Студопедия — Типологія розвитку первісної художньої культури.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Типологія розвитку первісної художньої культури.






Особливість первісної культури – на відміну від інших культур існувала на всій території нашої планети. Основний матеріал – камінь. Основне заняття – полювання і збиральництво. Люди різного віку, статі займаються однією справою.

Характерною особливістю мистецтва на самому ранньому етапі був синкретизм. Діяльність людини, пов'язана з художнім освоєнням світу, сприяла одночасно і формуванню людини розумної.

Головною художньою особливістю первісного мистецтва була символічна форма, умовний характер зображення. Символами є як реалістичні зображення, так і умовні. Часто твори первісного мистецтва являють собою цілі системи складних за своєю структурою символів, що несуть велику естетичну навантаження, за допомогою яких передаються найрізноманітніші поняття чи людські почуття.

Культура в епоху палеоліту. Спочатку невідокремленими в спеціальний вид діяльності і пов'язане з полюванням і трудовим процесом первісне мистецтво відображало поступове пізнання людиною дійсності, його перші уявлення про навколишній світ. Деякі мистецтвознавці виділяють три етапи образотворчої діяльності в епоху палеоліту. Кожен з них характеризується якісно нової образотворчої форми. Натуральну творчість - композиція з туш, кісток, натуральний макет. Включає в себе наступні моменти: обрядові дії з тушею вбитого звіра, а пізніше з його шкурою, накинутою на камінь або виступ скелі. Надалі з'являється ліпний основа для цієї шкури. Елементарною формою творчості була звіряча скульптура. Наступний другий етап - штучно-образотворча форма включає штучні засоби створення образу, поступове накопичення «творчого» досвіду, яке виразилося на початку в повно об'ємної скульптури, а потім в барельєфні спрощення.

Первісні художники стали зачинателями всіх видів образотворчого мистецтва: графіки (малюнки і силуети), живопису (зображення в кольорі, виконані мінеральними фарбами), скульптури (фігури, висічені з каменю чи виліплені з глини). Досягли успіху вони і в декоративному мистецтві - різьбленні по каменю і кістки, рельєфу.

Особлива область первісного мистецтва - орнамент. Він застосовувався дуже широко вже в палеоліті. Геометричним візерунком покриті браслети, всілякі фігурки, вирізані з бивня мамонта.. Цей орнамент складається в основному з безлічі зигзагоподібних ліній.

Первісні художники створювали і твори мистецтва малих форм, перш за все невеликі фігурки. Найбільш ранні з них, вирізані з бивня мамонта, з мергелю та крейди, відносяться до полеаліту.

Деякі дослідники мистецтва вважають, що найдавніші пам'ятники мистецтва по тим цілям, яким вони служили, були не тільки мистецтвом, вони мали релігійно магічне значення, орієнтували людину в природі.

Культура в епоху мезоліту та неоліту. Пізніші етапи розвитку первісної культури відносяться до мезоліту, неоліту і на час поширення перших металевих знарядь. Від присвоєння готових продуктів природи первісна людина поступово переходить до більш складних форм праці, поряд з полюванням і рибальством починає займатися землеробством і скотарством. У новому кам'яному столітті з'явився перший штучний матеріал, винайдений людиною, - вогнетривка глина. Перш люди використовували те, що давала природа, - камінь, дерево, кістка. В епоху неоліту та бронзовий вік справжній світанок пережив орнамент, з'явилися зображення. Передавальні більш складні і абстрактні поняття. Сформувалися багато видів декоративно-прикладного мистецтва - кераміка, обробка металу. З'явилися луки, стріли та глиняний посуд. На території нашої країни перші металеві вироби з'явилися близько 9 тис. років тому.

Культура бронзового століття. Починаючи, з бронзового століття яскраві зображення звірів майже зникають. Усюди поширюються сухі геометричні схеми. Наприклад, профілі гірських козлів, висічені на скелях гір Азербайджану, Дагестану, Середньої і Центральної Азії. Люди витрачають на створення петрогліфів все менше зусиль, наспіх процарапивая на камені дрібні фігурки. І хоча подекуди малюнки пробивають і в наші дні, давньо мистецтво ніколи не відродиться. Воно вичерпало свої можливості. Всі його вищі досягнення в минулому.

Останній етап у розвитку племен бронзового століття на Північно-західному Кавказі характеризуються існуванням великого вогнища металургії і металообробки. Велася видобуток мідних руд, виплавлівалась мідь, було налагоджено виробництво готових виробів із сплавів (бронзи).

В кінці цього періоду нарівні з бронзовими предметами починають з'являтися залізні, які знаменують собою початок нового періоду.

Розвиток продуктивних сил призводить до того, що частина пастуших племен переходить до кочового скотарства. Інші ж племена, продовжуючи вести, осілий спосіб життя на основі землеробства, переходять на більш високий етап розвитку - до плужного землеробства. У цей час відбуваються і соціальні зрушення серед племен.







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 240. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

Индекс гингивита (PMA) (Schour, Massler, 1948) Для оценки тяжести гингивита (а в последующем и ре­гистрации динамики процесса) используют папиллярно-маргинально-альвеолярный индекс (РМА)...

Методика исследования периферических лимфатических узлов. Исследование периферических лимфатических узлов производится с помощью осмотра и пальпации...

Общая и профессиональная культура педагога: сущность, специфика, взаимосвязь Педагогическая культура- часть общечеловеческих культуры, в которой запечатлил духовные и материальные ценности образования и воспитания, осуществляя образовательно-воспитательный процесс...

Устройство рабочих органов мясорубки Независимо от марки мясорубки и её технических характеристик, все они имеют принципиально одинаковые устройства...

Ведение учета результатов боевой подготовки в роте и во взводе Содержание журнала учета боевой подготовки во взводе. Учет результатов боевой подготовки - есть отражение количественных и качественных показателей выполнения планов подготовки соединений...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия