Джерела
Значения аргумента х из области определения функции у = f (х), при которых соответствующие значения функции равны нулю, называются нулями функции. Значения аргумента, при которых функция обращается в нуль, - это абсциссы точек пересечения графика функции с осью Ох.
Числовые промежутки, на которых функция сохраняет свой знак, т.е. остается положительной или отрицательной, называются промежутками знакопостоянства функции. Промежутки знакопостоянства – это промежутки между нулями функции, т.к. при переходе через нуль функция меняет свой знак на противоположный. О промежутках знакопостоянства и нулях функции легко судить по ее графику.
x0, x1, x2, x3, x4 – нули функции; f(x) >0 на (x0; x1); (x2; x3); (x4; +¥0 - промежутки знакопостоянства, f(x) <0 на (-¥; x0); (x1; x2); (x3; x4) - промежутки знакопостоянства.
Джерела Основні: 1. Громаков Б. История Рабовладельческого государства и права / Б. Громаков. − М.: ВЮЗИ, 1986. – С. 3- 40 2. Ковлер А. Антропология права: Учебник для вузов. − М.: К 86 Издательство НОРМА, 2002. – С. 3-38 3. Рулан Н.Юридическая антропология. Учебник для вузов − М.: Издательство НОРМА, 1999. – С. 3 – 23
Допоміжні: 65, 70
Тема 2. Теоретична правосвідомість: зміна світоглядної парадигми від Античності до епохи Нового часу. Зміст теми. Правова проблематика у філософії Давньої Греції. Вчення софістів про «природне право», поняття «Фюзіс» та «Номос». Значення Сократа в антропологічному повороті. Моральна основа політичних чеснот громадянина поліса та проблема справедливості. Соціальні Орієнтації Платона в діалогах «Держава», «Закони». Розуміння людини як громадянина: свобода волі й правоздатність. Справедливість як норма та легітимації й обмеження політичного панування. («Політика», «Нікомахова етика»). Парадигматичне значення філософсько-правових поглядів Платона й Арістотеля.Загальна характеристика теоретичної правової думки Давнього Риму. Вплив грецької теорії та практики на правосвідомість та політико-правові інституції Риму.Всесвітньо-історичне та парадигмальне значення римського права. Філософсько-правові ідеї та ідеали європейського середньовіччя. Християнсьхий універсалізм: ідея боголюдини та теоцентризму як фундаментальні принципи середньовічної правосвідомості. Співвідношення релігійних догматів, моральних і правових норм. Влада як охорона законного порядку. Моральні цілі в праві Структуризація закону в творчості Т.Аквінського. Терміни та поняття:природне право, фюзіс, номос, антропологічний поворот, політичні чесноти, громадянин, поліс, справедливість, свобода волі, правоздатність, легітимація, політичне панування, правосвідомість, політико-правові інституції, римське право, європейське середньовіччя, християнський універсалізм, ідея боголюдини, теоцентризм, середньовічна правосвідомост, релігійні догмати, влада, правовий дискурс, новоєвропейський антропоцентризм.
Семінарське заняття № 2 на тему: Історичний процес формування правової свідомості. План 1. Історичні типи праворозуміння: від античності до сучасності. 2. Теологічна антропологія права. 3. Міркування про підвалини державного устрою в епоху Відродження. 4. Феномен загально людської рівності в Модерні.
|