Екзаменаційні білети
з дисципліни «Історія графічного дизайну»
для студентів напряму знань 6.020205 «Дизайн»
Галузь знань 0202 Мистецтво
Кривий Ріг, 2013
Дисципліна – Історія графічного дизайну
Питання підготовки до екзамену
1. Характеристика основних розділів графічного дизайну
2. Український графічний дизайн 1910-х – 1920-х рок
3. Продукція графічного дизайну. Складові фірмового стилю
4. Функції і призначення графічного дизайн
5. Французький плакат епохи Ар-нуво (модерн)
6. Американський рекламний плакат доби Ар-нуво
7. Австрійський та німецький плакат часів сецессіону (югендстилю)
8. Російський плакат «срібного віку»
9. Складові фірмового стилю. Його становлення та розвиток у ХХ столітті
10. Стилістика Ар-деко в графічному дизайні
11. Конструктивізм в радянському плакаті 1920-х
12. Реалізм в американському та радянському плакаті міжвоєнної доби
13. Формування естетики глянцевих журналів Ар-деко
14. Вищі навчальні заклади 1920-х як центри формування графічного дизайну (Баухаус, ВХУТЕМАС)
15. Політичний плакат часів Другої світової війни
16. Стилі і напрямки мистецтва модернізму (1910-1930) як фактори формування стилістики графічного дизайну
17. «Хороший дизайн» реалістичного спрямування післявоєнних років
18. Основні напрямки в мистецтві «Космічної ери» (1960-і) та їх впливи на зміни в графічному дизайні
19. Загальні риси зарубіжного графічного дизайну 1960-х
20. Елітарний (виставки, театральні вистави) та масовий комерційний дизайн 1960-х
21. Стиль «пін-ап» в в американській продукції графічного дизайну
22. Провідні тенденції графічного дизайну 1970-х – 1980-х років
23. Кіноплакат другої половини 20 століття
24. Стилістичні прийоми графічного дизайну 1990-х
25. Ідеї позиціонування в графічному дизайні 1980-х років
26. Види плакатної продукції кінця ХХ століття
27. Вплив новітніх інформаційних технологій на стилістику графічного дизайну кінця ХХ – початку ХХІ ст..
28. Нове розуміння професії графічного дизайну в США як лідері повоєнного періоду в галузі (1845-1960)
Питання для підготовки до тестового опитування
1.Становлення плакатного мистецтва Новітного часу в Європі припадає на:
|
2.Розквіт плакатного мистецтва в Європі розпочинається зі зміни співвідношення між
|
3.Розквіту плакатного мистецтва в Європі ХІХ ст. сприяла
|
4.Славу французькій рекламі другої половини ХІХ ст. принесли майстри
|
5.Лаконізм зображення та кольору у плакатах Ж..Шере дослідники пояснюють
|
6.Головне для успіху будь-якого плакатного зображення
|
7.Постер – це:
|
8.Римська протогазета уявляла собою:
|
9.В комбінованих товарних знаках обов’язковими елементами мають бути
|
10.Умовна типологія дизайну, що утвердилась у фаховій теорії та практиці:
|
11.Перші імпульси корпоративного дизайну та фірмового стилю пішли від:
|
12.Перше осучаснення традиційних українських сільських візуальних форм (орнаменти, мальовки) було здійснено:
|
13. Засновником рекламної афіші Ар-нуво був:
|
14. Яка фірма виготовляла рекламні постери універмагу Mele на початку ХХ ст.:
|
15. Автор афіш театру С.Бернар «Ренесанс»:
|
16. Використання трафаретів для плакатів «Окон РОСТА» пояснювалось
|
17. А.Страхов на початку 1920-х створив серію плакатів
|
18. Видатними плакатистами радянського конструктивізму були:
|
19. Основні функції сучасного товарного знаку
|
20. Хто вважається засновником українського графічного дизайну ХХ ст.:
|
21. Часопис, що презентував фахове кредо графічного дизайну модернізму 1920-х років, близький до «Баухаузу»:
|
22. Французький ілюстратор вітчизняних та американських журналів мод 1920-х:
|
23. Шрифт Гельветика був розроблений:
|
24. Автор логотипу компанії Shell:
|
25. В піктографічних зображеннях виключаються:
|
26. Хто створював рекламні постери для парфумів фірми Кристіана Діора в 1940-х – 1970-х роках:
|
27. Роки розповсюдження стилю Ар-деко:
|
28. Провідним майстром плакату Ар-деко вважається:
|
29. Автором рекламного образу «Arrow Collar Man» був:
|
30. Флореальний варіант Ар-нуво мав наступні ознаки:
|
Екзаменаційні білети.
Дисципліна – Історія графічного дизайну
Білет № 1
1. Характеристика основних розділів графічного дизайну
2. Тести
Білет № 2
1. Український графічний дизайн 1910-х – 1920-х років
2. Тести
Білет № 3
1. Продукція графічного дизайну. Складові фірмового стилю
2. Тести
Білет № 4
1. Функції і призначення графічного дизайну
2. Тести
Білет № 5
1. Французький плакат епохи Ар-нуво (модерну)
2. Тести
Білет № 6
1. Американський рекламний плакат доби Ар-нуво
2. Тести
Білет № 7
1. Австрійський та німецький плакат часів сецессіону (югендстилю)
2. Тести
Білет № 8
1. Російський плакат «срібного віку»
2. Тести
Білет № 9
1. Складові фірмового стилю. Його становлення та розвиток у ХХ столітті
2. Тести
Білет № 10
1. Стилістика Ар-деко в графічному дизайні
2. Тести
Білет № 11
1. Конструктивізм в радянському плакаті 1920-х
2. Тести
Білет № 13
1. Реалізм в американському та радянському плакаті міжвоєнної доби
2. Тести
Білет № 14
1. Формування естетики глянцевих журналів Ар-деко
2. Тести
Білет № 15
1. Вищі навчальні заклади 1920-х як центри формування графічного дизайну (Баухаус, ВХУТЕМАС)
2. Тести
Білет № 16
1. Політичний плакат часів Другої світової війни
2. Тести
Білет № 17
1. Стилі і напрямки мистецтва модернізму (1910-1930) як фактори формування стилістики графічного дизайну
2. Тести
Білет № 18
1. «Хороший дизайн» реалістичного спрямування післявоєнних років (1945-1960)
2. Тести
Білет № 19
1. Нове розуміння професії графічного дизайну в США як лідері повоєнного періоду в галузі
2. Тести
Білет № 20
1. Основні напрямки в мистецтві «Космічної ери» (1960-і) та їх впливи на зміни в графічному дизайні
2. Тести
Білет № 21
1. Загальні риси зарубіжного графічного дизайну 1960-х
2. Тести
Білет № 22
1. Елітарний (виставки, театральні вистави) та масовий комерційний дизайн 1960-х
2. Тести
Білет № 23
1. Стиль «пін-ап» в в американській продукції графічного дизайну
2. Тести
Білет № 24
1. Провідні тенденції графічного дизайну 1970-х – 1980-х років
2. Тести
Білет №26
1. Кіноплакат другої половини 20 століття
2. Тести
Білет № 27
1. Стилістичні прийоми графічного дизайну 1990-х
2. Тести
Білет № 28
1. Ідеї позиціонування в графічному дизайні 1980-х років
2. Тести
Білет № 29
1. Види плакатної продукції кінця ХХ століття
2. Тести
Білет № 30
1. Вплив новітніх інформаційних технологій на стилістику графічного дизайну кінця ХХ – початку ХХІ ст..
2. Тести
Екзаменаційні тести
З дисципліни «Історія графічного дизайну»
2 курс, ІІІ семестр
ПІБ__________________________________________________
№
| Зміст тесту
| Відпо-
відь
|
1.
| Становлення плакатного мистецтва Новітного часу в Європі припадає на:
| б
|
а) першу половину ХІХ ст.
|
б) другу половину ХІХ ст.
|
в) першу половину ХХ ст.
|
г) другу половину ХХ ст.
|
2.
| Розквіт плакатного мистецтва в Європі розпочинається зі зміни співвідношення між:
| в
|
а) комерційною та технологічною компонентами виробництва
|
б) авторською та рукописною концепціями
|
в) між вербальною та образотворчою компонентами композиції
|
г) комерційною та мануфактурною технологією
|
3.
| Розквіту плакатного мистецтва в Європі ХІХ ст. сприяла
| а
|
а) літографська техніка
|
б) філігранна техніка
|
в) фрескова техніка
|
г) техніка глибокого друку
|
4.
| Славу французькій рекламі другої половини ХІХ ст. принесли майстри
| в
|
а) кінематографії
|
б) оперного мистецтва
|
в) багатокольорового художнього плакату
|
г) інженерно-будівельної індустрії
|
5.
| Лаконізм зображення та кольору у плакатах Ж..Шере дослідники пояснюють
| б
|
а) нестачею електроенергії
|
б) економією фарб
|
в) відсутністю вентиляції
|
г) наявністю значної інформації
|
6.
| Головне для успіху будь-якого плакатного зображення
| г
|
а) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію
|
б) штучне покриття
|
в) безпосереднє освітлення
|
г) сприйняття «на льоту» людиною, що спішить у справах
|
7.
| Постер – це:
| а
|
а) Художній твір з цікавою для широкого споживача інформацією, виразним візуальним образом та стислим вербальним супроводом
|
б) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію, що розповсюджувалося «від рук до рук»
|
в) настінний фресковий образотворчий твір зі стислим вербальним супроводом
|
г) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію, що наклеювалося на стіну
|
| Римська протогазета уявляла собою:
| б
|
а). тексти, друковані фарбою на білому папері
|
б) тексти, написані фарбою на білій стіні будинку
|
в) тексти, написані тушшю на цегляній табличці
|
г)) тексти, написані фарбою на вовняній тканині
|
| В комбінованих товарних знаках обов’язковими елементами мають бути:
| в
|
а) стилізовані зображення предметного оточення у комбінації з кольором
|
б) результати соціологічних досліджень
|
в) наявність елементів образотворчості і певних слів та літер
|
г) техніко-економічні показники допроектного дослідження
|
10.
| Умовна типологія дизайну, що утвердилась у фаховій теорії та практиці:
| б
|
а) промисловий дизайн, дизайн нігтів та зачісок, уфологічний дизайн, графічний дизайн
|
б) промисловий дизайн, дизайн середовища, графічний дизайн, арт-дизайн.
|
в) науковий дизайн, промисловий дизайн, міфологічний дизайн, арт-дизайн
|
в) науковий дизайн, промисловий дизайн, міфологічний дизайн, арт-дизайн
|
| Перші імпульси корпоративного дизайну та фірмового стилю пішли від:
| в
|
а)Д.Херста
|
б) Ч.Р.Макінтоша
|
в) П.Беренса
|
д) К.Дрессера
|
| Перше осучаснення традиційних українських сільських візуальних форм (орнаменти, мальовки) було здійснено:
| в
|
а) на початку ХІХ ст..
|
б) в середині ХІХ ст..
|
в) на початку ХХ століття
|
г) в середині ХХ століття
|
| Засновником рекламної афіші Ар-нуво був:
| а
|
а) Жуль Шере
|
б) Гаррісон Фішер
|
в) М.Врубель
|
г) Е.Годвін
|
| Яка фірма виготовляла рекламні постери універмагу Mele на початку ХХ ст.:
| в
|
а) Ліберті
|
б) Тіффані
|
в) Рікорді
|
г) Оліветті
|
| Автор афіш театру С.Бернар «Ренесанс»:
| б
|
а) А.Тулуз-Лотрек
|
б) Альфонс Муха
|
в) Пьєр Боннар
|
г) Теофіль Стейнлен
|
| Використання трафаретів для плакатів «Окон РОСТА» пояснювалось
| а
|
а) відсутністю друкарської техніки
|
б) примхами автора
|
в) художньо-стильовою доцільністю
|
г) вимогами замовника
|
| А.Страхов на початку 1920-х створив серію плакатів
| а
|
а) «Азбука революции»
|
б) «Азбука кулинарии»
|
в) «Азбука сексуальности»
|
г) «Азбука финансов»
|
| Видатними плакатистами радянського конструктивізму були:
| а
|
а) О.Родченко, брати Стенберги
|
б) К.Малевич, Д.Бурлюк
|
в) О.Дейнека, В.Кончаловський
|
г) В.Татлін, О.Богомазов
|
| Основні функції сучасного товарного знаку
| б
|
а) стресостійкість, статичність
|
б) ідентифікація товару, юридичний захист
|
в) монументальність, стрункість
|
г) непохитність, ритмічність
|
| Хто вважається засновником українського графічного дизайну ХХ ст.:
| а
|
а) Георгій Нарбут
|
б) Олександр Мурашко
|
в) Федір Кричевський
|
г) Олександра Екстер
|
| Часопис, що презентував фахове кредо графічного дизайну модернізму 1920-х років, близький до «Баухаузу»:
| б
|
а) Jugend
|
б) De Stijl
|
в) Studia
|
г) Vogueг
|
| Французький ілюстратор вітчизняних та американських журналів мод 1920-х:
| г
|
а) Касандр
|
б) Леопольдо Метликович
|
в) Р.Грюо
|
г) Ж.Лепап
|
| Шрифт Гельветика був розроблений:
| в
|
а) в 1920-х
|
б) в 1940-х
|
в) в 1950-х
|
г) в 1970-х
|
| Автор логотипу компанії Shell:
| г
|
а) Герріт Рітвелд
|
б) Енді Уорхол
|
в) Дітер Рамс
|
г) Раймонд Лоуі
|
| В піктографічних зображеннях виключаються:
| б
|
а) техніко-економічні показники
|
б) будь-які літери і слова
|
в) габаритні розміри
|
г) смугасті риски
|
| Хто створював рекламні постери для парфумів фірми Кристіана Діора в 1940-х – 1970-х роках:
| г
|
А) Карл Еріксон
|
Б) Кобі Уітмор
|
В) Ліла де Нобілі
|
Г) Рене Грюо
|
| Роки розповсюдження стилю Ар-деко:
| в
|
а) в 1880-1900
|
б) в 1900 - 1920
|
в) в 1920- 1940
|
Г) в 1940-1960
|
| Провідним майстром плакату Ар-деко вважається:
| а
|
а) А. Касандр
|
б) Р.Грюо
|
в) Ж.Барб’є
|
г) А.Муха
|
| Автором рекламного образу «Arrow Collar Man» був:
| б
|
а) Е.Пенфілд
|
б) Дж.К.Леєндекер
|
в) Е.Беніто
|
г) Л.Метлікович
|
| Флореальний варіант Ар-нуво мав наступні ознаки:
| г
|
а)Зображення екзотичних рослин і тварин за допомогою геометричного орнаменту;
|
б) Стилізація зображень під античність;
|
в) Натуралістичні зображення навколишнього середовища;
|
г) Вигнуті стилізовані силуети біонічних форм (екзотичних рослин і тварин), стихій вогню, води і т.ін.
|
Милтон Глейзер – автор логотипа «Я люблю Нью-Йорк»
Касандр - логотип дома Ив Сен-Лоран 1968
Товарный знак – составляющая системы корпоративной идентификации
Фанарт – непрофессиональные сетевые иллюстрации
Танадори Йоко – мастер 1970-х