Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






Загальні вимоги до безпеки технологічного обладнання та процесів


Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 654



Тема. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ»

План

1. Громадський пафос поезій «Три літа», «Чигрине, Чигрине...», «Чого мені тяжко...», «Минають дні, минають ночі...». Висока художня довершеність ліричних творів.

2. «Заповіт» – наше сприйняття твору.

3. Поема «Сон» («У всякого своя доля...») як політична сатира:

ü Ідейно-тематична основа твору: викриття самодержавно-кріпосницького ладу, гнівне осудження світу соціальної кривди.

ü Поетизація революціонера, що не мириться з цим світом, що прагне підняти маси на боротьбу проти нього.

ü Народний характер сатири, особливості композиції, мовна тканина твору.

ü Поема як один із найвидатніших зразків світової політичної сатири.

4. «Кавказ» як революційний твір. Поєднання сатиричного викриття царизму з героїкою та елегійністю.

5. Актуальний революційно-демократичний зміст послання «І мертвим, і живим...».

6. Осмислення з революційно-демократичних позицій виступу проти соціального і релігійного гніту в поемі «Єретик».

7. Спроба оцінити важливі події в містерії «Великий льох». Історична реальність сюжету. Алегоричність та символіка образів, поєднання сучасного з минулим, переплетення реального з фантастичним.

8. Осуд колоніальної політики царизму в Україні у творі «Розрита могила». Авторська характеристика діяльності гетьмана Б.Хмельницького.

9. Соціально-побутові поеми «Сова», «Наймичка», «Відьма». їх ідейно–тематичне спрямування, образи, композиція, стиль.

Індивідуальна робота

1. Вивчити напам’ять: «Заповіт», уривки із поем «Сон», «Кавказ», «І мертвим і живим...» (за вибором один твір).

2. Законспектувати статтю Барабаша Ю. «Поема–містерія Т.Шевченка «Великий льох»« (Див.: Барабаш Ю. Поема-містерія Т.Шевченка «Великий льох» // Дивослово. – 2001. – №4 – №5).

Практичне заняття №9

Тема. Невольницька лірика Т.Шевченка. Творчість поета останнього періоду. Драматургія і проза Т.Шевченка

План

1. Творчість Т.Шевченка періоду ув’язнення та заслання. Основні мотиви:

ü Твори про покликання поета («А нумо знову віршувать...», «Неначе степом чумаки...», «Лічу в неволі дні і ночі...», «Ну що б, здавалося, слова...»).

ü Автобіографічні вірші, їх глибока соціальна основа («І виріс я на чужині...», «А.О.Козачковському», «І золотої й дорогої...», «Ми вкупочці колись росли...», «Мені тринадцятий минало...», «Якби ви знали, паничі...»).

ü Фольклорна основа особисто–інтимної поезії («Ой стрічечка до стрічечки...», «У перетику ходила...», «На вгороді коло броду...», «Ой люлі, люлі, моя дитино...», «У нашім раї на землі...»), глибина розкриття в них дівочої долі, оспівування материнства.

ü Новаторство в жанрах пейзажної лірики («І небо невмите, і заспані хвилі...», «Сонце заходить, гори чорніють...»).

ü Легендарна основа сюжету вірша «У бога за дверима лежала сокира».

ü Революційний пафос у відкритті облудного панського патріотизму і народолюбства, уславлення борців за інтереси народних мас («Варнак», «Княжна», «Якби тобі довелося», «Марина» («Неначе цвяшок в серце вбитий...»)).

2. Поема «Неофіти». Звеличення у ній декабристів, заклики до революційної боротьби, до знищення самодержавства.

3. «Юродивий» – злободенність соціальної проблематики незакінченої поеми. Ідейно-художнє значення твору як одного з кращих у світовій літературі памфлетів на самодержавство.

4. Лірика останніх років, її мотиви й образи, її революційний пафос:

ü Ідейний зв’язок поезій «Сон» («На панщині пшеницю жала...»), «Я не нездужаю нівроку..». Висловлення мрії про майбутнє вільне життя і заклик до революційної боротьби.

ü Цикл «Доля», «Муза», «Слава» – синтетичне самоусвідомлення поета як творця, утвердження позитивного змісту своєї життєвої долі і своєї поетичної творчості.

ü Революційний зміст сатиричних наслідувань «Подражаніє Ієзекіїлю. Глава 19», «Осії. Глава XIV».

ü Ідейна спрямованість і образність віршів «Світе ясний! Світе тихий!..», «Гімн чернечий».

ü Мрії про «оновлену землю» в поезіях «І Архімед, і Галілей...», «Ісаія Глава 35».

5. Романтична трагедія «Никита Гайдай». Прославлення в нім визвольної війни українського народу проти польської шляхти під проводом Б.Хмельницького. Історична соціально-побутова драма «Назар Стодоля», її демократична спрямованість.

6. Доля кріпака-інтелігента в повістях «Художник», «Музыкант».

7. Доля покритки в повістях «Наймичка», «Капитанша».

8. Показ морального розкладу панства («Княгиня», «Несчастный»).

9. Проблема виховання («Близнецы»).

10. Т.Шевченко – основоположник нової української літератури.


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Вимоги до розташування виробничого та офісного обладнання | Категорії та класифікація приміщень за вибухопожежонебезпечністю
1 | 2 | 3 | <== 4 ==> | 5 | 6 | 7 |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.226 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.227 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7