Головна сторінка Випадкова сторінка КАТЕГОРІЇ: АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія |
Chapter 2Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 521
старшин годилося вночі… І так правили наші отці. Всяк міг слово сказати – і те було благом.» ( «Велесова книга», К., 1995, д.№ 3б, с.19 ) Розглядаючи слово «Пантеон», значення якого ( з грецької мови ) подається як «храм усіх богів», зазначимо, що слово зазнало кількох етапів запозичень ( 1. шумерське слово «Бан» трансформується у хаттське – «Пан»; 2. у хаттському вжитку до нього долучається вказівний займенник «то» - «Пан то»; 3. лувійці, сусіди хаттів, запозичують хаттське словосполучення «пан то», вживають його в значенні окремого слова «панто». Долучаючи свій власний вказівний займенник «он», та трохи змінюючи транскрипцію самого хаттського словосполучення , вимовляють його, як «пантеон»; 4. Це слово запозичують у лувійців греки Pantheion . Згадаємо опис храму Посейдона, у атлантів, зроблений Платоном: «Снаружи вокруг храма стояли золотые изображения жён и всех тех, кто произошол от десяти царей…» ( Т.Н.Дроздова, Э.Т.Юркина « В поисках образа Атлантиды», М., СТРОЙИЗДАТ, 1992, с.298 ). Цей опис цілком відповідає сучасному значенню слова «пантеон» ( пам’ятне місце видатним діячам держави ). Такі шумерські статуї з храму Абу в Тель-Ахмарі ( кінець першої половини 3 тисячоліття до н.е. ), яких науковці називають «прохачами чи богами», можна визначити, як «пантеон правлячих династій» цього міста. ( Войтех Замаровський «Спочатку був Шумер», К., 1983, іл. після с.160 )
sahhan – саххан (форма земельного соха – знаряддя праці , форма володіння) 92,131-132**** земельного податку ( «від сохи» ). Це слово, за своїм походженням має бути тюркське. В уйгурській мові “плуг” ( сока ), в киргизькій – «соко». З турецької мови «saha» [саха ] – «поле», «площа». В українській мові існує слово “сохатий” , яке відповідає лувійському “лось”. Якутське слово “саха” означає “олень”. Плуг, як знаряддя праці, має частину, яка перевертає скибу землі, і вона називається – леміш ( “ те, що перевертає ”, “ те, що перемішує”. Лінгвістичний аналіз вказує, що леміш виготовлявся з рогу “сохатого“. Цей ріг, на завершенні, має широку потовщену кістку, своєрідну – “лопатку “. Роги інших оленів для цього не могли бути використані, зважуючи на їх будову. Відомий російський мовознавець В.І.Даль зазначає : « Сохатыйм. – зверь с рассохами, скотина оленьего рода, с широкими лопастистыми рогами. Сохатый олень – двугодовалый северный олень, у которого уже выростают рога. Сохатый – Лось, Прикол, созвездие Большой Медведицы. Сохачьи рога». (В.И.Даль «Толковый словарь русского языка», Москва, «ЭКСМО»,2006,с.614.) Науковці музею археології та етнографії Якутського Державного Університету зазначають: «Наскальные изображения раннего неолита Якутии представлены незначительным числом. Главная фигура в изобразительной традиции этого времени ЛОСЬ». ( http:// www.ysu.ru/museum/archeolog/archeology.shtml ) Процитуємо коротеньку справку про цю тварину з спеціальної наукової літератури: “Лось – самый крупный вид дичи. Рост в плечах 240 см., вес 570 кг. ( рекорд 655 кг.) Самец несёт рога более полутора метров в размахе и весом до 20 кг. К осени малютка-лось, родившийся летом, достигает веса в центнер. Самые
|