Головна сторінка Випадкова сторінка КАТЕГОРІЇ: АвтомобіліБіологіяБудівництвоВідпочинок і туризмГеографіяДім і садЕкологіяЕкономікаЕлектронікаІноземні мовиІнформатикаІншеІсторіяКультураЛітератураМатематикаМедицинаМеталлургіяМеханікаОсвітаОхорона праціПедагогікаПолітикаПравоПсихологіяРелігіяСоціологіяСпортФізикаФілософіяФінансиХімія |
Table of Contents 10 страницаДата добавления: 2015-08-17; просмотров: 558
близ Копенгагена, построенная в 16 в.» ( А.Н. Рощин «Занимательная геодезия», Киев, 1989, с. 44 ). Автор хоче звернути увагу на промовисті назви сторін світу в українській мові : “ схід “, “ південь “, “ захід “, “ північ “, в противагу лувійським, малозрозумілим – “ восток “, “ юг “, “ запад “, “ север “. Всі чотири, українські, назви сторін світу, відповідають часовим категоріям: “ схід ” ( сонце знаходиться у точці, початку світового часу, та закінчення нічного часу ), “ південь “ ( сонце знаходиться у точці, яка відповідає половині світового часу ), “ захід “ ( сонце знаходиться у точці, яка відповідає закінченню світового часу, та початку ночі ), “ північ “ ( сонце знаходиться у точці, яка відповідає половині нічного часу ). В лувійській мові тільки дві назви : “ восток “ і “ запад “ відповідають категорії часу, але структурна будова цих слів, вказує на запозичення. Назва “ юг “ відповідає кліматичним умовам краю, а “ север “ визначає край, де проживають медведі ( Ber ). Так, медведів називали пращури німців, за те, що вони поїдали ягоди (ber). Лувійці знали цього звіра, як такого, що любить мед – «ведмедь». Хатти називали його так само, але назва звіра була утворена навпаки – «медвідь». У сучасній російській мові збереглось німецьке запозичення «берлога». Хатти, які контактували з німецькими племенами, ще на теренах сучасного Східного Сибіру, вимовляли «Се бер» ( це медвідь ). Це слово дало назву краю – «Себер» ( «Себирь» ), а лувійські племена трансформували слово у «Север». Таким чином, цей край називали «Медвежим». Наведені приклади яскраво свідчать про різний рівень знань хатто – шумерів та лувійців. За українськими назвами криється і механізм визначення того “ пів “ ( дня ) , або “ пів “ ( ночі ) ! Назви свідчать не про “ умовне “ визначення часу, а про визначення часу у конкретний момент руху сонця. По- третє. За допомогою пірамід, визначали час, за так званим “ сонячним годинником “, продовж світового дня. Четверте. За “ сонячним годинником “, експериментальним шляхом, було визначено, еталон “ сонячного часу “, який дозволив створити перший прилад вимірювання часу, незалежний від сонця – “ пісочний годинник “. Піраміди дозволяли у будь-який час орієнтуватися людині відносно сторін світу, та визначати “ сонячний час “, протягом світового дня. За допомогою цих споруд, давні науковці-жерці могли виміряти довжину земної кулі. Ці знання пізніше запозичили древньогрецькі науковці, а від останніх – араби. В арабських джерелах збереглась інформація про необхідні умови, та методику, вимірювання довжини земної кулі : « Здесь есть другой путь для определения окружности Земли без необходимости хождения по пустыне, а именно: поднимаемся на высокую гору (піраміду [В.Б.]), стоящую на берегу моря или возвышающуюся над ровной низиной. Когда мы найдём такое место у моря или в пустыне, будем наблюдать Солнце с горы на восходе или закате, пока не скроется из нашего зрения половина его диска. Тогда мы замерим его понижение…» ( А.Н. Рощин «Занимательная геодезия», Киев,1989, с.49-50 ). Третя складова «міда», складного слова “ Піраміда “ , потребує додаткового вивчення. Очевидно, вона відповідає основі «UMMEDA» в шумерській логограмі «LU MES UMMEDA» ( «людина»,[ яка ] «мешкає» [в] «UMMEDA» ) // ( Э.Д. Менадбе «Хеттское общество», Тбилиси, 1965, с.152 ).
сулія -посудина для рідини: су ( вода ) + лія (лити, наливати) – загалом посудина для води. Згадайте хаттське слово “літіус”, яке означало те саме – посудину для води;
суміжний – су( вода ) + міжний ( межа ) – загалом, той, який межує через річку. Тобто, річка виступає певним “кордоном” – межею. Це ще раз підтверджує , що наші давні пращури селились на берегах річок. Характер взаємовідносин між поселенцями, на двох протилежних берегах річки, міг бути різним. Ці взаємовідносини і посприяли виникненню слів: сумирний, супокій, супротивник, сутичка, сумісний. Виникають і слова, які характеризують подорож по річці: супровід, супроводження, супутник.;
сусід – су ( вода ) + сід ( сидіти, сідати – у значенні : “мешкати”, “проживати” ). Слово “сусід” тотожнє попередньому слову – “суміжний”- “ той, який межує через річку “ та слову “супроти”, “супротивник”. ;
сучасний – су ( вода ) + часний ( від слова – “ час “ ), тобто значення слова вказує на те, що дія відбувається у реальному часі, або предмет дії знаходиться у реальному часі ). Очевидно, що давня філософія шумерів поєднувала ці два поняття “ часу” і “ дії ”, адже дія не може відбуватись поза межами часу. Згадуються такі сучасні філософські висловлювання: “ Все тече – все змінюється у часі” , “ Не можна увійти у воду двічи “, “ Час спливає , як вода “... ;
суровий – су (вода ) + ровий ( від слова “ ревти “, “ ревати “ ), давнє значення слова: “ бурхлива вода “, “ вода, яка реве ”. ; Згадайте слова Т. Г. Шевченка: “ Реве та стогне Дніпр широкий“... ;
суміш – су ( вода ) + міш ( від слова “ мішати”, “ помішувати “, “ розмішувати “ ), давнє значення слова: “ те, що розмішується у воді “. Тотожнє сучасному слову, яке використовується у сільському господарстві - суржик ( “змішаний” ). Порівняйте з німецьким словом – mischung, gemisch ( суміш ). Корінь той самий – “ міш”. Литовське – misinys ( суміш ), sumaisyti (змішувати ). В останньому, литовському слові, збереглось шумерське “ су “ ( вода ) – sumaisyti.
сутінки – cу( вода ) + тін(ь)ки ( від слова “ тінь “, “ затінок “ ), давнє значення слова: “ вечірня пора дня, коли тінь “лягає” на водяне плесо”. ;
сухар - су( вода ) + хар . Те, що перед вживанням, необхідно замочити у воді, де «хар» - «зерно» , а не тільки одиниця ваги будь-якого зерна – «гар» ; Слово «харч», «харчі» визначали не будь-яку їжу, а – «зерно».
судний день, “ судний день“ - “ день води “, це “ день всесвітнього потопу “, судно, який пережили наші далекі пращури – хатто-шумери.. суд «день всесвітнього потопу» сприймався нашими далекими пращурами – «атлантами», як «покарання» Богів. Слово “ суд ” ( покарання ) , та “ судно “ похідні від шумерського ( тюркського ) слова – «су» ( вода ). Згадаємо Біблійне судно – “Ноєв ковчег”.
Судак(риба), Сула(назва річки та риби ), етимологія менш зрозуміла, але не викликає суглинок,сухий (відсутність води), сумнівів, щодо свого походження від шумерського висушувати ( позбавляти води ), «су» (вода). суша, сукно...
рahhur*, pahur*,бахур (не посидюча дитина ). Первісне значення цього слова “вогонь”. вahar** бахур–“ та дитина, яка, як вогонь, швидко переміщується у просторі “. На теренах Західної України малих дітей часто називають цим словом, коли дитина “ літає “, “ не знаходить собі місця “. Зустрічаємо це слово у давньому шумерському слові – Pu – Sig – Bahar- a , яке означає : “ піч для обпалення цегли вогнем “, де Pu(піч) + Sig(цеглина) +Bahar-a(вогонь). ( И.Т. Конева « Шумерский язык» - СПБ – 1996, с.175 ** ; “Древнейшие языки Малой Азии - сборник статей “ Москва – 1980, с.75 * .) Знаходимо його і в литовській мові «pakurti» ( розпалювати вогнище ), та в латинській мові «de- bacchor» (безумствовать, неистовствовать, бушевать ).
Arzana– Помилковий переклад. Мова йде про жито. Від лувійського «рожь» «ячменная каша» с.10утворюється похідне «ржана [каша ]». Шумери, перед приголосними ставлять голосну «а», утворюючи слово власного вжитку – «аржана» ( Аракелян Анант Бабкеновна «Исследования по терминологии хеттского языка» - Автореферат, М., 1987, с.10 )
Цей ряд прикладів давніх шумерських слів, які широко використовуються у сучасній українській мові можна продовжити, він безкінченний. Якщо хтось з дослідників хоче заперечити і сказати, що все це вигадка і нісенітниця дослідника, відповім словами Біблії : “ Через темність ми не впорядковуємо слова.” ( БІБЛІЯ або Книги Святого Письма Старого й Нового Заповіту – Українського Біблійного Товариства – 1991- Книга Йова 37(19), с.535.) Гадаю, що у читачів не виникає сумнівів у значенні, та структурній побудові, таких сучасних слів, як : пивовар, цукровар, солевар, миловар, кашовар, ваговоз, паровоз, пароплав, водоріз, водоспад, Водохреще, водовоз, вододіл, водолій, водолаз, водонос, хлібороб, винороб, вогнегасник, вогнемет, вогнеборець, сухофрукти, димохід, вагонобудування, літакобудування, звукооператор, звукозапис, звукосполучення, звукоуловлювач, злочинець, злочин, злодій, злото… Загальні закони словоутворення у того, чи іншого народу, загалом не змінюються. Пройшли тисячоліття… Кожне наступне покоління « створює» свої «нові» слова для спілкування, і широко їх використовує. У сиву давнину формування складного слово відбувалось шляхом з”єднання , як правило двох, окремих слів ( у хаттів ), або більше ( у шумерів ). Згадаємо шумерські логограми, які складалися з трьох , і більше, слів. Ці давні, добіблійні слова, складались з простих складів: з двох, трьох звуків: LU. DUB. CAR. GIS. ( «людина» + «дуб» + «царапати» + «кістка» = «писар» ). У наш час складні слова формуються так само, але можуть складатись з цілих слів, та складів, які утворені з більше ніж трьох фонем… Згадаємо таке надбання сучасності, як абревіатуру. За своєю сучасною побудовою це, не що інше, як давня шумерська логограма – “ УКР.ПРОФ.СПІЛКА. “ ( Українська Професійна Спілка ), “ НАР.КОМ.ЗЕМ. “ ( НАРОДНИЙ КОМІСАРІАТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ), “ РАД.НАР.ГОСПИ. “ ( Радянські Народні Господарства ), “ Д.Н.Д. “ ( Добровільна Народна Дружина ), “ С.Р.С.Р. “ ( Союз Радянських Соціалістичних Республік )...
Пройдуть тисячоліття, і наші далекі нащадки не зможуть пояснити написи: С.Р.С.Р. , РАД.НАР.ГОСПИ. , якщо «стародруки 20-21 століття» збережуться в архівах до того часу. Російський письменник Олександр Кондратов, автор багатьох цікавих праць з історії філології, відзначав: «Отыскать же язык, родственный шумерскому, не удалось и по сей день. А какие только языки не привлекались! Едва ли не все языковые семьи мира: тюркская, монгольская, уральская, мон-кхмерская, австронезийская, дравидийская, китайско- тибетская, семитохамитская, индоевропейская и даже языки Северо-восточной Сибири, Америки, Океании и тропической Африки! Но всё безрезультатно. «В настоящее время шумерский язык приходится считать изолированным, и родство его с каким бы то ни было другим языком – не установленным», - констатирует профессор И.М. Дьяконов итог столетнего поиска «родителей». На первых порах понять шумерский язык помогали специальные словари, составленные вавилонянами: ведь и для них язык шумеров был чужим, они употребляли его в религиозных церемониях, подобно тому как употребляется латынь в католических мессах… И по сей день в шумерской филологии много «белых пятен», много спорного, а порой и просто неизвестного. До сих пор не составлен даже полный словарь языка шумеров. И всё-таки учёные разных стран мира продолжают с неиссякаемым упорством «вгрызаться» в тексты на этом загадочном языке. Ведь именно шумерам принадлежат древнейшие – самые первые в мире ! – медицинские, юридические, хозяйственные документы…» ( Александр Кондратов «Земля людей-земля языков», Санкт-Петербург, Авалон, 2006, с.164-165 ). Вважаємо, що саме в українській мові знаходиться найбільше слів, які є відповідниками, як за фонетикою, так і за значенням, словам давньої шумерської мови. Такі відповідники знаходимо і в сучасній російській мові, та їх кількість значно меньша, а значна частина їх, потрапили у російську мову, через посередництво української. Продовжимо наше дослідження. У VII- VI ст. до н. е. лувійці, давні пращури росіян, заселяють простори на північ, та схід, від Дону. Хатто-шумери захоплюють території північного побережжя Чорного моря. Таким чином осібність українського і російського народів є очевидною. Вона існувала завжди. Цього не можна забувати. Це історичний факт, і про це треба пам’ятати. Геродот називає племя авхатів одним з скіфських племен і називає їх «скіфами орачами». Володимир Петрук намагається вивести історію українського народу від історії скіфів.
Гадаю,що це хибний шлях. Авхатти, які проживали між Південним Бугом та Дністром, були одним з пізньо- хеттських племен, яке у VII—VI ст. до н.е., вступивши в союз з кімерійями, ( можливо під натиском Ассірії ) покинуло свою Батьківщину, у південно -– східній частині Малої Азії, і переселилось на терени сучасної України. «Авхатти» є малоазійськими «хаттами», яких ми ототожнюємо з пізнішими «венедами». Це венеди були орачами «українських земель», а не скіфи. Хатти ( венеди), в співдружності з антами (шумерами) та скіфами, освоювали українські степи у 7 ст. до н.е. – 1 ст. н.е. Опис, який наводить В.Петрук, посилаючись на римського поета Валерія Флака говорить про українця — “анта”, а не про українця —“скіфа” : “Третім іде Авх, гордо розвертаючи тисячи подібних один до одного людей — військо кіммерійців. Його вроджена прикраса — біле волосся, але вік, наступаючи, вже оголив його чоло. Він пов’язав свої скроні потрійним вузлом і залишив дві стрічки спадати з його священної голови...” (В. Петрук, 2001, с. 162—165). Р.S. Автором готується цілком нова робота про давніх пращурів українського народу – народ Хатти ( пізніше – “Хатто - Шумери” ). Вони, як вважає автор, на початку 4 тисячоліття до н. е., проживали в Якутії. Пізніше потрапили до Індії, звідти - до Месопотамії, звідки прийшли, на початку 4 тисячоліття до н. е., до Малої Азії, та Сіріії. Значно пізніше, у 7-6 ст. до н.е. прийшли на північне побережжя Чорного моря.
|