Студопедия — Семінар № 8.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Семінар № 8.






Тема: Об`єктивний роман Г. Флобера «МАДАМ Боварі»

 

Завдання:

 

1. Сформулюйте творчі принципи Г.Флобера. Дайте визначення «естетики об´єктивізму».

2. Дослідіть поєднання конкретно-історичного та символічного аспектів зображення у романі «Пані Боварі».

3. Визначте особливості психологічного аналізу у творі. Наведіть приклади прийомів прямого та непрямого психологізму.

 

 

Обов´язкова робота з науковими джерелами:

 

1. Орієнтуючись на дослідження С.Зєнкіна [1], поясніть поняття «аксіологія оповіді» в романі «Пані Боварі». Як виявляється зміна ціннісних систем відліку в оповідній структурі твору? Наведіть власні приклади.

2. Порівняйте літературні портрети Г.Флобера, написані Ш. Сент-Бевом [2] та А. Моруа [3].

3. Прокоментуйте концепцію життя і творчості Г. Флобера, запропоновану в романі Д.Барнса «Папуга Флобера» [5]. Чи можна вважати твір об`єктивною біографією письменника? Висловіть власну точку зору.

 

 

Література:

Основна:

1. Зенкин С.Н. «Госпожа Бовари» // Зенкин С.Н. Работы по французской литературе. – Екатеринбург: УРСС, 1999. – С. 13-133.

2. Сент-Бёв Ш. «Госпожа Бовари» Г. Флобера // Сент-Бёв Ш. Литературные портреты, критические очерки. – М.: Худ. лит., 1970. – С. 448-465.

3. Моруа А. Флобер. «Госпожа Бовари» // Моруа А. Литературные портреты. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. – С. 195–215.

4. Бахтин М.М. О Флобере // Бахтин М.М. Эпос и роман. – СПб.: Азбука, 2000. – С. 286-295.

5. Барнс Дж. Попугай Флобера. – М.: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 253 с.

 

Додаткова:

1. Моэм С. Флобер и «Madame Bovary» // Моэм С. Искусство слова: О себе и о других. Литературные очерки и портреты. – М.: Худ. лит., 1989. – С. 211-235.

2. Пузиков А.И. Идейные и художественные искания Флобера // Пузиков А.И. Портреты французских писателей. – М.: Худ. лит., 1981. – С. 69-126.

3. Ковбасенко Ю., Горідько Ю. Конфлікт між ілюзією та реальністю за романом Г. Флобера «Пані Боварі» // Тема. – 1999. – № 2. – С. 43-45.

4. Дитькова С.Ю. «Счастье – обман, поиски которого причиняют все житейские бедствия…». Роман Г. Флобера «Госпожа Бовари» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2000. – № 6. – С. 29-34.

5. Султанов Ю.І. Гюстав Флобер: «… немає прекрасних думок без прекрасної форми і навпаки». Матеріали до вивчення «Пані Боварі» // Всесвітня література в середніх навчальних закладах. – 2000. – № 11. – С. 35-40.

 

 

Варіанти індивідуальних науково-дослідних завдань [1]

1. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення естетики реалізму в сучасному літературознавстві.

2. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення реалістичного роману Х1Х ст. у сучасному літературознавстві.

3. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення французької реалістичної прози ХІХ ст. у сучасному літературознавстві.

4. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення англійської реалістичної прози у сучасному літературознавстві.

5. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Стендаля у сучасному літературознавстві.

6. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості О.де Бальзака у сучасному літературознавстві.

7. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості П. Меріме у сучасному літературознавстві.

8. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Г. Флобера у сучасному літературознавстві.

9. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Ч. Діккенса у сучасному літературознавстві.

10. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості В.М. Теккерея у сучасному літературознавстві.

11. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Дж. Остен у сучасному літературознавстві.

12. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Ш.Бронте у сучасному літературознавстві.

13. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Е.Бронте у сучасному літературознавстві.

14. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Джордж Еліот у сучасному літературознавстві.

15. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості Е. Гаскелл у сучасному літературознавстві.

16. На основі аналізу десяти наукових публікацій останніх двох десятиліть узагальнити основні напрямки вивчення творчості В. Коллінза у сучасному літературознавстві.

 

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ЕКЗАМЕНА (ЗАЛІКУ)

1. Проблеми вивчення реалізму в сучасному літературознавстві

2. Художні принципи реалізму

3. Характер співвідношення романтичної та реалістичної естетики

4. Характер утвердження принципів реалізму у французькій літературі

5. Характер співвідношення романтизму та реалізму у французькій літературі ХІХ ст.

6. Значення Стендаля в становленні теоретичного підґрунтя реалізму

7. «Червоне і чорне» Стендаля як соціально-психологічний роман

8. Способи створення характеру в романі Стендаля «Червоне і чорне»

9. Своєрідність втілення принципів реалізму в романі Стендаля «Червоне і чорне»

10. Аналітико-психологічна настанова художнього стилю Стендаля (за М. Епштейном[i])

11. Поняття «бальзаківського парадоксу» (за М. Вайманом[ii])

12. Поліцентричність структури роману О. де Бальзака «Батько Горіо»

13. Рання творчість О. де Бальзака: формування естетичної програми та творчого методу

14. «Людська комедія» О. де Бальзака: задум, історія створення, структура

15. Своєрідність використання «техніки перехідних персонажів» в «Людській комедії» О. де Бальзака

16. Способи створення характеру в романі О. де Бальзака «Батько Горіо»

17. «Аналітичний реалізм» О. де Бальзака: витоки, принципи, способи реалізації

18. Особливості оповіді в романах О. де Бальзака (за М. Епштейном)

19. «Жакерія» П. Меріме: жанрова синтетичність, особливості моделювання дійсності

20. Драматургічні новаторства П. Меріме в збірці «Театр Клари Гасуль»

21. Роль оповідача в композиційному оформленні новел П. Меріме

22. Романтизм і реалізм в «екзотичних» новелах П. Меріме

23. Психологічні новели П. Меріме: особливості характеротворення та психологізму

24. Пізні новели П. Меріме: тематика, характерологія, поетика

25. Поняття «еліпсної» структури новел П. Меріме.

26. Жанрова та сюжетно-композиційна своєрідність роману П. Меріме «Хроніка часів Карла ІХ»

27. Характер становлення реалізму в Англії

28. Загальна характеристика вікторіанського роману

29. Полеміка з літературною традицією в ранній творчості Дж. Остен

30. Творчість Дж. Остен як проміжна ланка між Просвітництвом та реалізмом в Англії

31. Романи Дж. Остен: проблематика, поетика, еволюція романної форми

32. Особливості реалістичного висвітлення характерів в романі Дж. Остен «Гордість та упередження»

33. Романтичні традиції ранньої творчості Ч. Діккенса

34. Своєрідність жанру та структури роману Ч. Діккенса «Посмертні нотатки Піквікського клубу»

35. Характерологія роману Ч. Діккенса «Посмертні нотатки Піквікського клубу»

36. Характер соціального аналітизму і історизму в романі Ч. Діккенса «Посмертні нотатки Піквікського клубу

37. «Різдвяна філософія» Ч. Діккенса: принципи, характер творчого втілення

38. Естетичні погляди В.М. Теккерея

39. Полеміка з літературною традицією в ранній творчості В.М. Теккерея

40. Художній історизм роману В.М. Теккерея «Ярмарок марнославства» (за Є. Авраменко[iii])

41. Засоби психологічного зображення в романі В.М. Теккерея «Ярмарок марнославства»

42. Поєднання типового й індивідуального в характерах персонажів роману В. Теккерея «Ярмарок марнославства»

43. Моральна позиція автора в романі В.М. Теккерея «Ярмарок марнославства»

44. Особливості світосприйняття та естетична програма Г. Флобера.

45. Прийоми психологічного зображення в романі Г. Флобера «Пані Боварі»

46. Об`ємна організація тексту як засіб вираження авторської позиції в романі Г.Флобера «Пані Боварі»

47. Принципи «об`єктивного мистецтва» в романі Г. Флобера «Пані Боварі»

48. Світогляд та естетичні принципи Ш. Бронте

49. Школа «сенсаційного роману» в Англії (творчість В. Коллінза)

50. Романістика Е.Троллопа

 

 


[1] Робота має являти собою самостійний послідовний аналіз наукових підходів, актуальних проблем вивчення творчості певного літературного явища. Слід уникати простого переказу того чи іншого дослідження. Студент має узагальнити прочитане за певним принципом, наприклад, згрупувавши наукові підходи за предметом аналізу: - біографія письменника, - поетика, літературні зв´язки та ін.

В процесі роботи над індивідуальним завданням студент повинен:

1. опрацювати наукові монографії, статті в науковій періодиці, розділи підручників, авторизовані електронні джерела. Список джерел обов´язково має бути доданий до роботи. До аналізу бажано залучати іншомовні праці.

2. стисло сформулювати сутність основних методологічних підходів до наукової проблеми у вітчизняному та західному літературознавстві;

3. виділити актуальні проблеми та напрямки вивчення визначеного феномена;

4. дати оцінку існуючим дослідженням;

5. окреслити перспективи подальшого дослідження.

Обсяг виконаного завдання має бути 3-5 сторінок друкованого тексту.


[i] Эпштейн М. О стилевых началах реализма (поэтика Стендаля и Бальзака) // Вопросы литературы. – 1977. – № 8. – С. 106-134.

 

[ii] Вайман С.Т. Бальзаковский парадокс. – М.: Сов. писатель, 1981. – С. 24-75.

 

[iii] Авраменко Е.И. Художественный историзм романа Теккерея «Ярмарка тщеславия» и деталь исторического колорита // Филологические науки. – 1987. – № 5. – С. 75-79.

 

 







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 140. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Выработка навыка зеркального письма (динамический стереотип) Цель работы: Проследить особенности образования любого навыка (динамического стереотипа) на примере выработки навыка зеркального письма...

Словарная работа в детском саду Словарная работа в детском саду — это планомерное расширение активного словаря детей за счет незнакомых или трудных слов, которое идет одновременно с ознакомлением с окружающей действительностью, воспитанием правильного отношения к окружающему...

Правила наложения мягкой бинтовой повязки 1. Во время наложения повязки больному (раненому) следует придать удобное положение: он должен удобно сидеть или лежать...

Виды сухожильных швов После выделения культи сухожилия и эвакуации гематомы приступают к восстановлению целостности сухожилия...

КОНСТРУКЦИЯ КОЛЕСНОЙ ПАРЫ ВАГОНА Тип колёсной пары определяется типом оси и диаметром колес. Согласно ГОСТ 4835-2006* устанавливаются типы колесных пар для грузовых вагонов с осями РУ1Ш и РВ2Ш и колесами диаметром по кругу катания 957 мм. Номинальный диаметр колеса – 950 мм...

Философские школы эпохи эллинизма (неоплатонизм, эпикуреизм, стоицизм, скептицизм). Эпоха эллинизма со времени походов Александра Македонского, в результате которых была образована гигантская империя от Индии на востоке до Греции и Македонии на западе...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия