Студопедия — Самостійна робота №5.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Самостійна робота №5.






Новітні релігійні культи і вірування (8 год.)

План

1. Загальна характеристика нетрадиційних релігій:

2. Форми і напрями нетрадиційної релігійності в Україні:

Методичні рекомендації:

Вивчаючи перше питання, необхідно звернути увагу на:

– історію, сучасний стан різних напрямів християнства в Україні, регіони поширення різних напрямів християнства, соціальні, політичні причини їх появи і поширення в Україні, становище в умовах Російської імперії, СРСР;

– активізацію діяльності в умовах незалежної Україні завдяки демократизації суспільного життя, зміні форм власності, утвердження демократичних прав і свобод особи. За поданими в рекомендованих підручниках таблицями проаналізувати, які саме напрями християнства поширені в Україні, динаміку їх зростання після проголошення незалежності.

Далі, згідно з пунктами плану, розглянути окремі напрями християнства.

При підготовці другого питання треба розглянути:

– причини поширення неорелігій в Україні в останній третині ХХ ст.; географію їх поширення;

– неохристиянські рухи закордонного походження, зокрема Церкву Христа Святих останніх днів (мормони) та неохристиянські рухи, що виникли на українському грунті;

– орієнтальні неорелігійні течії, зокрема “Товариство свідомості Крішни”, необуддизм;

– синтетичні релігії (“Біле братство”); сайєнтологічні течії;. Езотеричні об’єднання (“Жива етика”, теософія);

– неоязичницькі течії, зокрема Рун-віра;

При розгляді кожного з різновидів неорелігій треба висвітлити особливості віровчення, культу тих з них, що розвинулись на українському ґрунті, визначити специфіку місіонерської діяльності неорелігійних напрямів закордонного походження; рівень поширення в молодіжному середовищі.

Література:

Підручники:

1. Гараджа В.И. Религиоведение: учеб. пособие для студентов высш. учеб. заведений и преподавателей сред. шк. / В.И. Гараджа. – М. Аспект Пресс, 1998. – 348 с.

2. Калінін Ю.А. Релігієзнавство: пiдручник / Ю.А. Калінін, Е.А. Харьковщенко. 6-те вид. К.: Наукова думка, 2002. 352 с.

3. Крывелев И.А. История религий: Очерки: в 2 т. / И.А. Крывелев. – 2-е изд. дораб. – М.: Мысль, 1988.

Т. 1. – 1988. – 445 с.

Т. 2. – 1988. – 382 с.

4. Лубський В.І. Релігієзнавство: підручник / В.І. Лубський, В.І. Теремко, М.В. Лубська. – К.: Академвидав, 2002. – 408 с.

5. Радугин А.А. Введение в религиоведение: теория, история и современные религии: курс лекций / А.А. Радугин. – 2-е изд., дополн. – М.: Центр, 2000. – 240 с.

6. Релігієзнавчий словник / За ред. професорів А. Колодного і Б. Лобовика. – К.: Четверта хвиля, 1996. – 392 с.

7. Угринович, Д.М. Введение в религиоведение / Д.М. Угринович. – 2-е изд., доп. – М.: Мысль, 1985. – 270 с.

8. Ульяновський В.І. Історія церкви та релігійної думки в Україні. Навч. посібник: у 3-х кн./ В.І. Ульяновський. – К.: Либідь, 1994. – 256 с.

9. Черній А. Релігієзнавство: підручник / А. Черній. – К.: Академвидав, 2008. – 400 с.

Додаткова література до теми:

1. Антонович Д. Передхристиянська релігія українського народу / Д. Антонович // Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича / Упор. С.В. Ульяновська; Вст. ст. І.М. Дзюби; Перед. слово М. Антоновича; Додатки С.В. Ульяновської, В.І. Ульяновського. – К.: Либідь, 1993. – С. 189-196.

2. Безант А. Братство религий / А. Безант. – Рига: Виеда, 1992. – 100 с.

3. Бондаренко В. Церква і молодіжні організації в Україні / В. Бондаренко // Людина і світ. – 1992. – № 7-8. – С. 17-20.

4. Булашов Г.О. Український народ у своїх легендах, релігійних поглядах та віруваннях / Г.О. Булашов. – К.: Довіра, 1992. – 414 с.

5. Грушевський М. З історії релігійної думки на Україні / М. Грушевський. – К.: Освіта, 1992. – 192 с.

6. Здіорук С. І. Етноконфесійна ситуація в Україні та міжцерковні конфлікти / С.І. Здіорук. – К.: НІСД, 1993. – 60 с. – (Сер. «Наукові доповіді»; Вип. 9).

7. Ігнатуша О. «Вселенська церква нас не визнає...» / О. Ігнатуша // Людина і світ. – 1998. – №3. – С. 33-36.

8. Історія православної церкви в Україні: Збірка наукових праць. – К.: Четверта хвиля, 1997. – 292 с.

9. Как была крещена Русь. – 2-е издание. – М.: Политиздат, 1989. – 320 с.

10. Карпов А. Ю. Владимир Святой / А.Ю. Карпов. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Молодая гвардия, 2004. – 454 с.

11. Кузьмин А.Г. Падение Перуна. (Становление христианства на Руси) / А.Г. Кузьмин. – М.: Молодая гвардия, 1988. – 151 с.

12. Липинський В. Релігія і церква в історії України / В. Липинський. – К.: Рада, 1995. – 96 с.

13. Маринович М. Релігійна свобода в Україні. Місцеві церкви і закордонні місіонери / М. Маринович // Людина і світ. – 1997. – № 5, 6. – С. 30-33.

14. Матвеев В. Преданные Кришны – кто они? / В. Матвеев // Наука и религия. – 1990. – № 10. – С.25-28.

15. Мокрий В. Церква в житті українців / В. Мокрий. – Львів; Краків; Париж: Просвіта, 1993. – 328 с.

16. Москалець В. Релігійність як риса українського національного характеру / В. Москалець // Філософська і соціологічна думка. – 1993. – № 1. –

С. 67-80.

17. Рыбаков Б.А. Язычество древних славян / Б.А. Рыбаков. – М.: Наука, 1994. – 608 с.

18. Силенко Л. Мага Віра / Л. Силенко. Нью-Йорк: Видання Об’єднання Синів і Дочок України Рідної Української Національної Віри, 1979. 1393 c.

19. Степанов Н. П. Народные праздники на Святой Руси / Н.П. Степанов. – М.: Российский Раритет, 1992. – 80 с.

Контрольні питання і завдання:

Завдання 1. З наведеного уривку з’ясуйте:

• що собою являє Верховний Бог-Особа Крішна?

• на які два різновиди діляться живі істоти?

• якими якостями має володіти людина, яка від народження має божественний ухил, яка наближається до звільнення?

• якими рисами охарактеризовує Господь (Крішна) трансцендентну природу?

• якими якостями володіє демонічна людина?

“Я трансцендентний, вищий від усіх живих істот, як гріховних, так і безгрішних, і Я неперевершений, – тому світ і Веди прославляють мене як Верховну особу...”.

“О сину Притчи, в цьому світі є два різновиди створених істот. Одних називають божественними, інших демонічними.”

“Верховний Бог-Особа сказав: безстрашність, очищення свого існування, розвиток духовного знання, благодійність, вивчення Вед, здатність вгамувати свій гнів, зречення, спокій, співчуття до всіх живих, відсутність жадібності, порядність, скромність, відсутність заздрості – всі ці трансцендентні якості притаманні праведним людям, що обдаровані божественною природою”.

“Гордощі, зухвалість, зарозумілість, гнів, брутальність – ці якості притаманні істотам демонічного походження.

Демони не знають, що треба робити, їм не властива ані чистота, ані гідна поведінка, ані правда. Вони вважають, що чуттєве задоволення – найперша потреба людської цивілізації, вони всіма правдами і кривдами добувають гроші для чуттєвого задоволення. Так вони стають надто схильними до чуттєвих насолод і потрапляють до пекла.

Три брами відкривають шляхи до пекла: хтивість, гнів, пожадливість. Ті, хто керуються цим, не можуть досягти ні досконалості, ні щастя, ні вищого призначення”.

(Бгагавад-Гіта як вона є. – 1997. – С.662; 668-690).

Завдання 2. Опрацьовуючи працю В.Франкла «Релігійність як пошук сенсу життя», дайте відповідь на питання:

1. Як, на вашу думку, чи є логотерапія актуальна у сучасному житті людини?

2. Чому ми можемо говорити про певне співвідношення логотерапії і релігії? В чому ви бачите їх спільність і розбіжність?

3. Яка має бути роль освіти щодо сенсу життя людини?

4. Що має стати граничним сенсом буття людини?








Дата добавления: 2015-09-19; просмотров: 356. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Методика исследования периферических лимфатических узлов. Исследование периферических лимфатических узлов производится с помощью осмотра и пальпации...

Вопрос 1. Коллективные средства защиты: вентиляция, освещение, защита от шума и вибрации Коллективные средства защиты: вентиляция, освещение, защита от шума и вибрации К коллективным средствам защиты относятся: вентиляция, отопление, освещение, защита от шума и вибрации...

Задержки и неисправности пистолета Макарова 1.Что может произойти при стрельбе из пистолета, если загрязнятся пазы на рамке...

Вопрос. Отличие деятельности человека от поведения животных главные отличия деятельности человека от активности животных сводятся к следующему: 1...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия