Студопедия — Державно-правові вчення Західної Європи та ісламського Сходу доби Середньовіччя
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Державно-правові вчення Західної Європи та ісламського Сходу доби Середньовіччя






 

1. У який період європейської історії догмати церкви стали водночас політичними аксіомами, а біблійні тексти у суді мали силу закону?

а) у стародавньому світі; в) у середньовіччі;

б) у добу античності; г) у період нового часу.

 

2. Твердження, що держава зобов’язана підпорядковуватися церкві, а світські монархи коритися їй як християни – це основа:

а) теорії правової держави;

б) теократичної теорії;

в) патріархальної теорії держави;

г) теорії циклічності форм правління.

 

3. Головною проблемою державно-правової думки у добу середньовіччя є

а) боротьба між світською і духовною владами за вплив на суспільство;

б) визначення найбільш ефективних форм правління.

в) проблема правової держави;

г) перетворення суспільного ладу на принципах соціальної рівності, відсутності експлуатації і спільній праці усієї громадян.

 

4. Автором твору «Про град Божий» є:

а) Сенека; в) Тома Аквінський;

б) Аврелій Августин; г) Марсилій Падуанський.

 

5. Ідея моральної зверхності церкви над державою й обов’язок держави підтримувати церкву є основою вчення:

а) Аврелія Августина; в) Марсилія Падуанського;

б) Томи Аквінського; г) Вільяма Оккама.

 

6. Втіленням божественної справедливості є право. Головним принципом права є непорушний, вічний, санкціонований Богом закон, що регулює людські відносини. Ці твердження належать:

а) Аврелію Августину; в) Марсилію Падуанському;

б) Томі Аквінському; г) Вільяму Оккаму.

 

7. Автором твору «Сума теології» є:

а) Аврелій Августин; в) Марсилій Падуанський;

б) Тома Аквінський; г) Вільям Оккам.

 

8. Автором теологічної теорії держави і права є:

а) Тома Аквінський; в) Вільям Оккам.

б) Марсилій Падуанський; г) Ніколо Макіавелі.

 

9. Право людини на моральний протест деспотичній владі визнавав:

а) Сенека;

б) Аврелій Августин;

в) Тома Аквінський.

 

10. Автором твору «Захисник миру» є:

а) Аврелій Августин; в) Марсилій Падуанський;

б) Тома Аквінський; г) Вільям Оккам.

 

11. Твердження, що право виникає тоді, коли виникає держава, поза державою не існує ніяких прав належить:

а) Аврелію Августину; в) Марсилію Падуанському;

б) Томі Аквінському; г) Вільяму Оккаму.

 

12. Ідею народного суверенітету, згідно з якою сувереном у державі є народ - єдине джерело світської і духовної влади, вперше в середньовічній Європі висунув:

а) Аврелій Августин; в) Марсилій Падуанський;

б) Тома Аквінський; г) Вільям Оккам.

 

13. Першим у середньовічній Європі оприлюднив думку про те, що держава у своїй діяльності керується не божественним правом, а потребами держави з метою підтримки її життєдіяльності, оприлюднив:

а) Аврелій Августин; в) Марсилій Падуанський;

б) Тома Аквінський; г) Вільям Оккам.

 

14. У XIV ст. прихильником ідеї природного права і критиком папи римського щодо посягань на світську владу був:

а) Аврелій Августин; в) Марсилій Падуанський;

б) Тома Аквінський; г) Вільям Оккам.

 

15. Яка релігійна система стала визначальною для розвитку державно-правової думки середньовічного Сходу?

а) християнство; в) буддизм;

б) іудаїзм; г) іслам.

 

16. Під впливом праць якого античного автора розвивалася державно-правова думка ісламського Сходу?

а) Платона; в) Аристотеля;

б) Сенеки; г) Поліція.

 

17. Кому з мислителів ісламського Сходу належить класифікація людських суспільств: а) велике – об’єднання всіх людей землі; середнє – певний народ; мале – об’єднання людей в містах. При цьому він поділяв міста-держави на доброчинні, колективні та некультурні?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 

18. Хто з мислителів ісламського Сходу вважав, що ідеальною державою є доброчинне місто-держава, яку очолює філософ-правитель, який здатен пізнати закони природи і суспільства та передати ці знання населенню у формі релігії?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 

19. Хто з арабських вчених обґрунтував концепцію «двох істин», яка поєднала в собі філософію та релігію?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 

20. Хто із мислителів середньовічного Сходу виділяв два етапи розвитку суспільства: а) примітивне (сільське); б) цивілізоване (міське)?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 

21. Хто з мислителів середньовічного Сходу зробив висновок про невідворотність загибелі будь-якої держави в середньому через 120 років?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 

22. Хто з мислителів середньовічного Сходу дав таку класифікацію держав: а) «природна монархія», б) «політична монархія», в) «халіфат»?

а) Аль-Фарабі;

б) Аввероес (ібн Рошд);

в) Ібн-Халдун.

 


Тема 4







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 344. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Ситуация 26. ПРОВЕРЕНО МИНЗДРАВОМ   Станислав Свердлов закончил российско-американский факультет менеджмента Томского государственного университета...

Различия в философии античности, средневековья и Возрождения ♦Венцом античной философии было: Единое Благо, Мировой Ум, Мировая Душа, Космос...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Тема 5. Анализ количественного и качественного состава персонала Персонал является одним из важнейших факторов в организации. Его состояние и эффективное использование прямо влияет на конечные результаты хозяйственной деятельности организации.

Билет №7 (1 вопрос) Язык как средство общения и форма существования национальной культуры. Русский литературный язык как нормированная и обработанная форма общенародного языка Важнейшая функция языка - коммуникативная функция, т.е. функция общения Язык представлен в двух своих разновидностях...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия