Студопедия — ЕТАПИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ЕТАПИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ






Содержание и структура готовой работы, а так же ее оформление на соответствие данным методическим указаниям осуществляется научным руководителем, о чем свидетельствует подпись научного руководителя на титульном листе.

 

 

Рейтинговий перегляд

містить дві практичні теми:

- збір робочих матеріалів та аналогів до виконання завдання;

- ескізи побудови декоративних композицій, стилізація.

Рейтинговий перегляд

містить дві практичні теми:

- ескізне рішення композиції згідно розміру виконання композиції, затвердженої викладачем, у матеріалі та фактурі;

- виконання відмивки декоративної композиції.

 

Рейтинговий перегляд

містить дві практичні теми:

- виконання «рубашки» декоративної композиції із шпону в заданому розмірі;

- оформлення декоративної композиції.

 

Підсумковий контроль здійснюється у формі екзаменаційного перегляду.

ЕТАПИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

з дисципліни «Робота в матеріалі» /маркетрі/ 7 семестр

Рубіжні етапи контролю Змістовний модуль № тем Форма звітності Кількість рейтингових балів
  Тема 1. «Декоративна композиція на задану тему. Мета, задачи, вимоги».   1-2 Вступна бесіда на тему «Декоративна композиція в техниці маркетрі». Видання завдань за обраною темою. Збір аналогів до виконання завдання. Пошуки та збір матеріалу за обраною темою. Розробка декоративної композиції на задану тему. Виконання ескізів, пошуки стилізації обраних предметів, елементів. 7-30
  Тема 2. Розробка декоративної композиції. 3-4 Робота з літературою. Уточнення композиції обраного ескізу на задану тему. Затвердження ескізу. Виконання відмивки декоративної композиції в заданому розмірі. Підбор шкали шпону відповідно до ескізу.   7-30
  Тема 3. Практичне виконання декоративної композиції.   5-6 Виконання «рубашки» із шпону. Запресовка роботи. Оформлення декоративної композиції. 7-30
Загалом за один семестр 90 (+10) -100

 

5. Особливості МАТЕРІАЛУ ТА ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ ДЕКОРАТИВНОЇ КОМПОЗИЦІЇ.

Технологічний процес виконання маркетрі не можна розглядати незалежно від процесу творчого. Отже, перед тим, як почати виконання самого учбового завдання, потрібно звернути увагу на матеріал, за допомогою якого виконується завдання VII семестру навчання.

Різноманітність текстур різновидів порід дерев можна звести до дванадцяти основних видів.

1. Безтекстурна деревина. Її мають білий клен, липа та іноді світлий горіх. Текстура цих порід дерев пропонується для виконання фону декоративної композиції, для підкреслення площинних наборів, наприклад, у геометричних орнаментальних мотивах.

2. Дрібнокрапчатий малюнок деревини. Зустрічається в основному при тангентальному розрізі таких порід дерев: бук, платан, дуб. Вдало використовуючи текстуру цих порід дерев можна створити яскраві різноманітні ефекти: нічне небо, засіяне зірками; виоране поле, північне сяйво тощо.

3. Муаровий малюнок деревини. Зустрічається лише там, де волокна деревини створюють хвилеподібні текстури. Створюється враження, ніби по деревині йдуть хвилі. Частіше усього такий малюнок є у червоного дерева, клена, берези. Використовують ці текстури у рослинних орнаментах та сюжетних композиціях.

4. Смугастий малюнок деревини. Мають таки породи дерев: листяниця, горіх анатолійський, горіх грецький, черешня, слива, ясень амурський. Використовується у великих сюжетних наборах для вдалого виявлення води, землі, неба, дальніх або середніх планів природи.

5. Хвилястість текстури пропонується для виконання волос у портретах, берегів морей, хвиль або водоспадів. Частіше усього такий малюнок є у ясеня, горіха грецького, берези карельської.

6. Серповидний малюнок завжди можна побачити у тангенальному розрізі бука, граба, клена, горіха грецького тощо. Найбільш характерний цей різновид текстури для кільцесудинних твердих порід дерев. Завдяки такому малюнку можна відобразити крону дерев, круги на воді.

7. Криволінійний малюнок можна побачити у берези звичайної, клена, ясеня. карельської берези, горіха грецького. За допомогою криволінійного малюнка можна відобразити гори, кущі, вовну тварин, хмари на небосхилі.

8. Листеподібний малюнок мають декілька порід листяних дерев.

9. Сучкуватий малюнок є у порід дерев, які мають багатоярусний сучкуватий стовбур. У таких порід, як сосна, ялина, горіх грецький він є у всіх розрізах. Використання його у творчих роботах дуже різноманітне.

10. Мушлевинний малюнок частіше буває у дерев міцних, маючих товстий стовбур та пишну крону: ясень, дуб, секвойя, горіх грецький. Текстура використовується у сюжетних композиціях та крупних рослинних орнаментах.

11. Малюнок «птахове око» - це залишки від бруньок дерев: ясеня, української тополі, клена, карельської берези. Використовується для фону, одягу, тканин, прикрас, зимових краєвидів.

12. Капові та напливні малюнки деревини мають виразні декоративні якості. Це найбільш цінний матеріал для сюжетних наборів. Особливо яскраві напливи у берези, ясеня, тополі, клена.

Майже всі породи дерев мають теплі відтінки. Деревина всіх порід дерев відображає світовий потік. Блиск – це властивість відображати світовий потік. Тому, вдало користуючись цими якостями деревини, можна послабити або посилити необхідні композиційні ділянки.

Перед тим, як починати виконання роботи в матеріалі, треба засвоїти деякі терміни та поняття. Фоном в маркетрі називають поверхню, на яку в подальшому буде нанесено малюнок. Умовний фон використовується задля різки окремих частин набору шпону. Після того, як малюнок переведено із кальки на умовний фон, починають послідовно вирізати елементи набору. Конкретний фон буває простим та складним. Простий фон складають з однієї породи дерева, складний – з різних порід дерев із різноманітним малюнком.

Як починати процес вирізання. Елементи малюнку за допомогою кальки переводимо на необхідну частину шпону, яка відповідає по текстурі вашому творчому задуму. Якщо обрано найбільш потрібну для набору текстуру деревини, декоративна композиція може бути більш виразною. Також треба звернути увагу на контрастність текстур. Щоб посилити рух композиції, використовують напрямки волокон текстури, які відповідають напрямку елементів набору шпону. Ножем – різцем вирізаємо елемент набору. При цьому не потрібно намагатись вирізати свій елемент за один прохід ножа по лінії різання. Налаштуйтесь на правильне положення руки. Ніж беруть у праву руку, щоб вказівний палець був на верхньому ребрі полотна ножа. Великий палець притискає полотно ножа зліва, а три пальця - справа,так, щоб фаланги пальців не попали до зони руху ножа. Під час роботи ніж треба нахиляти від краю елемента різки, до центру елементу. Після того, як вирізано декілька елементів набору шпону, треба їх поєднати невеликими шматочками клейкої смуги з лицевої сторони композиції. Так виконують весь набор шпону декоративної композиції. Готовий набір треба наклеїти на основу із ДСП синтетичним клеєм ПВА та покласти під вагу на 48 годин. Міцність клеєного шва залежить від якості поверхонь, клею, часу тримання під вагою. Поверхні мають бути сухими, вологість набору шпону має бути не більш 8%. Причини дефектів при склеюванні:

1.неякісний клей;

2.неякісна підготовка поверхонь до склеювання;

3.нерівномірне нанесення клею;

4.недостатній тиск при запресуванні;

5.збільшена вологість приміщення.

Після очищення поверхні від залишків клейкої смуги треба зачистити її та зашліфувати. Шліфування виконують вдовж волокон деревини шкіркою №1. На вже готові поверхні наносять оздоблювальні прозорі покриття (лак, бджолиний воск або мастику для паркету).

При виконанні наборів підвищеної складності слід звернути увагу на цільність композиції, єдність колористичного рішення, правильність тонових відносин та напрямок волокон деревини.

 

6. ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ДЕКОРАТИВНОЇ КОМПОЗИЦІЇ.

I ЕТАП.

Процес розробки декоративної композиції (натюрморту) в техніці маркетрі має певну логічну послідовність і складається із наступних етапів:

одержавши завдання на створення декоративної композиції, студенти прослуховують вступну бесіду з показом фотографій з методичного фонду академії. Виконання семестрового завдання починають зі збору аналогів та робочого матеріалу, який допоможе створити самостійну декоративну композицію.

Також, ознайомившись зі спеціальною літературою з розробки та техніки маркетрі, студенти починають робити замальовки та пошукові ескізи декоративного натюрморту.

Головною задачею при цьому є створення єдиної цілісної композиції, в якій присутній органічний взаємозв’язок всіх обраних елементів.

На цьому етапі студенти повинні застосовувати надані знання з 1-3 курсів по дисципліні «Основи композиції та проектної графіки».

Знання основ композиції формує у майбутнього дизайнера професійну грамотність. Працюючи над конкретними предметами натюрморту, студенти повинні вміти стилізувати форми, застосовуючи такі засоби гармонії, як пропорції, ритм, метр, контраст, нюанс, тощо (рис.1 - 2).







Дата добавления: 2015-10-15; просмотров: 390. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Логические цифровые микросхемы Более сложные элементы цифровой схемотехники (триггеры, мультиплексоры, декодеры и т.д.) не имеют...

Этапы трансляции и их характеристика Трансляция (от лат. translatio — перевод) — процесс синтеза белка из аминокислот на матрице информационной (матричной) РНК (иРНК...

Условия, необходимые для появления жизни История жизни и история Земли неотделимы друг от друга, так как именно в процессах развития нашей планеты как космического тела закладывались определенные физические и химические условия, необходимые для появления и развития жизни...

Метод архитекторов Этот метод является наиболее часто используемым и может применяться в трех модификациях: способ с двумя точками схода, способ с одной точкой схода, способ вертикальной плоскости и опущенного плана...

КОНСТРУКЦИЯ КОЛЕСНОЙ ПАРЫ ВАГОНА Тип колёсной пары определяется типом оси и диаметром колес. Согласно ГОСТ 4835-2006* устанавливаются типы колесных пар для грузовых вагонов с осями РУ1Ш и РВ2Ш и колесами диаметром по кругу катания 957 мм. Номинальный диаметр колеса – 950 мм...

Философские школы эпохи эллинизма (неоплатонизм, эпикуреизм, стоицизм, скептицизм). Эпоха эллинизма со времени походов Александра Македонского, в результате которых была образована гигантская империя от Индии на востоке до Греции и Македонии на западе...

Демографияда "Демографиялық жарылыс" дегеніміз не? Демография (грекше демос — халық) — халықтың құрылымын...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия