Студопедия — Ленінград
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Ленінград






Леонід Ніколаєв (учень Пухальського) - засновник сучасної форте­піанної школи, який виховав легіон учнів, серед яких - Д. Шостакович.

Н. Голубовська (кн. “О музыкальном исполнительстве”, “Искус­ство педализации”).

С. Савшинський (кн. “Пианист и его работа”).

Н. Перельман (кн. “В классе рояля”).

В. Разумовська П. Серебряков

В. Нііьсен

Москва

Олександр Гольденвейзер (учень Зілоті) - засновник провідної фортепіанної школи, який віддав 55 років життя педагогічній роботі в Московській консерваторії і виховав за цей час близько 200 учнів:

К. Ігумнов

О. Бекман-Щербіна Ф. Блуменфельд

Г. Нейгауз (виховав Ріхтера, Гілельса)

Т. Гутман

B. Горностаєва.

Н. Штаркман Я. Зак.

C. Фейнберг

Є. Тімакін (кн. “Воспитание пианиста”, учитель Плетньова) Олександр Ніколаєв (укладач “Школы игры на фортепиано”для 1-2 кл.).

Київ

Після революції В. Пухальський продовжував викладати в Ки­ївській консерваторії. Туди ж на заклик уряду приїхали працювати

 

педагоги петербурзької (Ф. Блуменфельд) і московської (Г. Беклемі- шев, Г. Нейгауз) піаністичних шкіл. Вони здійснили зв’язок між пере­довим російським фортепіанним мистецтвом і українською піаністич­ною школою.

Ф. Блуменфельд пропрацював у Києві всього 4 роки, але найви­щою мірою плідно. Його педагогічні принципи спиралися на традиції піанізму А. Рубінштейна: “вокальне” відношення до фортепіанного звука, виховання “слуху, що думає і пальців, що чують”, орієтація на самостійність учнів. Основою техніки він вважав м’язову свободу, слу­хове уявлення, продуману аплікатуру з урахуванням художніх завдань та індивідуальних особливостей ігрового апарату. П’ятим пальцям він призначав особливу роль (баси й верхівки акордів), повторюючи, що “на мізинцях у піаністів неодмінно повинні бути мозолі”.

Г. Беклемішев - випускник Московської консерваторії, який від­чув на собі вплив двох великих піаністів - В. Сафонова і Ф. Бузоні. Від дня відкриття Київської консерваторії він стає одним з її провідних професорів і проповідує ті ж ідеї, що й Бузоні: “Ясне, свідоме уявлення художньої мети дає можливість відшукати і засвоїти різні технічні прийоми”, “...якщо художній розвиток буде йти поперед технічного, то він сприятиме швидкому і правильному розвитку техніки; aie й техніка, що йде попереду, буде сприятиме швидкому художньому роз­витку ”. Педагогічний “почерк” Беклемішева проявляється в грі учнів, яка відрізнялася тембровою різноманітністю, барвистою педалізацією (часто густою, що імітує монументальні оркестрові й органні звуч­ності), граничною економією піаністичних рухів (рекомендував корис­туватися зібраним зап’ястям,зводячи до мінімуму обертальні і кру­гові рухи). Беклемішев першим із київських педагогів увів гру 11 арпе- джованих побудов від однієї клавіші.

Г. Нейгауз (учень Блуменфельда і Годовського) працював у Ки­ївській консерваторії з 1919 р. по 1923 p., розгорнувши кипучу кон­цертну і педагогічну діяльність. Музика ІЛопена, Скрябіна, Баха в його виконанні одержала друге народження - він начебто сам натхненно створював цю музику на естраді і міг будь-якого слухача переконати в її красі.

Саме в Києві молодий Нейгауз робить перші значні успіхи в педа­гогіці. Кращими його учнями “київського” періоду були Теодор Гутман

 

і Вєра Разумовська Блискучий ерудит, він читав на уроках вірші, го­ворив про живопис і природу; досконало знаючи кілька мов, читав в оригіналі. “Мало піаністичних даних, - говорив він, - мало! Потрібна величезна внутрішня культура, напруга розуму і серця. Вивчайте лі­тературу, поезію, живопис, скульптуру, глибше ставтеся до самого життя. У цьому будете черпати асоціації для музичних образів”. Крилатою стала його фраза: “Розум висвітлює почуття У вихованні учнів він керувався двома принципами:

вчити музиці,а не тільки грі на інструменті;

• якомога швидше зробитися непотрібним своєму учневі.

Значний внесок у розвиток дитячої педагогіки в Україні зробили-

учні В. Пухальського - Яворський і Михайлов.

Б. Яворський плідно працював професором фортепіано в Київ­ській консерваторії 5 років (з 1916 по 1921 р.), В його педагогіці велике місце займав розвиток творчої фантазії учня, навички володіння бар­вами фортепіано.

К. Михайлов - видатний педагог, який все життя працював у Ки­ївській консерваторії. Він багато зробив у справі дитячого музичного виховання: був ініціатором відкриття дитячого відділення при консер­ваторії, а також першої дитячої музичної школи - майбутньої десяти­літки.

Його методичні установки в галузі дитячої педагогіки актуальні донині:

• прагнути якомога раніше вийти за межі До мажорного ладу;

• виховувати навички самостійного руху в партії кожної руки;

• на самому ранньому етапі вводити мелодії в басовому ключі, а та­кож елементи поліфонії;

• розвивати перший палець як головний регулятор руху і домагатися його високого положення;

• навчити швидкого, грамотного читання нот.

Б. Міліч - автор цінних методичних розробок і редактор збірок фортепіанного репертуару для ДМШ.

І. Беркович — дитячий педагог і композитор.

Л. Хересно - талановитий дитячий педагог, автор посібника для початківців, впровадила нові різноманітні форми занять: ритміку,

 

хоровий спів, диригування, слухання музики. Останньому надавалося величезне значення і приділялося особливо багато часу.

Простежуючи джерела педагогічних установок засновників укра­їнської фортепіанної школи, ми виявляємо їх прямий зв’язок із про­гресивною педагогікою як росіян, так і західних видатних піаністів: А. Рубінштейна, Т. Лешетицького, Ф.Бузоні, Л.Годовського, В.Сафо­нова та інших.

Рекомендована література

1. Алексеев А. История фортепианного искусства. Ч. II, гл. X, XI. - М., 1967.

2. Алексеев А. Русские пианисты. Вып. 3. Дж. Фильд, А. Гензельт, А. Герке, А. И. Виллуан, А. Г, Рубинштейн, Т. Лешетицкий, А. Н. Есипова, Н. С. Зверев, А. И. Дюбюк, А. И. Зилоти, В. И. Са­фонов, М. Н. Курбатов. - М., - Л., 1948.

3. Вопросы фортепианной педагогики. Вып. 3 / Ред.-сост. В. А. На­тансон. “Из истории русского музыкального образования”. - М., 1971. Ст.: Нейман В.

4. Из истории музыкального воспитания / Сост. О. А. Апраксина. Разд. I.-М., 1990.

5. Малинковская А. Фортепианно-исполнительское интонирова­ние. - М., 1990.Очерк третий.

6. Натансон Н. Прошлое русского нианизма (XVIII - нач. XIX вв.). - М., 1960

7. Цыпин Г. М. Обучение игре на фортепиано. Гл. ТТ, § 2, § 3. - М.,

1984.







Дата добавления: 2015-03-11; просмотров: 462. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Правила наложения мягкой бинтовой повязки 1. Во время наложения повязки больному (раненому) следует придать удобное положение: он должен удобно сидеть или лежать...

ТЕХНИКА ПОСЕВА, МЕТОДЫ ВЫДЕЛЕНИЯ ЧИСТЫХ КУЛЬТУР И КУЛЬТУРАЛЬНЫЕ СВОЙСТВА МИКРООРГАНИЗМОВ. ОПРЕДЕЛЕНИЕ КОЛИЧЕСТВА БАКТЕРИЙ Цель занятия. Освоить технику посева микроорганизмов на плотные и жидкие питательные среды и методы выделения чис­тых бактериальных культур. Ознакомить студентов с основными культуральными характеристиками микроорганизмов и методами определения...

САНИТАРНО-МИКРОБИОЛОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ВОДЫ, ВОЗДУХА И ПОЧВЫ Цель занятия.Ознакомить студентов с основными методами и показателями...

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЦЕНТРА ТЯЖЕСТИ ПЛОСКОЙ ФИГУРЫ Сила, с которой тело притягивается к Земле, называется силой тяжести...

СПИД: морально-этические проблемы Среди тысяч заболеваний совершенно особое, даже исключительное, место занимает ВИЧ-инфекция...

Понятие массовых мероприятий, их виды Под массовыми мероприятиями следует понимать совокупность действий или явлений социальной жизни с участием большого количества граждан...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия