З навчальної практики з предмету
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Київський технікум електронних приладів
Звіт з навчальної практики з предмету «Основи програмування та алгоритмічні мови»
Метою учбової практики є придбання первинних професійних умінь і навичок шляхом самостійного розв’язання завдань алгоритмізації, конструювання і практичної реалізації програм на ЕОМ з використанням сучасних технологій програмування. Для розробки програм використана мова С++, як найбільш популярнаа і така, що має достатню функціональність для вирішення поставлених завдань. Ця мова поєднує декілька парадигм – об’єктно - орієнтоване програмування, узагальнене програмування і традиційно-процедурне програмування. Ця мова стала однією з основних мов програмування в 90-і роки і зберігає свої позиції і до цього дня, успадкувавши від мови С такі властивості, як ефективність, компактність, швидкість виконання і переносимість програм. При розробці деяких програм застосовується технологія низхідного проектування. Логічно закінчені фрагменти оформляються у вигляді функцій, яким усі необхідні дані передаються через список параметрів. Використання глобальних змінних слід уникати. Програмна реалізація алгоритмів лінійної структури. Завдання 1. Скласти програму обчислення значення функції у =7х2 - 3х + 6 при будь-якому значенні х. Вхідні дані: Змінна x. Тип даних double. Вихідні дані: Значення функції у. Тип даних double. Алгоритм програми – лінійний. Текст програми. ...
Завдання 2. Обчислити значення виразів:
Вхідні дані: Змінні x, y. Константи а, б, с. Тип даних double. Вихідні дані: Значення функції у. Тип даних double. Алгоритм програми – лінійний. Текст програми. ... Програмна реалізація алгоритмів розгалуженої структури Складання логічних виразів Завдання 1. Написати програму, яка вводить координати точки (x, y) і визначає, чи потрапляє точка в заштриховану область на малюнку, який відповідає Вашому варіанту. Попадання на межу області вважати попаданням в область.
Вхідні дані: Координати точки x і у. Тип даних – double. Вихідні дані: Повідомлення: «Точка з координатами (не) потрапляє в заданий діапазон» Алгоритм. 1. Введення координат точки: x і y. Виведення введених значень для контролю на екран. 2. Визначення цільової області. Цільова область утворюється перетином: прямої у = kx + b з коефіцієнтом k = -1 і зміщенням b=1 і кола з центром (0,0) і радіусом 1.
Рівняння прямої: y = -x+1 Рівняння кола: x2+y2 = 1
Для перевірки попадання точки в задану область треба перевірити умови того, що: a) Точка лежить вище прямою або на ній, тобто: y >= -x+1 b) Точка лежить усередині кола або на ній, тобто: x2 + y2<=1 Точка лежить в області, якщо виконуються обидві умови, якщо ж не виконується хоч би одне з них, точка лежить поза областю. Отже, ці умови мають бути об'єднані логічною операцією "И". Блок – схема алгоритму:
Текст программи #include <iostream> #include <windows.h> using namespace std; void main() { SetConsoleCP(1251); SetConsoleOutputCP(1251);
double x, y; // координаты точки char otv; do { cout<<"x="; cin>>x; cout<<"y="; cin>>y; cout<<"\nТочка с координатами x="<<x<<" и y="<<y; if ((y>=1-x)&&(x*x+y*y<=1)) cout<<" попадает в заданный диапазон"; else cout<<" не попадает в заданный диапазон"; cout<<"\nПродолжить (Y/N)?"; cin>>otv; }while (otv=='y');
cout<<endl; system("pause"); }
Результати роботи програми x=0.400; y=0.400 не попадает в заданный диапазон x= 0.500; y= 0.500 попадает в заданный диапазон x= 0.700; y= 0.600 попадает в заданный диапазон x= 0.707; y= 0.707 попадает в заданный диапазон x= 0.800; y= 0.800 не попадает в заданный диапазон x= 0.100; y= 0.000 попадает в заданный диапазон x= 0.000; y= 1.000 попадает в заданный диапазон
|