 1968. – С. 393 – 439.

7. Історія української літератури у двох томах, т. 1 / М.Бондар, О.Гончар, М.Грицюта. – К.: Наукова думка, 1987. – С. 316 – 327.

8. Історія української літератури ХІХ ст. у 2 кн. Кн. 1. / За ред. М.Жулинського. – К.: Либідь, 2005. – С. 569 – 594.

9. Історія української літератури ХІХ ст.: у трьох книгах. Кн. 2: Навч. посібник / За ред. М.Яценка. – К.: Либідь, 1996. – С. 209 – 235.

10. Крутікова Н. Сторінки творчого життя: Марко Вовчок в житті і праці. – К.: Дніпро, 1965. – 389 с.

11. Лобач-Жученко Б. Літопис життя і творчості Марка Вовчка. – К.: Дніпро, 1969. – 446 с.

12. Лобач-Жученко Б. О Марко Вовчок: воспоминания, поиски, находки. – К.: Днипро, 1987. – 399 с.

13. Лобач-Жученко Б. Про Марка Вовчка. Сторінки до біографії письменниці. – К.: Дніпро, 1979. – 310 с.

14. Мовчун А. «Ясна зоря нашого письменства» (Вивчення життєпису та творчості Марка Вовчка в 6 класі) // Українська література в загальноосвітній школі. – 2000. – №3. – С. 24 – 32.

15. Петриченко Н. Український пейзаж як метафоричний засіб у прозі Марка Вовчка, Г.Квітки-Основ’яненка і А.Погорєльського // Українська мова і література в школі. – 2006. – №1. – С. 30 – 31.

16. Тараненко М. Марко Вовчок: Літературний портрет. – К.: Державне літературне видавництво, 1958. – 136 с.

17. Хоменко Б. Народні джерела творчості Марка Вовчка. На матеріалах української прози. – К.: Вища школа, 1977. – 175 с.

18. Чопик Р. Вовчок // Слово і Час. – 2007. – №8. – С. 3 – 14.

 


Модуль 3. «Літературний процес 40 – 60 pp. XIX століття»

Тема 1







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 1914. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Признаки классификации безопасности Можно выделить следующие признаки классификации безопасности. 1. По признаку масштабности принято различать следующие относительно самостоятельные геополитические уровни и виды безопасности. 1.1. Международная безопасность (глобальная и...

Прием и регистрация больных Пути госпитализации больных в стационар могут быть различны. В цен­тральное приемное отделение больные могут быть доставлены: 1) машиной скорой медицинской помощи в случае возникновения остро­го или обострения хронического заболевания...

ПУНКЦИЯ И КАТЕТЕРИЗАЦИЯ ПОДКЛЮЧИЧНОЙ ВЕНЫ   Пункцию и катетеризацию подключичной вены обычно производит хирург или анестезиолог, иногда — специально обученный терапевт...

Хронометражно-табличная методика определения суточного расхода энергии студента Цель: познакомиться с хронометражно-табличным методом опреде­ления суточного расхода энергии...

ОЧАГОВЫЕ ТЕНИ В ЛЕГКОМ Очаговыми легочными инфильтратами проявляют себя различные по этиологии заболевания, в основе которых лежит бронхо-нодулярный процесс, который при рентгенологическом исследовании дает очагового характера тень, размерами не более 1 см в диаметре...

Примеры решения типовых задач. Пример 1.Степень диссоциации уксусной кислоты в 0,1 М растворе равна 1,32∙10-2   Пример 1.Степень диссоциации уксусной кислоты в 0,1 М растворе равна 1,32∙10-2. Найдите константу диссоциации кислоты и значение рК. Решение. Подставим данные задачи в уравнение закона разбавления К = a2См/(1 –a) =...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия