Студопедия — Сортування вибором.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Сортування вибором.

1. За вказівкою викладача студент отримує бурильну головку, кернорвідривач та ОЦЕ.

2. Встановити: призначення породоруйнівного інструменту; для яких типів порід призначений кернорвідривач; до якого з видів ОЦЕ відноситься отриманий інструмент.

3. Дати характеристику кожного з отриманих зразків:

- вказати до якого типу належить;

- порахувати кількість робочих органів породоруйнівного інструменту (шарошок, лопатей, секторів);

- перелічити які переваги та недоліки мають дані типи інструментів.

4. Написати шифр колонкового долота. Після цього звірити з шифром вибитим на долоті;

5. Зробити короткі висновки щодо області застосування ін-трументів.

6. За результатами виконання п. 2-5 зробити опис результатів огляду отриманих типів інструментів.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1. Для чого проводять відбір керну?

2. З чого складається колонкове долото?

3.Які бурильні головки використовують для відбору керну?

4. Для чого призначені керновідривачі?

5. Які типи керновідривачів доцільно застосовувати у твердих, міцних і монолітних породах?

6. Недоліки шарошкових бурильних головок.

7. Перелічіть долота спецпризначення.

8. Для чого застосовують долота типу ПЦ?

9. Для чого призначені фрези?

10. Що називають пілотною ділянкою?

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 4.1

ОПИС МАСИВІВ НА МОВІ C++. АЛГОРИТМИ І ПРОГРАМИ ОБРОБКИ ОДНОМІРНИХ МАСИВІВ. АЛГОРИТМИ СОРТУВАННЯ.

МЕТА РОБОТИ. Задавши із клавіатури послідовність символів, реалізувати обробку її, як зазначено у варіанті. Вихідні дані задати самостійно, з огляду на специфіку конкретного варіанта.

У програмі повинні бути передбачені процедури вводу-висновку послідовності символів і її обробки. Вихідні дані повинні вводитися з перевіркою на область припустимих значень.

У протоколі лабораторної роботи повинна бути наведена блок-схема алгоритму.

ТЕХНІЧНЕ І ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

ПЕОМ з операційною системою Windows та компілятором Borland С++.

КОРОТКІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ.

Сортування вибором.

Ідея методу полягає в тому, щоб створювати відсортовану послідовність шляхом приєднання до неї одного елемента одним в правильному порядку. Якщо вхідна послідовність майже впорядкована, то порівнянь буде стільки ж, значить алгоритм поводиться неприродно.

void selectSort(int* arr, int size) { int tmp, i, j, pos; for(i = 0; i < size; ++i) // i - номер текущего шага { pos = i; tmp = arr[i]; for(j = i + 1; j < size; ++j) // цикл выбора наименьшего элемента { if (arr[j] < tmp) { pos = j; tmp = arr[j]; } } arr[pos] = arr[i]; arr[i] = tmp; // меняем местами наименьший с a[i] }} 2. Сортування бульбашкою (обміном). Ідея методу: крок сортування складається в проході знизу вгору по масиву. По дорозі проглядаються пари сусідніх елементів. Якщо елементи деякої пари знаходяться в неправильному порядку, то міняємо їх місцями.void bubbleSort(int* arr, int size){ int tmp, i, j; for(i = 0; i < size - 1; ++i) // i - номер прохода { for(j = 0; j < size - 1; ++j) // внутренний цикл прохода { if (arr[j + 1] < arr[j]) { tmp = arr[j + 1]; arr[j + 1] = arr[j]; arr[j] = tmp; } } }}Додаткова пам'ять, очевидно, не потрібно. Поведінка вдосконаленого (але не початкового) методу досить природне, майже відсортований масив буде відсортований набагато швидше випадкового. Сортування бульбашкою стійка, однак шейкер-сортування втрачає цю якість.На практиці метод бульбашки, навіть з поліпшеннями, працює надто повільно. А тому - майже не застосовується. 3. Сортування вставками. Сортування простими вставками в чомусь схожа на вищевикладені методи.void insertSort(int* a, int size) { int i, j, tmp; for (i = 1; i < size; ++i) // цикл проходов, i - номер прохода { tmp = a[i]; for (j = i - 1; j >= 0 && a[j] > tmp; --j) // поиск места элемента в готовой последовательности a[j + 1] = a[j]; // сдвигаем элемент направо, пока не дошли a[j + 1] = tmp; // место найдено, вставить элемент }}Аналогічно сортуванню вибором, середнє, а також найгірше число порівнянь і пересилань оцінюються як O (n ^ 2), додаткова пам'ять при цьому не використовується.Хорошим показником сортування є вельми природна поведінка: майже відсортований масив буде досортірован дуже швидко. Це, вкупі з стійкістю алгоритму, робить метод хорошим вибором у відповідних ситуаціях.Алгоритм можна злегка поліпшити. Зауважимо, що на кожному кроці внутрішнього циклу перевіряються 2 умови. Можна об'єднати з в одне, поставивши в початок масиву спеціальний сторожовий елемент. Він повинен бути свідомо менше всіх інших елементів масиву. 4. Сортування Шелла. Сортування Шелла є досить цікавою модифікацією алгоритму сортування простими вставками.int increment(long inc[], long size) { int p1, p2, p3, s; p1 = p2 = p3 = 1; s = -1; do { if (++s % 2) { inc[s] = 8*p1 - 6*p2 + 1; } else { inc[s] = 9*p1 - 9*p3 + 1; p2 *= 2; p3 *= 2; } p1 *= 2; } while(3*inc[s] < size); return s > 0? --s: 0;}void shellSort(int* a, long size) { long inc, i, j, seq[40]; int s; s = increment(seq, size); // вычисление последовательности приращений while (s >= 0) // сортировка вставками с инкрементами inc[] { inc = seq[s--]; for (i = inc; i < size; ++i) { T temp = a[i]; for (j = i-inc; (j >= 0) && (a[j] > temp); j -= inc) a[j + inc] = a[j]; a[j] = temp; } }}Часто замість обчислення послідовності під час кожного запуску процедури, її значення розраховують заздалегідь і записують у таблицю, якою користуються, вибираючи початкове прирощення по тому ж правилу: починаємо з inc [s-1], якщо 3 * inc [s]> size. 5. Пірамідальне сортування. Пірамідальна сортування є першим з розглянутих методів, швидкодія яких оцінюється як O (n log n).template< class T >void downHeap(T a[], long k, long n) { // процедура просеивания следующего элемента // До процедуры: a[k+1]...a[n] - пирамида // После: a[k]...a[n] - пирамида T new_elem; long child; new_elem = a[k]; while(k <= n/2) // пока у a[k] есть дети { child = 2*k; if(child < n && a[child] < a[child+1]) // выбираем большего сына child++; if(new_elem >= a[child]) break; // иначе a[k] = a[child]; // переносим сына наверх k = child; } a[k] = new_elem;}void heapSort(int* a, long size) { long i; T temp; // строим пирамиду for(i = size / 2 - 1; i >= 0; --i) downHeap(a, i, size-1); // теперь a[0]...a[size-1] пирамида for(i=size-1; i > 0; --i) { // меняем первый с последним temp = a[i]; a[i] = a[0]; a[0] = temp; // восстанавливаем пирамидальность a[0]...a[i-1] downHeap(a, 0, i-1); }}Побудова піраміди займає O (n log n) операцій, причому більш точна оцінка дає навіть O (n) за рахунок того, що реальний час виконання downheap залежить від висоти вже створеної частини піраміди.Друга фаза займає O (n log n) часу: O (n) разів береться максимум і відбувається просіювання колишнього останнього елемента. Плюсом є стабільність методу: середнє число пересилань (n log n) / 2, і відхилення від цього значення порівняно малі.Метод не є стійким: по ходу роботи масив так "перетрушується", що вихідний порядок елементів може змінитися випадковим чином. 6. Швидке сортування (сортування Хоара) "Швидке сортування", хоч і була розроблена більше 40 років тому, є найбільш широко застосовуваним і одним їх найефективніших алгоритмів.void quickSortR(int* a, long N) {// На входе - массив a[], a[N] - его последний элемент. long i = 0, j = N; // поставить указатели на исходные места T temp, p; p = a[ N>>1 ]; // центральный элемент // процедура разделения do { while (a[i] < p) i++; while (a[j] > p) j--; if (i <= j) { temp = a[i]; a[i] = a[j]; a[j] = temp; i++; j--; } } while (i<=j); // рекурсивные вызовы, если есть, что сортировать if (j > 0) quickSortR(a, j); if (N > i) quickSortR(a+i, N-i);}Кожне поділ вимагає, очевидно, O (n) операцій. Кількість кроків поділу (глибина рекурсії) становить приблизно log n, якщо масив ділиться на більш-менш рівні частини. Таким чином, загальну швидкодію: O (n log n), що і має місце на практиці. Порозрядне сортування. Розглянутий нижче алгоритм істотно відрізняється від описаних раніше.По-перше, він зовсім не використовує порівнянь сортируемих елементів.По-друге, ключ, за яким відбувається сортування, необхідно розділити на частини, розряди ключа. Наприклад, слово можна розділити по буквах, число - по цифрах...typedef struct slist_ { long val; struct slist_ *next; } slist; // функция сортировки возвращает указатель на начало отсортированного списка slist *radix_list(slist *l, int t) { // t - разрядность (максимальная длина числа) int i, j, d, m=1; slist *temp, *out, *head[10], *tail[10]; out=l; for (j=1; j<=t; j++) { for (i=0; i<=9; i++) head[i] = (tail[i]=NULL); while (l!= NULL) { d = ((int)(l->val/m))%(int)10; temp = tail[d]; if (head[d]==NULL) head[d] = l; else temp->next = l; temp = tail[d] = l; l = l->next; temp->next = NULL; } for (i=0; i<=9; i++) if (head[i]!= NULL) break; l = head[i]; temp = tail[i]; for (d=i+1; d<=9; d++) { if (head[d]!= NULL) { temp->next = head[d]; temp = tail[d]; } } m*=10; } return (out);}

Завдання:

Дано послідовність, що містить від 1 до 30 слів, у кожному з яких від 1 до 5 прописних латинських букв; між сусідніми словами - кома, за останнім словом - крапка. Надрукувати:

1) цю же послідовність слів, але у зворотному порядку;

2) ті слова, перед якими в послідовності перебувають тільки менші (за алфавітом) слова, а за ними - тільки більші;

3) цю же послідовність слів, але видаливши з її повторні входження слів;

4) всі слова, які зустрічаються в послідовності по одному разі;

5) всі різні слова, указавши для кожного з них число його входжень у послідовність;

6) всі слова за абеткою (у порядку зростання);

7) всі слова в порядку убування.

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ:

1. Особливості опису рядкових змінних.

2. Особливості використання операторів вводу-виведення для рядкових даних.

 

АНАЛІЗ ОДЕРЖАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ:

Підсумування та оформлення результатів експерименту слід обов’язково писати в кінці звіту в розділі «висновки». Висновки до лабораторної роботи слід писати про те, що було досліджено чи проаналізовано в даній лабораторній роботі. Не писати висновки від першої особи, уникаючи фраз типу: «я вивчи(в) / (ла)», чи «ми вивчили». Обов’язково здійснити та задокументувати обробку експериментальних даних.

 




<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Работа с редактором Word. Работа с Мастерами Word при создании факсов и резюме. | Лабораторна робота № 4. 3. Розрахунок за допомогою системи MATLAB 6.5.1

Дата добавления: 2015-09-19; просмотров: 971. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

В эволюции растений и животных. Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений. Оборудование: гербарные растения, чучела хордовых (рыб, земноводных, птиц, пресмыкающихся, млекопитающих), коллекции насекомых, влажные препараты паразитических червей, мох, хвощ, папоротник...

Типовые примеры и методы их решения. Пример 2.5.1. На вклад начисляются сложные проценты: а) ежегодно; б) ежеквартально; в) ежемесячно Пример 2.5.1. На вклад начисляются сложные проценты: а) ежегодно; б) ежеквартально; в) ежемесячно. Какова должна быть годовая номинальная процентная ставка...

Выработка навыка зеркального письма (динамический стереотип) Цель работы: Проследить особенности образования любого навыка (динамического стереотипа) на примере выработки навыка зеркального письма...

Тема: Кинематика поступательного и вращательного движения. 1. Твердое тело начинает вращаться вокруг оси Z с угловой скоростью, проекция которой изменяется со временем 1. Твердое тело начинает вращаться вокруг оси Z с угловой скоростью...

Условия приобретения статуса индивидуального предпринимателя. В соответствии с п. 1 ст. 23 ГК РФ гражданин вправе заниматься предпринимательской деятельностью без образования юридического лица с момента государственной регистрации в качестве индивидуального предпринимателя. Каковы же условия такой регистрации и...

Седалищно-прямокишечная ямка Седалищно-прямокишечная (анальная) ямка, fossa ischiorectalis (ischioanalis) – это парное углубление в области промежности, находящееся по бокам от конечного отдела прямой кишки и седалищных бугров, заполненное жировой клетчаткой, сосудами, нервами и...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.014 сек.) русская версия | украинская версия