УТВЕРЖДАЮ. А песимістичний характер
А песимістичний характер Б оптимістичний характер В спирається на християнські заповіді Г спирається на вимоги розуму 123. Згідно з Шопенгауером, сутністю людини є А воля Б життя В розум Г екзистенція 124. Воля, згідно з А. Шопенгауером, прагне до А влади Б життя В ніщо Г свободи 125. Згідно з Ф.Ніцше, життя – це А воля до життя Б довге сновидіння В воля до влади Г страждання 126. Філософське вчення, що використовує такі поняття як “свобода”, “відповідальність”, “гранична ситуація” А психоаналіз Б екзистенціалізм В неотомізм Г феноменологія 127.Назва основної філософської праці Ж.-П.Сартра А “Буття і ніщо” Б “Буття і час” В “Матерія і пам’ять” Г “Слова і речі” 128. Настрій, що дозволяє, згідно з Сартром, людині усвідомити свою свободу А радість Б тривога В зневіра Г лють 129. За визначенням Сартра, гуманізм А погляд на людину як на вінець творіння Б погляд на людину як на вищу цінність В погляд, згідно з яким у людини немає іншого законодавця, окрім неї самої Г милостиве ставлення до людей 130. Згідно з А.Камю, основне питання філософії А про вищу цінність Б про критерії істини В про сенс життя Г про відношення мислення до буття 131. Автор вислову: “ Людина приречена бути вільною ” А Гайдеггеру Б Сартру В Камю Г Ясперсу 132. Буття як світ надчуттєвих, незмінних та вічних ідей характеризував А Демокрит Б Піфагор В Сократ Г Платон 133. Між буттям та небуттям, за Г.Гегелем, є А розвиток Б пустота В взаємозв’язок Г становлення 134. Трактовка буття як першого безпосереднього ступеню у сходженні духу до самого себе належить А І.Канту Б К.Ясперсу В Г.Гегелю Г Р.Декарту 135. Поняття “біфуркація” та “нелінійність” характеризують А кібернетику Б теорію систем В синергетику Г еволюціонізм 136. Закон діалектики, що характеризує механізм розвитку: А заперечення заперечення Б переходу кількісних змін в якісні В єдності та боротьби протилежностей Г збереження енергії 137. Категорія, що розкриває закон єдності та боротьби протилежностей А кількість Б якість В протиріччя Г заперечення 138. Категорія, що розкриває зміст закону заперечення заперечення А кількість та якість Б протилежність В єдність протилежностей Г наступність 139. Якість як «тотожну з буттям визначеність» характеризував А Аристотель Б Гегель В Кант Г Платон 140. Концепція детермінізму ґрунтується на принципі А причинності Б гармонії В випадковості Г структурності 141. Форма, в якій здійснюється процес мислення А поняття Б формула В теорема Г уявлення 142. Автор вчення про неусвідомлюване А Фрейд Б Фромм В Гегель Г Фейєрбах 143. Згідно з З.Фрейдом, основна форма сублімації А бажання Б любов В страх Г творчість 144. Автор метафоричного порівняння: “Отношение Я к Оно можно сравнить с отношением наездника к своей лошади”: А Паскаль Б Фрейд В Юнг Г Фромм 145. До теоретичного рівня суспільної свідомості відноситься А суспільна психологія Б наукові трактати В настрої Г звички 146. Теза: “Суспільна свідомість відображає суспільне буття” – виражає позицію А К.Маркса Б Е.Дюркгейма В М.Вебера Г О.Шпенглера 147. Сутність агностицизм виражається судженням А людство ніколи не буде знати все про все Б у науках існують невирішені проблеми В всі наші знання є гіпотези Г “річ у собі” принципово не може бути пізнаною 148. Агностицизм І.Канта проявляється у твердженні: А світ “речей для нас” в принципі неможливо пізнати Б неможливо пізнати істину досвідним шляхом В існує прірви між світом “речей для нас” і світом “речей у собі” 149. Згідно раціоналізму, джерелом пізнання є А інтуїція Б досвід В розум Г відчуття 150. Автор вислову: “Розсудок нічого не може споглядати, а почуття нічого не можуть мислити ” А Локку Б Бекону В Декарту Г Канту 151. Вперше визначив істину як відповідність знання дійсності А Б.Спіноза Б Платон В Аристотель Г К.Маркс 152. Одна з концепцій істини в сучасній філософії: А відносності Б достовірності В прагматичності Г суб’єктивності 153. Визначення істини як “доньки часу ” належить А Декарту Б Бекону В Марксу Г Гегелю 154. Точка зору антисцієнтизму: А наука — джерело прогресу людського суспільства Б наукові досягнення можуть бути використані як на благо, так і на шкоду людям В наука в сучасних умовах стала ворожою людині, веде до дегуманізації суспільства, до перетворення наукових відкриттів у пануючу над людиною силу 155. Точка зору сцієнтизму: А наука — джерело прогресу людського суспільства Б наукові досягнення можуть бути використані як на благо, так і на шкоду людям В наука в сучасних умовах стала ворожою людині, веде до дегуманізації суспільства, до перетворення наукових відкриттів у пануючу над людиною силу 156. Метод емпіричного пізнання А аналогія Б спостереження В ідеалізація Г мисленний експеримент 157. Специфічна ознака теоретичного рівня наукового пізнання є А збір фактів та їх класифікація Б чуттєве сприйняття об’єктів В експеримент та спостереження Г вивчення об’єкту на рівні сутності 158. Вкажіть правильне судження: А Людина та її поведінка визначаються біологічними законами Б Визначальний вплив на поведінку людини здійснюють інстинкти В Людина - соціальна істота, біологічні фактори не впливають на її поведінку Г Людина - біосоціальна істота 159. Вірний вислів щодо співвідношення понять «індивід» та «особистість»: А Індивід і особистість – поняття тотожні Б Індивід – антропологічне поняття, а особистість – соціальне В Індивід та особистість не мають спільних характеристик 4. Індивід – пересічна людина, а особистість – видатна особа 160. Головний фактор антропосоціогенезу А праця Б мова В потреби Г свідомість 161. Біологізаторська концепція розуміння природи людини А марксизм Б неотомізм В расизм Г екзистенціалізм 162. Згідно з К.Марксом, формула сутності людини: А тварина, яка вміє виробляти знаряддя праці Б природна істота, тіло якої служить основою її цілісності В сукупність суспільних відносин Г дуалізм душі та тіла 163. Пропозиція замінити класичну філософію сутності людини на філософію людського існування належить А середньовічній схоластиці Б неопозитивізму В прагматизму Г екзистенціалізму 164. Сутність трудової теорії походження людини: А людина є істота погранична – вона породжена природою Б вирішальним чинником виникнення людини виступає природний добір В людина є продуктом праці, і сама праця виникає в процесі становлення людини 166. Суттєва ознака людини А вміння виготовляти знаряддя праці з допомогою знарядь Б запрограмований характер життєдіяльності В наявність потреб Г наявність психіки 167. Соціальна якість людини виражається: А здатністю до адаптації Б здібностями В певним типом темпераменту Г рівнем освіти 168. Перша фаза соціалізації А соціальна трансформація Б соціальна сублімація В соціальна адаптація Г соціальна само актуалізація 169. Екстраверт – це людина, яка А має стійкі інтереси Б зорієнтована всередину себе В зорієнтована на зовнішній світ Г солідна і терпляча 170. Концепція архетипів колективного несвідомого належить А З.Фрейду Б Е.Фромму В К.Юнгу Г К.Хорні 171. Автор вислову: “Що добре? Усе, що зміцнює усвідомлення влади, бажання влади і саму владу людини”: А Ж.П.Сартр Б Дільтей В Ф.Ніцше Г А.Бергсон 172. Визначення людини як сукупності усіх суспільних відносин запропонував А Л.Фейєрбах Б Г.Гегель В К.Маркс Г І.Кант 173. Поняття “Я”, “Воно”, “Над-Я” як основні структурні елементи психіки розглядав А К.Юнг Б Е.Фромм В З.Фрейд Г І.Фіхте 174. Стан «екзистенціального вакууму» означає А бажання творити людям добро Б жах, нудьгу В радість та ейфорію Г прагнення до самовдосконалення 175. Точка зору, згідно з якою суспільство – результат укладеного між індивідами договору, належить А Т.Гоббсу Б Августину В І. Канту Г Г.Гегелю !!!!!! теория общественного договора – Ж.Ж. Руссо!!! 176. Визначальними в структурі виробничих відносин є відносини А розподілу Б власності В обміну Г споживання 177. Волюнтаризм виражається судженням: А хід історії не залежить ні від дій особистості, ні від діяльності народних мас Б історія є результат діяльності світового розуму В видатні особистості творять історію свавільно, не зважаючи на об'єктивні обставини Г історія складається в залежності від випадкових обставин 178. Укажіть, згода з яким судженням означає фаталізм: А хід історії не залежить ні від дій особистості, ні від діяльності народних мас Б історія є результат діяльності світового розуму В видатні особистості творять історію свавільно, не зважаючи на об'єктивні обставини 179. Фактором, що належать до об’єктивних умов розвитку суспільного життя, є А держава Б природне середовище Б політичні доктрини В політичні партії 180. Одна з суб’єктивних умов розвитку суспільного життя А держава Б природне середовище В рівень розвитку науки і техніки Г закони суспільного розвитку 181. Форма суспільного буття А філософія Б продуктивні сили В релігія Г мораль 182. Однією з основних форм суспільної свідомості А виробничі відносини Б засоби виробництва В мораль Г продуктивні сили 183. Форма суспільної свідомості, що виникає в класовому суспільстві А релігія Б філософія В мораль Г мистецтво 184. Положення: «Суспільне буття визначає суспільну свідомість» - виражає сутність А натуралістичної концепції суспільства Б матеріалістичного розуміння історії В філософії екзистенціалізму Г ідеалістичного розуміння історії 185. Релігійна течія, що на думку М.Вебера, мала вирішальне значення для формування “ духу капіталізму ” А православ’я Б католицизм В протестантизм Г сунізм 186. Автор вислову: “Спосіб виробництва матеріального життя обумовлює соціальний, політичний і духовний процеси життя взагалі” А Конту Б Фейєрбаху В Марксу Г Спенсеру 187. Сучасну суспільну ситуацію як “повстання мас” охарактеризував А Фромм Б Тоффлер В Ортега-і-Гассет Г Печчеї 188. Прогрес як закономірну зміну суспільно-економічних формацій обґрунтував А Маркс Б Сорокін В Гегель Г Шпенглер 189. Панування раціоналістичної трактовки прогресу характерне для А Середньовіччя Б Античності В Просвітництва Г Відродження 190. Ідея суперечливості суспільного прогресу належить А Вольтеру Б Ж.Ж.Руссо В Дідро Г Гердеру 191. Прихильник циклічного розвитку людства А Г.Гегель Б О.Шпенглер В І.Пригожин Г К.Маркс 192. Прихильник концепції лінійного поступу людства А А.Тойнбі Б К.Маркс В Г.Гегель Г Г.Гакен 193. Концепція розвитку суспільства, що містить у собі елемент непередбачуваності та невизначеності А циклічна Б лінійна В синергетична Г постмодерністська 194. Основне поняття синергетичної концепції розвитку А біфуркація Б циклічність В поступальність Г лінійність 195. Засновник “Римського клубу ” А Печчеї Б Тінберген В Медоуз Г Ласло 196. З точки зору марксизму, критерій суспільного прогресу – рівень А релігійності Б розвитку продуктивних сил суспільства В культури суспільства Г розвитку мистецтва 197. Образна характеристика суспільних змін як “футурошок” належить А Ортезі-і-Гассету Б Сорокіну В Тоффлеру Г Фромму 198. Оцінка історичного процесу з позиції оптимізму належить А Середньовіччю Б Відродженню В Просвітництву Г Сучасності 199. Уявлення, що лягло в основу ідеї про лінійну спрямованість історичного руху А античні традиції Б міфологічні уявлення В іудео-християнська традиція Г уявлення ортодоксальних філософів Стародавньої Індії 200. Оцінка смислу історії як самопізнання абсолютного духу належить А Канту Б Марксу В Гегелю Г Гоббсу
УТВЕРЖДАЮ Ген. директор ОАО "Информационные системы Бурятии" Цыбиков Ч.Г.
|