Студопедия — МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ






Висвітлення переважної частини тем дисципліни «Історія дизайну» міститься в навчальному посібнику з грифом МОН:

1.Удріс І., Школяр А. Нариси з історії зарубіжного дизайну. Новий та новітій час.- Навч. Посібник.- Кривий Ріг, Видавничий дім, 2008.- 251с.

2. Удріс І., Удріс Н. Ілюстрація моди: від ренесансу до постмодернізму.- Кривий Ріг: Видавничий дім,, 2013.- 208с., іл..

 

14. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Основна

1. Бірюльов Ю. Мистецтво Львівської сецесії.- Львів, 2005.

2. Воронов Н.В. Российский дизайн.- М. В 2-х т.- 2001.

3. Даниленко В.Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури.- Харків, 2005.

4. Ковешникова Н.А. Дищайн: история и теорія. Уч. Пособие. Изд.3-е.- М., 2007.- 221с.

5. Лаврентьев А.Н. История дизайна.- М., 2007.

6. Морран Анри, де. История декоративно-прикладного искусства от древнейших времен до наших дней.- М., 1982.

7. Райли Н. Байер П. Элементы дизайна. Развитие дизайна и элементов

стиля от Ренессанса до постмодернизма.- М., 2004.

8. Сарабьянов Д.В. Стиль модерн. Истоки, история, проблемы.- М., 1989.

 

Додаткова

1. Гизе М.Э. Очерки истории художественного конструирования в России.- Л., 1978.

2. Даниленко В. Майбутнє європейського дизайну: Чехія, Польща, Україна.- Харків, 2007.

3. Дизайн та образотворче мистецтво: Словник.-Луцьк, 2000.

4. Кантор К.М. Правда о дизайне.- М., 1996.

5. Легенький Ю. Філософія моди.- К., 2003.

6. Лолла Г.Н. Дизайн.- М., 1998.

7. Михайлов С.М. История дизайна.- М., 2000. Т.1.

8. Михайлов С.М.. Михайлова А.С. История дизайна. Краткий курс.- М., 2004.

9. Моррис У. Искусство и жизнь.- М., 1973.

10. Мигаль С. Проектування меблів.- Львів, 1999.

11. Назаров Ю.В. Постсоветский дизайн (1987-2000).- М., 2002.

12. Нога Олесь. Проект пам’ятника Івану Левинському.- Львів, 1997.

13. Ротенберг Е.И. Искусство Италии ХVІ века (Серія ПМИ).- М., 1967.

14. Ротенберг Е.И. Западно-европейское искусство ХVІІ века (Серія ПМИ).- М., 1971.

15. Сарабьянов Д.В. Модерн. История стиля.- М., 2001.

16. Соловьев Н.К. История современного интерьера 1850-1910.- М., 2004.

17. Стівен А. Путеводитель по стилю «Движение искусств и ремесел».- М., 2000.

18. 100 дизайнеров Запада.- М., 1994.

19. Ханко В. Лекції з історії мистецтва. 4. Історія українського мистецтва.- К., 2006.

20. Хиллер Б. Стиль ХХ века.- М., 2004.

21. Шмагало Р. Мистецька освіта в Україні середини ХІХ – серед. ХХ ст.. Структурування, методології, художні позиції.- Львів. 2005.

 

Теми курсу висвітлені в посібнику: Удріс Ірина, Школяр Андрій Нариси з історії зарубіжного дизайну. Новий та Новітній час. Навч. Посібник.- Кривий Ріг, 2008.- 251с.

 

 

15.Інформаційні ресурси:

Бібліотека КІПУ,бібліотеки міста,міська бібліотека мистецтв, інформативна база факультету мистецтв …,

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

КРВОРІЗЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ

ДВНЗ «Криворізький національний університет»

Факультет мистецтв

 

 

Кафедра ДПМ та дизайну

 

 

Методичні рекомендації по виконанню лабораторних робіт

з дисципліни «Історія графічного дизайну»

 

для студентів напряму знань 6.020205 «Дизайн»

 

Галузь знань 0202 Мистецтво

 

Кривий Ріг 2013

 

В рамках освітніх програм творчого профілю (ОМ, ДПМ, Дизайн) переважають лабораторно-практичні заняття – за суттю практичні, але по формі організації навчального заняття вони відносяться до лабораторних занять.

Завданням лабораторно-практичних робіт з історії дизайну є формування конкретних умінь та навичок художнього та порівняльного аналізів творів мистецтва. В процесі їх виконання використовуються графічні інформаційні програми, акварельні фарби, олівці, фломастери тощо. Їх використання не вимагає додаткового інструктажу з техніки безпеки.

Лабораторна робота по історії графічного дизайну є вербально-графічним аналізом, який не потребує додаткових пояснень, захисту, питань і перевіряється як звичайна письмова робота.

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № _1__

 

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Порівняльний аналіз стилістичних особливостей творів графічного дизайну різних стилів: ар-нуво та ар-деко

Мета заняття: Метою даної роботи є формування умінь і навичок комплексного функціонально-художнього аналізу як засобу визначення особливостей історико-художнього стилю та цілісної характеристики творів графічного дизайну.

Кількість годин 4 години

Мистецькі твори для аналізу обираються студентом в залежності від персональних зацікавлень з переліку розглянутих на лекціях. На основі зіставлення композиції, кольору, текстових та образотворчих елементів виявити спільності і особливості двох афіш, комерційних рекламних плакатів, творів прикладної графіки тощо. Визначити співвідношення вербально-графічних засобів формування художнього образу. Приділити увагу специфіці орнаментальної мови кожного з творів як вагомій складовій визначення формально-стилістичної приналежності. Вербальний аналіз доповнюється графічними схемами.

Матеріали та інструменти – репродукції робіт, папір,ручки, олівці, лінійки.

 

Література: 2., 3, 7, 8, 10, 18., 27. – з переліку навчальної програми

 

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № _2__

 

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Порівняльний аналіз плакатів одного стилю різної тематики

Мета заняття: Метою даної роботи є визначення єдності художньої мови і розмаїття авторських манер в творах графічного дизайну одного стильового напрямку.

Кількість годин 2 години

Мистецькі твори для аналізу обираються студентом в залежності від персональних зацікавлень з переліку розглянутих на лекціях. На основі зіставлення різних плакатів часів ар-нуво або ж ар-деко виявити характерні стильові ознаки орнаменту, проблеми синтезу образотворчо-вербальної мови та засади формоутворення в творах різного призначення: комерційному, театральному, соціальному плакатах. Відмітити єдність загальної проектно-дизайнерської мови та виявити відмінності, що залежать від спрямування на певного споживача. Особливу увагу звернути на орнаментальний декор як визначальний фактор у вказаних стилях.

Матеріали та інструменти – репродукції робіт, папір,ручки, олівці, лінійки.

Література: 7, 10, 13, 18, 25, 27. з переліку навчальної програми

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № _3__

 

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Мистецтвознавчо-художній аналіз плакату Новітнього часу (на вибір студента).

Мета заняття: Метою даної роботи є різнобічна вербально-графічна характеристика певного твору з метою його атрибуції стосовно часу створення і приналежності до певного мистецького напрямку.

Кількість годин 4 години

В основі даної роботи – виявлення умінь та навичок фахового аналізу творів прикладної графіки та графічного дизайну на прикладі дослідження формально-змістових якостей соціального, театрального чи екологічного постера. По-можливості в процесі виконання роботи визначити інформаційні параметри – авторство, час і місце створення, видову приналежність, цільову аудиторію. В результаті поетапної характеристики твору: розташування зображення у форматі, співвідношення тексту і візуальної частини, особливостей композиційного рішення (ритм, симетрія, рух, простір, лінії та барви) – сформулювати як висновок на базі проведеного аналізу основні формально-стильові та змістові ознаки напрямку, течії та стилю, який презентує даний плакат. Дати оціночну характеристику рівня розкриття теми та якості художнього образу плаката.

План художнього аналізу плакату

1. Загальні відомості про автора і твір: П.І.Б. автора, назва твору, час виконання, техніка матеріали.

2. Вид плаката (політичний, рекламний, видовищний, соціальний тощо).

3. Тематика плаката

4. Основні художні засоби композиційної організації твору.

5. Пропорційні співвідношення тексту і зображення.

6. Контраст чи гармонія барвного рішення.

7. Графічна мова плаката (лінія, колір, змішана схема).

8. Загальний метод виконання (конкретний, узагальнений, фігуративний-нефігуративний тощо).

9. Загальний контраст чи рівновага (динаміка чи статика).

10. Художній образ як результат.

11. Стиль чи напрямок, в контексті якого розроблявся художній твір.

 

Література: 2., 3, 7, 8, 10, 21, 27. – з переліку навчальної програми

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № _4__

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Мистецтвознавчий опис твору сучасного графічного дизайну

Мета заняття: Формування умінь логічного викладу інформації та власних характеристик по конкретним творам мистецтва.

Кількість годин: 2 години

Виконати мистецтвознавчий опис твору графічного дизайну з врахуванням провідних моментів; зазначенням авторства, часу і місця створення роботи, національної школи, стилю виконання. Стисло розкрити тему, ідею та сюжет. Виявити провідні виражальні засоби втілення задуму. Визначити місце графічного твору в творчості митця. Власне сприйняття роботи з врахуванням видової специфіки аналізованого твору. Відповідність задуму матеріалам та техніці виконання. Виявити роль сучасних інформаційних технологій у створенні художнього образу

 

 

Література: 1., 4, 7, 8, 11. – з переліку бібліографії програми

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 5

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Порівняльний аналіз рекламних плакатів однієї фірми чи кампанії різних літ.

Мета заняття; Формування умінь проведення стилістичного аналізу творів однієї тематики

Кількість годин: 2 години

Надати стислу порівняльну характеристику рішення однієї теми графічними дизайнерами різних стилістичних спрямувань. Для порівняння обираються рекламні плакати взуттєвої фірми «Bally» 1924, 1958, 1970 та 1990-х років. Зазначити відмінні риси кожного з плакатів, опираючись на засади мистецтвознавчо-художнього аналізу лабораторної роботи №3.

 

Література: 2., 3, 5, 9, 10. – з переліку бібліографії програми

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № _6__

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Комплексний аналіз фірмового стилю компанії AEG П.Беренса

Мета заняття: Виявлення умінь та навичок різнобічного вербально-графічного аналізу мистецького твору.

Використовуючи досвід виконання попередніх завдань, здійснити комплексний аналіз графічної складової як найбільш різнобічного варіанту наукового мистецтвознавчого аналізу. Дослідження плакатів П.Беренса як художнього директора як складової всього фірмового стилю Коротко викласти історію створення композиції, її зв’язок з поемою митця. Описати твір, виявити композиційну схему полотна, його змістовий та композиційний центр. Дати аналіз колористичної та тональної організації картини.. Викласти власні оціночні характеристики творчості митця

Література: 2., 3, 6, 8, 10, 15. – з переліку бібліографії програми

 

ПЛАН

ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 7

 

По дисципліні: Історія графічного дизайну

Тема заняття: Розробка ескізу плаката чи афіші в одному з історичних стилів: ар-нуво, ар-деко, модернізм, інтернаціональний стиль тощо.

Мета заняття: Метою даної лабораторної роботи є власна інтерпретація одного зі стилів на вибір студента в процесі реалізації плакату.

Кількість годин 4 години

Заключним навчально-творчим завданням для майбутніх графічних дизайнерів є розробка ескізу плаката чи афіші в обраному стилі. Найбільш придатною для такої роботи виявляється тип видовищного плакату, або ж рекламне повідомлення про вихід у світ альбомного видання про митців означених стилів у форматі А-4. Користуючись підібраними заздалегідь взірцями розробити в кольорі ескіз. За бажанням це може бути також рекламне повідомлення про вихід посібника викладача факультету чи афіша про виставку факультету.

 

Варіанти модульних контрольних робіт:

 

(11.1.2) Модульна контрольна робота №1. 2.години

1. Загальна характеристика європейського мистецтва останньої чверті ХІХ століття.

2. Становлення плакату часів Ар-нуво.

3. Сфера діяльності та основні види продукції графічного дизайну

4. Формування.

5. «Ар-нуво» у Польщі та Росії.

6. Ранній модернізм в дизайні (школа Глазго тощо).

7. «Ар-деко» в дизайні європейських країн.

 

(11.1.3) Модульна контрольна №2. 2 години

1. Світовий і вітчизняний плакат часів Другої світової війни.

2. Радянський та зарубіжний плакат повоєнних десятиліть (1945-1960).

3. Типографіка другої половини ХХ століття

4. Постмодернізм – в графічному дизайні останньої чверті ХХ століття.

5. Український графічний дизайн кінця ХХ – почату ХХІ століть

6. Вітчизняні осередки графічного дизайну та освіти ХХ століття

Під час виконання модульного завдання необхідно послідовно і логічно висвітлити питання. Виклад матеріалу бажано розпочати з загальної характеристики мистецького процесу тієї доби, яка підлягає характеристиці. Окреслити формально-змістові ознаки того стилю чи напряму, який характеризується. Коротко порівняти ідейне підґрунтя та практичні параметри даного стилю з попереднім етапом розвитку графічного дизайну. Визначити провідні осередки розвитку даного періоду розвитку та стилю і дизайну, відмітивши національні (регіональні) відмінності. Назвати найбільш виразні твори та митців, які презентують даний стиль.

 

 

Методичні рекомендації складені

Удріс Іриною Миколаївною

 

Затверджені на засіданні кафедри

 

Протокол № ______ від ____ _________ 20____ г.

Завідувач кафедри _________________ Щербина В.Г.

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ І СПОРТУ

КРИВОРІЗЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ
ДВНЗ «КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»







Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 497. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Прием и регистрация больных Пути госпитализации больных в стационар могут быть различны. В цен­тральное приемное отделение больные могут быть доставлены: 1) машиной скорой медицинской помощи в случае возникновения остро­го или обострения хронического заболевания...

ПУНКЦИЯ И КАТЕТЕРИЗАЦИЯ ПОДКЛЮЧИЧНОЙ ВЕНЫ   Пункцию и катетеризацию подключичной вены обычно производит хирург или анестезиолог, иногда — специально обученный терапевт...

Ситуация 26. ПРОВЕРЕНО МИНЗДРАВОМ   Станислав Свердлов закончил российско-американский факультет менеджмента Томского государственного университета...

Функциональные обязанности медсестры отделения реанимации · Медсестра отделения реанимации обязана осуществлять лечебно-профилактический и гигиенический уход за пациентами...

Определение трудоемкости работ и затрат машинного времени На основании ведомости объемов работ по объекту и норм времени ГЭСН составляется ведомость подсчёта трудоёмкости, затрат машинного времени, потребности в конструкциях, изделиях и материалах (табл...

Гидравлический расчёт трубопроводов Пример 3.4. Вентиляционная труба d=0,1м (100 мм) имеет длину l=100 м. Определить давление, которое должен развивать вентилятор, если расход воздуха, подаваемый по трубе, . Давление на выходе . Местных сопротивлений по пути не имеется. Температура...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.013 сек.) русская версия | украинская версия