Головна сторінка Випадкова сторінка КАТЕГОРІЇ: АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія |
Зміст соціокультурного компонента місту навчання іноземній мовіДата добавления: 2015-08-17; просмотров: 802
Формування початкових навичок роботи з ПЕОМ може здійснюватись з використанням програмного комплексу "Сходинки до інформатики" та проводитись за такою методичною схемою. Перш ніж розпочати формування навичок роботи з комп’ютером, вчитель обговорює з учнями правила поведінки в комп’ютерному класі і правила безпечної роботи з комп’ютером, спираючись на матеріал програми "Як поводитися з комп’ютером". Це набір малюнків з 12 сюжетів, побудованих за принципом "Правильно – неправильно". Програма призначена для використання на першому уроці роботи з комп’ютером і має на меті ознайомити дітей з основними принципами безпечної роботи з комп’ютерною технікою. Хоча кожен малюнок має короткий підпис-коментар, доцільно, щоб перегляд слайдів супроводжувався розгорнутою розповіддю учителя. Для переходу до наступного слайду учні користуються клавішею "пропуск", яку вчитель описує як найдовшу клавішу на клавіатурі. Далі обговорюються можливості використання і демонструються режими роботи комп’ютера, вводяться назви пристроїв та складових частин комп’ютера. Огляд можливостей застосування комп’ютера здійснюється з опорою на програму "Де використовують комп’ютер". Формування початкових навичок роботи з ПЕОМ починається у 2 класі з опанування операціями з маніпулятором миша. Першою є операція вибору об’єктів. Відпрацювання операції здійснюється у програмі "Стрільці по яблуках" (рис.51). Слідкувати за стрілкою-вказівником допомагають стрільці, які стежать за ним разом з учнем. Коли учень натискає кнопку на миші, стрілок прицілюється, а коли відпускає її – робить постріл. Якщо стріла влучає в яблуко, воно падає з дерева. У такий спосіб учень повинен збити всі яблука. Учень користується двома кнопками миші. Ліва кнопка управляє прицілюванням стрільця, який зліва, а права – того, що справа. Лівий стрілець здатний влучити тільки у жовті яблука, а правий – тільки у червоні. У ході роботи з програмою учні ознайомлюються з поняттям вказівник миші, опрацьовуються прийоми: переміщення і точне встановлення вказівника миші на об'єкті, клацання лівою/правою кнопкою. Закріплення навичок вибору об’єктів може здійснюватись у програмах "Мильні бульки", "Математичний космодром", "Слово в лабіринті", "Незнайко на містку" та інших. Навички виконання наступної операції – перетягування об’єкту – формуються при роботі з програмою "Лісова галявина". Одночасно учням демонструється зміна вигляду вказівника миші в залежності від об’єкта, на якому він знаходиться, та від стану програми. Перед учнями – галявина, на якій ростуть гриби та ягоди. З боків галявини – два гнома з кошиками. У лівий кошик треба зібрати гриби, а в правий – ягоди. Для виконання завдання учні використовують перетягування лівою кнопкою миші. Операція перетягування об’єктів використовується також у програмах "Розібрані малюнки", "Кубики зі складами", "Незвичайний потяг" та ін. Навички одинарного і подвійного натиснення лівої кнопки миші формуються при роботі з програмою "Мильні бульки". На екрані перед учнем пролітають мильні бульки. Завдання учня – швидко навести вказівник на бульку і натиснути ліву кнопку миші. Якщо дія виконана правильно – бульки лопаються. У деяких бульках – метелики. На таких бульках треба двічі клацнути ліву кнопку миші. Після відпрацювання навичок роботи з мишею починається формування навичок роботи на клавіатурі. Клавіатурний тренажер "Кіт-риболов" призначений для першого ознайомлення з клавіатурою. Учень "допомагає" коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану відповідає реальному стану клавіатури і підказує учневі, де саме знаходиться потрібна клавіша. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається той символ, який буде введений, якщо клавішу натиснути. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Ознайомлення з клавіатурою у програмі відбувається у такій послідовності: - маленькі українські літери, - цифри, - великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift; - знаки пунктуації. Навички роботи з клавіатурою можна також відпрацювати у програмі "Слово в лабіринті". Навички роботи з мишею та клавіатурою можуть формуватись та відпрацьовуватись за допомогою інших програм. Початкові відомості про операції з мишею є в стандартній програмі операційної системи Windows "Знайомство з Windows XP". Група програм-тренажерів призначена для формування відповідних навичок по управлінню комп’ютером. Як приклад можна назвати тренажер WMouse (розробник Є.А.Шестопалов) для опрацювання управління мишею, клавіатурні тренажери Virtuoz, BabyType, Solo та інші. Виконання дій при роботі з програмою Калькулятор та з графічним редактором Paint закріплює вміння виконувати операції з мишею. Під час роботи у текстовому редакторі WordPad продовжується формування навичок роботи з клавіатурою. У 3 класі за допомогою текстового редактора учні з’ясовують призначення клавіш Delete, BackSpace, Home, End, Enter. Одночасно з формуванням навичок роботи з мишею та клавіатурою, у учнів 2 класу виробляються такі навички: - вмикати і вимикати комп’ютер; - відкривати вікна і запускати програми на виконання за допомогою піктограми; - закінчувати виконання програми та закривати вікна; - запускати графічний редактор Paint і закінчувати роботу з ним; - користуватися навчальними та ігровими програмами. У 3 класі вводяться до розгляду питання та повинні бути сформовані такі навички роботи з комп’ютером: - розпочинати і закінчувати роботу з комп’ютером; - запускати програму за допомогою головного меню; - виконувати основні операції з вікнами: відкрити, закрити, згорнути, розгорнути на весь екран, змінити розміри, перемістити на екрані; - розпочинати і закінчувати роботу з Калькулятором та текстовим редактором WordPad; - виділяти фрагменти тексту та зображення за допомогою миші; - виконувати основні дії за допомогою кнопок на панелях інструментів; - вводити і редагувати числа та текст; - записувати текст на диск у поточну папку. Формування первинних навичок завершується у 4 класі, протягом якого учні опановують такими вміннями: - відкривати вікно "Мій комп’ютер" і закінчувати роботу з ним; - переглядати вміст дисків і папок за допомогою вікна "Мій комп’ютер"; - переглядати в Інтернеті веб-сторінки з відомими адресами; - створювати на веб-сайті поштову скриньку; - відправляти та отримувати повідомлення електронною поштою; - завантажувати файл, який знаходиться у вказаній папці; - записувати текст до вказаної папки; - відміняти останню дію; - копіювати і переносити виділені фрагменти тексту в межах одного вікна; - використовувати CD–програвач для перегляду вмісту і прослуховування аудіо-дисків; - використовувати програму "Універсальний програвач" для прослуховування мелодій, що зберігаються в спеціальних файлах.
|