Студопедия — ЗАВДАННЯ №1
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ЗАВДАННЯ №1






  1. Бекаревич Ю. Б., Пушкина Н. В. Самоучитель Microsoft Access 2003. – СПб.: БХВ-Петербург, 2004. – 752 с.
  2. Глинський Я. М. Практикум з інформатики. Навч. посібник. 6-е видання. – Львів: Деол, СПД Глинський, 2003. – 224 с.

 

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 2.4

ІНТЕГРОВАНЕ СЕРЕДОВИЩЕ РОЗРОБКИ ПРОГРАМ НА С++.

 

МЕТА РОБОТИ:виробити навики практичного використання інтегрованих середовищ програмування з метою створення та редагування програм на мові Cі.

 

ТЕХНІЧНЕ І ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

ПЕОМ з операційною системою Windows та компілятором Borland С++.

 

ЗАВДАННЯ №1

СТВОРЕННЯ ТА РЕДАГУВАННЯ ПРОГРАМ В ІНТЕГРОВАНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПРОГРАМУВАННЯ BORLAND C++

1. Використовуючи комп'ютер, виробити навики практичного використання інтегрованих середовищ для мови Cі.

2. Продемонструвати на комп'ютері у відповідних інтегрованих середовищах відповіді на всі контрольні запитання.

 

КОРОТКІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ:

Інтегроване середовище програмування призначене для створення, редагування, компіляції, компоновки, відладки і виконання програм.

Інтерфейс інтегрованого середовища використовує метафору вікон. На екрані може бути відкрито водночас декілька вікон, але тільки одне з них є активним (поточним). Послідовне переключення між вікнами здійснюється натиском клавіші F6. При цьому кожне вікно може знаходитись в двох станах: мінімізоване (розміщене на екрані разом з іншими вікнами) і максимізоване (розгорнуте у весь екран), переключення стану здійснюється клавішею F5. Закриття вікон здійснюється клавішами Alt-F3. Інтерфейс включає: головне меню, вікно редагування і додаткові вікна.

Головне меню ініціюється клавішею F10. Воно складається з опцій File, Edit, Search, Run, Compile, Option, Debug, Tools, Window, Help. Опції ініціюються клавішею Alt і першою літерою позначки опції. По всіх командах виводиться перелік підменю. Для переміщення курсору уверх і вниз по цьому списку можна використати клавіші управління курсором. Вибравши потрібний рядок натисніть клавішу Enter. Вибір можна здійснити, натиснувши на активну клавішу - літеру, виділену у назві підменю кольором. Для виходу з меню натисніть клавішу Esc.

Опції головного меню

File (Файл).

Надає засоби для виконання операцій з файлами (завантаження, збереження, вказівка, створення, запис на диск), операцій з каталогом (перегляд, модифікація), виклика DOS і завершення роботи інтегрованого середовища.

Open (Відкрити).

Клавіша F3. Відкриває файл. Можна використати прийняті в DOS маски для вибору файлу з списку.

New (Новий). Створює новий файл для редагування. За замовчанням цьому файлу привласнюється позначка NONAME.

Save (Зберегти).

Клавіша F2. Зберігає файл, що знаходиться в редакторі на диску з поточною позначкою. Якщо файл має позначку NONAME, то видається запитання на введення нової позначки файлу.

Save as (Зберегти як). Дозволяє зберегти файл з новою позначкою.

Save all (Зберегти все). Дозволяє зберегти всі відкриті файли.

Change Dir (Змінити поточний каталог). Дозволяє змінити поточний каталог.

DOS shell (Командний процесор DOS). Запускає командний процесор DOS. Для повернення в середовище введіть команду EXIT.

Quit (Вихід).

Клавіші Alt-X. Завершує виконання Turbo Pascal і вертає управління операційній системі DOS.

Edit (Редагування).Виконує редагування тексту.

Для редагування тексту програми використовуються наступні клавіші і комбінації клавішів:

Insert - включення/виключення режиму вставлення символів;

Delete - вилучення поточного символу;

Backspace - вилучення символу ліворуч від курсору;

Home - перенесення курсору в початок рядка;

End - перенесення курсору в кінець рядка;

Ctrl® - перенесення курсору на слово праворуч;

Ctrl - перенесення курсору на слово ліворуч;

Page Up - прокручування тексту на екран уверх;

Page Down - прокручування тексту на екран униз;

Tab - вставлення символу табуляції (8 пробілів);

Для роботи з блоком тексту:

Shift­¯® - виділення блоку

Ctrl Insert - скопіювати блок у буфер (команда Copy);

Shift Insert - вставити блок з буферу за курсором (команда Past);

Shift Delete - вирізати блок у буфер (команда Cut);

Ctrl Delete - усунути блок (команда Clear);

Undo - відміна останньої дії (Alt+Backspace);

Redo - повторення скасованої дії;

Show Clipboard - показати вміст буферу в вікні Clipboard.

Search (Пошук). Здійснює пошук, заміну елементу тексту.

Find - пошук підстроки в тексті програми;

Replace - заміна однієї підстроки на іншу в тексті програми;

Search again - продовження пошуку або заміни;

Go to line number - перехід до рядка програми з заданим номером;

Previous error - перехід до попередньої помилки, знайденої при компіляції;

Next error - перехід до наступної помилки, знайденої при компіляції;

Locate function - пошук тіла функції по імені в тексті програми.

ХІД РОБОТИ:

На прикладі текстiв програм, наведених нижче, виконати редагування програм, використовуючи теоретичні відомості та рекомендовану літературу.

 

#include <math.h>

const float LEFT = 0,

RIGHT = 4,

TABUL = 0.1;

 

float fun1(float farg)

{

float ftemp = 0;

int ni;

for (ni = 1; ni <= 5; ni = ni + 1)

ftemp = ftemp + sqrt((farg + ni) / ni);

return ftemp;

}

 

float fun2(float farg)

{

float ftemp = log(2 * farg * farg) + 3 * sin(farg);

return ftemp;

}

 

void main ()

{

float fx = LEFT;

float fy;

while (fx <= RIGHT)

{

if (fx <= 2)

fy = fun1(fx);

else fy = fun2(fx);

fx = fx + TABUL;

}

}

Таблиця 1

Запуск інтегрова-ного середовища Створення нової програми Редагування програми Заванта-ження програми Збережен-ня програми Вихід з інтегрованого середовища

 

Контрольні запитання.

1. Середовище програмування, склад і зв'язки компонентів.

2. Дайте декілька визначень мов програмування.

3. Наведіть класифікацію мов програмування.

4. Що таке початковий або вихідний текст.

5. Покажіть суттєвість редагування тексту програми.

6. Наведіть та поясніть принципи побудови архітектури найбільш

розповсюджених ЕОМ.

7. Що таке програма і її зв'язок з мовою програмування та архітектурою ЕОМ?

 








Дата добавления: 2015-09-19; просмотров: 384. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Ученые, внесшие большой вклад в развитие науки биологии Краткая история развития биологии. Чарльз Дарвин (1809 -1882)- основной труд « О происхождении видов путем естественного отбора или Сохранение благоприятствующих пород в борьбе за жизнь»...

Этапы трансляции и их характеристика Трансляция (от лат. translatio — перевод) — процесс синтеза белка из аминокислот на матрице информационной (матричной) РНК (иРНК...

Условия, необходимые для появления жизни История жизни и история Земли неотделимы друг от друга, так как именно в процессах развития нашей планеты как космического тела закладывались определенные физические и химические условия, необходимые для появления и развития жизни...

Методика обучения письму и письменной речи на иностранном языке в средней школе. Различают письмо и письменную речь. Письмо – объект овладения графической и орфографической системами иностранного языка для фиксации языкового и речевого материала...

Классификация холодных блюд и закусок. Урок №2 Тема: Холодные блюда и закуски. Значение холодных блюд и закусок. Классификация холодных блюд и закусок. Кулинарная обработка продуктов...

ТЕРМОДИНАМИКА БИОЛОГИЧЕСКИХ СИСТЕМ. 1. Особенности термодинамического метода изучения биологических систем. Основные понятия термодинамики. Термодинамикой называется раздел физики...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия