Студопедия — J» Цитати
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

J» Цитати






ü В.Д. Седельник, літературознавець: «З майже фанатичним завзяттям Гессе всіма своїми книжками намагається відповісти на одне-єдине питання: як стати самим собою?»

ü Томас Манн: «Це видатний твір, що має своїм джерелом вітчизняний німецький романтизм, при всій властивій йому подекуди дивакуватій цілісності, при його глузливій незадоволеності і тяжіння до містики, якими він раз у раз відсторонюється від часу і світу, на мій погляд, належить до найяскравіших та бездоганних за результатами досліджень у сфері духу в наш час».

ü Мартін Бубер: «Герман Гессе служить Духу завдяки тому, що він як Повістяр оповідає про протиріччя між Духом і Життям і про спори Духу з самим собою. І завдяки цьому він також дає можливість повніше відчути тяготи того тернистого шляху, який може привести до якоїсь нової Цілісності і єдності. Проте як людина, як homo humanus, якою він є, він віддається цій службі та постійно, там, де це має сенс, виступає в захист цілісності й єдності людської істоти».

ü Герман Гессе: «Щодо мене, то вже минуло кілька років, як я відмовився від естетичного шанолюбства і не пишу поетичних творів, я пишу сповіді подібно до того як людина, яка отруїлася чи потопає, не цікавиться своєю зачіскою або модуляціями власного голосу, вона просто волає і кличе на допомогу».

ü В.Д. Седельник: «…дія творів Гессе відбувається не в соціально-емпіричному просторі, який письменник називає «так званою дійсністю», а в «магічній дійсності» (пор. у Юнга: «магічне – просто інша назва психічного»).

ü Р. Каралашвілі, автор монографії про Г. Гессе: «Персонажі в його романах перестають бути незалежними діючими особами, якими вони, власне кажучи, ніколи і не були. Їхня функція – полягає у наглядно-образному втіленні певних позаособистісних інстанцій психеї самого автора».

Цікаво.

ü Герман Гессе народився 2 липня 1877 року в маленькому містечку Кальві на півдні Германії. Кальв знаходиться у Швабії - області Німеччини, яка тривалий час зберігала ознаки патріархального побуту. Її ніби обійшли політичний і економічний розвиток, проте вона дала світу таких цікавих мислителів як Кеплер, Гегель і Шеллінг, таких самозаглиблених і чистих поетів як Гельдерлін і Меріке.

ü Великий вплив на формування поглядів юного Гессе справив його дідусь з боку матері, Герман Гундерт, філолог-сходознавець, відомий вчений лінгвіст, автор граматики дравідійськой мови малаялам, який більше чверті століття прожив в Індії.

ü У 1914 році Герман Гессе проситься на фронт, проте дістає відмову і починає свою роботу в Комітеті з допомоги військовополоненим. Він заснував видавництво, щоб забезпечувати німецьких полонених літературою.

ü «Повірте, мене давно вже не було б серед живих, — зізнався одного дня письменник, — якби в найскладніші часи мого життя перші спроби малювання не підтримали б мене і не врятували». З тих часів окрім гри на скрипці письменник захоплювався образотворчим мистецтвом. «Це велике щастя — мати можливість грати фарбами і співати хвалу природі». З матеріалами Д. Зубова про акварелі Гессе можна ознайомитися на сайті http://www.manwb.ru/articles/arte/painting/akvarel-Gesse/ (на цій сторінці можна помилуватися і малюнками письменника), або у статті «Гессе – художник» // Иностранная литература. - 2004. - № 10.- С. 232-240.

ü Під час духовної революції шестидесятих років книжки Гессе набули величезної популярності серед молоді, яка повстала проти звичайних меж іудео-християнської моралі. Його книги стали духовним імпульсом до масового «паломництва в країни сходу» і звернення від метушні зовнішнього, до погляду всередину.

ü У 1946 році Гессе був нагороджений Нобелевською премією та премією Гете. У 1955 – Премією миру. А у 1956 році група ентузіастів заснувала іменну премію Гессе.

ü У 1972 році, через 10 років після смерті письменника, впливовий критик писав: «Отже погодилися ж ми, що Гессе, власне, був помилкою, що хоча його твори багато читали і шанували, проте, по суті, Нобелівська премія, якщо мати на увазі не політику, а літературу, була для нас скоріше неприємністю. Розважальний белетрист, мораліст, вчитель життя - куди не йшло! Але з «високої» літератури він сам катапультував себе, тому що був вже занадто простий». Відзначимо іронію долі: коли «Гра в бісер» стала широко відомою, вона сприймалася скоріше як зразок важкої і загадкової «інтелектуальної» літератури, але критерії «високолобості» так нестримно змінилися, що Гессе був відкинутий шкарпеткою черевика до ями для кітчу. Віднині він «занадто простий». (С.С. Аверинцев).

ü Про популярність Гессе у сучасному світі говорять деякі цікаві факти: один з відомих поп-ансамблів має назву «Степовий вовк» і виступає в костюмах персонажів цього роману, а жителі Нью-Йорка можуть поласувати стравами у «Грі в бісер».

 

Тексти для обов'язкового прочитання:Г. Гессе «Степовий вовк».

Література:

1. Аверинцев С. С. Герман Гессе // Аверинцев С.С. Поэты. – М.: Языки русской культуры, 1996. – С. 327-354.

2. Березина А.Г. Герман Гессе. – Л.: Изд-во Ленинградского университета, 1976. – 128 с.

3. Бердюгина Л.А. Проблема «искусство и культура» в творчестве Т. Манна, Г. Гессе, Р. Музиля. // Искусство в системе культуры. – Л.: Наука, 1987. – С. 237-244.

4. Гессе Г. Художник и психоанализ // Называть вещи своими именами. Программные выступления мастеров западноевропейской литературы ХХ века / Сост., пред. и общ. ред. Л.Г. Андреева. – М.: Прогресс, 1986. – С. 399-403.

5. Гіберт Й. Кипучий вулкан: повість Германа Гессе «Степовий вовк». 11 кл. // Зарубіжна література в навч. закладах. – 1998. – № 9. – С. 27-28.

6. Гутманис А. Э. Путь Германа Гессе к созданию концепции совершенной личности. // Вестник Московского университета. Сер. 9. Филология. – 1987. – № 6. – С. 27-31.

7. Затонский Д. В. Парадоксы Германа Гессе // Затонский Д.В. В наше время: Книга о зарубежных литературах. – М.: Советский писатель, 1979. – С. 230-257.

8. Затонський Д. В. Герман Гессе: заперечення і ствердження // Вікно в світ. – 1999. – № 2 (5). – С. 36-52 або Затонський Д. В. Минуле, сучасне, майбутнє (Про реалізм, традиції, новаторство). – К.: Дніпро, 1982. – С. 156-176.

9. Злочевская А. Парадоксы зазеркалья в романах Г. Гессе, В. Набокова и М. Булгакова. // Вопросы литературы. – 2008. – № 2. – С. 201-221.

10. Золотухина О.Б. Эволюция психологизма Германа Гессе. Гродно: ГрГУ, 2006. – 141 с.

11. История немецкой литературы в 5-ти тт. – М.: Наука, 1976. – Т. 5. – С. 11-527.

12. Каралашвили Р.Г. Мир романа Германа Гессе. – Тбилиси: Сабчота Сакартвело, 1984. – 262 с.

13. Курбатов С.В. Паломничество в страну слова: (Герман Гессе о поэте и поэзии) // Collegium. – К., 2004. – № 14. – С. 40-45.

14. Мотылева Т. Зарубежный роман сегодня. – М.: Советский писатель, 1966. – 472 с.

15. Нечепорук Е. Герман Брох в споре с Джеймсом Джойсом (к вопросу об особенностях «интеллектуального» романа ХХ века) // Вопросы национальной специфики произведений зарубежной литературы XIX-XX вв. – Иваново, 1982. – С. 110-124.

16. Оришака О.М. Філософсько-естетичне спрямування творчості Германа Гессе // Мова і культура. – К., 2004. – Т. VII.Ч. 1. – Вип. 7. – С. 150-154.

17. Павлова Н. С. Герман Гессе // Павлова Н.С. Типология немецкого романа. 1900-1945. – М.: Наука, 1982. – С. 54-97.

18. Сенэс Ж. Герман Гессе, или жизнь мага / Ж. Сенэс, М. Сенэс; Пер. С Фр. А.Е. Винник.- М.: Мол. гвардия, 2004. - 277 с.

19. Фіськова С. Інтелектуалізовано музика як ознака герматизованого тексту (Г. Гессе «Гра в бісер») // Молода нація. – 1997. – № 5. – С. 155-160.

20. Хильшер Э. Истоки мировоззрения Германа Гессе // Хильшер Э. Поэтические картины мира: Генрих Манн, Томас Манн, Герман Гессе, Роберт Музиль, Лион Фейхтвангер. – М.: Художественная литература, 1979. – С. 83-120.

21. Целлер Б. Герман Гессе сам свидетельствующий о себе и о своей жизни (с приложением фотодокументов и иллюстраций). — Челябинск: Урал LTD, 1998. – 312 с.

22. Юрикова Н.И. О концептуальной персонификации в произведениях Германа Гессе (на примере описания облаков) // Вестник Московского университета. Серия 9. Филология. – М., 2008. – № 2. – С.143-151.

  У карикатур на Гессе вже склалася своя традиція, вона існує з тих часів, як Олаф Гульбранссон змалював гострим пером "Птаха Гессе", надавши пташиній голові риси обличчя письменника.   (http://www.hesse.ru/photo/portraits/)  

Перевір себе!







Дата добавления: 2015-08-30; просмотров: 1288. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Приложение Г: Особенности заполнение справки формы ву-45   После выполнения полного опробования тормозов, а так же после сокращенного, если предварительно на станции было произведено полное опробование тормозов состава от стационарной установки с автоматической регистрацией параметров или без...

Измерение следующих дефектов: ползун, выщербина, неравномерный прокат, равномерный прокат, кольцевая выработка, откол обода колеса, тонкий гребень, протёртость средней части оси Величину проката определяют с помощью вертикального движка 2 сухаря 3 шаблона 1 по кругу катания...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час Искусство подбора персонала. Как оценить человека за час...

Этапы творческого процесса в изобразительной деятельности По мнению многих авторов, возникновение творческого начала в детской художественной практике носит такой же поэтапный характер, как и процесс творчества у мастеров искусства...

Тема 5. Анализ количественного и качественного состава персонала Персонал является одним из важнейших факторов в организации. Его состояние и эффективное использование прямо влияет на конечные результаты хозяйственной деятельности организации.

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.014 сек.) русская версия | украинская версия