Студопедия — КУЛЬТУРА ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ВЧИТЕЛЯ
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

КУЛЬТУРА ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ВЧИТЕЛЯ






Важлива передумова творчого процесу — іармонійна єдність внутрішнього змісту діяльності і зовнішнього його вияву. Педагогові варто навчитися адекватно й емоційно виразно відображувати свій внутрішній стан, думки і почуття. А це неможливо без наявності в учителя відповідної зовнішньої привабливості (якостей голосу і мовлення, координованості рухів, слуху, почуття ритму тощо). І справа тут не стільки у правильності рис обличчя, у бездоганній фігурі. Природні дані вчителя можуть бути звичайними, зовнішньо непомітними. Значно більшу роль відіграють уміння вчителя слідкувати за собою, культура зовнішніх і внутрішніх проявів, чарівність та природність.

Культура зовнішнього вигляду педагога — не просто його особиста справа, це обов'язкова професійна вимога, яка ставиться перед учителем внаслідок специфіки його діяльності. Уміння ефективно презентувати себе у спілкуванні з учнями, впливати на них позитивною енергетикою свого погляду, посмішки, жесту, заражати привабливістю своєї особистості — усе це свідчить про майстерність спілкування вчителя.

Встановлення комунікаційних зв'язків спрощується, якщо у вчителя привітне обличчя, а рухи, жести, постава і хода красиві і виразні. А.С. Макаренко вважав: важливо, щоб у колективі були красиві і молоді педагоги. В них він

 

бачив якусь „містерію";: вони самі по собі заставляли вихованців мріяти, фантазувати, підтягуватися. Якщо образ вчителя приємний, сприймається як „ манок" (К.С. Станіславський), то в ньому міститься сила духовного впливу.

А.С. Макаренко на власному досвіді довів велику мудрість цього висновку. Не маючи краси природної, він володів магічною силою впливу на своїх вихованців, колишніх правопорушників, яких полонили його погляд, голос, постать, манера спілкуватися.

Привабливість образу вчителя здатна захопити учнів, підкорити своєму впливу. В результаті цього зникають певні проблеми дисципліни на уроці, вдається уникнути непорозумінь і конфліктів у шкільному житті. Учні хочуть спілкуватися з красивим вчителем. Вони не сприймають учителів занадто категоричних або безбарвних, емоційно невиразних, їх втомлюють надто метушливі, дратують ті, хто постійно повчає, залишають байдужими „роботи" з холодними поглядами в нікуди і „гіпсомолочним"; (К.Станіславський) виразом обличчя.

Зовнішній вигляд педагога має бути естетично виразним. Неприпустиме недбале ставлення до своєї зовнішності, але неприємною є і надмірна увага до неї. Головна вимога щодо одягу вчителя — скромність та елегантність. Химерна зачіска, незвичайний фасон плаття і часті зміни кольору волосся відвертають увагу учнів... Молоденька вчителька англійської мови прийшла на урок з великим яскравим кулоном. На її запитання діти чомусь відповідали недоречно, перешіптувалися; на перерві хлопчик запитав, чи правда, що в Англії всі таке носять. Виявляється, не зміст уроку, а прикраса вчительки стала предметом думок учнів.

Однак учитель має і стежити за модою, його стиль одягу повинен викликати позитивне ставлення учнів, хоча першим приносити моду в школу і цим привертати загальну увагу не варто. У колонії їм. О.М. Горького і в комуні ім. Ф. Дзержинського навіть у важкі роки життя

 

 

увійшло у звичку ходити на роботу гарно вдягнутими. А.С. Макаренко не допускав до уроку неохайно идягнутого вчителя. „Я і сам, — розповідав він, — чиходив на роботу у найкращому своєму костюмі, чкий у мене був. Так що всі наші педагоги, інженери і а архітектор ходили франтами. Вихованці розповідали, що ніколи, ні за яких обставин (під час роботи в полі, у поході, на рибній ловлі) не бачили А.С. Макаренка у пом'ятій одежі, нечищених чоботах, І зовнішня охайність та естетизм доходили до блиску" 112, с. 211].

У сучасних умовах одяг — це якість і темп роботи. Чкщо вчитель гарно і витончено вдягнений, посилюються гальмуючі реакції і самовладання. (Спробуйте у білій сорочці закричати на учня. Не вийде! Відчуття витонченості не дозволить.) Костюм вчителя повинен бути таким, щоб це знаходило відбиток на настрої, впевненості в собі. Уявіть собі настрій учнів, коли до них на урок прийде вчителька з посірілим обличчям (вона вже провела 3-4 уроки); інша із синіми нафарбованими губами, третя — із синцями під очима. Вчитель одним своїм зовнішнім виглядом зносить у клас чи маленьке свято, чи сіру нудьгу.

І зачіска, і одяг, і прикраси завжди мають бути підпорядковані розв'язанню педагогічного завдання налагодженню ефективної взаємодії задля розвитку особистості вихованця.! в прикрасах, і в косметиці — в усьому вчитель повинен дотримуватися почуття міри і розуміти ситуацію. Естетична виразність виявляється і в привітності, доброзичливості обличчя, у зібраності, стриманості рухів, у скупому виправданому жесті, у поставі й ході. Неприпустимі для педагога кривляння, метушливість, штучність жестів, млявість. Навіть у тому, як він зайде до класу, гляне, привітається, як відсуне стільця, виявляється вплив на дитину. У рухах, жестах, погляді діти мають відчувати стриману силу, цілковиту впевненість у собі і доброзичливе ставлення до себе.

 







Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 4580. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Логические цифровые микросхемы Более сложные элементы цифровой схемотехники (триггеры, мультиплексоры, декодеры и т.д.) не имеют...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Этапы и алгоритм решения педагогической задачи Технология решения педагогической задачи, так же как и любая другая педагогическая технология должна соответствовать критериям концептуальности, системности, эффективности и воспроизводимости...

Понятие и структура педагогической техники Педагогическая техника представляет собой важнейший инструмент педагогической технологии, поскольку обеспечивает учителю и воспитателю возможность добиться гармонии между содержанием профессиональной деятельности и ее внешним проявлением...

Лечебно-охранительный режим, его элементы и значение.   Терапевтическое воздействие на пациента подразумевает не только использование всех видов лечения, но и применение лечебно-охранительного режима – соблюдение условий поведения, способствующих выздоровлению...

Тема: Кинематика поступательного и вращательного движения. 1. Твердое тело начинает вращаться вокруг оси Z с угловой скоростью, проекция которой изменяется со временем 1. Твердое тело начинает вращаться вокруг оси Z с угловой скоростью...

Условия приобретения статуса индивидуального предпринимателя. В соответствии с п. 1 ст. 23 ГК РФ гражданин вправе заниматься предпринимательской деятельностью без образования юридического лица с момента государственной регистрации в качестве индивидуального предпринимателя. Каковы же условия такой регистрации и...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия