Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


Дата добавления: 2015-08-30; просмотров: 609



 

Вже перші дослідження творчих здібностей шахістів і винахідників показали, що відмінність креативних від некреативну полягало не стільки в вираженості характеристик мислення, скільки в особистісних якостях, які П. А. Нечаєв називав «строєм особистості». Відмінності проявлялися в активності, наполегливості, агресивності в захисті своєї особистості, організаторських здібностях.

У переліку конкретних здібностей і психічних властивостей, необхідних для роботи в галузі науки і техніки, наведених Г. Я. Розеном в інформаційному бюлетені «Дослідження з психології наукової творчості в США», зазначаються: неабияка енергія; винахідливість; чесність; прямота; безпосередність; завзятість; наполегливість; незалежність; здатність до співробітництва; здатність дивуватися; здатність до важкого, наполегливій праці; здатність до самовираження; скептицизм; сміливість; мужність; прагнення підлягає залишатися одному; впевненість в умовах невизначеності; терпимість до неясності, невизначеності.

Сучасні теорії креативності виходять з того, що цей феномен є багатоаспектним і що для виникнення креативності необхідне поєднання багатьох елементів. Це знайшло відображення в інвестиційній теорії креативності Роберта Стернберга і Тодда Любарта. Відповідно до цієї теорії, ініціювання оригінальної програми і втілення її в життя залежать від когнітивних, особистісних і мотиваційних ресурсів людини, а також від умов середовища.

Таким чином, мова йде про синдром креативності. Для каталізації креативності необхідна наявність кожного з цих ресурсів, хоча силою одного (наприклад, наполегливості) можна компенсувати недостатність іншого (середовища, індиферентної до нових ідей).

Перше - навички, які використовуються в процесі когнітивної діяльності. Це вміння побачити проблему, тобто прогалину в наявних знаннях, потреба в новому продукті або неспроможність існуючих теорій і процедур. Коли проблема знайдена, виникає необхідність дати їй визначення - перевести з розпливчастого стану в конкретну задачу. Чим більше зусиль докладено до визначення проблеми, тим оригінальніше виявляється кінцевий продукт.

У ході розумової діяльності необхідно відкинути безперспективні варіанти і вибрати оптимальні. Тому креативність увазі чергування дивергентного і конвергентного мислення. Крім того, креативні люди спираються на інсайтние процеси - несподіване, але практичне об'єднання і переструктурування елементів.

Креативні рішення вимагають широких знань в певній галузі. Процес же їх придбання (пізнання) займає, як правило, близько 10 років.

При аналізі методу увагу привертає необхідність наявності у креативів вольових проявів (наполегливості, соціальної сміливості (сміливість поглядів, готовність до інтелектуального ризику)).

Стернберг і Любарт пояснюють це тим, що при спробі реалізувати креативні мети бувають періоди, коли рішення задачі не дається. Креативність вимагає завзятості і наполегливості для подолання виниклих труднощів.

Для креативної діяльності потрібні незалежність суджень, відсутність боязні «виділитися з натовпу».

Це положення знайшло підтвердження в дослідженні А. Г. Азарян, який виявив, що ті учні, які вибирали при роботі над завданням звичайне рішення, випробовували боязнь допустити якийсь поромах; ті ж учні, які вибирали оригінальне рішення, ризикували заради задоволення своєї цікавості. Відзначається, що чим старше були учні, тим рідше вони вибирали нетривіальне рішення. Автор пов'язує це з тим, що купується досвід гальмує прийняття оригінальних рішень в ситуації невизначеності.

У нашому дослідженні (п 3.1,3.2) ми змогли переконається у правильності вищевикладеного підходу. Як ми бачимо відмінності креативного потенціалу вибірок мінімальні, але при цьому, ми бачимо відмінність в робочому середовищі, підходу до вирішення проблем бізнесменами та найманими працівниками. Ми можемо так само констатувати, що бізнесмени зацікавлені у всьому новому, мають високий рівень допитливості, готові до вирішення складних проблем, мають схильність до ризику. Саме ці особливості відрізняють їх діяльність від діяльності найманих співробітників.

Креативність, нестандартність мислення, уява - є важливими для створення і ведення власної справи, але як ми змогли переконається, тільки цих рис особистості і таких особливостей недостатньо. Необхідні й інші риси особистості. Бізнесмену у відмінності від найманого співробітника доводиться опрацьовувати більше число інформації, його діяльність не регламентована організацією і йому самому необхідно розробляти план дій і приймати рішення, а не орієнтуватися на рішення начальства як найманому працівнику.

Зважаючи на все це ми змогли визначити що відрізняє креативні здібності бізнесмена і найманого працівника.

 

 


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ | Норми технологічного проектування
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | <== 12 ==> |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.2 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.2 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7