Дидактическая структура урока чтения
Ход урока
СХЕМА анализа урока чтения 1. Организация класса на уроке (начало и конец урока, приемы на уроке для организации класса, проведение физминуток, четкость и последовательность работы, умение владеть классом). 2. Проверка ранее изученного: формы, проверки, объем, характер опроса, активизация класса при проверке объективность и мотивация оценок. 3. Итоги изученного материала. Подготовительная работа: умение объявлять тему, метод подготовительной работы, целесообразность выбора его, отбор материала и иллюстрации, идейная направленность и содержательность работы, эмоциональная сторона работы. 4. Первичное знакомство и проверка текста правильность выбора приема первичного знакомства с текстом, характер и целесообразность данных вопросов, умение детей ответить на них. 5. Работа над текстом: словарная работа (место, приемы. Работа над точностью слов, терминологией, образной речи, анализ образного содержания (повторное чтение и его цель, характер беседы) деление текста на части и работа по ним, составление плана (целесообразность такого плана, умение точно выбрать заглавие), словесное рисование картин умение точно отразить картину, передать ее, отобрать главное (устное сочинение на основе прочитанного) подготовка к нему, умение детей отобрать материал другие виды работы.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ І АНАЛІЗУ УРОКІВ МУЗИКИ
Урок – основна форма організації музичного виховання в школі, обмежена в часі організаційна одиниця навчального процесу, основна функція якої полягає у досягненні часткової або завершеної мети навчання.
Сучасним уроком є урок, що задовольняє вимогам науково-технічного прогресу, досягненням педагогічної психологічної думки і відповідає цілям держави.
Вимоги до сучасного уроку: 1. Правильно визначити дидактичні виховні, розвивальні цілі уроку та його значення в системі інших за темою; 2. Вірно визначити тип уроку, продумати та обгрунтувати структуру. 3. Пов’язати певний урок з попередніми та наступними. 4. Добирати й застосовувати оптимальні поєднання методів вивченого нового матеріалу, інноваційних технологій; 5. Забезпечити систематичний і різноманітний контроль знань школярів. 6. Продумувати систему повторення і закріплення вивченого. 7. Знаходити належне місце домашньому завданню, що є доповненням певного уроку, підготовленого до наступного. 8. Для урока музики характерна особлива емоційна атмосфера, музика – “мова почуттів” Сучасний урок має бути цілісним, проводитись на одному диханні, емоційно піднесеним, викликати інтерес до навчання, виховувати потребу в знаннях. Передбачається активний темп і ритм, завершені дії вчителя, повний контакт у їхніх взаємодій, педагогічний такт, атмосфера доброзичливості й активної творчої праці і різноманітність видів діяльності дітей, поєднання багатьох методів навчання, управління навчальним процесом протягом уроку (45 хв.), різноманітні елементи уроку тісно пов’язані і взаємодіють.
Фізкультурні хвилинки
1. На мелодію української пісні “І шумить, і гуде” гра-фізхвилинка. Приказка перед грою “Дощик, дощик на доріжці, Він намочить наші ніжкі! Треба ніжки підіймати, І калюжки обминати” Діти вільно стоять, руки на стегні (готуються до стрибків) Вчитель співає. Діти теж, виконуючи рухи по змісту кожного куплету.
І. “Стрибать буду тепер На обох ніжках Стрибать буду на одній 2 р. Та на другій потрошку
ІІ. Вправо – скок! Вліво – скок! На обох ніжках. Стрибать буду на одній 2 р. Та на другій потрошку
ІІІ. То вперед, то назад, На обох ніжках. Стрибать буду на одній 2 р. Та на другій потрошку.
ІV. А тепер покручусь На обох ніжках. (стрибають, кружляють кругом себе) Стрибать буду на одній 2 р. Та на другій потрошку.
Пісня – гра “Іди, іди, дощику” (Українська народна пісня) Діти стоять у колі, опустивши руки, або рядочком, дивляться на небо, на хмаринки і співають: Іди, іди, дощику, Дитячі руки піднесені над головою долонями вгору. З'єднані пальні в такт музики то згинаються, то розгинаються, ніби підманюючи дощик до себе. Зварим тобі борщику, Тут руки опускаються трохи нижче грудей, ліва «бубликом» охоплює горщик», а права ніби розмішує ложкою в горщику «борщик». Поставимо в кутику На терновім прутику. Діти ставлять «горщик» на землю, потім розпрямляються і знову підносять руки догори Хлюи-хлюп. хлюп-хлюп! Двічі Дощик почав накрапати. Співаки, опускаючи руки донизу, роблять долонями різкі рухи, немов бризкають водою. Далі припадають на одне колінне і на останні чотири восьмих стукають пальчиками об долівку, імітуючи хлюпотіння дощових краплин. Діти раді дощику, хочуть, щоб той був ряснішим. От вони поволі підводяться, одночасно простягають руки вгору, їхні пальчики знову «манять» дотик: Іди, іди, дощику, Холодною водицею Відром, цебром, дійницею. Над нашою пашницею. Наприкінці куплета усі опускають руки перед собою долонями вгору і на рівні талії розводять їх в сторони, немов показують, що навколо стелеться пашниця. А тим часом дощ усе дужчає, набирає сили: Хлюп-хлюп. хлюп-хлюп! (Двічі) Діти зводять руки докупи і на кожну восьму голосно плетуть у долоні, імітуючи хлюпотіння великого дощу. Іди, іди, дощику, Зварим тобі борщику, Собі зварим кашки, Стрибати гопашки. Го-па, го-па, гопашечкп. Наїлися вже кашечки! Гоп! (Окликом) Сповнені щастя од того, що дощик підкорився, усі беруться за руки і. весело співаючи третій куплет, колихаються на місці, а від слів «Го-па. го-па» і далі виконують вибиванець. На закінчення пісні діти обома ніжками роблять підскок і голосно вигукують: “Гоп!”
СХЕМА АНАЛІЗУ УРОКУ МУЗИКИ
1. Дата, клас, прізвище вчителя, який проводив урок. 2. Готовність класу до уроку. 3. Тема уроку. 4. Мета уроку. 5. Тип уроку, його структура. 6. Використання наочності, засобів ТЗН, методів та прийомів активізації діяльності учнів. 7. Взаємозв’язок різних видів діяльності на уроці – цілісність уроку музики
Аналіз видів діяльності
Музична грамота - доступність та чіткість понять, термінів тощо; - наявність та якість наочності, ефективність та вміння користуватись нею; - методи, прийоми, музично-ритмічні та слухові ігри, вправи, які сприяють засвоєнню матеріалу; - вірність методичних зауважень; - взаємозв’язок з іншими видами діяльності.
Розспівування - мета вправ, поспівок, якість її виконання; - зв’язок музичного репертуару розспівок із хоровим співом. - вірність та художньо-образний зміст показу; - ефективність прийомів і методів навчання.
Вокально-хорові навички - емоційний настрій на виконання або розучування пісні (вступна бесіда, інформація про авторів, аналіз змісту тощо); - якість показу, виразність виконання; - послідовність етапів роботи над піснею; - вірність та доступність методичних пояснень, вказівок, різноманітність прийомів - вміння коригувати диригентським жестом; - якість досягненої мети.
Сприймання музики - емоційний настрій на слухання твору (розповідь, діалог); - якість виконання або запису; - логічність та доступність художнього аналізу твору; - відокремлення основних моментів музик у зв’язку із змістом, формою твору; - мета повторного слухання, її значення в аналізі; - узагальнення засобів музичної виразності; - зв’язок з іншими видами мистецтв; - використовування прийомів “вільного диригування”, “пластичного інтонування”, методу роздумів про музику.
Організація закріплення вивченого матеріалу: - вибір форми закріплення; - чіткість поставлених запитань; - ступінь засвоєння матеріалу учнями.
Професійні вміння та навички вчителя: - контакт з класом; - тон, темп і культура мови, стиль поведінки вчителя; - раціональний розподіл часу на уроці; - поведінка учнів.
Використання міжпредметних зв’язків, зв’язків з іншими видами мистецтв. Досягнення навчально-виховної мети уроку, планування завдань розвитку. Опитування та педагогічна оцінка на уроці. Висновки та побажання.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ І АНАЛІЗУ УРОКІВ ПРИРОДОЗНАВСТВА
Використання різноманітних методів в навчанні
|