Головна сторінка Випадкова сторінка КАТЕГОРІЇ: АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія |
Обґрунтування змісту навчання ІМДата добавления: 2015-08-17; просмотров: 655
Відповідно до Державного стандарту початкової загальної середньої освіти, метою освітньої галузі "Технології" є ознайомлення школярів з основами комп'ютерної грамотності, формування конструктивного підходу до опрацювання даних [18]. Пропедевтичний курс інформатики забезпечує формування в учнів первинних навичок комп'ютерної грамотності. Основними завданнями пропедевтичного курсу інформатики є: - створення умов для пропедевтики базових понять інформатики: повідомлення, знак, кодування, алгоритм, комп'ютер, основні пристрої комп'ютера, комп'ютерна програма; - вироблення елементарних навичок роботи з комп'ютерами: вмикати і вимикати комп'ютер, викликати зміст диску, запускати програму, користуватися прикладними та навчальними програмами; - вміння дотримуватися техніки безпеки при роботі з ПЕОМ; - розвиток алгоритмічного мислення учнів; - забезпечення розвитку творчого мислення школярів та реалізація основних виховних завдань, які стоять перед початковою школою; - сприяння формуванню навчальних умінь та навичок з основних учбових дисциплін початкової школи. Пропедевтика основних понять інформатики здійснюється на інтуїтивно-практичному рівні протягом всіх років навчання в початковій школі. Пропедевтичний курс інформатики передбачає кілька напрямків навчальної та розвивальної діяльності учнів [78]. Перший – пізнавальний – призначений для засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп’ютера та його складових, можливості його використання в різних галузях людської діяльності. В ході реалізації цього напрямку здійснюється пропедевтика понять "інформація", "код", "кодування", "модель". Учні ознайомлюються з властивостями повідомлень, з інформаційними процесами, які відбуваються в оточуючому світі та в комп’ютері, з видами та властивостями моделей. Формування вміння моделювати ґрунтується на завданнях різного рівня від предметних до знаково-символьних. Другий – прикладний – передбачає формування таких навичок роботи з комп’ютером: - дотримання правил безпечної роботи за комп’ютером; - правильний початок і завершення роботи з комп’ютером; - введення даних та команд за допомогою миші і клавіатури; - вміння запускати програму на виконання; - виконання операцій над об’єктами операційної системи; - створювати елементарні малюнки за допомогою графічного редактора; - вводити, редагувати та виконувати елементарне форматування тексту; - складати простіші мелодії в середовищі музичного редактора; - здійснювати пошук відомостей в Інтернеті та інших. Третій – алгоритмічний – передбачає ознайомлення учнів з поняттям алгоритму, з його основними структурами та способами запису, а також формування умінь складати, записувати, аналізувати і використовувати алгоритми у своїй практичній та навчальній діяльності. Учень повинен вміти складати алгоритми для певних виконавців. Четвертий – розвиваючий – спрямований на розвиток творчих здібностей та логічного мислення школярів. Розвиток дослідницьких навичок, пізнавальної самостійності, кмітливості, творчих здібностей учнів забезпечується виконанням відповідної системи завдань з пакетів комп'ютерної підтримки. П’ятий – це підтримка, корекція i пропедевтика знань, умінь i навичок з основних предметів. Основним принципом вивчення інформатики у 1— 4 класах є положення про те, що початки комп'ютерної грамотності учнів, їх комп'ютерна інтуїція розвиваються здебільшого шляхом виконання навчальних програм з математики, мов, трудового навчання, природознавства та ін. Інтеграція з усіма предметами початкової школи вводиться не тільки шляхом розгляду завдань з певного предмету, а головним чином, через наповнення предметним змістом завдань по введенню тексту, по складанню алгоритмів, розвиваючих завдань, завдань при роботі з навчальним програмним забезпеченням.
|