Студопедия — Педагогічні погляди і завдання виховання особистості Я.А. Коменського
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Педагогічні погляди і завдання виховання особистості Я.А. Коменського






Народився майбутній учений-педагог в м. Нівніце (Чехія) в сім'ї мірошника.

Сім'я Коменського належала до християнського об'єднання богемських братів. Воно, як і інші об'єднання, боролося за своє національне звільнення від натиску німецьких баронів у рамках гусицького руху..

З 1604р. Я. Коменський разом з сестрою стають сиротами і їм призначають опікунів.

У лютому 1608р. Коменський вступає до латинської школи у м. Пшерові, яку закінчив з відзнакою, а 30 березня 1611р. Коменського зарахували в Гернборнський університет на богословський факультет.

У 1614г. Я Коменського призначають керівником Пшеровської братської школи, де він в першу чергу прагнув полегшити процес навчання. Він написав одну з педагогічних робіт «Правила більш легшої граматики».

З 1616р. Коменський стає помічником пшеровського єпископа. У цей період він пише роботу «Листа до неба», де розкриває свої демократичні погляди на існуюче положення речей в своєчасному йому суспільстві.

У 1618р. община «чеських братів» призначає Коменського пастирем-проповідником в м. Фульнеці і одночасно ректором братської школи. Під час роботи в Пшерові та Фульнеці Я. Коменський отримує досвід роботи з дітьми в школі, що значною мірою зумовило і різноманітність його педагогічного вчення. Цей період діяльності великого педагога можна вважати одним з найважливіших в становленні його педагогічного кредо, яке стало надалі його науковим вченням.

На початку 1621р. війська католицької ліги увірвалися у м. Фульнек, зруйнували це місто. В умовах жорстоких переслідувань і посилення діяльності інквізиції Я. Коменський переводиться в маленьке місто Брандисі під ім'ям графа Жертонинського. У підпіллі Коменський багато читає і пише.

У 1628р. Коменський починає свою педагогічну діяльність в м. Лешно (Польща). Спочатку майбутній учений працював в гімназії «братів», викладав в старших класах, а потім став ректором цієї гімназії (1635).

У 1642р. його призначають на посаду секретаря ради старійшин. У цей же рік він активно працює над головною своєю роботою – «Велика дидактика», закінчує її в 1632р.

Весь період діяльності в м. Лешно Я. Коменський працює і над відомою книгою «Материнська школа». Паралельно з «Великою дидактикою» він пише підручник на латинській мові «Відкриті двері до мов і всіх наук». У 1633 році він публікує доповнення до цієї книги.

У 1641р. Я Коменського запросили до Лондона; в цей час в Англії йшла громадянська війна, тому її парламенту і правлінню було не до освіти і науки. Проте великий дидакт не припиняє і в цих умовах науково-дослідної роботи. Він створює роботу пансофического характеру: «Шлях світла».

У серпні 1642р. він їде до Швеції. Канцлер Швеції переконує Коменського зайнятися питаннями викладання латинської мови і розробкою раціональної методики її викладу.

У 1646 році у вище журі Стокгольмського університету поступили ще не закінчені дидактико-методичні роботи, в числі яких «Новітній метод викладання мов», де описувалася методика викладання латинської мови, в основу якої лежить індуктивний метод викладу: спочатку – приклад, потім – правило; предмет і паралельно – слово.

Весною 1648р. синод запросив Я. Коменського посісти на посаду єпископа общини «чеських братів». У Угорщині Я. Коменський відкриває в м. Шарош-Паток три класи гімназії по новій системі навчання. Тут він закінчує книгу «Видимий світ у малюнках», яка була опублікована в 1658р.

У 1668р. Коменський написав роботу під назвою «Єдине необхідне», тут педагог-мислитель підводить підсумки своєму життю і діяльності, хоча останнім його твором стала праця «Продовження братського завіту», який, по суті, є автобіографією великого чеського педагога (1669).

15 листопада 1670 року Коменський помер. Він був похований в м. Неардені, поблизу Амстердама, на території французької церкви.

Світогляд Коменського був суперечливим. По релігійним поглядам він – протестант. У питаннях теорії пізнання, яка спостерігається в ряді його робіт, він проявляє значні матеріалістичні позиції. У гносеологічному відношенні Коменський – сенсуаліст. Він стверджував, що мир пізнається, подібно до Аристотелю і Ф. Бекону, Коменський заперечував можливість думки, знання, ідеї. Він стверджував, що розум є тільки «Tabula rasa», або «чиста дошка», де ще нічого не написано, проте на якій може бути написано все.

Дидактичні роботи Коменського, і, в першу чергу, «Велика дидактика», побудовані на основі сенсуалістичної гносеології. Значне місце в них відводиться індуктивному методу. До цього методу він звертався також і в підручниках «Видимий світ у малюнках», «Відкриті двері до мов» і деяких інших. Сенсуалістичний характер світогляду Коменського лежить в основі його вчення про наочність.

«Пансофія» Коменського визначила вимоги всебічності і систематичності освіти і пізнання. Його ідея «всіх учити всьому» є ідеєю, що всі люди здібні до пізнання і освіти, простій народ повинен дістати доступ до знань.

Відповідно до потреб часу виховання розглядалося як найважливіший спосіб підготовки людини до діяльного, практичного життя, до пізнання реального світу. Коменський виходив з положення, що цілі і завдання виховання повинні виходити з пізнання людини.

Великий дидакт бачив в дитині майбутнього діяча, мудреця і з великою пошаною і турботою відносився до її особистості.

Відповідно до основної мети виховання Коменський виділяє сутнісні елементи виховання: створити людину, яка знає всі речі, яка є володарем речей і самої себе, яка є такою, що себе і все підводить до Бога, джерела всіх речей, яка має здорове тіло. На думку ученого, цьому відповідає: наукове виховання; доброчесність і моральність, релігійність, фізичне виховання.

 







Дата добавления: 2015-08-30; просмотров: 744. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Опухоли яичников в детском и подростковом возрасте Опухоли яичников занимают первое место в структуре опухолей половой системы у девочек и встречаются в возрасте 10 – 16 лет и в период полового созревания...

Способы тактических действий при проведении специальных операций Специальные операции проводятся с применением следующих основных тактических способов действий: охрана...

Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час...

Принципы и методы управления в таможенных органах Под принципами управления понимаются идеи, правила, основные положения и нормы поведения, которыми руководствуются общие, частные и организационно-технологические принципы...

ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМОВОСПИТАНИЕ И САМООБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГА Воспитывать сегодня подрастающее поколение на со­временном уровне требований общества нельзя без по­стоянного обновления и обогащения своего профессио­нального педагогического потенциала...

Эффективность управления. Общие понятия о сущности и критериях эффективности. Эффективность управления – это экономическая категория, отражающая вклад управленческой деятельности в конечный результат работы организации...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия