Алгоритмдердің спецификациясы
Жү зеге асыратын функцияларды анық тағ аннан кейін бастапқ ы кодты пайдаланып, қ олданылатын алгоритм бейнеленеді. Осы бейнелеулердің қ ұ ралдары ретінде блок-сұ лбалар, псевдокод, диаграммалар болады. Бө лшектік жобалауда жобалау ү лгілері ерекше орын алады. Олар қ олайлы шарттар кезінде қ олдануы тиіс, болмағ ан жағ дайда ә деттегі жобалауды кү рлендіріледі. Ә р жобалау ү лгілерде ә детте екі аспект болады. Бірінші аспект – класстар мен олардың байланысын бейнелейтін класстың жай моделі. Екінші аспект– ү лгі ә рекетінің тә сілі, оны бейнелеу ү шін қ олдану нұ сқ асының моделін қ олдануғ а болады. Бө лшектік жобалаудағ ы жобалау ү лгісін пайдаланып, мысал келтірейік. 1. Жобалау ү лгілері арқ ылы шешілетін жобалау мә селелерімен танысайық. · Жобалау ү лгілерінің креациондық, қ ұ рылыстық жә не ә рекеттік арасындағ ы ерекшеліктерін анық таң ыздар; · Бө лшектік жобалаудың ә рбір кезең дерін қ арастырың ыздар. 2. Осы есептің неге жататындығ ын анық таң ыздар: кү рделіні жасау, объектілердің кү рделі қ иыстыру қ ұ рылысын ұ сыну немесе ол қ осымшаның ә рекеттік байланыста болады, яғ ни таң далғ ан объектінің кү й тә ртібімен бекітіледі. 3. Осы есепті шешуіндегі жобалау ү лгісі бар екендігін тексерің дер. 4. Артық шылық тар мен кемшіліктерін талдаң дар. · Артық шылығ ы жоғ арғ ы иілгіштік болып саналады; · Кемшілігі кү рделілік пен тө мен нә тижелілік болып саналады. Креациондық жобалау ү лгілері – объектілерді қ ұ рудағ ы тү рлендірулерді жасайды жә не олардың басқ аруын қ аматамасыз етеді. Креациондық жобалау ү лгілеріне мыналар жатады: Singleton, Factory, Prototype, Abstract Factory, Builder. Жобалаудың қ ұ рылымдық ү лгілері – комплексті объектілерді кө рсетеді, олар: ың ғ айлы интерфейстермен объекттер тү ріндегі тізімдер, колекциялар жә не ағ аштар. Қ ұ рылымдық ү лгілерге мыналар жатады: Composite, Dicorator, Adapter, Facade, Flyweight жә не Proxy. Іс-ә рекетіне негізделген жобалау ү лгілері – жұ мыс барысындағ ы іс-ә рекеті мен қ осымшаларды басқ арады, болмағ ан жағ дайда ә рбір іс-ә рекет нұ сқ асын жобалау мен жү зеге асыруы бө лек істеуге тура келеді. Іс-ә рекет ү лгілеріне мыналар жатады: Interpreter, Observer, State, Iterator жә не Mediator. Бө лшектік жобалау орындауының нә тижесінде жобаның жоспары барлық қ атынастар бойынша нақ тылау болып табылады.
Негізгі ә дебиеттер – 2[6 бө лім, 384-422 бет], 7[149-168, 225-241], 17[2 бө лім, 29-42 бет, 12 бө лім, 136-146 бет]. Бақ ылау сұ рақ тары: 1. Бө лшектік жобалау дегеніміз не? 2. Қ олдану нұ сқ асы мен қ ұ рылыс бө лшектік жобалауда қ андай орын алады? 3. Бө лшектік жобалаудағ ы ү рдістің типтік сұ лбасы қ андай болады? 4. USDP сұ лбасы бойынша жобалау туралы айтың ыз. 5. Интерфейстерді қ олданудағ ы жобалау туралы айтың ыз. Талапқ а сай функционалдылығ ын пайдаланатын қ осымшаның элементтерін қ алай жобалау керек? 6. Бө лшектік жү йелік диаграммалар жә не бө лшектік мә ліметтер ағ ыны диаграммалары бө лшектік жобалауда қ андай орын алады? 7. Класстың нұ сқ алары деген не? Кейін қ ойылғ ан шарттар бойынша функцияларды кө рсететін нұ сқ алар туралы айтып берің із. 8. Қ андай жағ дайларда блок-сұ лбалар мен псевдокодтарды қ олдану керек? 9. Жобалау ү лгілерінің ү ш тү рі туралы жә не бө лшектік жобалау кезінде олар қ андай ә рекеттерді қ амтамасыз етеді? 10. C++ стандарты ү лгілердің кітапханасы (STL) жә не бө лшектік жобалау туралы айтып берің із.
|