Студопедія
рос | укр

Головна сторінка Випадкова сторінка


КАТЕГОРІЇ:

АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія






edit] External links


Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 465



Знаки клинопису, що передають звук “LU” означають “чоловік” (людина [Б.В.]),

DUB” — “дерево” (дуб [Б.В.]), “SAR” — “писати” (царапати [Б.В.]), “GIS” — “кістка”.

Таким чином, отримуємо:

“писар — людина, що вицарапує по дубовій дошці кісткою”.

(И.М. Дунаевская, 1969, с. 31–32).

 

Привертає увагу фонема — “LU”,

що означає “чоловік”, по-українські — “людина”.

 

Дослідник хеттської мови В.Г. Ардзинба вказує:

« В хеттских клинописных текстах часто речь идёт о « писцах ( иероглифами ) на

деревянных табличках». Во многих клинописних документах отмечается, что они

выполнены согласно подлиннику, составленному ( иероглифами ) на деревянной

табличке. Опираясь на эти и многие другие факты, некоторые исследователи

предполагают, что иероглифическое письмо могло быть наиболее ранней системой

письма хеттов». ( В.Г. Ардзинба «Цивилизации Древней Малой Азии» ).

 

 

Інша логограма : LU. MUHAL. DIM. , що означає повар, на нашу думку, читається

“мельник”.

LU” означають “чоловік”. “ MUHAL” – мучний , від “мука”. “DIM” – дім (будинок).

Логограма читається: “ людина, яка працює у домі, де виробляють муку ”.

Цей будинок у українців називається “млин”, а людина – “ мельник”, “ мукомол “..

( “ Древняя Анатолия “ М.1985, с.206 ).

 

 

Е.Д.Менадбе вказує : « Изготовлением серебрянных и золотых изделий, чеканкой занимались специальные мастера ( напр. “ LU.KU.DIM.” – «золотых дел мастер» ).

(Э.Д.Менадбе “Хеттское общество” – Тбилиси-1965, с.65)

Автор помиляється. Логограма читається – людина (LU ), що працює у домі (DIM),де кують ( KU ) метал (мідь). Цей дім називається - кузня, а майстер – “коваль”.

 

 

Ще одна логограма “LU. GIS.TUKUL ”, на думку дослідника, читається: «человек

орудия».

(Э.Д.Менадбе “Хеттское общество” – Тбилиси-1965, с.71)

Тут теж помилка. Насправді логограма має читатись: людина ( LU ), яка наносить удар

( TUKUL ), тобто - “ стукає ” по кістці ( GIS ), обробляючи метал .

Така людина називається- “чеканщик”.

 

 

Логограма “ LU. MES. HALIIATTALLAS. “ читається Э.Д.Менадбе як «стражи».

Пропонуємо інше розуміння : людина ( LU ), яка мешкає ( MES ) у дзвіниці , де

( HALIIATTALLAS) ” калатають “ ( дзвонять у дзвони , тобто “дзвонар

( Э.Д. Менадбе с.152 ).

Фонема “ H ” має вимовлятись як - “ K ” .

Обов”язком «сторожа» - дзвонаря було подавати сигнал про небезпеку...

 

 

Логограма “LU. MES. IM. ME. “ грузинський дослідник читає, як:

«люди храма ( табличок «МЕ» )». Вважаємо, що логограма повинна мати форму

LU. MES. DIM. ME. “ ( людина, яка мешкає в будинку табличок «МЕ» );

( людина, яка мешкає у будинку « МЕ» (знань) ). Можливо, мова йде про бібліотекаря, який зберігав ті глиняні таблички-книги «МЕ».

(Э.Д.Менадбе “Хеттское общество” – Тбилиси-1965, с.152)

 

 

Науковець пише:

« Правда, хеттское законодательство прямо говорит о «взятии» в жёны (DAM. SU dai ) женщины мужчиной, о выплате последним определённого выкупа (KUSATA ) отцу невесты…» ( Там само, с.168 ).

Ми пропонуємо таке розуміння логограми :DAM. (даму) SU(цю) dai(дай).

Основа логограми «дама» часто зустрічається в іменах шумерських богинь.

 

Дослідник Г.Г.Георгадзе подає значення слова «хатта» ( срібло ):

« От хаттского слова hattu «серебро» происходят многие имена. Оно встречается как в географических названиях, так и в именах божеств. Известны, например, имена божеств: Hatepisa, Hatenzavu или же людей: Hattiia, Hatesukima, Hatmuna и т.д.

От этого слова происходит и название самой столицы хеттов» ( «Переднеазийский сборник – вопросы хеттологии и хурритологии» [ред. И.М.Дьяконов, Г.В.Церетели], М.,1961, с.204 )

Етимологія слова «хатта» знаходить своє пояснення в тюркських мовах, із значенням

– «фортеця».

Хочемо привернути увагу до подібності українського слова

«гетьман» з хеттським іменем «Hatmuna». Здається, що давнє значення слова

«гетьман» (Hatmuna) криється у значенні слова «хатта» ( фортеця ), тобто,

«той, який очолює оборону тої «Hatt» (Hatty) - «фортеці» - « чільник фортеці »

Сучасний етимологічний словник української мови пояснює, що слова:

«гетьман, [гатьман, гетман ], гетьманат, гетьманство, гетьманич, гетьманець,

гетьманича, гетьманша, [гетьманія ], «гетьманування», гетьманщина, гетьманувати»

запозичені, через польську мову з середньоверхньонімецької.

Ми висловлюємо припущення, що це слово потрапило у німецьку від нащадків народів,

які складали населення Хеттської держави – хаттів, шумерів, хеттів…

Основу слова, яку дослідники виводять від німецького «ман» , потрібно виводити від

хеттського – «муна».

Очевидно, правильність наших роздумів, підтверджується фактом

знаходження в хеттській мові такого сучасного слова, як «гарнізон» (har(a)nisai).

Нагадаємо, що «Хатти» згадуються істориком Тацитом, як німецьке плем’я .

Ми вважаємо, що частина хатто-шумерів покинули терени між Доном та Дністром, і

«рушили» у чужі землі, на захід Європи.

Про це жалкує автор «Велесової книги»:

« За цим маємо жалкувати, та не за часами антів, бо ті анти завоювали мечем багато,

але ж і погубили дім твій, бо домове ніхто в чужині не будує»

( «Велесова книга», К.,1995, с.121-122 ).

 

Можливо, це був військовий похід – експедиція антів(шумерів), та хаттів(венедів), на

підтримку дружнього сусіднього племені ( союзу племен [ гунів -? ] ).

Згадаємо, що , Б.Хмельницький у супроводі Сірка, у 1645 році, воював з козаками під

Дюнкерном, допомагаючи французам здобути цю фортецю у іспанців.

Кілька тисячоліть до цього, у часи правління фараона Рамсеса II, хатто-шумери

( венеди-анти) допомагали своїм союзникам – єгиптянам воювати у Нубійській пустелі,

десь між 5-м та 6-м порогами.

Нагадаємо, також про походи венедів-антів, в перших століттях нашої ери, на Візантію…

Таким чином, наші далекі пращури завжди приймали активну участь у світових подіях.

 

 

3. Перейдемо до розгляду релігійних та міфологічних подібностей:

 


<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Edit] Work | TRUE GRIT by CHARLES PORTIS
1 | 2 | 3 | 4 | <== 5 ==> |
Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.22 сек.) російська версія | українська версія

Генерация страницы за: 0.22 сек.
Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7