Студопедия — Чим могли займатись полонені римські воїни протягом кількох років полону?
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Чим могли займатись полонені римські воїни протягом кількох років полону?






Безперечно, працювали на суспільно-корисних роботах: відбудовували фортеці, будували укріплення, будували мости через річки, розчищали стави, навчали ремісничій та військовій справі місцеве населення, тощо.

Цікаве дослідження цих топонімів знаходимо у збірнику праць науковців Інституту мовознавства ім.. О.О.Потебні – («Ономастика України першого тисячоліття нашої ери», Наукова думка, Київ,1992, с.77-87, карта).

Хочемо привернути увагу дослідників до статистичних даних, належності топонімів з основою ТРОЯН – в залежності від номенклатури об’єкта, зроблених цими науковцями:

 

річка – 4;

село – 20;

вал – 2;

урочище – 1;

гора – 1;

став – 1;

всього – 29.

 

Нам здається, що місця поселення, місця робіт, де були задіяні «троянові» воїни-полонені, і називались місцевим населенням «трояновими».

Виходячи з цього, було б цікавим поєднати карту дослідників «топонімів з основою ТРОЯН –» з картою археологічних знахідок римських монет та речей «троянового» періоду- римського та грецького походження, римських поховань. Якщо археологічні дослідження підтвердять наявність таких знахідок поблизу цих населених пунктів (валів, ставів, річок) це було б найкращим доказом саме цієї наукової гіпотези.

 

4.

Маврикій, говорячи про антів, вказує:

«Мужньо витримують вони перебування у воді, так що часто деякі з числа тих, що залишаються дома, захоплених зненацька раптовим нападом, поринають у пучину води. При цьому вони тримають в роті спеціально виготовлені великі, видовбані всередині тростини, які доходять до поверхні води, а самі, лежачи навзнак на дні (ріки), дихають з їх допомогою, і це вони можуть робити на протязі багатьох годин, так що абсолютно не можна догаджатися про їх присутність»

(Маврикій, друга половина 6 – початок 7 ст., «Стратегікон» // «Давня історія України», книга 2, К., «Либідь»,1995, с.202-203).

 

Наші сусіди напевне знали про це. Запозичуючи народні перекази хатто-шумерів, нащадки малоазійських лувійців- росіяни до цього часу розповідають казки про воїнів, що виходять з моря. Видатний російський поет О.С.Пушкін, почувши народні історії (казки), лише поетично їх оформив. Нам здається, що ці перекази існували і у добіблійні часи, і в часи розквіту держави – Київської Руси. Так само, болгари розповідали свої казки про Бабу-ягу…

(«про стару бабу з палицею»).

Ім’я хеттського царя Телепінуса, насправді є народним поетичним ім’ям -прозвиськом, адже про нього науковці дізнались з міфів, а отже, з літературних творів.

Яке справжнє його ім’я?

Про це ми розповімо далі. А зараз, хочемо привернути увагу на подібність імен героя української казки Івасика-Телесика та героя хеттського міфу – Телепінуса.

Автор вважає, що постать казкового Івана-дурня, позитивного героя багатьох лувійських казок є калькою хатто-шумерського – Телепінуса.

Казка є найбільш сталою, у часі, формою народних переказів.

З покоління до покоління, батьки розповідали дітям ті ж самі казки, що чули у дитинстві.

І так велося на протязі століть, навіть – тисячоліть…

 

5.

«Се бо сядьмо на землю і візьмемо її до рани своєї, і натовчем (землю) до неї.

А як по смерті своїй станемо перед Мар-Морією, та щоб сказала (та): «Не можу винити того,

яко наповнений землею, і не можу його одділити од неї». І боги, що там є, скажуть тоді:

«Се русич і залишиться ним, бо взяв землю до рани своєї і несе її до Нави».

Велесова книга», Київ,1995, д.№37б, с.125);

 

«І народ великий звитязив по світу і потоптав роди інші, істягнувши сили із каменя…»

Велесова книга», Київ,1995, д.№25, с.98).

 

«Теж неодноразово я бачив, як вони, поранені стрілою, перебуваючи далеко від хірургів,

перевязували себе жменею землі, замішаною в долоні з дещицею власної слини,і це

заліковувало так добре, як найкращий бальзам».

(Гійом Левассер де Боплан «Опис України …» Київ, «Наукова думка», 1990, с.83).

 

Можливо, саме такий спосіб лікування у наших пращурів, став основою грецького міфа про

боротьбу грецького героя Геракла з хатто-шумером - Антеєм:

«Геракл оторвал его от земли и задушил в воздухе, т. к. тот оставался неуязвимым,

пока соприкасался с землёй. (Apollod. 2, 5, 11).»

(«Мифы народов мира» - энциклопедия, т.1, М.,1991, с.279).

 

6.

«Отож греки стали тими, що не мають сили і збабнилися, швидко звикли до мечів тонких і щитів

легких і землю кидали ту через слабкість свою…»

Велесова книга», Київ,1995, д.№8(3), с.59).

Яке значення вкладали наші пращури у слово «збабнилися»?

Гадаю, що погодитесь з таким визначенням: «позбутись мужності», «позбутись ознак сміливості,

мужності, характерних для чоловіка, та набути ознак слабкості, характерних для жінки».

Цікавим є те, що в хеттських ритуалах, а отже, в хаттських,таких, як: «повернення мужності»,

«клятва війська царю» приймала участь жінка-жриця: «Я помещу зеркало и прялку в руки

мужчины. Он проходит под воротами. Когда он выйдет из ворот, я возьму у него прочь зеркало

и прялку. Я дам ему лук и стрелы, и я ему скажу так: «Смотри! Я взяла у тебя женственность и

дала тебе мужественность. Ты отбросил прочь пути женщины, покажи теперь пути мужчины!»

(А.Е.Наговицын «Магия хеттов», М.,2004, с.146).

«Помощники жреца приносят утварь женщины, прялку и зеркало, они ломают лук, и жрец

говорит так: «Разве не видете вы здесь женской утвари? Её принесли для клятвенного обряда.

Кто нарушит эту клятву и кто принесёт зло царю, и царице, и царевичам, того эти клятвы из

мужчины пусть превратят в женщину! Пусть воины станут женщинами, пусть они наденут на

себя женские одежды и покроют головы тканями! Пусть они сломают свои луки и стрелы и

разобьют палицы, а в руки пусть возьмут прялки и зеркала! …»

(Там само, с.139-140).

 







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 317. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Этапы трансляции и их характеристика Трансляция (от лат. translatio — перевод) — процесс синтеза белка из аминокислот на матрице информационной (матричной) РНК (иРНК...

Условия, необходимые для появления жизни История жизни и история Земли неотделимы друг от друга, так как именно в процессах развития нашей планеты как космического тела закладывались определенные физические и химические условия, необходимые для появления и развития жизни...

Метод архитекторов Этот метод является наиболее часто используемым и может применяться в трех модификациях: способ с двумя точками схода, способ с одной точкой схода, способ вертикальной плоскости и опущенного плана...

Типы конфликтных личностей (Дж. Скотт) Дж. Г. Скотт опирается на типологию Р. М. Брансом, но дополняет её. Они убеждены в своей абсолютной правоте и хотят, чтобы...

Гносеологический оптимизм, скептицизм, агностицизм.разновидности агностицизма Позицию Агностицизм защищает и критический реализм. Один из главных представителей этого направления...

Функциональные обязанности медсестры отделения реанимации · Медсестра отделения реанимации обязана осуществлять лечебно-профилактический и гигиенический уход за пациентами...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия