Вставка зображень в фрейми
Зображення в публікаціях можуть приймати різну форму: многокутну, круглу, овальну і т.д. Раніше ми познайомилися з фреймами. Однак у фрейми можна включати не тільки текст, а й зображення. Для цього необхідно спочатку створити фрейм, далі виділивши його необхідно виконати команду File -> Place і в однойменному діалоговому вікні необхідно активізувати перемикач Within frame(як вміст фрейма). Якщо виділений фрагмент вже містить зображення, цей перемикач буде мати назву Replacing frame's content(замість вмісту фрейма). Далі слід вибрати файл і натиснути кнопку Open. В результаті зображення буде поміщено до кадру. Положення і розмір зображення всередині фрейма регулюються в діалоговому вікні Frame Option(параметри фрейму), яке відкривається командою Element -> Frame -> Frame Option. В області Content position(позиція вмісту) знаходяться поля Vertical Alignment і Horizontal Alignment. У них вказуються способи вирівнювання зображення усередині фрейма по вертикалі і горизонталі відповідно. Далі слід перемикач, регулюючий співвідношення розмірів зображення і фрейма. Для нього існують три варіанти установки: • Clip content to fit frame(вирізати вміст за розміром фрейму). У цьому випадку зображення міститься у фрейм в свою натуральну величину. При цьому, якщо розміри зображення більше розмірів фрейма, то буде видно тільки частину зображення. • Size frame to fit content(перетворити розмір фрейма під вміст). При виборі даного варіанту розміри фрейма змінюються таким чином, щоб фрейм точно відповідав зображенню. • Scale content to fit frame(масштабувати вміст під розмір фрейму). У цьому варіанті розміри зображення підганяються під розміри фрейма. Наступне наше завдання - розташувати в документі фрейм і в нього помістити зображення. Тому виберіть інструмент Polygon Frame і створіть п'ятикутний фрейм. При необхідності створений фрейм можна редагувати, переміщаючи його точки. Для побудованого фрейма відкрийте діалогове вікно Frame Options і встановіть перемикач Clip content to fit frame. Не знімаючи виділення з фрейма, активізуйте команду File > Place та виберіть файл. Програма помістить нове зображення у побудований фрейм. Аналогічним чином розмістіть ще два фрейми і вставте в них зображення. 1.6. Застосування буквиці Одним з важливих елементів дизайну публікації є, звичайно, стильове та художнє оформлення тексту. Рівні суцільні текстові колонки хоча і містять цікаву інформацію, але часом стомлюють своєю невиразністю. Розглянемо додаткові можливості оформлення текстових абзаців.(див.рис.10) Рис.10 Застосування буквиці Створення буквиці(збільшеної першої літери абзацу, вбудованої в кілька рядків тексту) - один типових способів залучення уваги до певного розділу тексту. Буквицю зазвичай ставлять в передмові до всього матеріалу і на початку кожної глави і розділу. Завдання буквиці виділеного абзацу виробляється командою Drop Cap (буквиця). Цю команду слід викликати за допомогою меню Utilities - > Plug- in. Тут в поле Size (розмір) задається кількість рядків, яке буде займати буквиця (ця кількість рядків визначає її розмір). Кнопка Apply дозволяє показати вид абзацу із заданою буквицей, не виходячи з діалогового вікна Drop Cap (буквиця). В області Go to paragraph (перейти до параграфу) розташовані дві кнопки: Prev (попередній) і Next (наступний). Вибір однієї з них дозволяє, не залишаючи діалогового вікна, перейти до попереднього або наступного абзацу і надалі застосовувати для нього все установки діалогового вікна Drop Cap (буквиця). При активізації кнопки ОК програма створить потрібного розміру буквицу на початку обраного тексту. Як правило, абзац, для якого створюється буквица, не повинен мати абзацного відступу. Якщо відступ першого рядка буде заданий, PageMaker може згенерувати буквицу, але виглядати отриманий результат буде не дуже привабливо. У самому простому випадку буквица має ту ж гарнітуру і накреслення, що й інший тест абзацу. Проте зазвичай вона виділяється або напівжирним зображенням шрифту, або зовсім інший гарнітурою. Для зміни гарнітури буквица виділяється мишею в текстовому режимі, а потім їй задаються нові атрибути шрифту як звичайному текстовому символу. Можна спочатку змінити гарнітуру або накреслення шрифту першої великої літери потрібного абзацу, а після виконати команду Drop Cap. Деякі люблять використовувати буквицу, що не вбудовану в рядки тексту, а підноситься на перший рядком. Однак у цьому випадку необхідно простежити, щоб збільшена буквица не злив з попереднім текстом. В якості самостійної роботи створіть кілька варіантів буквиці для публікації. 1.7. Обтікання текстом Для того, щоб текст і графіка не накладалися один на одного, слід використовувати кнопку - Text Wrap(про це йшлося раніше). Розглянемо призначення кнопок на рис.11 зліва направо. Активна перша кнопка означає відсутність обтікання. У цьому випадку графічний об'єкт буде або перекривати текст, або знаходитися під ним. Вибір другого значка включає режим обтікання
При цьому навколо об'єкта формується прямокутна пунктирна лінія, яка є кордоном за яку рядки тексту не виходять. Третій значок представляє індикатор стану контуру обтікання. Він стає активним, коли контур обтікання приймає неправильну форму. У наступній області(Text flow, яка доступна тільки при включеній функції обтікання, знаходяться три інші кнопки. Вони визначають спосіб розміщення тексту навколо графічного об'єкта: Текст розташований тільки вище об'єкта, а залишився текст переноситься на наступну сторінку або в наступну колонку. Текст розташовується тільки зверху і знизу об'єкта, залишаючи вільними поля зліва і справа. Текст обтікає об'єкт з усіх сторін. У нижній області (Standoff in mm) задаються відступи тексту від країв графічного об'єкта для всіх чотирьох сторін. Величина відступів може мати як позитивне, так і негативне значення. В останньому випадку текст буде" наповзає" на графічний об'єкт.
|