Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






Правова культура юриста


Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 700



Головна особливість філософських учень християнського Середньовіччя полягає в їх теоцентричному характері. Принцип теоцентризму що послідовно проводиться Августином і Фомою Аквінським, затверджував Бога як центр всесвіту і головного хранителя світового і соціального порядку. Бог виступав як законодавча першооснова, з якої виходять всі релігійні, моральні і правові норми. Філософсько-правова думка Середньовіччя внесла свій внесок до збереження традицій вивчення і викладання римського приватного права. Але разом з тим теза: Jus divinum, jus sacrum «божественне право є священне право» супроводжує філософсько-правову думку впродовж всього Середньовіччя.

Найбільшим християнським мислителем, одним з видатних «батьків церкви» був Аврелій Августин Блаженний (354—430 рр.). В трактаті «Про град Божий» Августин висуває думку про єдність людської і божественної історії, які течуть в протилежних, але взаємно нероздільних сферах. Змістом їх є бій двох царств (градів) Божого і земного. Дуалізм Бога і природи переноситься, таким чином, і на суспільний розвиток. Божий град представляє меншу частину людства. Це ті, хто своєю морально-релігійною поведінкою заслужили у Бога порятунок і милосердя. У земному граді, навпаки, залишаються самолюбиві, жадібні, егоїстичні, люди, що забувають про Бога. Божий град постійно посилюється в суспільно-історичному розвитку, особливо після приходу Ісуса. Головна передумова приналежності до граду Божого упокорювання і покірність перед Богом і церквою.

Мислителем, який зробив спробу систематизувати християнські ідеї, звести їх в єдине несуперечливе ціле, став Фома Аквінський (Аквінат) (1225—1274 рр.). Держава, на думку Аквінського, є створенням людини, яка виконує веління Бога. Сама людина істота розумна, така, що є вільною. Свобода здатність людини діяти відповідно до розумно пізнаної необхідності, що витікає з божественного статусу, характеру і цілей порядку всесвіту і обумовлених цим законів.

Під правом Аквінський розуміє зрівняння дій і одночасна дія божественної справедливості в суспільстві. Право у нього підрозділяється на три рівні: 1) божественне право: встановлення, дані Богом і норми церкви як представниці Божої влади на землі; 2) право народів, що розуміється як природне право в його аристотелівському трактуванні; 3) людське право як писане, позитивне право світської держави. Кожному рівню відповідають свої закони. Божественне право втілюється у Вічному законі (Писання); право народів в законах відповідних природі людини (прагнення до самозбереження, продовження роду, пошана гідності); людське право в світських законах, силою і страхом примушуючих людей не робити зла.

Фома Аквінський розробив християнсько-теологічний варіант юридичної правосвідомості. Його філософсько-правові погляди отримали подальший розвиток в томістських та неотомістських концепціях природного права.

Філософія права Нового часу та епохи Просвітництва

3.1.Значення творчості Гуго Гроція для становлення філософії права Нового часу.

Правові учення цього періоду своїм головним предметом зробили розробку природного права. Такий новий напрям в правознавстві оформився в школу природного права яка домінувала в юриспруденції впродовж XVII-XVIII ст. Родоначальником її був голландський юрист Гуго Гроцій (1583-1645 рр.). Найбільш відома праця Гроція «Про право війни та миру» (1625 р.). Гроцій ділить право на природне і волевиявлене. Природне право визначається їм як «розпорядження здорового розуму» і виступає як критерій для відмінності дозволеного і недозволеного. Волевиявлене право ділиться на божественне (дане зверху і що має джерелом волю Бога) і людське. Розвиваючи концепцію природного права, Гроцій створив основи міжнародного права, яким керуються у відносинах між собою окремі держави. Його напрацювання в цьому напрямі надалі зробили вплив на ідею міжнародного права, які були втілені у наш час (ООН, Ліга Націй і т. п.).


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Тільки толерантні юридичні дії здатні залагодити ті чи інші суспільні конфлікти. | Лише природне право здатне формувати правову культуру як реальну свободу, об'єктивну справедливість, формальну рівність.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | <== 21 ==> | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.173 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.173 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7